muke sa diznama, deo 1.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zubati_mrav
    CBC Početnik
    • 16.09.2007
    • 7

    muke sa diznama, deo 1.

    malo po malo dok sam pocetkom leta vozio auto po gradu primetim da se povremeno u kabini oseca miris
    goriva...odvezem se kuci, otvorim haubu i imam sta da vidim...prva dizna (redosled paljenja) ovlazila skroz..izlazi
    gorivo na gore iz grane i maltene curi na sve okolne elemente...uzmem pamucnu krpu, obrisem temeljno oko dizne ali
    za par sekundi se polako vlazi i opet pocinje da izlazi na gore...parkiram ispred kuce, pa posle par sati izadjem da
    proverim i sada ne curi i suvo je...ali, tek pocinju muke...ajde skidaj klavijaturu pa zamenjuj mesta dizni,
    nekoliko kombinacija i par sati kasnije (sa kombinacijama od 8 dizni, sva sreca drugar imao 4 svoje dizne isto od Calibre '91, 2.0i,8v obaska muke i montiranje i demontiranje klavijature...)dodjemo do zakljucka:ili su dizne
    prljave, zapusile se, pa kao da su zacarane propuste gorivo na dole, a kad ga pritisak iz motora vraca na gore one ne pustaju nazad nego izlazi gorivo oko dizne svugde...ili su oni gumenasti prstenovi istanjeni, istroseni i deformisani kao i sesirici pa je i to jedan logican razlog curenju...a prilikom montiranja i demontiranja uvek je samo na jednom cilindru curela odredjena dizna,na svakom cilindru...toliko frustrirajuce... da li zvuci neverovatno da sistem ubrizgavanja goriva, tj. kritican momenat otvaranja klipceta unutar dizne i rasprskavanja goriva u finu izmaglicu zavisi od DEBLJINE GUMENASTOG PRSTENA !?
    merili smo i uporedjivali nanometrom dimenzije istanjenih prstenova i prstenova novih dizni (sa Ascone 88', tip kaze da su godinu dana stajale u benzinu i garantuje performanse-od zamene proslo oko 800 km i kuc,kuc zasada ni kap da curne ili da vrati na gore)...na tim Asconinim diznama su ovi prstenovi maltene duplo deblji...
  • zubati_mrav
    CBC Početnik
    • 16.09.2007
    • 7

    #2
    i zasto su uopste stavljeni gumenasti prstenovi? zar nije mogao taj sto ih je projektovao da aplicira neki otporniji

    materijal?...u biti stvari sve to vreme kada smo menjali dizne i kombinovali do besvesti, palim motor i rade samo tri cilindra jerbo jedna dizna ne radi svoj posao...a neces ga majci, pa ajde jos kombinacija...i sve to vreme prisecamo se kako je cudno radio motor...prilikom paljenja javlja se "gusenje" i onaj mrski zvuk na 1000 obrtaja kasljanje, kao da postoji neka rupa...posle u drugu, pa trecu i ne oseca se uopste niti se cuje propadanje...a sad posle peripetija, zaplet:setimo se burazer i ja da smo mesec dana posle kupovine auta otisli kod "majstora" u komsiluku da pitamo za savet zasto se gasi kada je u leru...a on ni 5 ni 6 (verovatno ima super kompjuter u mozgu i rendgen dijagnostiku u ocima)" Gasi se jer treba da sipate aditive da procistite dizne!" Cekaj ajde proveri, mozda nesto drugo..." Ne, to ti je to kupite aditiv i koknite u rezervoar to ce da resi stvar...aha, ok...( kasnije se ispostavilo da se motor gasio na leru zato sto se rebrasto crevo pocepkalo odozdo pa je ulazio fals vazduh, toliko o vestini ovog "majstora")konjina sta ces...jos je drzao predavanje to ce da ocisti dizne da ih produva, ma ima da vuce kao ludo...sa druge strane, odlucimo se na ultrazvucno ciscenje dizni, kada i mikrotalasi i tako to, kako se zoves 10 evra kadica, 8 evra komplet za jednu diznu sesiric i prstenovi, 10 evra skidanje klavijature (sve ovo se desava pre prvog posta malopre)...i ovaj sad drugi kon.... u stvari "majstor" uzima da skida klavijaturu i metalni element sto drzi to uzima neku metalnu sipku pa krivi, pa odsrafljuje pa zasrafljuje i izjavljuje " A, nisu original dizne, i nisu original srafovi, zato ovako krivim ovo ovde...zavrsi se to i odemo...sa druge strane.

