naglo pada temperatura motora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toda81
    CBC Član
    • 06.02.2011
    • 66
    • Po

    naglo pada temperatura motora

    Pozdrav svim forumasima. Imam zafiru 1.6 16v z16xe iz 2002.god. Pre par dana, a i danas posebno mi se desilo da temperatura motora padne odjednom sa 90 na 80 stepeni i da se pritom auto malo zadrma, a desilo se i da temperatura padne ispod one donje crte, tj na 0 stepeni i tada mi se popale sve lampice na instrumental tabli. Kada mi se desilo to da su se popalile sve lampice na instrumental tabli stao sam pored puta i ugasio auto i ponovo ga uplaio i sve se vratilo u normalu, tj pogasile su se sve lampice i temperatura je bila kao sto je normalno na 90 stepeni. Samo jos nesto da vam napomenem jer mozda to ima veze sa mojim problemom. Pre dve nedelje sam morao da menjam hladnjak vode jer je stari procureo i kada mi je majstor to odradio vise mi na instrumental tabli kazaljka za temperaturu ne stoji kao pre na vrlo malo ispod 90 stepeni, vec je u najvecem br slucajeva iznad 90 stepeni. Ovo mi je cudno jer nije tako bilo sa starim hladnjakom jer je tada temperatura uvek bila malo ispod 90, a kada se auto zagreje malkice predje 90 stepeni i sigurno se tada ukljuci ventilator i ubrzo spusti temperaturu na malo ispod 90 stepeni kao sto je uvek bilo. Moram da vam kazem jos nesto sta mi se desilo pre par dana. Jedan prijatelj mi je doneo navigaciju da mu ubacim mape Evrope i ja sma morao da dopunim navigaciju na auto punjacu jer je bila skroz prazna i jer nece da se puni kada se nakaci na komp preko usb kabla. Zato sam dao kontakt u autu i ubacio sam taj autopunjac da se puni navigacija. Posle sat vremena sam skinuo navigaciju i naravno prekinuo kontakt kljucem i izvadio kljuc i otisao da ubacim mape u taj navigacioni uredjaj. Posle par sati sam trebao da idem na slavu kod rodjaka i upalio sam auto i krenuo i ubrzo mi je zapiostalo u autu da je nestao plin i odmah je automatski auto nastavio da ide na benzin. Onda sam svratio na benzinsku pumpu kako bih napunio auto plinom i naravno ugasio sam ga. Kada sam posle toga pokusao da upalim auto samo su se kao i uvek uplaile sve lampice na instrumental tabli i pokusao sam da ga upliam, ali na zalost nije hteo ni da zavergla. Onda su mi pomogli da auto upalim na "gurku" i uplaio je i vozio sam ga sigurno pola sata i onda sam ga ugasio i pokusao dda ga uplaim odmah posle gasenja i upalio je bez problema. Verovatno se akum,ulator ispraznio dok sam punio prijateljev navigacioni uredjaj. Posle toga kada sam se vracao kuci mi se prvi put desilo to da mi odjednom u toku voznje kada se auto zagrejao na 90 stepeni da odjednom padne temperatura na 80 pa i na 0 stepeni i uplaile su se sve lampice na instrumental tabli i prestala je da radi klima. STao sma, ugasio auto i kada sam ga odmah posle toga upalio sve je bilo ok, tj uredno su se pogasile sve lampice, temperatura je bila kao sto je normalno na 90 stepeni i klima je radila. Samo jos da kazem da imam vartin akumulator koji je star tacno dve godine i ima jos godinu dana garancije. Sigurno sam vas smorio svim ovim detaljima, ali mislim da sam vam mozda i pomogao da mi kazete u cemu je problem. Samo da napomenem da sam posle zamene tog hladnjaka presao sigurno 1400km tj otisao iz V.Plane do Vlasine i tamo se vozio i nije mi se desavalo ovo iznenadnim padom temperature
  • Delkan
    CBC Senator XXL
    • 14.06.2005
    • 829
    • 60 km From BG,West

    #2
    Proveri kleme na akumulatoru i mase na motoru,tj. sasiji,mozda se neka olabavila.

