Ciscenje EGR-a

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Car
    CBC Senator XXL
    • 07.07.2005
    • 900
    • Beograd

    Ciscenje EGR-a

    Naleteo sam na nekom forumu na uputstvo kako bar u nekoj meri ocistiti EGR od taloga i naslaga, a moje pitanje je da li uopste pali ova metoda. Radi se o sledecem:

    1) turning the ignition on and off to energise and de-energise the solenoid in the hope that it dislodges the carbon particle
    2) drive it for a kilometre or so flat out in second gear
    Radilo se konkretno o Renault Espace 2.2 dci, ali ne znam koliko je to bitno.


    I jos jedan citat, ista metoda:


    ...One way to free it up is to find an empty road - especially behind you (!) - select 2. gear and go for a while with full throttle, so the govenor keeps the revs at max (4500 or thereabout).
    This will probably produce a fairly scary looking cloud behind you (hence the need to empty road :-) ) - but the exhaust should quickly subside and become transparent as normal, and by now the EGR should be reasonable clean.
    E sad, ima li ovo smisla uopste? Nekako mi se cini bolno po dizel motor voziti kilometar u drugoj brzini punim gasom Nikad u zivotu nisam toliko zavrteo dizela
    Naravno, najbolja varijanta je skidanje i ciscenje, ali cisto me zanima koliko ovo ima smisla raditi preventivno ili je samo maltretiranje motora.
  • dieselman
    CBC Senator XXL
    • 14.11.2005
    • 833
    • tt

    #2
    ...tesko ce na ovaj nacin bilo sta ocisititi...

    Comment

    • SAAB PoWeR
      CBC Senator XXL
      • 26.04.2005
      • 1394
      • tu iza coska(Milwaukee USA)

      #3

      kakva je to metoda , ko god je to napisao , zanima me kako je dosao do te ideje , najbolje i najefikasnije ciscenje je skidanjem , nema drugog metoda koi ce toliko biti efikasan , nezaboravi cistis ga necackas po njemu samo skidanje nije toliko komplikovano
      _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

      Comment

      • Car
        CBC Senator XXL
        • 07.07.2005
        • 900
        • Beograd

        #4
        Ok, tako sam i ja kapirao, ali ajde kao cisto da pitam. Kapiram i sam da to nije ni dovoljna temperatura niti dovoljno dug period da u bilo kojoj meri ocisti egr, ali ajd

        Nego, ima li smisla preventivno cistiti? oko 200 000 je presao auto, i ne znam u kakvom je stanju egr, nisam primetio da dimi, da slabije vuce itd..
        Moguce da i nije bas idealno, jer je 1.9 dci karakteristican po tom problemu...
        Nisam nasao u uputstvu tu stavku da se cisti na odredjenom broju kilometara, a u servisu gde ja odrzavam auto nece to da rade ako nema nekog znaka da nesto nije u redu. Iako je procedura od 15 minuta i kosta 1000 dinara (tako kazu).

        Da uprostim pitanje, cisti se kad zatreba, ili ima propisana kilometraza za pregled itd?
        Po ovima iz servisa ne treba nista da se dira, a to mi deluje kao malo rizicna varijanta, pogotovo kad citam losa iskustva drugih ljudi sa konkretno ovim motorom i zapusenim egr-om.
        Da napomenem, dva ovlascena servisa sam zvao i jedan "neovlasceni" i niko od njih nece to da odradi. Znaci, nisu mi jasni

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          Da uprostim pitanje, cisti se kad zatreba, ili ima propisana kilometraza za pregled itd
          i mene zanima imaju?i u vidu teške uslove rada.
          za Reno ne znam a pretpostavljam da je za sve marke manje više sli?no s obzirom da svi koriste manje više isto gorivo i manje više iste EGR/ ista rešenja.

          za moj auto u uputstvu za održavanje naveden je prvi servis EGR sa ?iš?enjem na 100,000 milja, tj 160,000km.

          a onda nadalje svakih 40,000km kontrolni pregled.
          i po potrebi zamena, ne ma neke naveden kilometraže.

          i ?ime se /kako ?isti. mehani?ki struganjem taloga ili hemijski ?
          koliko dugo potraje to ?iš?enje, narednih 100-200.000km bez greške ?
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • SAAB PoWeR
            CBC Senator XXL
            • 26.04.2005
            • 1394
            • tu iza coska(Milwaukee USA)

            #6
            na ventilu se samo ocisti kanal kroz koi prolaze gasovi , nema se sta drugo cistiti , skine se ventil , izgrebe se karbon , ostatak se moze benzinom oprati i teraj dalje bez problema ventil nema potrebe menjati , sve dok je vakim membrana dobra
            ako se ima muke sa dvrtanjem sarafa na ventilu , i ako se ima potreba za grejanjem zarafa da bi se odvrnuli , treba se paziti da se karbon ne zapali , jer plane u sekundi ...
            _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

            Comment

            • Ivan_R5
              CBC Član
              • 14.12.2006
              • 55
              • Split / Solin

              #7
              Zašto ne maknete egr?