    zainteresovalo me nesto u nekoj recenici kada je neki tip izjavio da sistem ubrizgavanja goriva postoji od 1969. godine i da se tek u zadnjih desetak godina primenjuje famozno ultrazvucno ciscenje u kadici mikrotalasima...kahm, kahm...nisam siguran za dizel motore ali posto u samoj dizni postoje elementi koji su podlozni habanju postoji i nesto sto ih haba...ti mikrotalasi, njihove karakteristike ostecuju namotaje zice unutar same dizne, tj. toplotno se ostecuje (cepka se) izolacija tih zica koje pobudjuje struja i kaze im kada da otvore klipce da puste gorivo...posto se namotaji prosire od toga dolazi to trenja metalnih delova unutar dizne, i isusuje se fini film isparenja goriva u samoj dizni na zidovima gde se krece klipce koje dize iglicu (milimilimetarski) da ubrizga gorivo...i posle tog tretmana zacepe se dizne i slikaj se za uspomenu...

    Comment

    • zubati_mrav
      CBC Početnik
      • 16.09.2007
      • 7

      #3
      muke sa diznama, deo 2.

      to se tice aditiva za gorivo koje smo upotrebljavali...polietar amin...male kolicine sumpor dioksida se nalaze u gorivu i kada dodju u kontakt sa vlagom pocinje da se stvara sumporna kiselina...tako se javlja rdja, razni talozi...hemijski sastav (polietar amin) tih aditiva za gorivo prouzrokuje veoma slicne negativne efekte kao i ciscenje u kadi...te hemikalije ,neutralisu kiselinu, absorbuju i odstranjuju vodu, taloge, ugljenik...barem tako tvrde proizvodjaci...nama se desilo sasvim suprotno, sva ta hemijska jedinjenja su ostetila unutrasnjosti dizni maltene isto kao i toplota mikrotalasa u kadi...mozda neko ima drugacija iskustva sa diznama ali ovo se nama izdesavalo...a negativni efekti sipanja aditiva: malo teze paljenje motora, potrosnja goriva veca, katalizator moze da se usija sto nije dobro ako se parkira na travnatoj povrsini, miris pokvarenih * cenzura_ovde nediskutujemo pijachne poslastice_cenzura * iz aspuha, nepravilan obrtni momenat ler gasa.
      posto se namotaji zice u diznama ogole, javlja se nepravilan rad otvaranja klipceta i poremecen obrazac propustanja goriva kroz klipce (iglicu)...e sad, odredjena dizna se otvara ili zatvara ranije ili kasnije od ostalih dizni...posto se recimo vise goriva ubrizga kroz odredjenu diznu i pravi se bogata mesavina, senzor za kiseonik salje kompjuteru podatak da ima previse goriva i sam ne moze da izmeni karakteristike te dizne...pa pocinje da se javlja gusenje i nepravilan ler...ovde na slici se nalaze 6 dizni od kojih samo prva i peta imaju pravilan rad, ostale su neispravne i ilustruju ono sto se nama desilo diznama sa ciscenjem u kadi, sipanjem aditiva

      Comment

      • prolupator
        CBC Senator XXL
        • 02.09.2005
        • 3968
        • Zemun

        #4
        Sto se tice mikrotalasa - nisi u pravu, frekvencija bi trebala da bude tako podesena da ne ostecuje dizne, ni jedan njihov element, a da odstranjuje necistoce. Nisu to majstori izmislili, na isti nacin se odstranjuje kamenac sa zuba, kamen iz bubrega i sl. Auto industrija je prihvatila taj nacin servisiranja kad je postao dovoljno jeftin.

