Kako odzračiti grejač Forda Eskorta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Diplomirani Duduk
    CBC Član
    • 21.06.2013
    • 29
    • Smederevo
    • -

    Kako odzračiti grejač Forda Eskorta

    Odskora imam Ford Eskort iz 1995. Iako je u izvanrednom stanju, kada je zahladilo pokazalo se da grejanje ne radi.
    Verujem da hladnjak za grejanje nije odzračen i da zato ne greje.
    Ne znam ni gde se nalazi ovaj hladnjak ni kako ga odzračiti.
    Molim sve koji nešto znaju o ovome da napišu kako dospeti do hladnjaka i kako ga odzračiti.
    Hvala svima koji budu odgovorili!
  • kalimero1
    CBC Senator XXL
    • 01.11.2010
    • 318
    • zagreb
    • c5

    #2
    koliko diže temperaturu,može biti da je termostat otvoren,mali kiler je u kabini i ne skida se jednostavno
    a odzračivati se ne mora,pogledaj jel imaš dosta tekučine u rashladnom sistemu.

    Comment

    • Franjo
      Banovan
      • 14.08.2009
      • 2831
      • Inđija - Beograd
      • Renault megan II res

      #3
      Proveriti, ima li protok rashladnog sredstva kroz radijator (grejač putničkog prostora, pogrešno nazvan mali hladnjak).

      Comment

      • Markedjani
        CBC Senator XXL
        • 24.07.2007
        • 968
        • BG-Cerak
        • Ford Escort RS2000 M

        #4
        na escortu je otvoren rashladni sistem... nema potrebe za ozračivanjem.

        Zapušen mali hladnjak,prespojena creva (da li zato što curi mali hladnjak),nedovoljna količina rashladne tečnost ili ne daj bože puko dihtung glave

        Ili ti jednostavno klapna za prebacivanje toplo-hladno ne radi.
        fordclubserbia.org

        Comment

        • Franjo
          Banovan
          • 14.08.2009
          • 2831
          • Inđija - Beograd
          • Renault megan II res

          #5
          Originally posted by Markedjani View Post
          na escortu je otvoren rashladni sistem...
          I taj sistem, kao i na yugu, spada u zatvorene sisteme! Otvoreni sistem hlađenja je kod brodskih motora. Prilikom zamene rashladne tečnosti (antifriza), javljaju se vazdušni (zračni) čepovi, koji se jednostavno, ručno "izbacuju" gnječenjem donjeg, gumenog creva, koje vodi iz hladnjaka.

          Da li eskort iz `95 ima neki ventil (slavinu), koji otvara cirkulaciju kroz radijator?

          Veći gubitak rashladnog sredstva u sistemu, usled curenja radijatora, doveo bi do pregrevanja motora.

          Comment

          • Diplomirani Duduk
            CBC Član
            • 21.06.2013
            • 29
            • Smederevo
            • -

            #6
            Zahvaljujem svima na odgovorima!
            Tečnosti ima dovoljno i ne gubi se. Čak je i iznad preporučenog nivoa - još od kako sam dobio automobil. Creva za dovod o odvod od grejača su topla - bar tako kaže moj mehaničar. Kada je malo izgnječio creva, proveravajući da li su topla, grejanje je počelo da radi ali je posle nekoliko sekundi prestalo.
            Ne znam da li ima neki posebni ventil - pretpostavljam da ručica koja okretanjem određuje da li grejanje radi ustvari otvara taj ventil.

            Originally posted by Franjo View Post
            ... javljaju se vazdušni (zračni) čepovi, koji se jednostavno, ručno "izbacuju" gnječenjem donjeg, gumenog creva, koje vodi iz hladnjaka.
            Da li se "hladnjak" odnosi na hladnjak motora ili na grejač?

            Još jednom hvala svima na odgovorima!

            Comment

            • Franjo
              Banovan
              • 14.08.2009
              • 2831
              • Inđija - Beograd
              • Renault megan II res

              #7
              Diplomirani, sve je to toliko jednostavno i neshvatljivo je, da auto-mehaničar ne može rešiti! Čak i učenici druge godine stručne škole, na praksi u radionici. Zato se pitam, kakvom "mehaničaru" si poverio auto, da reši problem.

              Pokušaj:
              1. Zagrej motor na radnu temperaturu, sa uključenim grejanjem i uključenim ventilatorom.
              2. Ako ne duva topao vazduh, isključi ventilator.
              3. Podigni haubu motora i proveri, da li se nivo tećnosti u ekspanzionoj posudi podigao i da li izbacuje mehuriće.
              4. Ako znaš, da daješ gas na motoru, turiraj neko vreme motor i prati, šta se dešava u posudi: morao bi, da se menja nivo! Ako ti to ne polazi od ruke, neka ti neko pritiskanjem papučice gasa potera motor u veće obrtaje, a ti posmatraj posudu.
              5. Ako se nivo tećnosti menja, uključi ventilator grejanja. Ako i dalje nemaš grejanje - promeni majstora!!!

