bestepeni automatski menjac?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Logic
    CBC Član
    • 19.01.2005
    • 75
    • Bgd

    bestepeni automatski menjac?

    da li neko moze da mi objasni sta je to? na ovaj pojam sam naisao citajuci opis novog nissan-ovog terenca murano gde se u tekstu kaze kako se na nasem trzistu moze kupiti model u najjacem paketu opreme koji ukljucuje bestepeni automacki menjac, bla,bla,bla...
  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    #2
    Satro gistro, bla,bla pecaroske price
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

    Comment

    • Uros Piperski
      CBC Senator XXL
      • 31.01.2005
      • 2978
      • Beograd

      #3
      To je verovatno nesto po funkciji slicno DAF-ovom Variomaticu. Mislim da je u NSU to imao u modelu Ro80.
      To je prenosnik snage kod kog ne postoji nekoliko stepeni prenosa sa odredjenim prenosnim odnosom, nego se moze izabrati bilo koji prenosni odnos izmedju maksimalnog i minimalnog za odredjeni uredjaj.
      Opseg prenosnih odnosa nije veliki, tako da se obicno koriste i kombinaciji sa zupcastim prenosima sa klasicnim stepenima. Na modelu koji pominjes sigorno elektronika menja i stepene prenosa kada varijator dodje do maksimuma ii minimuma, pa se tako stice utisak bezstepenog prenosa.

      Ako se dobro secam, Fiat je imao model Una 75 sa slicnim menjace koji je sa svojih 75ks ubrzavao do 100km/h ispod 10 sekindi. Stvar je u toem sto takav prenosnih omogucava da motor stoji na najvecem obrtnom momentu, a ubrzava se tako sto se kontinualno menja prenosni odnos u menjacu.

      Po mojim udzbenicima imam neke konstrukcijske primere, ali ne zma da li se oni i danas koriste. Npr, remenice spojene sirokim klinastim kaisem koje mogu da menjaju precnik. Tako je u startu pogonska remenica mala a gonjena velika, i onda se polako menjaju dimenzije dok pogonska ne postane veca od gonjene. To je maksimalni prenosni odnos.
      Postoje i razne druge varijante kao dva konusna valjka sa paralelnim osovinama koji se ne dodiruju vec su u kontaktu preko malog tockica koji je izmedju njih. Kada se tockic pomeri na jednu stranu dobija se mali prenosni odnos, a na drugu veliki...

      Uhhh... nadam se da je ovo sto sam napisao razumljivo


      RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

      Comment

      • *IvanT*
        CBC Senator XXL
        • 30.01.2005
        • 3234
        • Srbija, Beograd, Kara

        #4
        Npr, remenice spojene sirokim klinastim kaisem koje mogu da menjaju precnik. Tako je u startu pogonska remenica mala a gonjena velika, i onda se polako menjaju dimenzije dok pogonska ne postane veca od gonjene. To je maksimalni prenosni odnos.
        Volvo je koristio ovakav sistem na modelu 440.
        http://www.lovatogas.co.rs

        Comment

        • zoranbg
          CBC Senator XXL
          • 23.03.2005
          • 4098
          • Rooster's Hill , Beog
          • Grande Punto 1.2

          #5
          znam za ta resenja.to bi super funkcionisalo kod motora kao sto je el.motor.kako je sljakalo sa benzincima?
          Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

          Comment

          • Wiz
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 3104
            • Nish

            #6
            Fiat i Ford su imali u ponudi te takozvane "CVT" menjace,i radelo je ok koliko sam ja cuo

            Comment

            • Nenad
              CBC Senator XXL
              • 06.01.2005
              • 1364
              • BBgd/Mow

              #7
              CVT Fiat ubacuje u svoje najmanje modele
              Multitronic od Audija je to isto samo moze da izdrzi mnogo veci obrtni momenat jer nema kaish nego lanac.

              In a regular transmission the gears are literal gears -- interlocking toothed wheels. Continuously variable transmissions, on the other hand, don't have interlocking gears. The most common type operates on a pulley system. Learn all about the smooth-operating ultra-efficient CVT.
              Boost or bust...