              Comment

              • dieselman
                CBC Senator XXL
                • 14.11.2005
                • 833
                • tt

                #8
                ...zbog zagadjenja,naravno...

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #9
                  Zato sto na benzincima ne sluzi maltene nicemu osim radi ono malo ekologije...

                  Na dizelima vec nije tako zanemarljiv.
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • Sapcanin
                    CBC Senator XXL
                    • 13.12.2006
                    • 317
                    • BG
                    • Peugeot

                    #10
                    Meni je stari Punto 1.9D imao oblak dima iza sebe dok nisam maknuo EGR...
                    I dan danas kod novog vlasnika sve radi bez problema, nakon 50k km od skidanja...

                    Ima li on jos neku ulogu osim sto stiti okolinu?
                    Poljoprivredne masine

                    Comment

                    • APOGEE
                      CBC Senator
                      • 01.06.2005
                      • 243
                      • Beograd, Vracar

                      #11
                      Nedavno mi na Lanosu (66 Kkm) otisla membrana EGR ventila - vakuumski. Kako nije narocito skup, 5016 din, kupio sam i stavio novi. Inace, IvanT mi rece da se membrana moze menjati pogotovo ako je u pitanju skuplji ventil a i da kucista koja su pertlovana (kod mene je bio taj slucaj), rade majstori koji inace servisiraju karburatore .

                      Interesantan podatak sam cuo od prodavca, kaze da na Lanosu EGR uglavnom crkava na oko 60 Kkm a na malom Matizu na 30 -35 Kkm.
                      Kia pro cee'd 1,6 CRDI 115hp 2010

                      Comment

                      • Car
                        CBC Senator XXL
                        • 07.07.2005
                        • 900
                        • Beograd

                        #12
                        Originally posted by Sapcanin
                        I dan danas kod novog vlasnika sve radi bez problema, nakon 50k km od skidanja...
                        Pa to je mala kilometraza da pokaze bilo kakav potencijalni problem...

                        Comment

                        • Ivan_R5
                          CBC Član
                          • 14.12.2006
                          • 55
                          • Split / Solin

                          #13
                          Originally posted by 206
                          Zato sto na benzincima ne sluzi maltene nicemu osim radi ono malo ekologije...

                          Na dizelima vec nije tako zanemarljiv.
                          Zašto je na dizelima potriban? Afaik ljudi to skidaju i sa njih...

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            ako se ima muke sa dvrtanjem sarafa na ventilu
                            ok, hvala na objašnjenju.
                            da, bi?e muke pošto je EGR na nepristupa?nom mestu, i još drugih stvari okolo mora da se poskida.

                            ja sam se ponadao da može bez demontaže, ovako bi?e ruke prljave do lakata
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              skinuo ventil i nisam ga o?istio. samo sam uspeo da sipam malko hemije da pokuša da razgradi pretpostavljeni talog, mada ja talog nisam video golim okom dokle vidim (jako mala rupica jedva tanušni šrafciger udje unutra).
                              i sa koje strane se o?ekuje taj talog, sa ulazne gde idu gasovi iz izduvne grane (topliji) ili na izlazu na mestu gde gasovi ulaze u usis (hladniji) ?

                              ali imam opet pitanje, kolikom silom treba delovati na membranu da se otvori klapna. ja nisam uspeo rukom da je pomerim, ili je jaka opruga ili je zape?ena klapna u sedištu.
                              vakuumom nisam probao, nisam imao pri ruci ?ime da ga stvorim.

                              sa druge strane u uputstvu se pominje da EGR ventil ima neki svoj termostat tako da tek kada se zagreje na 60C EGR ulazi u funkciju.
                              ja sam radio naravno na hladnom motoru, možda zato ne mogu rukom da pomerim klapnu ?

                              u vožnji se nije upalila kontrolna lampica za EGR, još nije pa ne znam da li je sipanje nitro razredjiva?a imalo neki efekat.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X