Merenje kompresije

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KdF
    CBC Senator
    • 06.12.2004
    • 242
    • Beograd

    Merenje kompresije

    Interesuje me kakva je zavisnost izmerenog pritiska kompresije od temperature motora, i na sta ukazuju razlike u izmerenom pritisku na razlicitim temeperaturama motora. Pretpostavljam da je nesto u vezi sa klipovima (oni se najvise sire na toploti), ali sta bi to tacno moglo da bude?
  • SAAB PoWeR
    CBC Senator XXL
    • 26.04.2005
    • 1394
    • tu iza coska(Milwaukee USA)

    #2
    pa recimo da se materijal siri kad se ugreje ...
    _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

    Comment

    • Vladd
      CBC Senator XXL
      • 09.07.2006
      • 581
      • NBG

      #3
      Kompresija se meri na hladnom motoru, i ti parametri se razmatraju.Da li ce rezultati biti bolji ili losiji sa zagrejanim motorom je nevazno, moze samo da se "majstor" opece, ili osteti prikljucak meraca kompresije.

      Najmerodavnije su razlike u kompresiji cilindara, ne toliko apsolutni pritisak, ali treba da bude iznad nekih granica, i nakon "suvog" merenja, ako je u cilindru manja kompresija, ubacuje se malo ulja da kompenzuje zazor na karikama, i eventualno otkrije ostecenje na ventilima..

      Poz.

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        pritisak i temperatura su direktno povezani.
        PV=const* T

        zna?i sa porastom temperature uvek raste i pritisak, za istu datu zapreminu.

        stepen kompresije (bilo toplo ili hladno) odredjuje posredno zapreminu, i to je ono što obi?no u žargonu se naziva kompresija.

        ipak, prava stvar je kada se meri realni pritisak koji je uvek ve?i od nominalnog stepena kompresije.
        to zato što se osim pritiska usled sabijanja zapreminski (rada klipa) dodaje i porast pritiska usled porasta temperature.
        dobar motor ima 15+ bara pritisak pri merenju, benzinac.


        sa 12-13 bara motor je na putu za remont.

        naravno kako koji, zavisi od po?etne kompresije, ovo neki prosek za obi?ne serijske motore.

        malo navijeniji motori prelaze i 16+ bara.

        dozvoljena razlika je do 500 milibara izmedju cilindara, vrlo dobro je ako je razlika manja od 200 mB., tj 0,2 bara razilke. (teoretski).
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #5
          SAAB ima fabrichki nominativ odstupanja od cilindra do cilindra od 1 Bar.

          Dakle ni ovo nije previshe bitno ako je Trionic u igri pa meri akseleraciju za svaki klip i komparira je sa paljenjem individuelno i sa doziranjem goriva.

          Naravno kako niza kompresija tj. produvavanje na dole tako i prilikom takta u****vanja produvavanje na gore (vakumsko).

          Danasnja elektronika za dosta toga da ispegla da umiri railicu
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • Lord_o21
            CBC Senator XXL
            • 29.04.2006
            • 494
            • Novi Sad

            #6
            mislim da je 15+ ipak puno za "ispravan" motor...
            ...technology is the only Replacement for Displacement.

            Comment

            • ljube-kugla
              CBC Senator XXL
              • 04.05.2006
              • 1531
              • batajnica

              #7
              na nase gorivo jos ako je karburatorski motor neces moci da ga ugasis,jer ce doci do samozapaljenja goriva,imam iskustva sa tim,kad sam na opela 1.6 stavio glavu od 1.2,po mom manometru koji je malo losije dihtovao nagurao je do 16 bara,ali na benzin nisam mogao da ga ugasim,a na plin je birao vreme,tako da nije bas ni to merodavno,mada injection motori imaju nesto vecu kompresiju ali kod njih ne moze da se desi taj povrat,jer u momentu gasi dovod goriva i prekid struje
              ko na nas krene iz mesta je naje&o
              a sto nas je vise,jaci smo

              Comment

              • KdF
                CBC Senator
                • 06.12.2004
                • 242
                • Beograd

                #8
                Da pojasnim pitanje - mene u stvari zanima kako se menja dihtovanje klipova u cilindru zavisno o temeprature motora. Ili, kako se menja zazor klipa u cilindru zavisno od temperature...

                Comment

                • Lord_o21
                  CBC Senator XXL
                  • 29.04.2006
                  • 494
                  • Novi Sad

                  #9
                  po pravilu se meri na hladno, zato sto je tako najbolja slika i nema ulja koje moze da zadihtuje neku kariku koja eventualno pusta... a samo sirenje materijala je neznatno... (siri se cilindar, ali se i klip i karika sire...)
                  ...technology is the only Replacement for Displacement.

