akumulator se ispraznio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • misar
    CBC Član
    • 20.10.2007
    • 62
    • Novi Sad
    • Fiat Bravo 1.8GT

    akumulator se ispraznio

    Otkazao mi je akumulator na Suzuki Swift-u. Posle 5 godina. Kupio sam novi, Exide, ~38Ah. Vozio sam auto sa tim novim akumulatorom, par dana, po gradu i onda sam ga parkirao. Posle 4-5 dana na autu nije svetlela ni dioda od alarma.
    Upalio sam auto, na kablove, sa drugog akumulatora i odvezao ga do servisa za akumulatore u sklopu prodavnice u kojoj sam kupio akumulator.
    Konstatovali su da se akumulator izpraznio. Motor je radio nekih 1/2 sata i posle toga sa mogao da upalim motor na taj akumulator.
    Kada je bio isključen motor i svi potrošači koji se pale na prekidač, konstatovali su da se troši 0,02A do 0,03A. U autu postoji LCD sat, valjda zbog njega.
    Imam i ugrađen radio koji ima odvojiv prednji panel, takođe sa LCD-om i kada je zakačen, taj prednji panel, na radio, troši se oko 0,3A iz akumulatora. Činjenjca je da sam zaboravio da skinem panel sa radija.

    E sad, pitanje je da li je moguće da je radio, u stand by-u, mogao da isprazni nov akumulator?

    Auto sam juče parkirao, oko 15h i jutros sam ga upalio bez nekog problema. Naravno, juče sam skinuo prednju pločicu sa radija.
    Dogovorio sam se sa servisom da posle praznika odnesem akumulator da ga oni napune pa će se onda videti da li mu nešto fali.
  • kunivan
    CBC Član
    • 13.01.2009
    • 23
    • Beograd

    #2
    Re: akumulator se ispraznio

    0.03A + 0.03A = 0.06A
    0.06A * 24h = 1.44Ah na dan

    Znaci, tesko da je mogao da se isprazni ako je bio pun i ako je ispravan.
    Opel Astra G 1.4 twinport sedan 2005.

    Comment

    • Franjo
      Banovan
      • 14.08.2009
      • 2831
      • Inđija - Beograd
      • Renault megan II res

      #3
      Re: akumulator se ispraznio

      Za svaki slučaj, pogledaj, kada je accu proizveden. Da li su ispitali koliko puni alternator? Ispravnost reglera? Ako ti ponovo isprazni tokom praznika, traži da ti zamene novim. Pošto si imao samo gradske vožnje, pitanje je, i koliko si često startovao makinu. I kako ti pali, da li je potrebno duže vremena, da upali. Elektropokretač je največi potrošač na vozilu. Srećom, radi se o sekundama, ako je sve u redu.

      Comment

      • comi 1342
        Moderator
        • 28.09.2005
        • 1126
        • NS
        • Giulietta ,PUG 106,

        #4
        Re: akumulator se ispraznio

        Radio ne sme u stand by modu da vuče 270 mA, ako si dobro napisao. To je lepih 8 Ah dnevno, iako možeš imati još neki problem koji je u kombinaciji sa njim i vuče tih 0,3 A.
        "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
        "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

        Comment

        • misar
          CBC Član
          • 20.10.2007
          • 62
          • Novi Sad
          • Fiat Bravo 1.8GT

          #5
          Re: akumulator se ispraznio

          Originally posted by Franjo
          Za svaki slučaj, pogledaj, kada je accu proizveden. Da li su ispitali koliko puni alternator? Ispravnost reglera? Ako ti ponovo isprazni tokom praznika, traži da ti zamene novim. Pošto si imao samo gradske vožnje, pitanje je, i koliko si često startovao makinu. I kako ti pali, da li je potrebno duže vremena, da upali. Elektropokretač je največi potrošač na vozilu. Srećom, radi se o sekundama, ako je sve u redu.
          Nsam video ništa što liči na datum proizvodnje. Akumulator je Exide Premium. Dok je motor radio, napon je bio 13,47 V. Po sećanju, motor sam upalio 10-tak puta. Palio je normalno. I ovaj put posle oko 1h dopunjavanja u vožnji i noćenje, upalio je solidno tj. za nijansicu je sporije verglao.
          Dogovorili smo se da odnesem akumulator u ponedeljak u servis akumulatora da ga oni napune pa ćemo posle toga videti.

