Jedno pitanje..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rendjo
    CBC Senator XXL
    • 26.06.2006
    • 340
    • Zadar HR

    Jedno pitanje..

    Nekoliko sam se puta susreo da diesel motori kad im pukne glava ili dihtung glave pojačaju gas do kraja uz gusti bijeli dim.E sad nijednom nisam vidio da je jedan vozač ugasio motor nego pobjegnu iz auta dok motor ne rokne.Ja prije neki dan vozeći iza jedne gospodje vidio da auto dimi i pretpostavih to je to..ona panično pobježe iz auta misleći da će se zapaliti.Ja stanem i pokušah ugasiti ga na način da izvučem kljuć..medjutim vidim u autu nema kljuća i kako žemska vikala da su joj i kočnice otkazale(mada ne vjerujem nego se prepala al nisam htio na svoju ruku isprobavati) odustao sam i od pokušaja da ugušim auto ubacivanjem u 4-tu pod kočnicom:Ključ je bio kod nje..sad ne znam da li je to samo kod njezinog auta bilo tako da se ne može ugasiti ključem ili su svi ovi prije u panici napustili svoja vozila bez razloga..Shvačate li na što mislim?Nije se mogao auto ugasiti ključem nego je motor brujao pun gas dok nije prslo crijevo za vodu i motor se ugasio uslijed pregrijavanja nakon nekoliko minuta..Kako ugasiti motor kad se to desi a vadjenje kljuća iz kontakt brave ne pomaže(možda je to samo kod spomenutog automobila slučaj jer sam vidio da je ogoljen stup upravljača tako da su žice visile ne sve strane)?
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    kod dizela nije potrebna struja za paljenje gorive smese, tako da ni kontakt brava nicemu ne sluzi ako postoji dotur goriva.

    pri tome, gorivo je i samo motorno ulje.

    tako da ako iz nekog razloga, recimo dihtung glave, pocne klip da u****va ulje ono ce normalno sagorevati, obrtaji ce se povecavati i tako sve dok ima ulja (vazduha).

    stanje kontakt brave, pumpe ubirzgavanja, itd nimalo ne utice na taj proces.

    jedna od najboljih osobina je bas ta pouzdanost sagorevanja kada se jednom upali, ne smeta mu vlaga nimalo, moze i u potopljen da radi sve dok postoji dovod goriva i vazduha.

    inace, sve sto radi kljuc u bravi kod dizela je da na neki nacin (elektro ventil najcesce ili ranije kod Mercedesa pneumatski pokrene polugu) zatvori slavinu, tj dovod goriva.

    dizel ce sagorevati maltene sve sto je naftnog porekla sa manje ili vise dima ali ce ga sagorevati sve dok ima sta da se zapali.
    cak i ako je mesavina sa vodom sve dokle god je dovoljno visoka temperatura u cilindru motor ce i dalje raditi.

    ako nista drugo ne pomaze, dizel ce stati sam od sebe kada izgubi kompresiju, recimo negde pukne.

    to je obicno i razlog kada dizel stane samo od sebe.
    ili se tesko pali kao hladan, recimo ujutru.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Rendjo
      CBC Senator XXL
      • 26.06.2006
      • 340
      • Zadar HR

      #3
      Hvala na iscrpnom odgovoru brick.Ionako sumnjam da bi nešto postigao gušenjem motora u 4oj naglim puštanjem kvačila(imajući u vidu da je to ipak žestok udarac na radilicu i semering radilice..tako da bi možda samo povečao štetu).Ima li neki bezbolniji način gašenja motora...ili ga samo pustiti da odradi svoje?

      Comment

      • dfast
        CBC Senator XXL
        • 26.05.2005
        • 1302
        • Hoofddorp NL /Bgd

        #4
        Nema nikakvih posledica po motor pri gasenju auta u trecoj ili cetvrtoj. Jedino sto moze stradati je lamela ili kvacilo, ali tesko. Stisne se kocnica, i koliko god da je visok ler ako je lamela dobra auto ce se ugasiti.

        edit: mozes ga ugasiti tako sto mu zacepis usis vazduha, znaci rukom na otvor gde u****va vazduh.

