Ajmo za pocetak dali vi pravite razliku izmedju termoprekidaca i termodavaca?
Termo davač ima omsku otpornost koja se menja sa porastom temperature.
Termo prekidac ima on/off funkciju i to recimo 95/87 i ako ima drugu brzinu recimo 100/93.
Kod voznje uzbrdo recimo četvrtom 60 km/h kad je toplo vreme temperatura vode na izlazu iz hladnjaka je 90 stepeni ali je mali protok vode da bi ohladio glavu motora zato postoji i termoprekidač blizu glave motora koji aktivira ventilator na prvu brzinu.
Auto moze da se vozi i bez tog termoprekidaca. Moze da se desi da kazaljka malo seta od 90 malo na gore ali nista strasno.
Temperatura vode nije isto sto i temperatura glave.
nije to teroija nego je tako. zato ja trazim godiste i tip motora posto tih od 66kw ima nekoliko verzija. kod novijih modela ti senzori imaju multi funkciju i povezani su dirktno na ECU koji upravlja ventilatorom.
Na račvi do motora na gornjem crevu koje ide od hladnjaka. Trebalo bi da je tu.
Proveri vizuelno kuda idu zice pa onda instrumentom omski.
Kod novijih tipova su plasticne racve a kod starijih livene metalne račve.
Comment