Drugari, primetio sam juče da se broj obrtaja kod kadetta 1.6i (monopoint) povećao sa 850 na 950 do1000 na leru. Motor radi ravnomerno. Nema preskakanja i variranja u radu. Primetno je maaaalo variranje kada je auto na benzinu, dok na plinu nema uopšte variranja. Pregledao sam sva crevca za potpritisak - da nije neko puklo ali nije do toga. U principu to ništa ne smeta ali mi nije jasno zašto se broj obrtaja na leru povećao sam od sebe. Ima li neko neku ideju šta bi moglo da bude? Da li je moguće da je u pitanju filter vazduha pošto je vreme za promenu ili ...?????Čekam vaš odgovor.
Broj obrtaja se povećao sa 850 na 1000
Collapse
X
-
Re: Broj obrtaja se povećao sa 850 na 1000
Probaj sa novim filterom za vazduh...verovatno ga nesto gusi pa ecu podize obrtaje...moguce da ti je prljav monopoint...uzmi carbcleaner pa ga ocisti...postoji mogucnost da te zeza tps senzor zbog zaprljanosti leptira..ili iac...
-
-
Re: Broj obrtaja se povećao sa 850 na 1000
Probao sam i bez filtera (u radu na benzin ) i opet ista stvar. Znači nije do njega. Šta je ''ecu'', a šta ''tps'' senzor. Znam da su na monopointu - jedno sa prednje strane (gledano od napred ), a jedno sa desne strane (više pozadi). Neznam čemu služi jedno a čemu drugo i šta je šta.Objasni - PLEASE!Prvo: Ja sam uvek u pravu. Drugo: I kad nisam u pravu poštuje se prvo pravilo
Comment
-
-
Re: Broj obrtaja se povećao sa 850 na 1000
Tek sam sada video...Tps-senzor leptira gasa...sa desne strane na monopointu ispod kucista filtera...jedan dzekic se ubada u njega...iac-step motor,motor ler gasa,praznog hoda-na monopointu vise sa leve strane gledano spreda kad otvoris haubu...iac bi trebalo da bude otpor na unimeru 50-65 oma mada sam zaboravio,javice se neko ko zna...meri se i tps ali valjda mora da se prati kako menja...ako imas mogucnost skini monopoint i ocisti ga sa carbcleanerom,posebno obrati paznju na leptir,to obicno resava problem(naravno ocisti i step motor)......zaboravio sam-ecu je electronic control unit-centralna jedinica-kompjuter
Comment
-
-
Re: Broj obrtaja se povećao sa 850 na 1000
Drugari izgleda da sam rešio problem. Danas sam skinuo ecu i tps senzor i očistio. Nisam imao carburator cleaner nego sam to radio benzinom i WD sprejom. Pre vraćanja delova na svoje mesto još jednom sam isprskao unutrašnje očišćenje površine. Nakon kraće vožnje nisam primetio nikakav efekat. Ostavio sam auto 3-4 sata. Nakon ponovne vožnje auto je smanjio broj obrtaja na 850. Izgleda da je WD40 odradio svoje. Sada više nemam podizanje lera. Videću kako će se ponašati ovih dana. U svakom slučaju siguran sam da je to bio problem Ako se ponovo javi kojim slučajem, skinuću ceo monopoint i izvršiti detaljno čišćenje. Hvala vam na savetima.Prvo: Ja sam uvek u pravu. Drugo: I kad nisam u pravu poštuje se prvo pravilo
Comment
-
-
Re: Broj obrtaja se povećao sa 850 na 1000
Problem se javio ponovo. na jednom semaforu ovako, na drugom onako. Danas sam naprskao priključke TPS-a. Proverio sam sva crevca još jednom. Jedno crevce koje ide do onog uređaja u prednjem levom košu mi se malo učinilo sumnjivim jer je ispuckalo oko šelne. Skratio sam ga i namestio. Zatim sam zamenio i svećice i stavio NGK. Za sve vreme tog rada isključio sam minus klemu. Kad sam namestio auto je upalio iz prve sa tendencijom da se ugasi pa sam mu špricnuo malo gasa i kazaljka se zaustavila na oko 1300-1400 obrtaja. Sačekao sam da se motor ugreje i obrtaji su pali na oko 850, a pod svetlima i ventilatorom (3. stepen) obrtaji su bili 800 - možda za nijansu ispod odokativno procenjeno. Videću šta će dalje da se dešava.Prvo: Ja sam uvek u pravu. Drugo: I kad nisam u pravu poštuje se prvo pravilo
Comment
-
Comment