Ako su ti na servisu pronasli da je greska u potenciometru onda mogu da ti objasnim malo stvari oko njega na osnovu mojih iskustava na mazdi ...
On se zove otprilike kao potenciometar leptira gasa ili polozaja leptira ili na engleskom Throttle Positioning Sensor.
On daje elektro signale ECU (Electronic Computer Unit) o svom trenutnom polozaju i zajedno sa celim sklopom ostalih signala drugih senzora regulise ispravan rad motora.
Ovaj senzor je prakticno skoro nemoguce popravljati = on je zaliven u plastiku i nema srafove ili nesto slicno na njemu da se otvori i da se nesto u njemu cacka i popravlja.
On ima srafove koji ga fiksiraju na telu usisne grane i omogucavaju sitna stelovanja, naime ako ih otpustis moguce je telo senzora pomerati malo u jednu ili drugu stranu i time menjamo nivo izlanog signala ka ECU
Za ova stelovanja potrebno je znati koliki napon je potreban na izlazu senzora u poziciji lera i punog gasa = koristimo voltmetar !
U njemu su inace polukruzni trake(debljina je vrlo mala kao film) sa otporima i po njima klize kontakti.
Ovi kontakti kod klizanja vremenom sastruzu taj sloj otpora. Jer koliko puta pritisnete i otpustite pedalu toliko puta se ti kontakti krecu tamo - ovamo. Tamo gde nema sloja tog filma otpora dozali do prekida signala i nepravilnog rada motora....
Inace kod mene na mojoj Mazdi njegova nepravilnost se manifestovala
nepravlnih radom na leru = obrtaji su skakali gore - dole
Neznam sta jos da napisem... ako treba jos info javi te
Inace kod moje Mazde ne treba menjati celo injection telo (Throttle Body)
vec samo taj senzor jer nije saliven u telu , a mislim da je i kod tebe isto tako ...
On se zove otprilike kao potenciometar leptira gasa ili polozaja leptira ili na engleskom Throttle Positioning Sensor.
On daje elektro signale ECU (Electronic Computer Unit) o svom trenutnom polozaju i zajedno sa celim sklopom ostalih signala drugih senzora regulise ispravan rad motora.
Ovaj senzor je prakticno skoro nemoguce popravljati = on je zaliven u plastiku i nema srafove ili nesto slicno na njemu da se otvori i da se nesto u njemu cacka i popravlja.
On ima srafove koji ga fiksiraju na telu usisne grane i omogucavaju sitna stelovanja, naime ako ih otpustis moguce je telo senzora pomerati malo u jednu ili drugu stranu i time menjamo nivo izlanog signala ka ECU
Za ova stelovanja potrebno je znati koliki napon je potreban na izlazu senzora u poziciji lera i punog gasa = koristimo voltmetar !
U njemu su inace polukruzni trake(debljina je vrlo mala kao film) sa otporima i po njima klize kontakti.
Ovi kontakti kod klizanja vremenom sastruzu taj sloj otpora. Jer koliko puta pritisnete i otpustite pedalu toliko puta se ti kontakti krecu tamo - ovamo. Tamo gde nema sloja tog filma otpora dozali do prekida signala i nepravilnog rada motora....
Inace kod mene na mojoj Mazdi njegova nepravilnost se manifestovala
nepravlnih radom na leru = obrtaji su skakali gore - dole
Neznam sta jos da napisem... ako treba jos info javi te
Inace kod moje Mazde ne treba menjati celo injection telo (Throttle Body)
vec samo taj senzor jer nije saliven u telu , a mislim da je i kod tebe isto tako ...
Comment