              Comment

              • M-power
                Moderator
                • 10.01.2005
                • 10060
                • Bg; Banovo Brdo
                • CorsaC, astra H,

                #8
                Originally posted by Uros Piperski
                To je verovatno nesto po funkciji slicno DAF-ovom Variomaticu.
                Opseg prenosnih odnosa nije veliki, tako da se obicno koriste i kombinaciji sa zupcastim prenosima sa klasicnim stepenima. Na modelu koji pominjes sigorno elektronika menja i stepene prenosa kada varijator dodje do maksimuma ii minimuma, pa se tako stice utisak bezstepenog prenosa.
                Aaaaaaaaaaaaaaa variomatic, pa sto ne kazes. Pa ovo je djunta sa sitnim nutom. Znam Zile al meni su rekli da moze da se nabudzi. A jer su ti tako rekli......
                Variomatic da da, naravno da se i danas proizvodi i prisutan je u svim motorima takozvanim scooterima koji rade sa CVT menjacima.
                Krajnja brzina nije ogranicena i ne moraju se menjati stepeni prenosa ako vozilo ima neku veliku max. brzinu, dovoljan je jedan V-matic.
                Prenos se vrsi preko lanca ili kaisa i dve remenice promenjive velicine koje odredjuju odnos i ubrzanje tako sto se prilikom povecanja broja obrtaja motora javlja centrifugalna sila koja potiskuje remenicu i zateze kais ili lanac i time menja prenosni odnos..... Moram hitno da idem nastavicu kasnije opsirnije ako vas zanima. Brzo da dodam da je stvar strava jer je motor skoro stalno rasterecen i ne mozete ga daviti i maltretirati, i time ima produzen vek trajanja
                To date there has never been a faster car built for the public road and,
                it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                Comment

                • Uros Piperski
                  CBC Senator XXL
                  • 31.01.2005
                  • 2978
                  • Beograd

                  #9
                  Originally posted by M-power
                  Satro gistro, bla,bla pecaroske price








                  RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                  Comment

                  • Nenad
                    CBC Senator XXL
                    • 06.01.2005
                    • 1364
                    • BBgd/Mow

                    #10
                    [quote=M-power]
                    Originally posted by "Uros Piperski":2zwod2lp
                    To je verovatno nesto po funkciji slicno DAF-ovom Variomaticu.
                    Opseg prenosnih odnosa nije veliki, tako da se obicno koriste i kombinaciji sa zupcastim prenosima sa klasicnim stepenima. Na modelu koji pominjes sigorno elektronika menja i stepene prenosa kada varijator dodje do maksimuma ii minimuma, pa se tako stice utisak bezstepenog prenosa.
                    Aaaaaaaaaaaaaaa variomatic, pa sto ne kazes. Pa ovo je djunta sa sitnim nutom. Znam Zile al meni su rekli da moze da se nabudzi. A jer su ti tako rekli......
                    Variomatic da da, naravno da se i danas proizvodi i prisutan je u svim motorima takozvanim scooterima koji rade sa CVT menjacima.
                    Krajnja brzina nije ogranicena i ne moraju se menjati stepeni prenosa ako vozilo ima neku veliku max. brzinu, dovoljan je jedan V-matic.
                    Prenos se vrsi preko lanca ili kaisa i dve remenice promenjive velicine koje odredjuju odnos i ubrzanje tako sto se prilikom povecanja broja obrtaja motora javlja centrifugalna sila koja potiskuje remenicu i zateze kais ili lanac i time menja prenosni odnos..... Moram hitno da idem nastavicu kasnije opsirnije ako vas zanima. Brzo da dodam da je stvar strava jer je motor skoro stalno rasterecen i ne mozete ga daviti i maltretirati, i time ima produzen vek trajanja[/quote:2zwod2lp]


                    Flojde,
                    Takozvana tramvaj ubrzanja.
                    Boost or bust...

                    Comment

                    • Black Knight
                      CBC Senator XXL
                      • 13.10.2004
                      • 2020
                      • Novi Beograd, kicblo

                      #11
                      pa logicno je zamisliti konus kao sto je Uros opisao...cini mi se da je to to!
                      Injection is good,but I'd rather be blown!

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #12
                        Hehe.. VOLVO/DAF , Kaish Pelle

                        Ide makina u rikverc istom brzinom kao i napred
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • M-power
                          Moderator
                          • 10.01.2005
                          • 10060
                          • Bg; Banovo Brdo
                          • CorsaC, astra H,

                          #13
                          Originally posted by BOOST
                          Hehe.. VOLVO/DAF , Kaish Pelle

                          Ide makina u rikverc istom brzinom kao i napred
                          Ha
                          na to stvarno nikad nisam pomislio posto scooteri ne maju rikverc, al kad samo pomislim da automobili to mogu
                          To date there has never been a faster car built for the public road and,
                          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #14
                            E ****m li ga ako si ti citav, Boost

                            Pa svi misle o nekim normalnim primenama i benefitima tog o takvog menjaca, a tebi je eto palo na pamet da bi on mogao i u rikverc ko i unapred...Misiiiiim
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              vec je sve receno, upotrebljava se vec 40tak godina jos od DAFa 33 i 66.
                              eh, marketinski moze i to da se predstavi kao japanski novitet i cudo nevidjeno a ono Nisan medju poslednjima hvata voz da ispita u praksi.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X