          Originally posted by comi 1342
          Radio ne sme u stand by modu da vuče 270 mA, ako si dobro napisao. To je lepih 8 Ah dnevno, iako možeš imati još neki problem koji je u kombinaciji sa njim i vuče tih 0,3 A.
          Cifre su dobre tj. te sam video. Radio je radio normalno, dok sam se vozio do majstora. Ništa nisam primetio.
          Koliko sam video, u servisu imaju običan instrument a oni imaju skalu za struju, tj. priključke, za A i 20A, tako da je 0,30A = 300mA
          Akumulator je bio totalno prazan. Nije svetlela ni dioda od alarma. Upalio sam motor preko kablova, odvezao se do majstora i upalio ga, kod majstora, 2 puta sa među pauzom od 15min. Sve u svemu, motor je radio, vozio sam auto sa upaljenim svetlima, oko 1h vremena kada sam ga parkirao i uključio alarm. Sutradan ujutro je upalio uz samo za nijansu sporije verglanje. Skoro neprimetno sporije. Akumulator ima ono prozorče za proveru napunjenosti i crno je tj. akumulator je ispražnjen.
          Moja pretpostavka je da im je akumulator duže stojao u prodavnici plus sam zaboravio da skinem pločicu sa display-em.
          Videću u utorak šta će mi majstor reći.

          Comment

          • Franjo
            Banovan
            • 14.08.2009
            • 2831
            • Inđija - Beograd
            • Renault megan II res

            #6
            Re: akumulator se ispraznio

            Datum proizvodnje imaš i u garantnom listu.

            Comment

            • misar
              CBC Član
              • 20.10.2007
              • 62
              • Novi Sad
              • Fiat Bravo 1.8GT

              #7
              Re: akumulator se ispraznio

              Samo datum prodaje.

              Comment

              • misar
                CBC Član
                • 20.10.2007
                • 62
                • Novi Sad
                • Fiat Bravo 1.8GT

                #8
                Re: akumulator se ispraznio

                Evo, da napišem komentar za kraj.

                U ponedeljak, 3.05.2010, sam predao akumulator u servis. testirali su ga nekom spravom. Ta sprava je napisala da je napon 12,25V, da ga je praznila sa 130A tokom 15sec posle čega je imao napon 4,71V. Napisala je i da je "healt" 100% a "charge" 53%.
                Sutradan, posle punjenja u servisu, sprava je napisala da je napon 13,49V, da ga je praznila sa 130A tokom 15sec i da je napon posle toga 10,41V. Za "healt" i "charge" je napisala da su 100%.

                Stavio sam akumulator u auto i sam merio koliko struje se troši. Instrument je neki, digitalni. Bez komandne pločice na radiju, troši se 0,02A. Kada stavim pločicu, troši se 0,43A. Kada uključim alarm ima pikove kada se uključe žmigavci i do 11A. Posle toga je potrošnja 0,43A. Tog dana sam vozio auto, par kratkih vožnji po gradu.

                U naredni ponedeljak, 10.05.2010. sam upalio auto normalno. U međuvremenu auto nije vožen. Šta je bilo? Ko to zna.

                Comment

                • vladetaub
                  CBC Član
                  • 09.08.2008
                  • 26
                  • Ub
                  • Opel Astra f 1.6 karavan

                  #9
                  Re: akumulator se ispraznio

                  Pre ugradnje akumulator treba proveriti a po potrebi dopuniti(ako se pune).Preporucljivo je da se posle ugradnje napravi malo duza voznja da bi se sam dopunio.

                  Comment

                  Working...
                  X