Radi se o Astri 1.6i, 8v, 55kW, karavan, 1992 godište ( možda će nekom ovaj podatak biti bitan, a možda i ne u toku diskusije, ali definitivno neškodi )
Naime, već sam imao problema sa papučicom kočnice , koja je tada bila omekšala, tj tada sam morao da je stisnem do kraja da bi počelo kočenje.
Tada čim se to desilo, otišao sam do majstora i konstatovao je, da se moraju menjati pločice na prednjim diskovima, tj točkovima, i to je urađeno. Posle intervencije, nije trebalo stiskati papučicu do kraja da bi počelo kočenje , ali ipak je bila dosta mekša nego pre zamene pločica. Opet sam otišao do istog servisera koji je menja pločice ( uz prethodno saznanje od istog majstora da nove pločice ipak moraju malo "leći" i da tek posle određene kilometraža dođem ako nebude nešto u redu ili nebudem zadovoljan ) i on je nešto čačkao i koliko toliko je uspeo da našteluje da se papučica ponašao kao i pre zamene pločica.....
Sve je bilo OK. Ali, posle toga, svaki put kada sam izlazio iz garaže ( moram pri izalsku iz garaže da idem u rikverc cca 20 metara ) i pri kočenju u vožnji u rikverc uvek se začulo neki tup udarac u zadnjem delu. "Aj, sura ću otići do majstora", rekoh sebi i tako od danas do sutra i tako zaboravih na taj tup udarac pri kočenju u vožnji u rikverc.
Tako je sve to bilo ( jedno 3 meseca ) do juče. Juče parkiram se na nekom parkingu ( blaga uzbrdica ) i povučem ručnu, ali pritom sam držao papučicu kočnice stisnutu. Posle dizanja ručne krenuh da izađem iz kola kad kola krenuše unazad, tj pod uticajem nagiba parkinga. Brzo uleteh u kola i povučem do maksimuma ručnu i auto stade ( naglašavam da je ručica već bila povučena skoro skroz do kraja, možda jedan ili dva zuba pre maksimuma )
Posle obavljenog posla, sedam u kola, palim auto, i odjednom se začuje opet iz zadnjeg dela auta, ali sad dok stojim, zvuk koji podseća kao da se auspuh otkačio
"Aha, OK, otišo po 5 put auspuh, krajnje je vreme da uzmem novi", pomislih ja i krenuh unazad, tj u rikverc da izađem sa parkinga, kad ono pri kočenju po izlasku sa parking mesta da pritisnem papučiu kočnice, ma čini mi se da nisam trena pritisnuti više od 1 cm da bi auto pri tako maloj brzini kretanja se zakopao u mestu, sa osećajem da je papučica kočnice tvrda ko kamen
Ajd krenem ja polako. 30 km/h, i kočenje, da isprobam da li je u redu, da li smem da nastavim put, kad ono koči normalno, ali papučica kočnice ekstremno tvrda u odnosu na pre i na mnogo, mnogo višoj tački počinje da koči. Ajd opet na nekih 60 km/h, opet ista situacija
"Ma ajd nastaviću polako do Kucure, pa ću odmah do majstora" I tako čitav put od Crvenke preko Kule i Vrbasa do Kucure ( cca 35 km ) sam striktno poštovao ograničenja na putu ( nisam prelazio 75 km/h
) , ne zbog toga, nego zbog svoje bezbednosti a i ostalih učesnika u saobraćaju. I što je interesantno posle kretanja više nisam uopšte čuo ono lupkanje/tandrljanje iz zadnjeg dela auta. Mislim ,da je u pitanju auspuh, bio bi drugačiji zvuk motora, a i čulo bi se to tandrljanje i u toku puta. Međutim ništa se nije čulo. Isto tako, stali smo nešto u Kuli, i pri kretanju opet isto lupkanje iz zadnjeg dela, sve dok se nekrene, a kad smo krenuli, ništa
Kad smo stigli u Kucuru, odmah sam otišao do majstora, i on zaključi da treba skine zadnji levi točak (posle pregleda na kanalu i par podizanja ručne kočnice i par stiskanja kočnice) jer mu je nešto sumnjiv po pitanju sajle...neznam, čovek je masjtor....skinusmo mi točak ( uz propisno psovanje alu felni, jer su bile nastrašnije zapekle
) i rastavi on sve da bi smo "došli" do pakni. Nešto on tu šteluje i kaže mi da probam ručnu da povučem. Ja povučem ručnu, kad ona poče da hvata odmah, na prvom ili drugom zubu, i nema uopšte potrebe da se diže do kraja da bi uhvatila. On mi reče da ima dovoljno "mesa" na paknama tog točka , a da na drugom veruje da je isto tako ( jer se pakne menjaju u paketu, tj kada se menjaju, menjaju se na oba točka ) , i da drugi po njemu nepravi probleme ( mislim na zadnji desni točak ) te vrati sve kako je i bilo i reče mi da je to lupkanje pri kočenju u vožnji u rikverc bilo baš zbog toga. valjda preskočio neki zubac , nemam pojam, tako mi on reče.
Sedoh u kola, sad opet onaj zvuk kao da je otišao auspuh ( a majstor kaže da auspuh nije nigde otkačen niti je "produvao", jedino da bi se trebao u skorije vreme menjati...OK, menjaće se, ali znači nepotiče od njega taj zvuk ), ali mnogo tiše i isto tako posle polaska se više "nemanifestuje". Probao sam vožnju u rikverc i naglo kočenje, više tupog zvuka udarca nema. ALI, kočnica je nešto, tek, tek omekšala, ali i dalje je tvrda ko kamen
Mnogo neugodan osećaj. Da bi malo brže odregovao, tj brže odradio kočenje, trebada da stisnem papučicu ko mazga. Neznam šta može biti! Napominjem, da su pločice menjanje skoro, pre cca 2000 km, i da su pakne na zadnjem levom točku OK. Zadnji desni točak neznam kakvo je stanje, jer nismo ni skidali. Neznam šta stvarno može biti. Da li iko zna šta mu može biti?
Moraću da odem ovih dana čim ugrabim vremena do servisera da pregleda i taj zadnji desni točak, pa da vidimo šta on ima da kaže.
Da li može biti nešto treće.
Unapred hvala na bilo kakvoj pomoći i izvinite na dugačkom postu, ali eto , bolje da opišem sve odmah na startu!
Poz!
Naime, već sam imao problema sa papučicom kočnice , koja je tada bila omekšala, tj tada sam morao da je stisnem do kraja da bi počelo kočenje.
Tada čim se to desilo, otišao sam do majstora i konstatovao je, da se moraju menjati pločice na prednjim diskovima, tj točkovima, i to je urađeno. Posle intervencije, nije trebalo stiskati papučicu do kraja da bi počelo kočenje , ali ipak je bila dosta mekša nego pre zamene pločica. Opet sam otišao do istog servisera koji je menja pločice ( uz prethodno saznanje od istog majstora da nove pločice ipak moraju malo "leći" i da tek posle određene kilometraža dođem ako nebude nešto u redu ili nebudem zadovoljan ) i on je nešto čačkao i koliko toliko je uspeo da našteluje da se papučica ponašao kao i pre zamene pločica.....
Sve je bilo OK. Ali, posle toga, svaki put kada sam izlazio iz garaže ( moram pri izalsku iz garaže da idem u rikverc cca 20 metara ) i pri kočenju u vožnji u rikverc uvek se začulo neki tup udarac u zadnjem delu. "Aj, sura ću otići do majstora", rekoh sebi i tako od danas do sutra i tako zaboravih na taj tup udarac pri kočenju u vožnji u rikverc.
Tako je sve to bilo ( jedno 3 meseca ) do juče. Juče parkiram se na nekom parkingu ( blaga uzbrdica ) i povučem ručnu, ali pritom sam držao papučicu kočnice stisnutu. Posle dizanja ručne krenuh da izađem iz kola kad kola krenuše unazad, tj pod uticajem nagiba parkinga. Brzo uleteh u kola i povučem do maksimuma ručnu i auto stade ( naglašavam da je ručica već bila povučena skoro skroz do kraja, možda jedan ili dva zuba pre maksimuma )
Posle obavljenog posla, sedam u kola, palim auto, i odjednom se začuje opet iz zadnjeg dela auta, ali sad dok stojim, zvuk koji podseća kao da se auspuh otkačio


