Problemi na autu zbog loseg rada karburatora

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dobri nikola
    CBC Član
    • 03.08.2013
    • 93
    • Mala Krsna/Veliki Idj
    • pezo 206

    Problemi na autu zbog loseg rada karburatora

    Mislim da bi ova tema bila korisna za clanove foruma sa starijim sistemom ubrizgavanja goriva. U okviru ove teme, mogli bi da dodamo i plinski sistem. Koji pripada karburatorskom sistemu, ako imate nekih problema, pisite. A zajednickim snagama ce mo resiti sve problame, na obostno uadovoljstvo.


  • dobri nikola
    CBC Član
    • 03.08.2013
    • 93
    • Mala Krsna/Veliki Idj
    • pezo 206

    #2
    Mozemo slobodno reci da je karburator merni uredjaj, zadatak mu je da u svim rezimima ( hladni start, ler, srednji i visoki O/min. ) rada motora, pravilno izbalansira u****nu kolicinu goriva-benzina i vazduha. A da se pri tome dobije najveca snaga motora, sa sto manjom potrosnjom goriva i manjom emisijom stetnih izduvnih gasova.

    Radi na principu vakumskog u****vanja goriva i vazduha, kroz predvidjene otvore ( dizne ).

    Karburatore mozemo podeliti:
    - prema broju grla, na jednogrle i dvogrle,
    - vrsti hladnog starta-sauha, sa rucnim i automatskim i
    - prema nacinu otvaranja difuzora, sa siberom i sa leptirom.

    Ima puno proizvodjaca karburatora, ja cu navesti neke: ZENIT, SOLEX, WEBER, PIERBURG, KEIHIN, FORD, VARAJET, STROMBERG,
    OZONE, MIKUNI i druge marke.

    Kad nam je povecana potrosnja goriva, kad nam auto ujutru tesko pali, kad se oseca trzanje motora, kad imamo knedlu kod dodavanja gasa i td., to je vise nego dobar znak da treba nesto preduzeti.


    Comment

    • dobri nikola
      CBC Član
      • 03.08.2013
      • 93
      • Mala Krsna/Veliki Idj
      • pezo 206

      #3

      Karburator na nasem autu se sastoji iz veceg broja razlicitih delova, koji zajedno cine jednu celinu - karburator -. Ali krenimo nekim redom, grubo ga gledajuci, karburator se sastoji iz:

      - poklopca
      - tela ( ili srednjeg dela, zavisi od konstrukcije ) i
      - donjeg dela ( zavisi od konstrukcije ) .


      Na poklopcu karburatora, koji je od aluminijumske legure, nalazi se odredjeni broj delova i to:

      - brezoni-zavrtnjevi za pricvrscivanje kucista filtera vazduha ili usmerivaca cistog vazduha,
      - plovka, obicno je od mesinga ili specijalne plastike,
      - ventila za regulaciju kolicine goriva u loncetu, obicno je od mesinga ili aluminijuma sa gumenim vrhom.
      - dela mehanizma za sauh ( rucni ili automatski ),
      - uvodnika goriva, mesingana cev i
      - odredjenog broja kanala i kalibrisanih cevcica za odvod goriva i vazduha.


      Zadatak poklopca karburatora je da nedozvoli: rasipanje goriva-benzina, njegovo nekontrolisano isparavanje i prljanje goriva. Na poklopcu se postavlja kuciste filtera za vazduh ili uvodna cev za prolaz cistog vazduha.




      Comment

      • dobri nikola
        CBC Član
        • 03.08.2013
        • 93
        • Mala Krsna/Veliki Idj
        • pezo 206

        #4
        Evo jednog svezeg primera kako vlasnik moze da napravi vecu stetu svom ljubimcu, nego korist.

        Radi se o golfu II 1,6 sa ugradjenim plinskim sistemom. Auto je u servis dosao jer lose radi na plinu, a na benzinu nikako. Resio je da odradi remont karburatora i da na taj nacin resi problem sa benzinom.

        Predlozio sam da odradimo moto test na njegovom po prilicno lepom automobilu. Moto test motora je u stvari fabricko podesevanje rada motora. Pre paljenja motora na benzin, prekontrolisao sam rad el. ventila i prohodnost ler dizne. Malo teze sam uspeo da dovedem prihvatljive obrtaje na leru ( 900 - 950 O/min. ), jer se motor ispod 1200 - 1300 O/min., stalno gasio. Kad sam prekontrolisao ugao paljenja i videh kolika je greska u uglu paljenja, pitao sam ga ko je podesavao paljenje. Tata je na uvo podesavao paljenje i plin.

        Kad sam pravilno podesio ugao paljenja, motor je digao turazu na 1960 O/min, spusto sam obrtaje na 950 - 960 O/min. Auto je vec mirnije radio, preko analizatora izduvnih gasova vidim da auto ima nesto siromasniju smesu ( 0,8% CO ). Kad je smesa dovedena na ( 2,3 - 2,5% CO ) pravilnu vrednost, obrtaji motora su se povecali za 200 - 260O/min.. Doterani obrtaji i ponovo prekontrolisano sagorevanje benzina. Vlasnik je isprobao kako njegov cetvorotockas pali i kako prima gas na benzin.
        Prebacili smo rad motora na plin, vidno se ostilo kako sad motor lose radi na plinu. Dovedeno sagorevanje plina kako treba, isprobali smo kako ato ide na benzin i na plin.

        Vlasnik prezadovoljan sa ponasanjem njegovog automobila u voznji. " Majstore ovako auto nikad nije isao, svaka cast sta ste mu uradili ". Eh sta mototest motora moze da uradi, odgovorio sam mu. Ocigledno da nije trebalo da se remontuje karburator, sistem sagorevanja je vapio za pravilnim podesavanjem.

        Dragi moji forumasi, trebalo bi barim jednom godisnje otici na kontrolu rada sistema sagorevanja goriva. Bilo to stariji sistem sa karburatorom, ili noviji MPI i SPI sistem.

        Comment

        Working...