Ciscenje EGR-a

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valent Vudriga
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 2778
    • USA

    #16
    i sa koje strane se o?ekuje taj talog, sa ulazne gde idu gasovi iz izduvne grane (topliji) ili na izlazu na mestu gde gasovi ulaze u usis (hladniji) ?
    Talog se obicno lovi izmedju ventila i u****. Metode ciscenja su visestruke i zavise od kolicine i tvrdoce naslaga. Mekane naslage u manjim kolicinama se mogu odgarati tako da se ventil aktivira pri visokim obrtajima i vruci ispusni plin se koristi za odgaranje.

    Za tvrde naslage potrebne su druge metode

    Druga metoda koristi kemikalije, ventil se skine i kanali se natope kemikalijom.

    Trece je busenje pomocu sajle na koju se zavari nekakav noz, sjekac.
    Naravno, moze se koristiti kombinacija svih metoda.

    ali imam opet pitanje, kolikom silom treba delovati na membranu da se otvori klapna. ja nisam uspeo rukom da je pomerim, ili je jaka opruga ili je zape?ena klapna u sedištu.
    Ako nemozes rukom aktivirati membranu, najvjerojatnije je zapecena, pritisak prstiju bi trebao biti dovoljan.

    vakuumom nisam probao, nisam imao pri ruci ?ime da ga stvorim.
    Imas sve pri ruci, upalis motor i "ukrades" vakum s usisne grane, premostis termoventil na primjer. Termoventilma se sprecava nepozeljno ponasanje motora do kojeg dolazi kod aktivacije ventila na hladnom motoru.
    Protocnost egr sistema vazan je faktor ne samo s ekoloske strane. Zavisno od motora do motora, egr sistem kontrolira detonacije. S agresivnim protokom ispusnih plinova moguce je pomicati predpaljenje daleko vise. Ford je imao taku strategiju. Do problema je dolazilo kad je izostao tok ispusnog plina pri aktivaciji predpaljenja rezultirajuci u zvonjavi iz motora. Kasnije je dodan drugi mjerni sistem koji nadgleda pritisak u ispusnoj grani i time nadgleda aktivnost egr ventila.

    Ako je egr ventil ugradjen onda je dio jednadzbe zvane kontrola motora
    i treba ga zadrzati. Kad se ventil otvori, na primjer, podritisak usisne grane se mijenja i MAP sensor registrira tu pronjenu kao povecanje opterecenja. Uvijek postoji "neka tajna veza".

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #17
      ok, razumeo sam.
      kada sam skinuo EGR sa cevima koje idu na njega nisam ni palio motor.
      termoregler je integrisan sa EGR a tu je još i EGT senzor upakovan u isto ku?ište.
      danas mi se upalila EGR lampica, zna?i nisam ništa uradio.

      proba?u još jednom da skinem i zaista o?istim, proverim detaljnije ili jednostavno zamenim novim ako ga pronadjem kao rezervni deo.

      izgleda da je i ovde u pitanju neka povratna sprega EGR i antidetonacija pošto upravljanje EGRom poti?e od ECU paljenja.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Valent Vudriga
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 2778
        • USA

        #18
        Treba obratiti paznju na tri komponente.
        1. Dali ventil dobiva vakum.
        2. Dali se otvara.
        3. Dali su kanali protocni.

        Tvoj model ima egt sensor, kontrola funkcije radi se na taj nacin sto se mjeri temp. ispusnog plina koja ce porasti samo ako su sve tri funkcije
        egr sistema OK.

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #19
          1. proverio, ok stanje. (ina?e Aisin/ Toyota je elektro pneumatski ventil)
          2. nepoznato. ECU prijavljuje- EGR flow too low
          nisam uspeo da na hladno proverim otvaranje.
          3. dovodna cev iz izduvne grane prohodna.
          odvodna cev ka usisu nije proverena celom dužinom. sam kraj cevi neposredno uz usisnu granu je proveren- prohodan.

          EGT još nisam merio.
          postavi?u merni instrument na EGT dava?, prespoji?u upravlja?ki elektro ventil tako da stalno pušta vakuum.
          shodno dobijenom iz te 2 stavke zna?emo više o tome da li postoji protok toplih izduvnih gasova ili ne.

          koliko sam pro?itao treba o?ekivati EGT oko 1220F , ili oko 600C.

          ina?e u vožnji nema nikakvih problema.

          u uputstvu za dijagnostiku piše da posledica lošeg EGR treba da bude nestabilan ler a kod mene je savršen još uvek.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Valent Vudriga
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 2778
            • USA

            #20
            Nestabilan ler ce biti samo u slucaju da je ventil zaglavio u otvorenom polozaju. Spoji egr ventil direktno na izvor vakuma na usisnoj grani i prati reakciju na leru. Otvaranje ventila mozes pratiti i ogledalom, ukoliko nije potpuno zatvoren. Da li se radi o Volvu? Obrati paznju, neki ventili traze povecani pritisak u ispusnom sistemu da bi se otvorili, sam vakum nije dovoljan. Mozes krpom zacepiti ispusnu cijev da bi povecao pritisak.