Ajd krenem ja polako. 30 km/h, i kočenje, da isprobam da li je u redu, da li smem da nastavim put, kad ono koči normalno, ali papučica kočnice ekstremno tvrda u odnosu na pre i na mnogo, mnogo višoj tački počinje da koči. Ajd opet na nekih 60 km/h, opet ista situacija




Kad smo stigli u Kucuru, odmah sam otišao do majstora, i on zaključi da treba skine zadnji levi točak (posle pregleda na kanalu i par podizanja ručne kočnice i par stiskanja kočnice) jer mu je nešto sumnjiv po pitanju sajle...neznam, čovek je masjtor....skinusmo mi točak ( uz propisno psovanje alu felni, jer su bile nastrašnije zapekle

Sedoh u kola, sad opet onaj zvuk kao da je otišao auspuh ( a majstor kaže da auspuh nije nigde otkačen niti je "produvao", jedino da bi se trebao u skorije vreme menjati...OK, menjaće se, ali znači nepotiče od njega taj zvuk ), ali mnogo tiše i isto tako posle polaska se više "nemanifestuje". Probao sam vožnju u rikverc i naglo kočenje, više tupog zvuka udarca nema. ALI, kočnica je nešto, tek, tek omekšala, ali i dalje je tvrda ko kamen

Mnogo neugodan osećaj. Da bi malo brže odregovao, tj brže odradio kočenje, trebada da stisnem papučicu ko mazga. Neznam šta može biti! Napominjem, da su pločice menjanje skoro, pre cca 2000 km, i da su pakne na zadnjem levom točku OK. Zadnji desni točak neznam kakvo je stanje, jer nismo ni skidali. Neznam šta stvarno može biti. Da li iko zna šta mu može biti?
Moraću da odem ovih dana čim ugrabim vremena do servisera da pregleda i taj zadnji desni točak, pa da vidimo šta on ima da kaže.
Da li može biti nešto treće.
Unapred hvala na bilo kakvoj pomoći i izvinite na dugačkom postu, ali eto , bolje da opišem sve odmah na startu!
Poz!
Comment