Da li neko zna koji antifriz ide za moj auto, u pitanju je Ford Escort MK5 `91 1.6 i koji ja hladnjak uopste imam, aluminijumski ili obican kako to mogu da proverim?
Hvala
G12 onaj crveni,za njega je svejedno da li imas alu i obicni hladnjak. Ali ako sipas onaj plavi onda je vec bitno da nemas alu hladnjak. Ne znam da li si mie skontao.
Na plavom takodje pise da je kompatibilan sa alu ili hladnjakom od magnezijum legura i za -36°C je.
Onaj crveni je za temperature -28°C. Pitanje se sada da li je uopste mesavina 50:50 ili vise alkohola ili je aktivna materija drugacija pa otud bolja svojstva u smislu smrzavanja.
Jedino sto sam ja primetio je da je crveni znatno gusci a i skuplji je za jedno 30%. Ponekad pise na crvenom da je kompatibilan sa G12.
Na plavim nikada do sada nisam video da se pominje G12 ma sta to dobro ili lose znacilo.
Koncentracija etilen glikola ide normalno do max 75% i naravno posto je on gusci od vode da je i cela smesa gusca ako ga ima vise, a boja kao boja.
U principu pitanje je sta je kome primarnije od svojstava antifriza kod izbora.
Definitivno da destilisana voda bez ikakvih aditiva cak ni leti nije dobro i potpuno resenje zbog korozije.
Zimi je faktor granicna temperatura smrzavanja i da antifriz nije previse star. Za neke vrste su to 2 (plavi) a za neke 4 godine (crveni).
E sad, koliko je verovati u sve to.
Kad je cisto hladnjak ili grejac kabine u pitanju cesto se raspadnu ili delimicno izgube disipaciona svojstva SPOLJA pre nego sto bi popustili zbog unutrasnje korozije. Rok trajanja u zavisnosti od cega su ide od 8-12 godina. Pored toga vazan je uticaj rashladnog medija i na dihtung glave, glavu, blok ili na semering vodene pumpe.
BTW 1991. godine crvenog antifriza JE BILO ali nebitno skroz.
Pisano je vec opsirnije na forumu o antifrizu.
Ljudi desilo mi se nesto sto me je jako iznerviralo: vec dva dana vozim sa obicnom vodom u hladnjaku posto sam ispirao hladnjak prvo sodom bikarbonom pa onda tecnoscu za ispiranje. I sada je poceo poprilicno da izlazi dim iz auspuha vise nego normalno belo-sive boje. jel zna neko sta bi to moglo da bude?
Ma nije para izgleda kao da sagoreva ulje. Tecnost se ne menja i temperatura je normalna na polovini. Kada sam stajao na semaforu u cak kabini se osecao dim. Mozda je neki dihtung izgoreo?
Sama voda nije dobra. Jeste da teoretski bolje hladi od antifriza, ali takodje i bolje kuva, odnosno ne hladi pregrejana mesta.
Ispiranje alu hladnjaka se ne sme raditi sa bazom, posebno, a sa kiselinom (blagom, razblazenom, max limunskom) treba takodje izbegavati, ali je "manja" steta.
E sad, sta se napravilo, ko ce znati, proveravaj nivo tecnosti, ili dolij bar jednu flasu 100%-nog antifriza. Voda je "tecnija" viskoznija, provlaci se kroz zaptivke i "smanjuje" protok pumpe.
Moguce je da dimljenje nema direktne veze sa vodom, cisto koincidencija, a ako i ima, "u daljini", onda treba traziti u pregrevanju, curenju na vodenoj pumpi, hladnjaku...sto provera nivoa razjasnjava.
Kad se ispira sistem to traje u minutima a ne vozi se auto danima.
Voda NIJE viskoznija (znaci gusca) nego kapilarnija (redja) itd.
Zbog lakseg kuvanja je moguce da sistem nije odzracen kako treba i da ima vruca mesta za vazduhom bez obzira sta pokazuje kao temperaturu.
Moguce je isto da je zbog toga i probio dihtung na delu prema izduvu pa probija i sagoreva ulje. To nije nista novo. Treba u najmanju ruku biti jako oprezan i ne voziti pod velikom turazom auto dok se ne utvrdi zasto se to desava i odakle to ulje tamo.
Zasto je uopste sistem ispiran? To se radi uglavnom kad se menja hladnjak ili grejac kabine i slicno. Ovako nema potrebe ako je uvek u sistemu bio antifriz a ako ima kamenca onda postoji rizik da jos i procuri ako je sredstvo previse agresivno ili tretman previse dugacak.
Ispiranje sistema a posebno nekom
hemikalijom je djavolska stvar i to svako pametan strogo izbegava.
Pa ispirao sam hladnjak zato sto sam dobio savet da to uradim jer mi se auto pri vecim brzinama skoro pregrevao (kazaljka je bila na ivici da udje u crveno). Jos uvek nisam stigao da idem kod majstora da mi pogleda auto, ostaje mi samo da molim boga da nije nesto krupno otislo
Moj lapsus za viskozitet , shvatilo se "sta se htelo"..
Mozda je bio savet da operes hladnjak spolja, pre toga se pregleda da nema prljavstine..
Mogao si da pipanjem da odredis da li ima neka hladna zona na hladnjaku, da proveris rad pumpe, koja je najveci sumnjivac za ovo sto ti se desava..
Obično proizvođač navede rok trajanja i on je uvek od datuma sipanja u sistem, a ne od datuma proizvodnje.
Šta preporučujete od Antifriza?
Ja uglavnom koristim Zastavin antifriz i nisam imao loša idkustva do sada.
Comment