Stelovanje ventila

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    Stelovanje ventila

    Neces neces, to na fandju nesmes da stavis auto koji nemas, nego reci mi Urose treba sutra da nastelujem ventile na yugu pa one plocice u soljicama dal ima da se kupe u radnjama po meri ili se snalazite od starih zaliha iz Fiat-Lancia glava. Imam samo 8 komada viska pa ako mi se negadjaju neznam sta da radim i koliko trebam da budem precizan da ne cepidlacim, mislim ako zazor treba da bude 0,40 a ako nemam odgovarajucu plocicu koliko od toga u plus i minus mu nesmeta (nece skoditi.
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    #2
    Znam bre, zezam se za warn

    Ima plocica po radnjama, ali je pitanje da li ces i tamo naci sta ti treba. Mozda ces morati da obidjes par radnji. Gledaj da budu priblizno isti zazori, a da li ce da bude tacno 0.4 (na primer) nije toliko bitno. Ja bih isao na smanjenje ako vec nece biti kako treba... Verujem da ce sve biti ok cak i ako smanjis zazor za 0.1


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

    Comment

    • M-power
      Moderator
      • 10.01.2005
      • 10060
      • Bg; Banovo Brdo
      • CorsaC, astra H,

      #3
      Jos nesto me uvek zanimalo, Sta bi se dogodilo kad bi stavio najmanji moguci zazor-tada ventili ne lupaju. Da li to trkaci rade jer tada usisni ventil ranije i dublje otvara i kasnije zatvara i izduvni isto. Jeste da je zanemarljivo malo posto su u pitanju desete mm ali kad je rec o trkama sve je vazno. Ali ipak na 8 ventila mislim da bi moglo da se dobije nesto.
      I ako nije dobro zasto nije?
      To date there has never been a faster car built for the public road and,
      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

      Comment

      • Uros Piperski
        CBC Senator XXL
        • 31.01.2005
        • 2978
        • Beograd

        #4
        Nasao sam zazore. Nemoj da ides ispod 0.45 za izduvne i 0.35 za usisne.

        Moze da se smanji, ali onda rizikujes da se prilikom nekog manjeg pregrevanja zazor dovede na nulu tako da ce zaptivanje biti jako slabo i ventil/sic ce se ostetiti.
        Na jednom 16v tipu smo tako smanjili zazor. Nije se nista opasno desilo,ali auto je uzasno radio na leru i nizim obrtajima (kao da ima bregaste od 330* ). Na visim obrtajima je bilo ok. Stvar je u tome sto je oblik brega takav da izmedju baznog kruga i onog dela brega koji podize ventil nekim znacajnijim ubrzanjem, postoji deo profila koji jako polako podize ventil. To je neki prelaz izmedju baznog kruga i brega. Kada previse smanjis zazor ne samo da ces povecati lift nego i duraciju, ali ce ona biti skoro neupotrebljiva jer ce se prvih i poslednjih nekoliko stepeni nalaziti na tim "rampama" izmedju baze i brega, a lift ce biti malecki. Tako ces dobiti vecu duraciju ali ces osetiti samo njene lose osobine, sto i nije nesto

        Bezim sad na spavanje. Laku noc


        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

        Comment

        • M-power
          Moderator
          • 10.01.2005
          • 10060
          • Bg; Banovo Brdo
          • CorsaC, astra H,

          #5
          Cao i Hvala
          To date there has never been a faster car built for the public road and,
          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #6
            Originally posted by M-power
            Jos nesto me uvek zanimalo, Sta bi se dogodilo kad bi stavio najmanji moguci zazor-tada ventili ne lupaju. Da li to trkaci rade jer tada usisni ventil ranije i dublje otvara i kasnije zatvara i izduvni isto. Jeste da je zanemarljivo malo posto su u pitanju desete mm ali kad je rec o trkama sve je vazno. Ali ipak na 8 ventila mislim da bi moglo da se dobije nesto.
            I ako nije dobro zasto nije?