        O aditivima ne zelim i ne umem da pricam, da trebaju, dodala bi ih i rafinerija.
        Sam si pojasnio kako taj aditiv funcionise i sta sve radi motoru i kompletnom sistemu... najezio sam se ...
        OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

        prolupator.mojblog.rs

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #5
          Rafinerija je (kako koja) VEC dodala sve potrebne aditive u gorivo(a).
          Gorivo, definitivno, treba da je sto svezije.
          Filter goriva treba da se menja u funkciji kilometraze i MORA da je odlicnog kvaliteta bas u zemljama gde je kvalitet goriva losiji a u praksi je upravo suprotno.
          Svaki motor "voli" da se vrti na preko 4000rpm a takodje i dizne trebaju da se malo poduvaju gorivom i to dosta cesto i zestoko ali ne mora duze od desetak-petnaest minuta.
          Nacina za duzi zivot brizgaca ima samo se treba po tome i ponasati.
          UVEK, naravno.

          Comment

          • zubati_mrav
            CBC Početnik
            • 16.09.2007
            • 7

            #6
            u pravu si za kamenac i bubrege, zubari i zlatari koriste prednosti tih finih mikrotalasa...e sad, namotaji zice imaju odgovarajucu izolaciju i kada se ta izolacija pocepka i skine, lici na listice...ako se sama zica previse zagreje izolacija gubi boju,krhka je i otpada cela ili u segmentima...ako se dizne u kadi simultano izpulsiraju toplim mikrotalasima, zvucni talasi unutar tecnosti su UVECANI sto za posledicu ima ulazenje tecnosti unutar dizni i svih njenih supljinica i sitnih otvorica... sada tecnost rezonira frekvenciju UVECANIH zvucnih talasa... ovo menja tu tecnost u mikrotalasno zagrevanje i pocinje da se siri tecnost sa veoma toplim mehuricima van metalnog elementa koji se nalazi na otvoru gde sama dizna prima gorivo iz klavijature (neka vrsta filtercica, mada filter za gorivo je po podrazumevanim parametrima vec uradio svoje filterovanje, nesto kao druga linija zastite)... povecava se toplota, mehurici vazduha
            unutar dizne podizu tecnost zbog sirenja, a sveza hladnija tecnost se brizga u diznu iz pravca sesirica (lokacija iglice) da zameni tecnost u onim supljinicama i sitnim rupicama... sam namotaj zice i to kuciste je dizajnirano tako da protok goriva mora da hladi diznu od temperature motora i namotaj od samog otpora voltaze protoka za ono pulsiranje i trajanje protoka da bi se iglica kod sesirica otvarala dok su svi elementi dizne pricvrsceni za motor... u samom ciscenju dizni upotrebljava se deterdzent kao amonijakov sapun koji neutralizuje podmazivanje unutar dizne izmedju kucista namotaja i pokretne putanje iglice i samim tim izaziva trenje...to trenje grebe mikro metalne cestice koje postaju namagnetisane zbog samog trenja... to zadrzavanje namagnetisanih cestica unutar dizne je dugotrajno a same cestice su tu zarobljene i stvaraju prepreku... samo gorivo prilikom prolaska nailazi na cestice...i posledica tih procesa jeste da se iglica kod sesirica ne zatvara kako treba pa se javlja CURENJE DIZNE...

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              ako se dizne u kadi simultano izpulsiraju toplim

              mikrotalasima, zvucni talasi unutar tecnosti su UVECANI sto za posledicu ima ulazenje tecnosti unutar dizni i svih
              ...
              namotaj od samog otpora voltaze protoka za ono pulsiranje i trajanje
              dovoljno je, QQ i LL koliko miskoncepata sakupljeno na jednom mestu
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • zubati_mrav
                CBC Početnik
                • 16.09.2007
                • 7

                #8
                misconcept ili ne, sigurno ima dosta detalja...nadam se da smo bar malo razjasnili ovakav nacin ciscenja...ovo ne znaci naravno da ce svako ciscenje dizni da bude stetno i neodgovarajuce...