    Jel` hladnjak nov polovan ili stvarno nov?

    Comment

    • toda81
      CBC Član
      • 06.02.2011
      • 66
      • Po

      #3

      Kleme na akumulatoru su ok, nisu labave, ali to na motoru ne znam gde se nalazi jer se na zalost ne razumem u auta. Sto se tice hladnjaka nov sam kupio. Sutra idem kod auto elektricara pa cu vam javiti sta mi je rekao

      Bio sam kod elektromehanicara i rekao mi je da je akumulator odlican i da ga dobro puni i stavio ga je na dijagnostiku i nema ni jedne greske. Jedina greska je u fabrickom cd playeru koji ne radi, tj radi, ali mu ne radi citac cd-ova, ali mi to nije bitno jer koristim fm transmiter. Elektricar mi je rekao da je sve u redu i da ne brinim i da vozim slobodno auto, ali se ja bojim da ce se opet desiti ovo sa padom temperature. Ovaj elektricar je najbolji u okolini jer su mi svi predlozili da idem kod njega



      Da li mi mozes reci gde se nalazi ta masa na motoru, tj sasiji jer ja to ne znam pa da i to proverim?

      Comment

      • Franjo
        Banovan
        • 14.08.2009
        • 2831
        • Inđija - Beograd
        • Renault megan II res

        #4
        Originally posted by toda81 View Post
        Imam zafiru 1.6 16v z16xe iz 2002.god.
        ... temperatura motora padne odjednom sa 90 na 80 stepeni i da se pritom auto malo zadrma...

        Kada mi se desilo, da su se popalile sve lampice na instrumental tabli, stao sam pored puta i ugasio auto i ponovo ga upalio i sve se vratilo u normalu, tj pogasile su se sve lampice i temperatura je bila kao sto je normalno na 90 stepeni.

        ... upalio sam auto i krenuo i ubrzo mi je zapištalo u autu, da je nestao plin ...
        U tom grmu, leži ...! Trebao si u opisu auta, da napišeš, koji gas i sistem. Ovako, mene je vodila misao na sistem hlađenja, zbog zamene hladnjaka. Da ti sistem nije dobro odzračen, ili neispravnost termostata.

        Sada sam ubeđen, da je problem u gasnom uređaju. Isparivač, ili podešavanje.

        U svakom slučaju, preporučio bih ti dijagnostiku kod plinadžije. Pogotovo, ako nemaš tih problema u vožnji na benzin.

        Comment

        • toda81
          CBC Član
          • 06.02.2011
          • 66
          • Po

          #5
          Znaci ipak je problem do plinskog uredjaja. Moj majstor je daleko, ali mozda mogu da odem kod nekog drugog koji ugradjuje plin u Pozarevcu da on pogleda. Nadam se da nije u pitanju neki veci kvar Ugradjen mi je STAG 400 Plus pre 15-ak meseci cini mi se.
          Nisam probao da ga vozim samo na benzin, to mi nije palo na pamet da probam jer me je sve vuklo na praznjenje akumulatora usled punjenja glupog navigacionog uredjaja. SAmo jos nesto da kazem. Kada mi pune plin, a boca je skroz prazna staje u zavisnosti od pritiska pumpe od 30-33l plina, a tog kobnog dana kada sam tocio plin u V.Plani sam se cudio kako je uspelo da stane 34l plina jer se to do sad ni jednom ni na jednoj pumpi nije desilo da toliko gasa primi rezervoar
          Last edited by toda81; 24.08.2013, 00:50.