            Nisam odmah video temu
            Postoje dve vrste bregaste, uža i šira. Na užoj (starija godišta, retko) je zazor 30-40 a na novijim, širim, je 40-50.

            Zazoz sme ići u plus 0.05 a u minus 0. Preporuka fabrike.
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              I ako nije dobro zasto nije?
              bez zazora ventil se nece vratiti u normalni polozaj, nece se hladiti pecurka i spalice se posle kratkotrajne voznje (recimo 500km) pod opterecenjem. za trkacke motore obicno idu malo drugaciji, mnogo kvalitetniji venitli nego sto ih Zastava uopste koristi (recimo punjeni natrijumom, stelitirane povrsine) i nije bitno da li ce se raspasti motor posle jako malo km.

              mislim da je najbolje ne dirati nista van fabricke postavke, ionako materijali od kojih Zastava pravi motore nisu nesto izdrljzljivi i zilavi.

              sto se tice podesavanja zazora ja sam to radio tako sto sam prvo sve premerio, onda sracunao potrebne razlike i obicno od postojecih plocica sklopio zeljenu kombinaciju premestanjam izmedju cilindara.

              kada mi je trebalo plocice sam kupovao u Spring auto, u 27. marta, ne znam da li jos postoje tamo.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • M-power
                Moderator
                • 10.01.2005
                • 10060
                • Bg; Banovo Brdo
                • CorsaC, astra H,

                #8
                Hvala na dopuni
                To date there has never been a faster car built for the public road and,
                it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                Comment

                • M-power
                  Moderator
                  • 10.01.2005
                  • 10060
                  • Bg; Banovo Brdo
                  • CorsaC, astra H,

                  #9
                  Nisam danas stigao da prestelujem ventile jer sam juce uvece u mraku pravio alat za stelovanje pa sam danas trebao dosta da ga doradjujem pa bi jos nesto da pitam.
                  One plocice sto imam, neke od njih su vremenom od stajanja oksidirale i malo zardjale jer nisu bile u ulju. Koje su sanse da mi uniste bregove- pretpostavljam velike.
                  Evo slike ali ne moze se lepo videti jer bi me oterali u P.M. koliko na slici izgledaju zardjalo a uopste nisu. Sve ove fleke sto se vide su samo povrsinske i nema nikakvih reljefa i vise je promena boje prilikom oksidacije a na slici izgledaju kao krateri. Dal obavezno da uzmem druge nove il nema neke preterane veze jer kad udju u ulje posle 100km su kao stare zalizane. Mada neverujem da mi mozete mnogo pomoci posto na slici izgledaju ocajno i obavezno za zamenu.

                  To date there has never been a faster car built for the public road and,
                  it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #10
                    Originally posted by M-power
                    Nisam danas stigao da prestelujem ventile jer sam juce uvece u mrakukao stare zalizane. Mada neverujem da mi mozete mnogo pomoci posto na slici izgledaju ocajno i obavezno za zamenu.
                    Očajne su, nove koštaju ispod evra komad, nemoj da se zezaš, načeta im je cementacija. Ako ti nije hitno, doneću ti jednu viljušku u Nedelju da imaš za izmenu pločica. Imam zaostalih preko 300 pločica od toga na žalost samo ultratanke i debele nove, srednje izmedju 3.80 do 4.30 su polovne ali dobre. Ovakve sa slike sam uvek bacao. Svaka malo bolaj radnja za zastavinim delovima ima nove pločice. To je sad tepsija ribe.
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • Davor
                      CBC Senator XXL
                      • 02.03.2005
                      • 498
                      • Novi Sad

                      #11
                      Kod Cubija u NS-u su nove pločice bile oko 50-100din komad,a po ovom tvom izgledu bar na slici mislim da se ne isplati stavljati stare,ako ti se to ne isplati kod Stojanova koji je ovlašćen za Fiat-lanchia-alfa pa i za Zastavu štelovanje ventila za 1.5 motor od Una koji drugar ima u Yugu je platio 10 evra,pa ne verujem da će i tebe izaći skuplje u BG-u.