        Comment

        • Car
          CBC Senator XXL
          • 07.07.2005
          • 900
          • Beograd

          #5
          Ja gde god sam na internetu naletao na slicno pitanje/temu uglavnom su ljudi koji su gasili motor na gore opisan nacin (ubaciti u sto vecu brzinu pa nagaziti kocnicu) uspevali da prodju bez vece stete po motor...

          Npr. citajuci strane forume u vezi s renault-ovim 1.9 dci motorom, koji je u prvim serijama imao konstrukcijsku gresku (na relaciji interkuler, turbo itd.), bar polovina ljudi koji su kupili auto s tim motorm je dozivela ovakve neprijatne scene.
          Oni koji su nagazili kocnicu dok je bio u nekoj vecoj brzini su uspevali da prodju bez ostecenja motora, tj. uz razvaljen turbo ( i valjda interkuler) - sto je i bio uzrok problema, a ostali koji su pustali da se motor vrti dalje a oni bezali glavom bez obzira su uglavnom uspevali da naprave poprilicnu stetu.
          Secam se slucaja nekog tipa koji je pisao po forumu da je u ovlascenom servisu dobio racun od 6000 funti ili tako nesto, jer je ceo motor bio unisten, al ok renault je valjda finansirao najveci deo stete.

          Comment

          • djukic
            CBC Senator XXL
            • 27.03.2005
            • 2526
            • Beograd

            #6
            Dobro poznata fora jos sa starih traktora. Valjda to zovu ibertura, znaci motor se vrti i vrti sve dok nepukne obicno klipnjaca i onda se naravno zaglavi.

            Sve novije bos pumpe imaju blokadu obrtaja tako da prekidaju dovod goriva te se takva glupost nemoze desiti osim ko sto kaze brizk nedodje do sagorevanja ulja (sa turbine pod pritiskom vrelo ulje u usis i lepota). Ali i tu postoji lako resenje sacekas da potrosi ulje i zariba...
            https://t.me/pump_upp

            Comment

            • Pole
              CBC Senator XXL
              • 05.10.2006
              • 363
              • Plandiste,Juzni Banat,Vojvodina/-/-/-/ Garaza: osmaja :)

              #7
              Veoma zajebana stvar kad motor dobije sam turazu zbog povlacenja ulja i paljenja istog.

              U mojoj okolini je bilo i mrtvih kada je iz jednog traktora izletela klipnjaca i roknula tipa u glavu

              Treba ostati priseban i probati gasenje u cetvrtoj.

              Ako ne uspe beste sto dalje
              zasto krava nosi zvonce...?...?...?
              pa zato sto joj ne radi sirena :) :) :)

              Comment

              • Rendjo
                CBC Senator XXL
                • 26.06.2006
                • 340
                • Zadar HR

                #8
                Da znaš da mi nije bilo svejedno kad je motor vrištao na 5500 okretaja..Nisam dizao haubu u toku rada jer mislio sam ako pukne cijev od vode pa me poprska rashladna tekućina,izletanje klipnjaće kroz blok,pucanje remena,požar,ako ovo ako ono...nakraju je prsla cijev od vode i to doslovno se rascvala Reko neću da se diram da još nenastradam.Htio sam ga ugušiti u 4-oj al kad mi ženska reće da su otkazale kočnice..odlučio sam čekati da motor odradi svoje.Mada mislim da prije da su joj noge otkazale od straha nego kočnice al ipak nije moj auto rekoh.Možda se i ne bi ugasio..ako je lamela malo lošija pa da odleti u zid što je bio ispred..