          Comment

          • toda81
            CBC Član
            • 06.02.2011
            • 66
            • Po

            #6
            Jutros mi se desilo da auto uopste nece ni da zavergla, a kada dam kontakt savim normalno se upale sve lampice, ali cim pokusam da upalim ni malo nece da zavergla. Opet sam morao auto da upalim na "gurku" i posle toga sam ga odmah ugasio i bez problema ga upalio kljucem i iz prve je zaverglao i uplaio. Kada sam video da nece da upali odmah sam pogledao akumulator i pun je bio, a vec mi je elektromehanicar rekao da je akumulator odlican i da puni. Sta moze da bude u pitanju? Zakazao sam ponovo za ponedeljak kod tog elektromehanicara, ali sam strasno nestrpljiv jer ne znam sta me ceka i koliko ce novca da mi "izbije" iz dzepa zbog ovog problema

            Comment

            • Franjo
              Banovan
              • 14.08.2009
              • 2831
              • Inđija - Beograd
              • Renault megan II res

              #7
              Odgovor ti je dao:

              Originally posted by Delkan View Post
              Proveri kleme na akumulatoru i mase na motoru, tj. šasiji, možda se neka olabavila.
              Obrati pažnju na elektropokretač (anlaser)! Loš kontakt, prljav, olabavile buksne, ili popustili šrafovi.

              Ako se prilikom davanja kontakta ne čuje ništa (škljocanje automata) i sijalice ne gase, poseti autoelektričara.

              Comment

              • chobo13
                CBC Senator XXL
                • 01.05.2009
                • 1274
                • pozega,srbija
                • AUDI,VW

                #8
                Originally posted by toda81 View Post
                Jutros mi se desilo da auto uopste nece ni da zavergla, a kada dam kontakt savim normalno se upale sve lampice, ali cim pokusam da upalim ni malo nece da zavergla. Opet sam morao auto da upalim na "gurku" i posle toga sam ga odmah ugasio i bez problema ga upalio kljucem i iz prve je zaverglao i uplaio. Kada sam video da nece da upali odmah sam pogledao akumulator i pun je bio, a vec mi je elektromehanicar rekao da je akumulator odlican i da puni. Sta moze da bude u pitanju? Zakazao sam ponovo za ponedeljak kod tog elektromehanicara, ali sam strasno nestrpljiv jer ne znam sta me ceka i koliko ce novca da mi "izbije" iz dzepa zbog ovog problema
                obavezno ispitaj akumulator.ako krene ista prica kod jutarnjeg paljenja,ispitaj akumulator ali negde u servisu gde to i rade.i obavezno ispitati koliko struje povlaci u stanju miravanja,tj,kad je auto parkiran i svi potrosaci ugaseni.

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #9
                  Akumularor ne može da bude odličan jer puni pošto to (punjenje) radi alternator. Ne znam kako si izmerio da je akumulator pun kad ne razlikuješ šta je šta. Sat ili više vremena na kontaktu za punjač je verovatno dovoljno da isprazni akumulator koji nije dovoljno dopunjen pa se stalno isprazni posle stajanja.
                  Nije mi baš jasno što bi plin bio uzrok toj pojavi na instrument tabli da nesvetli ili nema temperaturu uopšte i kako se taj plin sam od sebe popravi kad se ugasi auto pa upali ponovo. Ima razno dobrih uredjaja ali ovakav bi bio bez premca...
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • toda81
                    CBC Član
                    • 06.02.2011
                    • 66
                    • Po

                    #10
                    Bio sam ja vec kod autoelektricara i on je testirao akumulator i kaze da dobro puni i radio je neko opterecenje akumulatora i kaze da je sve ok. Cinjenica je da se ne razumem i da ne znam sta je sta, ali kazem da je akumulator bio pun jer mi je gazda dao neki uredjaj kojim se moze izmeriti koliko je akumulator pun, tj ima vise lampica i meni je prilikom merenja pokazivao da je pun 100%. Zato sam rekao da je akumulator pun, a kupio sma i punjac za akumulator i kada ga prikacim i on odmah izbaci da je akumulator napunjen.

                    Malopre sam pokusao da upalim auto i iz prve je upalio. Jedan majstor iz sela mi je rekao da problem mogu da budu ti kontakti na alnaseru ili cetkice treba da se servisiraju i da mozda brava kljuca nije kako treba.