                  Comment

                  • KdF
                    CBC Senator
                    • 06.12.2004
                    • 242
                    • Beograd

                    #10
                    U svim fabrickim uputstvima koje sam ja citao pise da se pritisak kompresije meri kada je motor na radnoj temperaturi.

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      #11
                      Ako hoces netacan podatak, slobodno, ali jedini pravi podatak je na hladno.
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        kao što i piše u fabri?kim uputstvima pritisak se meri na radnoj temperaturi motora. jedan od razloga je što ta radna temperatura regulisana termostatom tako da je poznat taj uslov, pa su i rezultati merenja medjusobno uporedivi.
                        ono što sam naveo je za takva merenja, na vru?e.
                        merenje na hladno je podložno procenama šta je hladno pa rezultati variraju i nisu medjusobno uporedivi.
                        ali na hladno se lakše otkrivaju boljke u nezaptivanju.

                        što se uticaja temperature ti?e, klipovi su od alu legure a blok od sivog liva. alu se daleko više širi, pa je zazor manji sa porastom temperature.

                        kod alu bloka obi?no je sam cilindar opet od ?elika, i opet važe pravila da se alu brže i znatnije širi po dimanzijama od ?elika.

                        opet, za svaki motor pojedina?no se daju tolerancije u kojima se smatra da je motor ispravan ili za remont/ popravku.

                        nisu ni sve alu legure klipova iste po sastavu a time ni koeficijenti rastezanja materijala.

                        najvažniji momenat procene stanja motora je razlika kompresije medju cilindrima a onda i koliko to iznosi.
                        ako je motor neispravan retko se dogodi da su baš svi cilindri ravnomerno pohabani.

                        ta kompresija koja se izmeri zavisi u dobrom delu i od stanja zaptivanja ventila (radni zazor) , tako da i taj faktor ulazi u procenu stanja motora osim klip-karike- cilindar.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • dfast
                          CBC Senator XXL
                          • 26.05.2005
                          • 1302
                          • Hoofddorp NL /Bgd

                          #13
                          Da dodam, imao sam prilike da vidim jednu totalno losu 128-cu, za generalku. Potpuno ustelovana, palila je hladna. Kada se zagreje trebalo je biti majstor i pravilno joj dozirati meru gasa pri paljenju. U suprotnom pre**** i paljnje postane mucno sa dugotrajnim verglanjem. Hocu da kazem da ulje koje je zagrejano na radnu temperaturu je manje viskoznosti i ne dihtuje kao gusto hladno ulje kod hladnog paljenja. Trebalo je vezano za ovaj topik izmeriti kompresiju u oba slucaja pa uporediti. Ovo je bio slucaj sa katastrofalno losim motorom.

                          Comment

                          • Memphis_Raines
                            CBC Član
                            • 07.12.2006
                            • 99
                            • NBG Blok 30

                            #14
                            Brick, rekao si:
                            "pritisak i temperatura su direktno povezani.
                            PV=const* T"
                            Moracu vrlo da se NE slozim sa tobom povodom ovoga jer, ako nista drugo to const u jednacini nije konstantno u cilindru u toku merenja!
                            sorry za off
                            The time you enjoy wasting is not wasted time
                            Growing old is mandatory, growing wise is optional

                            Comment

                            • KdF
                              CBC Senator
                              • 06.12.2004
                              • 242
                              • Beograd

                              #15
                              Navedeni izraz (pV=RTm/M) vazi samo kada je u pitanju spori proces, i kada je jedan od parametara konstantan. Kod OTO motora kompresija je adijabatski proces u kome ni jedan od parametara nije konstantan, i tada vaze jednacine adijabatske promene stanja gasa. Ovo je doduse sve teorija koja podrazumeva idealan gas, u praksi je sve to malo drugacije.

                              Zacudilo me je to sto je na datom motoru (VW 1200) merena kompresija i na ladno i na toplo, i neki cilindri su imali vecu kompresiju na ladno a neki na toplo...


                              Ladno_8.6___9.1___7.1___8.8
                              Toplo__9____7.1____8____8.5

                              (Za ovaj motor normalan pritisak kompresije je 7-9, granica istrosenja 6, dozvoljena ralika izmedju cilindara 1, kompresioni odnos 7:1).
                              Meni je palo na pamet da je ovaj sto je merio pobrkao 2. i 3. cilindar, ali on kaze da nije.

                              Comment

                              Working...
                              X