Savjet hitno potreban!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dakon
    CBC Član
    • 11.04.2007
    • 31
    • Republika Srpska

    Savjet hitno potreban!!

    Pozdravljam svo društvo na ovom forumu.
    Super ste

    Imam problem opisan je u jednom postu ali nema konkretnog rješenja.

    Imam golfa 3 TDI. U zadnje vrijeme sam primjetio da mi vrlo ?esto zafali antifriza u rezervoru za vodu.
    Primjetio sam isto da kad ga opteretim u uzbrdici poslije desetak kilometara podignem haubu i vidim da je u rezervoaru nivo te?nosti skoro do ?epa, pa vjerovatno u toku vožnje na ?ep izbaci antifriz.
    Motor se negrije, kazaljka je stalno na 90 stepeni.
    Gledao sam na onu malu prelivnu cjev?icu dali ima taloga ili mjehura?Ima ali neprimjetno ili mi se ?ini!!!Neznam
    Ulje i vodu nemješa sigurno, nedimi auspuh nije bijel ide ko metak.
    Zna?i jedino gubi vodu, upali se lampica kad je nestane.I sa sigurnoš?u tvrdim da je gubi na rezervoaru. Mjenjao i ?ep i ništa, sa sigurnoš?u tvrdim da je problem što pove?a nivo vode u rezervoaru. Gledao sam ventilatore na leru se upale u vožnji ih ne?ujem, da i kad se popenje nivo vode otvorim haubu(stanem pored puta) rezervoar pun, ali ventilatori nisu upaljeni dok na leru se pale ali samo prva brzina!

    Molim vas za savjet!!!!!
  • prolupator
    CBC Senator XXL
    • 02.09.2005
    • 3968
    • Zemun

    #2
    Za pocetak ti savjetujem da popunis lokaciju u profilu, a za nastavak da odes u neki servis da ti kapnu par kapi "boje" u rashladni sistem da vidis da li i gde curi. Ako ne curi onda "trosi" vodu.
    OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

    prolupator.mojblog.rs

    Comment

    • npetar
      CBC Član
      • 21.08.2006
      • 98
      • Beograd

      #3
      Da ne otvaram novu temu. Gde se moze oprati hladnjak u BG-u? Auto je Corsa A 1.2, '90. Bila je negde tema o ovome ali s obzirom da pretraga na forumu ne fukcionise kako treba, a ne znam sto neko to ne sredi, pitam ovde.
      poz!
      Dacia Logan 1.5dci, Opel Corsa A 1.2...Korsidzon ide kao zmaj

      Comment

      • prolupator
        CBC Senator XXL
        • 02.09.2005
        • 3968
        • Zemun

        #4
        U svakom servisu za hladnjake u Bg-u. Idi u najblizi...
        OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

        prolupator.mojblog.rs

        Comment

        • Zeljko
          CBC Veteran
          • 22.05.2006
          • 115
          • Kać
          • Fiat Bravo

          #5
          Auto Skoda Favorit `91, dihtung glave menjan u januaru `06. I pre i posle promene dihtunga auto je trosio malo, jedva primetno rashladnu tecnost.
          Pre zime sam dosuo litar koncentrata antifriza (antifriz je bio star samo godinu a vrednost -25, verovatno su majstori dosipali vodu pri radovima oko dihtunga). Posle ovog pocelo je osetno da nestaje rashladne tecnosti (2-3dl na 100km), pa sam sipao Vurt sredstvo za zaptivanje rashladnih sistema. Vurt je sredio stvar, ali privremeno. Prvih mesec-dva dana nije se menjao nivo, sada opet nestaje neki dl na 100km.
          Sve selne su dobro stegnute nigde se ne vidi da curi. Nivo tecnosti u posudi se ne menja bitno sa grejanjem auta, cak i kad se ukljuci ventilator nivo tecnosti u posudi nije mnogo veci nego u slucaju kada je motor hladan (razlika je red velicine polovine nivoa izmedju oznaka min max na posudi).

          Da li neko ima ideju sta je problem?

          @prolupator gde ima da se nabavi boja koja sme da se sipa u rashladni sistem?

          Hvala unapred na savetima!

          Comment

          • prolupator
            CBC Senator XXL
            • 02.09.2005
            • 3968
            • Zemun

            #6
            Boju bi trebalo da ima svaki ozbiljniji majstor... Znam da je Dora ima (rekao je to negde) pa ga iscimaj da ti kaze gde ima da se kupi.
            OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

            prolupator.mojblog.rs

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              vidim da je u rezervoaru nivo te?nosti skoro do ?epa, pa vjerovatno u toku vožnje na ?ep izbaci antifriz.

              Motor se negrije, kazaljka je stalno na 90 stepeni

              te dve stvari su konstrdiktorne.

              podizanje nivoa je posledica zagrevanja te?nosti više od normale (pove?ava se zampremina sa porastom temperature, što kažu širi se).

              ako je tako što vidiš golim okom onda kazaljka nepravilno- neta?no pokazuje i termometar je neispravan.

              takodje, ventilator mora da se vrti na ja?oj brzini, drugoj, da bi adekvatno mogao da obezbedi protok vazduha i time hladjenje antifriza u zadatim okvirima.

              jedino ako imaš klimu, onda je prva brzina ventilatora za to posebno namenjena, dok se druga uklju?uje preko termo prekida?a.

              iz nepotpunih podataka dijagnostike, proveri (instrumentom) ispravnost samog ventilatora i to obe brzine, masu i predotpornik odnosno relej.

              zatim proveri ili još jednostavnije zameni (jer je jeftin a ionako je VW poznat po tom problemu) termo prekida? koji treba da uklju?i ventilator.

              proveru možeš i na leru, ostaviš auto da radi, i kada dostigne nekih 92-93C termo prekida? treba da napravi na sebi kratak spoj, da propusti struju dalje ka ventilatoru.

              proveri i kontakte, da nisu korodirali a onda je efekat isti kao i da ne neispravan prekida?.

              takodje proveri i osigura? za ventilator. (to prvo, najlakša kontrola).

              pri vožnji uzbrdo motoru je potrebna pun rashladni kapacitet sistema hladjenja, a to je mogu?e samo uz dovoljan protok i vazduha (ventilatorom ili jako brzom vožnjom) i dovoljan protok antifriza (pumpa za vodu).

              ako je sve ispravno sa elektrikom, na redu je provera pumpe za vodu.
              iako ne curi, pumpa se troši.

              takodje proveri vizuelno i da nije zapušen hladnjak, one sitne lamele od raznih buica, blata, liš?a i ko zna ?ega.

              kroz sa?e hladnjaka treba da se providi, da se jasno vidi golim okom.

              možeš i da opereš sa?e preventivno, ništa ne?e škoditi.

              to uradi što pre dok su niske spoljen temperature, kada dodje leto i 35+C svaka neispravnost u sistemu hladjenja može skupo da košta po pitanju celog motora (havarije kompletnog).

              sve navedeno je prili?no jeftino ili bi trebalo biti, u svakom slu?aju daleko jeftinije od (mogu?e prete?e) generalne motora.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • dakon
                CBC Član
                • 11.04.2007
                • 31
                • Republika Srpska

                #8
                Hvala na odgovoru brick, provjerit ?u sve što si mi naveo,

                Pozdrav

                Comment

                Working...
                X