                    Juce kada sam pokusao da upalim auto kao i uvek dam kontakt i kada se pogase lampice pokusam da ga uplaim i nije hteo cak ni da zavergla.

                    U ponedeljak sam zakazao ponovo kod onog elektricara kod kog sam bio pre par dana
                    Last edited by toda81; 25.08.2013, 14:58.

                    Comment

                    • chobo13
                      CBC Senator XXL
                      • 01.05.2009
                      • 1274
                      • pozega,srbija
                      • AUDI,VW

                      #11
                      vrlo moguce da je anlaser u pitanju.najlakse je ispitati ako se desi kod elektricara da nece da upali.ako kod njega bude palio,opet ces biti u problemu.al ako nisi odavno servisirao anlaser ili uopste to nisi radio,uradi ga sad,ide i hladnije vreme,znacice ti.

                      Comment

                      • toda81
                        CBC Član
                        • 06.02.2011
                        • 66
                        • Po

                        #12
                        Cisto sumnjam da ce se desiti kod elektricara da nece da upali jer kada uspem prvi put da ga uplaim posle bez problema pali u toku dana. Nisam nista radio na alnaseru jer sam auto kupio pre 2 god i sve je bio ok. Nadam se da ce elektricar resiti ovaj problem jer me ovo bas iritira

                        Comment

                        • chobo13
                          CBC Senator XXL
                          • 01.05.2009
                          • 1274
                          • pozega,srbija
                          • AUDI,VW

                          #13
                          zanimljiv si slucaj!!kod mene je pravilo kad dodje musterija sa problemom,taj problem nece kod mene da se manifestuje...ljudi pizde...

                          Comment

                          • stevak
                            CBC Senator XXL
                            • 31.05.2009
                            • 1215
                            • Zemun
                            • Saab 9000 cs 2.0T

                            #14
                            Originally posted by toda81 View Post
                            Juce kada sam pokusao da upalim auto kao i uvek dam kontakt i kada se pogase lampice pokusam da ga uplaim i nije hteo cak ni da zavergla.
                            Proveri sve buksne na žicama koje vode do anlasera da se nisu rasklimale.
                            Na starom renou sam imao istovetnu situaciju tvojoj gde mi je električar, posle svih provera, ustanovio da mi je potreban relej na vodu do anlasera što je i ugradio ali nepotrebno. Problem mi je iz cuga rešio mehaničar kod kojeg sam otišao drugim poslom.
                            ex SAABotražitelj

                            Comment

                            • toda81
                              CBC Član
                              • 06.02.2011
                              • 66
                              • Po

                              #15
                              Bio sam danas kod elektricara i pogledao je ponovo auto, probao da ga pali i sve je na zalost funkcionisalo kako treba i rekao mi je da nece da mi servisira alnaser da me ne bi nepotrebno bacao na trosak jer koliko kaze kod mene je neki alnaser koji nema cetkice vec neki deo koji se menja kako kaze i to kosta 3000din pa je zato ocistio smirglom sve kontakte i rekao da ako se ponovo desi onaj problem da ce tek onda da servisira alnaser

                              Stevak, hvala na savetu. Meni je danas cistio samo kontakte na klemama kod akumulatora i masu na haubi, a nije gledao zice do alnasera, a kaze da se mora na kanal da bi video koji je tacno alnaser i nije gledao kontakte zica na njemu. Nije mi jasno zasto ovaj elektricar nije i to uradio, tj proverio te buxne sto vode struju do alnasera. Bas me nervira. Ja ne volim da im pricam sta da rade jer mi je glupo jer se ja ne razumem i ne volim tada da popujem drugima. Ako mi se ovo ponovo desi oticicu kod prijatelja koji ima kanal pa cemo zajedno da pogledamo te kontakte sto vode struju do alnasera
                              Last edited by toda81; 26.08.2013, 19:26.

                              Comment

                              Working...
                              X