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #21
              skinuo ponovo EGR, do detalja ga rasklopio.
              veoma malo taloga, gotovo ništa niti u kanalima EGRa , a cevi potpuno prohodne (skoro da se sijaju).
              EGT senzor skinuo, vrh se metalno sija.

              oštetio sam membranu prošli put a sada primetio.
              privremeno sam to rešio, zalepio membranu, probao drži vakuum.

              prokuvao EGR, nema nikakav termo regler (temperaturu meri ECU paljenja preko senzora u glavi motora a onda odatle uzima podatak kada su ste?eni uslovi za rad EGRa.
              zna?i nema nikakav termo regler.

              probao da pomerim ventil iz sedišta rukom, ne ide.
              probao šrafcigerom, ne ide.
              postavio distancer, udario ?eki?em od 200grama, ne ide.

              o?ito se zapekao ventil u sedištu.


              sve u svemu,EGR je za bacanje.
              ju?e potražio EGR kod Volvo/Ford ovlaš?enog uvoznika-dilera- servisera i naravno da nemaju a kako stvari stoje nisu ni u stanju da ga nabave u normalnoj proceduri.

              ina?e EGR je proizvodnje Pierburg, model B7010-57565 (Volvo part no 6842725), za 940 turbo.

              skvako ?u se potruditi da nadjem novi EGR pošto ima i funkciju antiknock odnosno smanjenja temperature sagorevanja kada ECU proceni da je potrebno.

              ako imaš neku ideju kako da pokrenem zape?eni ventil pažljivo slušam..
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • Valent Vudriga
                CBC Senator XXL
                • 02.04.2005
                • 2778
                • USA

                #22
                Ne bih znao. Zavisi koliko temperature moze membrana podnijeti. Mozda da probas uzariti vrh ventila na kratko. Ja sam se ranije zanimao popravkama, sad samo mijenjam.

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #23
                  vrh ventila je nedostupan.
                  no nema veze, padala je kiša, ja uporan kao kiša i rešen problem.
                  naravno, stara poznata alatka- ?eki? uz upornost se opet pokazala savršenom

                  uz stalno sipanje mašinskog ulja, razradio se ventil, otopila se korozija (zato je i bio zape?en) u ležištu ventila, sve dobro o?istio, podmazao i funkcioniše savršeno.

                  probao sa ru?nom vakum pumpicom i pomera membranu i ventil.

                  kako god, slu?aj rešen i zatvoren do daljeg na moje zadovoljstvo.

                  promenio bih i ja najradije, ali nabavka kao rezervnog dela je nedostupna ovde kod Forda odnosno Volvoa.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Car
                    CBC Senator XXL
                    • 07.07.2005
                    • 900
                    • Beograd

                    #24
                    Svaka cast! Nije mi jasno da ne mogu da poruce taj deo ili sta vec...


                    Kapiram da je skidanje egr-a boza sto se tice potrebnog znanja i slicno, ali ipak ne bih sam nista da cackam, nisam dovoljno strucan.
                    Ipak cu morati da nateram nekako ove iz servisa da to urade.

                    Comment

                    • Car
                      CBC Senator XXL
                      • 07.07.2005
                      • 900
                      • Beograd

                      #25
                      O?iš?en EGR, 2000 dinara koštalo u servisu, i nakon ?iš?enja odvozao 20-30ak km na autoputu sa poprili?no visokim obrtajima.
                      U poslednje vreme je imao malo nestabilan ler, ne u potpunosti, ali se ipak ose?alo da ne radi baš ravnomerno, i videlo se no?u u svetlima vozila iza mene kako izbaci malo dima pri kretanju. Ne mnogo, ali opet se videlo.
                      Sad kazaljka obrtomera ne mrda na leru, baš fino radi, i nema dima više. Isprobavao sino? i danas i ovako na oko crnog dima više nema.

                      Ina?e, EGR i one cevke su bile pune naslaga, i to je generalno problem sa ovim renoovim motorom, koliko vidim ?itaju?i iskustva sa neta i koliko su mi objasnili u servisu.

                      Deluje da malo bolje vu?e, ali to može biti i subjektivan utisak. U svakom slu?aju, bitno mi je da lepo ?eki?a sad.

                      Eto, toliko.

                      Comment

                      Working...
                      X