Temperatura motora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dzalf
    CBC Član
    • 28.07.2006
    • 85
    • Beograd/Zarkovo

    Temperatura motora

    Auto je Alfa 33 1.5 karburator.
    Prosto me ubija u pojam stose tice temperature motora - kao sto rekoh zimi a bogami i leti.
    Zimi koliko god da ga vozim i bez obzira gde (otvoreno ili gradska) i kako (brzo ili da ne predjem 40 km/h) jednostavno nema sanse da digne temperaturu motora preko 45C! Cak i kada je temperatura preko 0C.
    Leti je pak druga prica - ventilator se pali kada skala pokazuje tacno 100C a iskljucuje na 88C!
    Posto mislim da nijedno niti drugo nije normalno najljubaznije vas molim za pomoc, tj. odgovor zbog cega je takva situacija i zasto tako radi. Da li je problematican termostat ili je problem u hladnjaku ili je pak nesto trece u pitanju?
    Da napomenem da kada sam prosle zime menjao rashladnu tecnost i stavljao antifriz triput ispirao hladnjak (voda je bila neverovatno prljava) i opet je tecnost unutra prljava da nije normalno, a poklopac rashladne posude mi iznutra zacas korodira.
    Dakle sta ciniti?
    Jednom Alfa, uvek Alfa!
  • ljube-kugla
    CBC Senator XXL
    • 04.05.2006
    • 1531
    • batajnica

    #2
    verovatno je termostat zalepio i istao otvoren pa zato i ne moze da se ugreje,a prljavstina se stvara od ko zna kakve emulzije sto stavljau protiv smrzavanja u antifrize i korsantine i meni je katastrofalno prljava tecnost a sve je prano kad je radjen motor pre nekih tri meseca,ali resi termostat sto pre da ti ne prolupa motor
    ko na nas krene iz mesta je naje&o
    a sto nas je vise,jaci smo

    Comment

    • Eon
      Moderator
      • 10.03.2005
      • 4225
      • Beograd-NBG-44
      • Superb 2.0 4x4 DSG

      #3
      Sada menjaj termostat, a na leto opet antifriz...
      Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
      Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

      Comment

      • nemanja_vr6
        CBC Član
        • 27.09.2007
        • 78
        • beograd

        #4
        termostat definitivno!
        proveri termodavac da mu nije crkla neka brzina
        VW CLUB SRBIJA

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #5
          Prljav antifriz?
          Otkud to?
          Ja se ne bi kladio da je od njega samog i od njegovih "aditiva" jer takvih skoro da nema tj. nalaze se u tragovima u mesavini.

          Pre svake zamene termostata treba utvrditi sta se ustvari desava i da li tecnost odmah po paljenju hladnog motora tece prema hladnjaku ili ne.
          Ako ne tece znaci da se termostat nije zaglavio u otvorenom ili delimicno otvorenom polozaju. Ako je tako to je veci problem. Najlakse je (i najjevtinije) samo zameniti termostat i otkloniti smetnju ako je samo to problem.
          U tvom konkretnom slucaju sada pokusaj da resis samo zamenom termostata posto je zima pa nece nista biti lose sa motorom.
          Na prolece isperi lepo ceo sistem crevom pod pritiskom sa skinutim termostatom da voda curi skroz sve dok ne bude potpuno cista pa onda sipaj svezi ODGOVARAJUCI antifriz za taj motor-hladnjak.
          Takodje treba proveriti da li je hladnjak spolja cist i da li se nije raspao ili delimicno raspao pa nema dovoljnu mogucnost hladjenja leti.
          Takodje proveri termodavace jer se desava da pokazuju stanje koje nije stvarno a ponekad i sa ogromnom greskom.
          U principu bilo sta da pise na instrumentu nista se nece desiti ako je sistem za hladnjenje ispravan bilo da je zima ili leto i voznja po gradu recimo na +40°C kao sto je bilo letos. Samo ovo vazi AKO je sve ok a da li je to je pitanje. Ovde narocito mislim na stanje hladnjaka sto preko zime nema uticaja skoro uopste sto zbog hladnoce, sto zbog grejanja kabine.

          Antifriz kao materija NIJE korozivan ali zato moze da postane ako je suvise star recimo preko 4 godine. Destilisana voda bez aditiva moze da postane korozivna znatno brze a ako je sistem tj. auto star jos brze.
          Dovoljno je da je neko pre tebe ispirao sistem NECIM i da ga nije dobro isprao. To nesto je mogla da bude soda bikarbona ili cak i neka kiselina jer ima raznoraznih debila.
          Otkud uopste kamenac u sistemu da bi bilo potrebno da se ispira agresivnim materijama? Nego ljudi sipaju svasta mozda ponekad i zato sto nemaju bolje a moraju ali zato posle ne isperu ODMAH sistem nego ostave tako ili "zaborave" ili ih bole uvo, i eto. Vreme ucini svoje.

          Comment

          Working...
          X