U pitanju je motor iz '97 god. na puntu. Sta moze da se desi, negativno, ako se glava stegne samo na neku odredjenu kilazu, npr 6 kila?
Svima srecna nova godina.
Sto na M10 srafu izadje na preko 10kgm ali se tih 10kgm postignu posle prvih 90*, posle se sraf samo isteze bez bitnijeg povecanja momenta.
Dakle, nikako 6kgm
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Sto na M10 srafu izadje na preko 10kgm ali se tih 10kgm postignu posle prvih 90*, posle se sraf samo isteze bez bitnijeg povecanja momenta.
Dakle, nikako 6kgm
Ako moze samo malo da mi se pojasni prva recenica, zakljucak sam shvatio ne na 6kgm. Ali bih hteo da razumem i razlog toga, i koje su onda moguce posledice ako se glava pretegne.
Nista opasno, opet probije dihtung, ako imas srece, a ako ne, pukne glava...
Da bi glava valjala ona mora biti i dovoljno lagana i dovoljno otporna na sve vibracije kojecega u njoj i oko nje. Tu je kontradikcija zahteva: Lagana, cvrsta, termicki otporna, otporna na zamor materijala i uvijanje...
Kao da imas lajsnu koja mora uvek biti u istoj ravni a svaki milisekund je nesto drugo pritiska na drugom mestu... Zato se glava ucvrscuje na tacnu meru i zato se mnogo vodi racuna o materijalu i kojecemu raznom da bi ta "lajsna" trajala uprkos svim maltretiranjima koje trpi... Glava je najopterecenija u celom motoru.
Da ne pominjem da je moguce da se svaki sraf pretegne pa je opet glava jednako stegnuta, ali onda su srafovi prenapregnuti i hoce da puknu.
Zlatno pravilo: Srafovi za glavu su za jednokratnu upotrebu...
Sto na M10 srafu izadje na preko 10kgm ali se tih 10kgm postignu posle prvih 90*, posle se sraf samo isteze bez bitnijeg povecanja momenta.
Dakle, nikako 6kgm
Ako moze samo malo da mi se pojasni prva recenica, zakljucak sam shvatio ne na 6kgm. Ali bih hteo da razumem i razlog toga, i koje su onda moguce posledice ako se glava pretegne.
Na M10 srafu 40Nm i 90 stepeni zatezanja je isto sto i 100Nm zatezanja. Znaci kao da si zaetgao sa 10kila. Pored toga, sraf se zateze jos 90 stepeni. To ne povecava moment kojim se priteze (kilo kljuc i dalje ocitava oko 10 kila) nego se sraf isteze i prakticno sluzi kao opruga koja stalno vuce glavu na dole. Zato se ne doteze.
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Comment