                Comment

                • prolupator
                  CBC Senator XXL
                  • 02.09.2005
                  • 3968
                  • Zemun

                  #9
                  "e sad, namotaji zice imaju odgovarajucu izolaciju i kada se ta izolacija pocepka i skine, lici na listice...ako se sama zica previse zagreje izolacija gubi boju,krhka je i otpada cela ili u segmentima"
                  ........
                  Izolacija se moze pocepkati samo neadekvatnim ciscenjem / upotrebom preagresivnih deterdzenata ili losom upotrebom odgovarajucih sredstava (prevelika koncentracija, previse drzanja u rastvoru...)
                  Deterdzenti se koriste samo kao krajnja solucija, dok mikrotalasi odrade 99,9% posla. Tek ukoliko je dizna toliko prljava da je zacepila skroz i ima toliko nepravilan mlaz nakon svih ultrazvukova... ide deterdzent. Nekad upali, nekad ne, ali tako ociscene dizne nikad nemaju dug rok upotrebe. Dobar deo majstora i ne koristi deterdzent jer ne moze da garantuje pritojan rad dizne u nekom normalnom roku nakon ciscenja.
                  Sto se tice grejanja izolacije, u radu (na motoru) se to ne desava jer je instalacija dovoljno zasticena od takvih glooposti, pa se to moze, opet, dogoditi samo nestrucnom opravkom.
                  .................................................. .................................................. .
                  ako se dizne u kadi simultano izpulsiraju toplim
                  mikrotalasima, zvucni talasi unutar tecnosti su UVECANI sto za posledicu ima ulazenje tecnosti unutar dizni i svih njenih supljinica i sitnih otvorica...sada tecnost rezonira frekvenciju UVECANIH zvucnih talasa
                  ovo menja tu tecnost u mikrotalasno zagrevanje i pocinje da se siri tecnost sa veoma toplim mehuricima van metalnog elementa koji se nalazi na otvoru gde sama dizna prima gorivo iz klavijature ...povecava se toplota, mehurici vazduha unutar dizne podizu tecnost zbog sirenja a sveza hladnija tecnost se brizga u diznu iz pravca sesirica (lokacija iglice)
                  da zameni tecnost u onim supljinicama i sitnim rupicama...
                  ...
                  opet dolazimo do pravilne upotrebe opreme.
                  sve rezonira u svojoj prirodnoj frekvenciji. Ta frekvencija je razlicita za svaki materijal na svetu i upravo ta razlika se koristi kao alat za skidanje naslaga. Frekvencija NE SME biti ona koja potice molekule vode na vibriranje u toj meri da voda kuva. Ne cistite, valjda, dizne u mikrotalasnoj rerni?! Bio sam prisutan x puta pri ciscenju i nisam bas nikad primetio podizanje temp vode u toj meri da je to nesto primetno.
                  .................................................. .............................................
                  sam namotaj zice i to kuciste je dizajnirano tako da protok goriva mora da hladi diznu od temperature motora i namotaj od samog otpora voltaze protoka za ono pulsiranje i trajanje protoka da bi se iglica kod sesirica otvarala dok su svi elementi dizne pricvrsceni za motor...u samom ciscenju dizni upotrebljava se deterdzent kao amonijakov sapun koji neutralizuje podmazivanje unutar dizne izmedju kucista namotaja i pokretne putanje iglice i samim tim izaziva trenje...to trenje grebe mikro metalne cestice koje postaju namagnetisane zbog samog trenja...to zadrzavanje namagnetisanih cestica unutar dizne je dugotrajno a same cestice su tu zarobljene i stvaraju prepreku... samo gorivo prilikom prolaska nailazi na cestice...i posledica tih procesa jeste da se iglica kod sesirica ne zatvara kako treba pa se javlja CURENJE DIZNE...
                  ...
                  Za deterdzente vec rekosmo... sto se tice namagnetisane iglice, to se vidi prilikom probanja dizne, pa ako piski-riski, nije za upotrebu i to je sve. Mada, sama dizna je iskonstruisana tako da be pritisak u njoj trebao biti dovoljan da je drzi zatvorenom (ukoliko je iglica dobra i telo nije deformisano), a ako je napon odgovarajuci i namotaji nisu osteceni onda taj mikromagnetizam ne bi trebalo da smeta funkcionisanju dizne.