                Comment

                • prolupator
                  CBC Senator XXL
                  • 02.09.2005
                  • 3968
                  • Zemun

                  #9
                  Ne znam sta bih uradio u toj situaciji, zahebano mnogo.... Probao bih gasenje u najvecem stepenu prenosa uz stisnutu kocnicu i rucnu, ako ne upali, brate pali odatkle brzinom svetlosti.....
                  OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                  prolupator.mojblog.rs

                  Comment

                  • dfast
                    CBC Senator XXL
                    • 26.05.2005
                    • 1302
                    • Hoofddorp NL /Bgd

                    #10
                    I ja sam bio u toj situaciji (bili klinci), planulo nesto iz motornog prostora, a drugar za volanom pokusao da ga ugasi na kljuc, medjutim motor i dalje radi. Ventilator koji radi samo jos vise rasplamsava vatru, kruta veza izmedju ventilatora i radilice. Covek se zaista pogubi u tim trenucima, medjutim setih se i rekoh mu da ubaci u cetvrtu i pusti kvacilo sto je i uradio, i kad je motor stao i vatra se zagasila na srecu.
                    Auto smo maltretirali zesce i to na parkingu, a izduvna grana se usijala i krenula da pali izolaciju i sve sto je u blizini grane, a zasto je nastavio da radi posto ga je ugasio na bravu pojma nemam. Samo smo ugurali auto nazad na parking mesto mesto i nikom nista pomenuli.

                    Comment

                    • Delkan
                      CBC Senator XXL
                      • 14.06.2005
                      • 829
                      • 60 km From BG,West

                      #11
                      Situacija od pre 4 dana kod mene u komsiluku:Rover TD sa motorom na punom gasu dokotrljava se u obliznji servis.Toliko je dima izbacio da se nista nije videlo 30m okolo.Decko mu cupa vodove za gorivo,ali to i tako nema smisla jer on ne radi vise na naftu.Posle toga seda unutra i ubacuje u 5. i auto se gasi.Par sekundi pre toga je pukao hladnjak.

                      Sve u svemu,dobro se zavrsilo-niko nije dobio klipnjacu u chelenku...

                      Comment

                      • prolupator
                        CBC Senator XXL
                        • 02.09.2005
                        • 3968
                        • Zemun

                        #12
                        Dok sam radio s "velikim" masinama (kamioni autobusi, veliki traktori, gradjevinske masine...) nagledao sam se slucajeva tipa probijen blok, pukao blok kao sekirom presecen, pukla radilica.... Desava se to i nije naivno...
                        OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                        prolupator.mojblog.rs

                        Comment

                        • Smederevac
                          CBC Član
                          • 26.10.2006
                          • 33
                          • Smederevo

                          #13
                          A sta ako je automatik u pitanju?
                          Npr.kod mene: Mercedes 250 D. Sta onda???
                          MERCEDES NIJE NAJLEPSI AUTO,MERCEDES NIJE NAJBRZI AUTO ALI MERCEDES JE MERCEDES.

                          Comment

                          • prolupator
                            CBC Senator XXL
                            • 02.09.2005
                            • 3968
                            • Zemun

                            #14
                            Nista, nadaj se da ce sve biti u redu... Ako se tako nesto desi, nagazi kocnicu i mnoogo zeli da uspes tako da ga ugasis...
                            OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                            prolupator.mojblog.rs

                            Comment

                            • Rendjo
                              CBC Senator XXL
                              • 26.06.2006
                              • 340
                              • Zadar HR

                              #15
                              Originally posted by Smederevac
                              A sta ako je automatik u pitanju?
                              Npr.kod mene: Mercedes 250 D. Sta onda???
                              Neće se ugasiti ubacivanjem u brzinu kao ni kočenjem u vožnji(pregrijat češ kočnice jer će se auto opirati zaustavljanju ubacivanjem u nižu i što bude sporije išao sve će ga teže bit zadržati)..a postoji mogučnost da ti ode getriba..Bar da spasiš getribu preporučam ti da ubaciš u ler..digneš haubu i iščupaš(ako nemaš alat i vremena) filter zraka..zatvoriš rukom ili ubaciš krpu(još bolje)u otvor na kučištu filtera i motor bi se trebao ugasiti ..Ako sve to izvedeš u roku od minutu motor bi se i dao spasiti..i da prodješ samo sa izmjenom ili obradom glave i razvodnog mehanizma..Ako radi preko nekoliko minuta potroši ulje i bog

                              Comment

                              Working...
                              X