"Ozhivljavanje" potapajuce pumpe za gorivo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    "Ozhivljavanje" potapajuce pumpe za gorivo

    Radi se o sledecoj situaciji: mom drugaru je potapajuca pumpa za gorivo "nichim izazvana" prestala sa radom. Dakle, vozio se jednog dana bez problema, nikakvih problema sa njom nikada pre toga, a onda sutradan kljuch u bravu - auto vergla ali ne pali. Nakon krace provere u lokalnom auto-servisu utvrdjeno je da je pumpa zatajila.

    E sad, "majstori" su reshili problem na sledeci nachin: skinuli su zadnju klupu i onda se malo "igrali" kontaktima na releju pumpe, povezivali na polove akumulatora (znachi dovodili struju direktno do kontakata releja) i nakon par puta pumpa je ponovo pochela da daje znake zhivota (znachi pochela je opet da "zuji" na davanje kontakta). Drugaru su savetovali da auto izvozi nekoliko desetina kilometara kako bi se pumpa prochistila, i preporuchili da izbegava da u buducnosti vozi sa manje od 10 litara benzina u rezervoaru.

    Sve ovo sam napisao onako kako mi je drug preneo, inache se radi o BMW-u E36 325i. Ono shto ja mogu da potvrdim je da jeste istina da chovek "ceo zhivot" vozi na minimumu ili tu negde ali ga i razumem jer je taj auto teshko drzhati sa punim rezervoarom, narochito sa "teshkom nogom" kakvu on ima

    E sad, njemu je recheno da mozhe bez problema da vozi i dalje, da je pumpa malo bila zachepila ali da je sad u redu. On jeste vozio nekih 50-ak kilometara od tad, nekoliko startova i sve se chini u najboljem redu, pumpa bez problema radi i auto pali kao i ranije, "na pola kljucha"

    Njegovo pitanje meni, koje ja prosledjujem kompetentnijim od sebe na forumu, je koliko mozhe da zaista bude "miran" shto se funkcionalnosti te pumpe tiche? Ja zaista nisam ranije chuo da se pumpa mozhe "elektro-ovima" reanimirati, ali je bar u ovom sluchaju po svemu sudeci "operacija" uspela =] Medjutim, znachi li to da je problem reshen samo privremeno, tj, da je pumpa recimo oslabila i da ce se problem javiti opet, ubrzo, ili znachi li to da je stvarno moguce privremeno "zachepljenu" pumpu ovim nachinom "probuditi" i da ona mozhe da nastavi svoju funkciju josh neki duzhi period?

    Drugaru je frka, jer za par dana krece autom put primorja, i poslednje shto mu treba je da mu pumpa ponovo "zachepi" u nekoj vuko*ebini. Dakle, da li da poslusha "majstore" da i dalje vozi tako (da li je moguce da je pumpa zaista josh uvek funkcionalna, iako je jednom vec zatajila) ili da pre puta na odmor zameni pumpu (tj. da li je takvo "ozhivljavanje" pumpe samo kratkotrajno odlaganje problema, znachi predznak da je pumpa pri svom kraju)?

    Kazhite mi shta da kazhem choveku, ako ga pogreshno posavetujem a on zaglavi u nekoj nedodjiji, moracu da se selim iz KM...
    http://www.bmw.tv
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Crkavanje pumpe je, makar na BMW-u, prilicno cest problem, pogotovo ako se vozi sa malo benzina. Meni se na svakom BMW-u do sada desilo najmanje po 2 puta.

    Za ozivljavanje na opisan nacin nisam cuo, a iskreno i malo sam skeptican po tom pitanju, a sigurno se ne bih usudio da na put krecem sa diskutabilnom pumpom goriva. Tako da je moja preporuka da je obavezno zameni.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • Valent Vudriga
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 2778
      • USA

      #3
      Re: "Ozhivljavanje" potapajuce pumpe za gorivo

      Prije bi trebao "majstoru" jedan elektrosok. Nije li elektricna pumpa stalno pod elektrosokom.

      E sad, "majstori" su reshili problem na sledeci nachin: skinuli su zadnju klupu i onda se malo "igrali" kontaktima na releju pumpe, povezivali na polove akumulatora (znachi dovodili struju direktno do kontakata releja) i nakon par puta pumpa je ponovo pochela da daje znake zhivota (znachi pochela je opet da "zuji" na davanje kontakta).
      Chekic je bolji dijagnosticki alat za ozivljavanje pumpe, obicno se radi o slabom kontaktu izmedju cetkica i komutatora. Osim ako majstori koriste 220V za ozivljavanje.

      Drugaru su savetovali da auto izvozi nekoliko desetina kilometara kako bi se pumpa prochistila,
      Kad bi ovi koristili svoju inventivnost u pravu svrhu.................
      i preporuchili da izbegava da u buducnosti vozi sa manje od 10 litara benzina u rezervoaru.
      Postoji vrlo jednostavno rjesenje, sipa se 5 eura ucestalo, ali na vrhu, ne na dnu. Ako pumpa opetovano ostaje suha, kraci joj je vijek.
      Medjutim, znachi li to da je problem reshen samo privremeno, tj, da je pumpa recimo oslabila i da ce se problem javiti opet, ubrzo, ili znachi li to da je stvarno moguce privremeno "zachepljenu" pumpu ovim nachinom "probuditi" i da ona mozhe da nastavi svoju funkciju josh neki duzhi period?
      Kazhite mi shta da kazhem choveku, ako ga pogreshno posavetujem a on zaglavi u nekoj nedodjiji, moracu da se selim iz KM...
      Pitaj prijatelja dali bi sjeo u avion koji pogoni ta pumpa.