              Comment

              • Diplomirani Duduk
                CBC Član
                • 21.06.2013
                • 29
                • Smederevo
                • -

                #8
                Originally posted by Franjo View Post
                Diplomirani, sve je to toliko jednostavno i neshvatljivo je, da auto-mehaničar ne može rešiti! Čak i učenici druge godine stručne škole, na praksi u radionici. Zato se pitam, kakvom "mehaničaru" si poverio auto, da reši problem.

                Pokušaj:
                1. Zagrej motor na radnu temperaturu, sa uključenim grejanjem i uključenim ventilatorom.
                2. Ako ne duva topao vazduh, isključi ventilator.
                3. Podigni haubu motora i proveri, da li se nivo tećnosti u ekspanzionoj posudi podigao i da li izbacuje mehuriće.
                4. Ako znaš, da daješ gas na motoru, turiraj neko vreme motor i prati, šta se dešava u posudi: morao bi, da se menja nivo! Ako ti to ne polazi od ruke, neka ti neko pritiskanjem papučice gasa potera motor u veće obrtaje, a ti posmatraj posudu.
                5. Ako se nivo tećnosti menja, uključi ventilator grejanja. Ako i dalje nemaš grejanje - promeni majstora!!!
                Hvala na odgovoru.
                Motor je zagrejan i sa uključenim grejanjem i uključenim ventilatorom duva hladno.
                Nivo tečnosti se ne menja i ne izbacuje mehuriće.
                Višestruko dodavanje gasa (turiranje) ne menja situaciju.
                U svakom slučaju, hvala još jednom na trudu!

                Comment

                • Franjo
                  Banovan
                  • 14.08.2009
                  • 2831
                  • Inđija - Beograd
                  • Renault megan II res

                  #9
                  Dobro, malo sam preterao s onim o učenicima, ali je jednostavno ustanoviti, da li ima cirkulaciju fluida kroz radijator, a i sistem hlađenja motora.

                  Propustio si, a ni mi učesnici nismo pitali, o kojem motoru se radi i ima li klimu!?

                  U svakom slučaju, nešto nije u redu sa sistemom hlađenja, ako ne menja nivo u posudi, a postigao je radnu temperaturu.

                  Promeni majstora, koji će izmeriti temperaturu rashladne tećnosti i proveriti, da li termostat otvara na određenoj temperaturi. I sve ostalo u vezi hlađenja motora.

                  Comment

                  • rekordan
                    CBC Član
                    • 31.05.2009
                    • 99
                    • Nis

                    #10
                    Ne znam zasto Fordovi najvise imaju problema sa time, ali sretao sam se sa time ranije, posebno sto se isparivac za plin vezuje za taj protok rashladne tecnosti. Prosto se "radijatorce" napuni prljavstinom i ne dozvoljava protok vode (rashladne tecnosti), kroz sebe, pa tako nema ni gejanja.
                    Moj nacin resavanja problema je bio:
                    1. Otkaciti creva za grejanje iz motornog prostora prema "kazancetu"
                    2. Izduvati sadrzaj "kazanceta"[ne prejako]
                    3.Staviti dva creva na izlaze, [obicno 16mm], i sipati, do ispunjenja, sonu kiselinu [onu sto se kupuje u radnji, za pranje kupatila, mislim da je 6%] i ostaviti da deluje jedno 20 minuta.
                    4. Prikljuciti, na jedno crevo, vodu iz vodovoda, [ali polako pustati vodu, jer je pritisak 5 do 6 bari] i kada dobijes slican protok na ulazu i na izlazu, zavrsio si posao.
                    Postupak ponoviti, ukoliko nema dovoljnog protoka, vise puta.
                    Kada bi se mi manje plašili ne bi nas, tako bolno,"jašili" !!!

                    Comment

                    • b_samardzic
                      CBC Senator XXL
                      • 02.04.2005
                      • 1557
                      • Smederevo

                      #11
                      Treba naglasiti da posle takvog tretmana sonom kiselinom moze da dodje do curenja radijatora.

                      Mozda ces morati da razmisljas i o njegovoj zameni.

                      Comment

                      • Diplomirani Duduk
                        CBC Član
                        • 21.06.2013
                        • 29
                        • Smederevo
                        • -

                        #12
                        Hvala svima na trudu i odgovorima!
                        Izgleda da je najbolje zameniti grejač. To ću i uraditi budem li uspeo da nađem odgovarajući, pošto je auto po "uzrastu" sličan meni.
                        Hvala svima još jednom!

                        Comment

                        Working...
                        X