Kako se steluje zazor ventila???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • remus
    CBC Senator XXL
    • 25.12.2004
    • 695
    • Zrenjanin

    Kako se steluje zazor ventila???

    Kako treba da stoji bregasta kad se steluju ventili??? Jer danas sam cuo nesto drugacije od onog sto su meni pre rekli i kako sam do sad radio!
    VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)
  • dfast
    CBC Senator XXL
    • 26.05.2005
    • 1302
    • Hoofddorp NL /Bgd

    #2
    A sta si cuo?

    Breg okrenut na gore, i gledas zazor ispod do plocice.
    Kod nekih motora, mora se ispostovati redosled stelovanja, Lada na primer, ne znam zasto.

    Comment

    • remus
      CBC Senator XXL
      • 25.12.2004
      • 695
      • Zrenjanin

      #3
      Pa danas sam cuo za ovo sto si i ti naveo. A neki majstor mi je rekao da se stavi na vagu 1 cilindar i da se onda steluje 4! Ali meni nikad nije radio kako treba uvek su mi se culi ventili! U pitanju je golf 1.3 sa klackalicama,a vec sam sve izmenjao uvek je bilo isto. Sutra cu prestelujem po ovom sto si mi i ti rekao!
      VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Pa svi su u pravu, različito za različite motore...
        Generalno pravilo jeste da se se cilindar stavi na vagu a suprotni šteluje, ali nije pravilo kod svakog motora...
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #5
          Ako te ne mrzi da okreces motor malo vise ukapiraces i sam koji je redosled. Nikad to nije tako problematicno.

          Comment

          • Boki Ar
            CBC Senator XXL
            • 11.11.2004
            • 2827
            • Aranđelovac
            • Vektra

            #6
            Originally posted by dfast
            A sta si cuo?

            Breg okrenut na gore, i gledas zazor ispod do plocice.
            Kod nekih motora, mora se ispostovati redosled stelovanja, Lada na primer, ne znam zasto.
            Upravo zbog ovoga što si rekao.Kod "Lade" kad je na pr. prvi na vagi - 3ći usisni je naviše..ovo samo kao primer, koristi se i specijalni merni list, širi od standardnog..no Lada je ..khm..

            Comment

            • KdF
              CBC Senator
              • 06.12.2004
              • 242
              • Beograd

              #7
              A da nemas zazor u prvom lezaju bregaste do kaisa?

              Comment

              • remus
                CBC Senator XXL
                • 25.12.2004
                • 695
                • Zrenjanin

                #8
                Ne verujem,jer je bilo dve glave na ovom bloku i uvek se isto culo,a takodje sam promenio vec 2 bregaste i uvek je isto. Danas sam nastelovao po sistemu breg na gore i dosta je tisi motor!!!
                VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

                Comment

                • prolupator
                  CBC Senator XXL
                  • 02.09.2005
                  • 3968
                  • Zemun

                  #9
                  Ima i ona fora da ne smes da "pretegnes" ventile ?!
                  OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                  prolupator.mojblog.rs

                  Comment

                  • remus
                    CBC Senator XXL
                    • 25.12.2004
                    • 695
                    • Zrenjanin

                    #10
                    Sta da se pretegne???
                    VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

                    Comment

                    • Miljan
                      CBC Senator XXL
                      • 18.01.2006
                      • 459
                      • Nis

                      #11
                      Pa ako ih pretegnes onda nece da se zatvaraju lepo i ima da duva.

                      Comment

                      • remus
                        CBC Senator XXL
                        • 25.12.2004
                        • 695
                        • Zrenjanin

                        #12
                        PA ako se ostavi zazor ne moze da se pretegne! A znam kako radi kad je pretegnuto tj. nema zazora puca ko lud jednom sam uspeo da pogresno vratim klackalice jer ih nisam obelezio kad sam skidao!
                        VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

                        Comment

                        • prolupator
                          CBC Senator XXL
                          • 02.09.2005
                          • 3968
                          • Zemun

                          #13
                          Ok, nemoj da se ljutis, samo kazem
                          OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                          prolupator.mojblog.rs

                          Comment

                          • remus
                            CBC Senator XXL
                            • 25.12.2004
                            • 695
                            • Zrenjanin

                            #14
                            Ne ljutim se!
                            VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              nije receno, mozda se podrazumeva ali evo nekih mojih iskustava sa klackalicama
                              podesavanje treba sprovesti u 2 prolaza.
                              prvo podesavanje po redu, i onda jos jednom sve ventile.
                              tokom podesavanja stalno i po vise proveravati spijunom pri cemu treba pogoditi i ugao kojim se uvlaci spijun a sam spijun sa vrlo tankim namazom ulja treba tesko da ulazi a nesto lakse da izlazi iz zazora.

                              ako lako ulazi i pri tome moze da se pomera (lagano) levo desno ispod klackalice zazor je preveliki.

                              pri tome paziti da se ne pokvari zazor tokom zatezatanj kontramatice klackalice.

                              takodje, da se klackalice obavezno podesavaju na totalno ledeno hladan motor. nista ono mlak na dodir, hladan posle spavanja cele noci bilo leti bilo zimi.

                              preciznost je bitna u ovom poslu, time i strpljenje da se polagano radi.
                              nekih +-0.02mm je dozvoljeno odstupanje pri podesavanju od normiranog. (sto je dosta malo i treba osecaja pod prstima kada je ono pravo).

                              takodje, bitan je i smer okretanja radilice, lanac/kais treba stalno da bude zategnut (tokom okretanja) i da vuce bregastu a ne da bragasta gura(sto se moze desiti pri kontra smeru).
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X