      Comment

      • overspeed
        CBC Senator XXL
        • 24.05.2005
        • 2779
        • Kosovska Mitrovica

        #4
        Znachi, da "zhrtvuje" tih 20, 200 ili 2000 km, svejedno, koliko bi josh ova pumpa "izgurala" i da preventivno odmah iskeshira za novu?

        Ovoj je kraj blizu, jel' to zakljuchak?

        Ochekujem direktan i konkretan odgovor i namerno navodim na to, jer cu ovu temu ishtampati i pokazati drugaru da zna shta mu je chiniti...

        Hvala na pomoci
        http://www.bmw.tv

        Comment

        • M-power
          Moderator
          • 10.01.2005
          • 10060
          • Bg; Banovo Brdo
          • CorsaC, astra H,

          #5
          Ja sam par puta ozivljavao tako pumpe...ponekad cukanjem ponekad je provrtim u rikverc.....ali svaka je na kraju stala dal posle 10km ili 10000km ali je stala.

          Tako da neki dalji put sa porodicom na odmor......ne savetujem

          moju corsu sam tako terao 20-30 hiljada ali sam redovno imao odsrafljenu zadnju klupu i cukao je jednom nedeljno
          To date there has never been a faster car built for the public road and,
          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

          Comment

          • zverko
            CBC Senator XXL
            • 19.08.2005
            • 7085
            • BGD
            • Audi A4

            #6
            dexony ima resenje za duzi vek trajanja pumpi. zove se METABOND. jedan cep na svako punjenje a ovo sto valent kaze 5eura na vrhu ima smisla...
            deutsche gemacht-gut gemacht...

            Comment

            • Valent Vudriga
              CBC Senator XXL
              • 02.04.2005
              • 2778
              • USA

              #7
              Sto je Metabond?

              Comment

              • dexony
                CBC Veteran
                • 02.06.2007
                • 182
                • Beograd

                #8
                Dodatak ulju ili gorivu . Za gorivo , Cisti i ostavlja cist rezervoar cevi goriva ,dizne usisne ventile celo klipa izduvne ventile i izduv. Smanjuje potrosnju do 3posto i tako ociscen sistem drzi stalno u cistom stanju,uz normalno stalno sipanje. Boca je 250mililitara i to je dovoljno za 1000 litara goriva.
                CIVIC COUPE

                Comment

                • Hermes
                  CBC Senator XXL
                  • 14.02.2006
                  • 1306
                  • https://t.me/pump_upp
                  • bemve

                  #9
                  Kako moze da cisti rezervoar?

                  Btw, i meni je na bmw-u pre par meseci riknula pumpa, tacnije zapusila se, jer se pocepao filter koji stoji ispod nje.....epilog, za 1500 dinara je kao ociscena i servisirana i radi i dalje...a kad ce opet da rikne ne sekiram se preterano, ionako mi je benzin alternativno gorivo
                  https://t.me/pump_upp

                  Comment

                  • Srdjan
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 2416
                    • Bajina Basta/Beograd

                    #10
                    A gde si je ocistio, odnosno servisirao?
                    Lancia Kappa 2.0 20v

                    Comment

                    • Hermes
                      CBC Senator XXL
                      • 14.02.2006
                      • 1306
                      • https://t.me/pump_upp
                      • bemve

                      #11
                      Pa kod jednog lika u Nisu, bavi se bas time (tako mu pise na vizit-karti)
                      Evo ga tel. 0643911009, mozda nekom u blizini Nisa znaci....
                      https://t.me/pump_upp

                      Comment


                      • #12
                        onaj mulj u rezervoaru tesko da moze da se procisti sa preparatom tog tipa,
                        znaci zamena pumpe obavezno ali prethodno ciscenje rezervoara

                        Comment

                        • zverko
                          CBC Senator XXL
                          • 19.08.2005
                          • 7085
                          • BGD
                          • Audi A4

                          #13
                          nema mulja u rezervoaru posto je isti ili od plastike ili aluminijuma. moze samo da ima ona sluz ili sto ja zovem slina a to metabond uspesno razgradjuje a posto su svi aditivi na bazi grafita u isto vreme i podmazuje pumpu.
                          deutsche gemacht-gut gemacht...

                          Comment

                          • Gatti.Gatozza
                            CBC Senator XXL
                            • 26.09.2006
                            • 411
                            • Zemun
                            • Lybra 1.9 / XJ600S

                            #14
                            Nekako mi logika nalaže da je jedini na?in na koji ?e ta "sluz" da iza?e, kroz karburator (ili šta ve? ima drugarov auto). A opet logika kaže da to nije baš najpametnije.
                            MAZDA

                            Comment

                            • dexony
                              CBC Veteran
                              • 02.06.2007
                              • 182
                              • Beograd

                              #15
                              Pa ako ima sluzi jedno 2 kg u rezervoaru normalno je da moras da ga skines i operes. Ljudi ne budite bukvalisti ako je rezervoar malo zaprljan sto je normalno da trunja ima metabond ce to da ocisti , asvaki auto ima filter goriva pa ce prljavstina da ode u filter. Uostalom METABOND nije cistac rezervoara vec cistac celog sistema a na prvom mestu dizni ventila i cela klipa.
                              CIVIC COUPE

                              Comment

                              Working...
                              X