                  Obrni-okreni svodi se na pravilno ciscenje i ispravnost dizne kao takve...
                  Al' sam otkrio veliku mudrost, a ?
                  OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                  prolupator.mojblog.rs

                  Comment

                  • zubati_mrav
                    CBC Početnik
                    • 16.09.2007
                    • 7

                    #10
                    apsolutno se slazem...

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      ...nadam se da smo bar malo razjasnili ovakav nacin ciscenja
                      mislim da nije ništa razjašnjeno, jer je uglavnom neta?no manje ili potpuno neta?no.

                      zasto su uopste stavljeni gumenasti prstenovi? zar nije mogao taj sto ih je projektovao da aplicira neki otporniji

                      materijal?...
                      po?evši od ove izmišljene dileme..

                      male kolicine sumpor dioksida se nalaze u goriv
                      ovo tek nema blage veze sa istinom.

                      SO2 je gas. nema ga u gorivu ni u tragovima, niti bi ikako mogao da postoji- zašto biko koji udžbenik hemije za osnovnu školu.

                      u gorivu ima sumpora, koji tek procesom oksidacije /sagoravnja goriva pravi hemijska jedinjenja sumporaste i sumporne kiseline reakcijom sa vodonikom koji se takodje oksiduje ( i nastaje voda).


                      toplota mikrotalasa
                      mikrotalasi nemaju nikakvu toplotu...

                      nepravilan obrtni momenat ler gasa...
                      na leru je obrtni momenata manje više konstantan, i ne zavisi od dodavanja aditiva.



                      itd, itd...

                      ?iš?enje ultrazvukom a to nisu mikrotalasi, je jedan od metoda mehani?kog ?iš?enja površine materijala.
                      ultra zvuk uopšte ne uti?e na bakarne namotaje, ne uti?e na izolaciju istih nimalo.

                      drugi metod ?iš?enja koji se takodje uspešno primenjuje je hemijska reakcija posebnim mešavinama- jedno od poznatijih imena je Wynns.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • dranix
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 3079
                        • Antwerpen/Belgium
                        • Saab 9-3

                        #12
                        Lak sa zice "gori" tek na 160°C.
                        Ja nisam nikada otvarao brizgac ali nesto ne verujem da se goli namotaji spulne onako slobodno kupaju u benzinu pri normalnom radu.
                        Ako je vec tako kako onda mikrotalasi uopste dospeju do namotaja.
                        Na suvo?
                        Jedino sto bilo kakvo ultrazvucno ciscenje moze da pokaze to je da se brizgac pojeo od rada i da vise jednostavno nije u onom zadovoljavajucem stanju.

                        Comment

                        • zubati_mrav
                          CBC Početnik
                          • 16.09.2007
                          • 7

                          #13
                          o diznama i ciscenju " to the best of my knowledge "
                          ipak, hvala svima na brzim i odlicnim odgovorima

                          Comment

                          • Valent Vudriga
                            CBC Senator XXL
                            • 02.04.2005
                            • 2778
                            • USA

                            #14


                            Magnetni svitak nije nikad u dodiru s gorivom. Previse pogresnih premisa i jos vise pogresnih zakljucaka.

                            Comment

                            • prolupator
                              CBC Senator XXL
                              • 02.09.2005
                              • 3968
                              • Zemun

                              #15
                              Slika govori 1000 reci... Valent
                              Bar dizna nije komplikovana...
                              OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                              prolupator.mojblog.rs

                              Comment

                              Working...
                              X