                      Comment

                      • M-power
                        Moderator
                        • 10.01.2005
                        • 10060
                        • Bg; Banovo Brdo
                        • CorsaC, astra H,

                        #12
                        Originally posted by Dora

                        Očajne su, nove koštaju ispod evra komad, nemoj da se zezaš, načeta im je cementacija. Ako ti nije hitno, doneću ti jednu viljušku u Nedelju da imaš za izmenu pločica. Imam zaostalih preko 300 pločica od toga na žalost samo ultratanke i debele nove, srednje izmedju 3.80 do 4.30 su polovne ali dobre. Ovakve sa slike sam uvek bacao. Svaka malo bolaj radnja za zastavinim delovima ima nove pločice. To je sad tepsija ribe.
                        U pravu si i hvala, mislio sam da ako nije zapelo da ih iskoristim posto se tesko nalaze ali nije sad sam okrenuo par radnji i imaju ih. U pravu si za cementaciju. Alat je gotov i lepo je ispao al ako ne budem uradio do nedelje poneces mi.

                        Za Davora. Hvala na obavestenju ali ja se bavim mehanikom pa mi se nedaju pare a i zelim sam da ih uradim bas zato da bi uradio kako treba i da malo vise vremena provedem precizno ih stelujuci a u servisu to rade ofrlje i rutinski jer su mentoli pa im je matematika teza strana jer dok sam gledao jednog navodno dobrog mehanicara kako ih steluje i ne moze da sabere 2 broja hteo sam da uzmem pajser koji je tu stajao i da ga opalim po glavudzi. Toliko.
                        To date there has never been a faster car built for the public road and,
                        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #13
                          Originally posted by M-power
                          Originally posted by Dora

                          da malo vise vremena provedem precizno ih stelujuci a u servisu to rade ofrlje i rutinski jer su mentoli pa im je matematika teza strana jer dok sam gledao jednog navodno dobrog mehanicara kako ih steluje i ne moze da sabere 2 broja hteo sam da uzmem pajser koji je tu stajao i da ga opalim po glavudzi. Toliko.

                          He he, Dok sam to radio imao sam preko 600 komada sve lepo složene u specijalnoj fiokici sa kockicama, svaka dimenzija po 7-8 komada. Kolega mehaničar jednom dodje da pozajmi i ja ga lepo pitam da l on to zna i da li zna da meri mikrometrom ili da dodjem i uradim mu to. Ma nema problema. Dolazi posle dva sata i kaže pa nemaš 3.85 pločicu. Ja znam da ima bar deset komada. Odem tamo i imam šta da vidim. On je sve pločice spizdio na gomilu i svaki put traži tu koja mu treba ali ne zna kao da vidi koja je ta jer nema pojma sa mikrometrom.

                          Šta misliš koliki je meni pajser trebao Tri meseca sam posle pomalo redjao pločice.

                          To je nekad bio kapital, 5 maraka komad i šverc iz Italije.
                          Pošto je sad pokojni uzdržao sam se jačih komentara

                          Ja sam to odradjivao tako da nacrtam 8 kolona i sve prvo premerim i upišem koliki je zazor. Posle samo menjam obe na cilindru i gotovo očas posla.
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • M-power
                            Moderator
                            • 10.01.2005
                            • 10060
                            • Bg; Banovo Brdo
                            • CorsaC, astra H,

                            #14

                            A tako sam i mislio da radim, nacrtam 8 krugova pa upisem sve mere pa premerim plocice pa odem i kupim odgovarajuce razlike.
                            To date there has never been a faster car built for the public road and,
                            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                            Comment

                            • Boki Ar
                              CBC Senator XXL
                              • 11.11.2004
                              • 2827
                              • Aranđelovac
                              • Vektra

                              #15
                              Pločice..

                              Hej M Daj mere pa da ti donesem 8 kom . u četvrtak dolazim
                              u BG,(dobio PRESS akreditaciju za Salon ) pa se vidimo...
                              Pozdrav!
                              BP
                              **********

                              Comment

                              Working...
                              X