Termostat ili srpski petak 13.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JAPANX
    CBC Senator XXL
    • 10.08.2006
    • 2159
    • Beograd

    #16
    gresis

    nista mu ne bi falilo da pusta vodu ranije

    ne smeta ni automatskom sauhu niti bilo kom(na audiju iz '86) nepostojecem senzoru

    a hladnjak je zasebna jedinica i on i treba da bude hladan...(zato se zove hladnjak)

    dok termostat ako otvori na odredjenoj temperaturi, isto tako i zatvori ako padne ispod iste

    Comment

    • Hermes
      CBC Senator XXL
      • 14.02.2006
      • 1306
      • https://t.me/pump_upp
      • bemve

      #17
      Ne unosi zabunu, za svaki auto postoji odgovarajuci termostat koji treba da otvara na tacno odredjenoj temperaturi koja je i proracunski i empirijski dobra za svaki motor. Auto moze da radi i kad je termostat neodgovarajuci, i otvara ranije, ali to nije dobro. Uostalom, moze da radi i bez termostata, ali to nije resenje.

      P.S. Pipni hladnjak da vidis koliko je hladan posle neke voznje ( salim se, nemoj )
      https://t.me/pump_upp

      Comment

      • Eon
        Moderator
        • 10.03.2005
        • 4225
        • Beograd-NBG-44
        • Superb 2.0 4x4 DSG

        #18
        Mnogo informacija, a malo konkretnih saveta. Nadji lepo odgovarajucu radnu temperaturu za tvoje vozilo, onda takodje potrazi i koji termostat odgovara istom motoru, sa tim sto kod starijih folksvagena i audija imas zimske i letnje termostate (mislim da je to retkost za prostore sa umerenom klimom). Onda izaberi onaj koji vise odgovara tvojim potrebama (po meni ti je letnji bolji za period koji dolazi), promeni antifriz i proveri stanje hladnjaka ispiranjem istog sa nekim bastenskim crevom (videces protok kroz isti) i po potrebi ga ocisti nekim pogodnim sredstvom i neces vise imati ovakvih problema!!!!
        Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
        Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

        Comment

        • Hermes
          CBC Senator XXL
          • 14.02.2006
          • 1306
          • https://t.me/pump_upp
          • bemve

          #19
          Pa on i nema problema, resio ih je......mislim, tupimo bez veze, odes u prodavnicu, potrazis termostat, prodavac pogleda u katalog, nadje ga, proda ti, ugradis ga, temperatura u redu....sta da razmisljas vise?
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • miura
            CBC Senator
            • 18.10.2006
            • 227
            • Lazarevac

            #20
            Recimo da nemam problema. Temp na otvorenom 94, u gradu 98-100.
            Termostat jeste po katalogu, ono sto me buni je promena temperature ukljucenja ventilatora. Mislim da je temp veca u svim rezimima za 5^C.
            Mozda je do hladnjaka, kamenca u glavi...
            Hvala svima, ne morate se vise smarati, nije to neki problem. Na Audiju, leti sa ukljucenom klimom temp ide i do 110...

            Tipkano na: Nokia 6630, treca smena...
            Mitsubishi Colt 1332ccm benzin 95KS 2005

            na forumu

            Comment

            • RANK
              CBC Senator XXL
              • 28.02.2007
              • 1635
              • Beograd
              • FIAT MAREA WEEKEND 1

              #21
              pa i nije ti veca temp ukljucenja ventilatora.ranije ti je termostat stajao delimicno otvoren, pa je i temp vode u hladnjaku bila veca, u u motoru manja. sad motor postigne temp, termostat se otvori,vrela voda ide u hladnjak i pali se ventilator. voda se hladi par stepeni, termostat zatvara, voda se hladi jos par stepeni, vent se gasi, i tako u krug
              "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #22
                kod VWa, verovatno važi i za Audi je karakteristi?no za motore tih godina da kasni paljenje ventilatora, odnosno kazaljka na instrument tabli uvek pokazuje (i kada je nov auto) više od pola skale. oko 70%.
                prosto takva je konstrukcija.

                i ina?e VW motori rade na malko povišenoj temperaturi što je tih godina bio pokušaj kako da motor troši manje goriva.
                (viša radna temp - efikasniji rad motora).

                ako imaš ja?e ljuljanje sistema, isperi spolja sam hladnjak i to smerom iz motorskog dela ka masci /spoljnom delu vozila.

                isperi iznutra sistem puštanjem vode u konstra smeru od kretanja postoje?im crevima.

                i na kraju, proveri kada ti bude zgodno samu pumpu za vodu. zna usled kavitacije da znatno oslabi protok i tada je lek zamena.

                na tom motoru ne mogu da se setim da li je pumpa za vodu tip koji se pogoni zup?astim kaišem ili onaj sa klinastim.

                ovaj sa klinasim kaišem je više podložan kavitaciji, ne znam ta?no zašto ali iz prakse sa njima ima više problema.

                kada u otvorenoj posudi , loncu, staviš termostat radi kontrole i zagrevaš obi?nu vodu, mehuri?i po?inju da se javljaju na oko 92-93C.
                otprilike tada termostat treba da je polovi?no otvoren.
                kranji hod termostata se postiže pri 105-110C a to ne možeš da postigneš na atmosferskom pritisku sa vodom u loncu prilikom testa.

                za kraj, pokaziva? temperature je tek okvirni pokaziva?, nije merno sredstvo i nije baždaren pa se nemoj uzdati u njegovu ta?nost.

                ali ono što ti mnogo govori je relativno isti položaj kazaljke, i stabilno pokazivanje uvek na istom mestu za tvoj dati instrument na tvom vozilu.

                na drugom autu iska kazaljka pokazuje nešto druga?ije.

                sve je to ispravno, da ne zavara.

                kada si montirao termostat ugradio si ga tako da je rupica pravilno orijentisana- na vrhu, odnosno ispoštovao si sttrelicu za pravac ugradnje, nadam se.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                Working...
                X