Zasto li se kidaju srafovi na letecim lezajevima

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nkosta
    CBC Veteran
    • 05.08.2006
    • 140

    Zasto li se kidaju srafovi na letecim lezajevima

    Bre ljudi sve nesto ko da sam pao s`Marsa
    Jedva smo nadudzili onu hilznu , lepo je sve majstor izbusio i honovao , momak poceo da pakuje donji deo kad... oni srafovi sto drze polutke na letecim lezajevima ne umeju da stanu na 4 kg ( po kljucu ) vec polako klize i pustaju i ...... istegnu se i "strukiraju ko suknjica "...
    Ili kilo kljuc pokazuje 4 a ima 14 kg ... ili su srafovi na svfiftu od plastike
    Jel neko imao slican problem ... ako mi i vi kazete da prvi put cujete za porblem ... kupicu konja ... jednog jedinog ( mislim da mi veterina bolje ide od ove mehanike)
  • Gatti.Gatozza
    CBC Senator XXL
    • 26.09.2006
    • 411
    • Zemun
    • Lybra 1.9 / XJ600S

    #2
    Ne znam koju ja?inu taj šraf treba da izdrži, ali sam se na mom poslu sreo sa istom situacijom u kojoj je nabavlja? umesto šrafova dogovorenog kvaliteta isporu?io neke 4 puta jeftinije i verovatno isto toliko puta lošije. Šteta na mašinama je zbog uštede trgovca od 200-300 dinara iznosila oko 1500 EUR-a.
    MAZDA

    Comment

    • Pole
      CBC Senator XXL
      • 05.10.2006
      • 363
      • Plandiste,Juzni Banat,Vojvodina/-/-/-/ Garaza: osmaja :)

      #3
      nkosta

      na zalost to se desava

      e sad ili
      ne valja moment kljuc ili
      srafovi nisu pravog kvaliteta ( ako su novi ) ili
      su dotrajali ( ako su stari )

      al sam pametan
      zasto krava nosi zvonce...?...?...?
      pa zato sto joj ne radi sirena :) :) :)

      Comment

      • Van
        CBC Senator XXL
        • 16.02.2007
        • 1425
        • Nbgd

        #4
        40Nm = 4 kgm = 12 kg na 33cm . Prosecan kljuc ti je oko 30ak cm , i treba da ga vuces sa 12ak kila . Podigni 12 kila pa zes priblizno znati koliko treba da se vuce kluc . Ako se tada istezu srafovi , onda su s...nje , ako je ok , onda ti nevalja kilo kljuc . Inace kilo kljuc mozes da improvizujes sa jednom sipkom koju navlacis na kljuc i na jedam metar zakacis vagu za merenje sto se kaci da visi i ima skalu za merenje kd . Povuces tu vagu i kada pokaze 4 eto ti 4kgm . Prosto .
        ...zivi , Franjo je ziv !!!

        Comment

        • prolupator
          CBC Senator XXL
          • 02.09.2005
          • 3968
          • Zemun

          #5
          Jel to ona vaga za polutke? S kukama?
          OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

          prolupator.mojblog.rs

          Comment

          • nkosta
            CBC Veteran
            • 05.08.2006
            • 140

            #6
            Pa ovako
            srafovi su bili na motoru od pocetka( l990god suzuki swift gti)
            Kilo kljuc izgleda normlano , onaj sto ima dugacku polugicu sa skalom na kraju kod rucke.
            Srafovi su fabricki trebali da budu na 3,3-3,7 kgm...mozda su crkli sto su zatezani na 4-4,3 kgm '' ... mada ne verujem
            Dakle sigutno su stari i sigurno se masina malo vrrtela ( vozen malo sa chipom koji blokira tek na 8400 o/min )
            Pitanje je jel se neko susreo sa ovakvim istezanjem starih srafova u praksi..da ne ispadne da se meni samo desavaju cudne stvar
            Epilog
            Zamenjeni svi srafovi sa drugih isto starih klipnjaca, drze lepo do 4-4,5 kgm i vracenin nazad opet dobro drze na 3,7-4,0kgm
            Nepoznato mi je sta je uzrok ovako plasticnoj deformaciji vijaka( veliki RPM ili neko ranije pretezanje???)
            hvala na strpljenu

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              tih 4.5kgm je tako malo da je o?ito zamor matarijala šrafa bio do te mere izražen da je samo bilo pitanje trenutka kada ?e se dogoditi.
              budi sre?an da se dogodilo onda kada ti odgovara, da nije u vožnji.

              pogledaj i na tim starim puknutim šrafovima šta piše, koja su klasa materijala. recimo da je 10.8 nešto što se smatra dovoljno žilavim da obavi posao.

              ina?e da, vidjao sam istegnute šrafove sa plasti?nom deformacijom.
              kod nekih auta je to normalna pojava, recimo šrafovi glave i oni su za jednokratnu upotrebu.
              svaki put kada se odvrnu se bacaju a obavezno stavljaju novi.

              ina?e, kada koristiš kilo klju? on mora da se prethodno podesi, a kada se ne koristi obavezno mora taj tip da bude sa olabavljenom oprugom.

              takodje, pri zatezanju navoj /rupa mora da bude suv, ako je nauljen kilo klju? ?e pokazivati lažno stanje, i zategnu?eš daleko ja?e šraf nego što treba.

              pri tome zatezati treba iz jednog cuga, iz jednog poteza nikako ono malo po malo, dok prvi put ne klikne.

              ja sam vidjao da ?ak i majstori ne umeju da pravilno koriste kilo klju?, tj nisu u stanju da pro?itaju i primene uputstvo za njegovu upotrebu.

              ne kažem da je to ovde slu?aj, samo radi opšte informacije i taj deo oko upotrebe postoji sa svojim pravilima.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • nkosta
                CBC Veteran
                • 05.08.2006
                • 140

                #8
                BAr da sam to na vreme uradio , da nema havarije i zakucavanja lezajeva
                Cekam sta ce dalje biti kad upalimo
                hvala za savete

                Comment

                Working...
                X