da li neko moze da mi objasni sta je to? na ovaj pojam sam naisao citajuci opis novog nissan-ovog terenca murano gde se u tekstu kaze kako se na nasem trzistu moze kupiti model u najjacem paketu opreme koji ukljucuje bestepeni automacki menjac, bla,bla,bla...
bestepeni automatski menjac?
Collapse
X
-
To je verovatno nesto po funkciji slicno DAF-ovom Variomaticu. Mislim da je u NSU to imao u modelu Ro80.
To je prenosnik snage kod kog ne postoji nekoliko stepeni prenosa sa odredjenim prenosnim odnosom, nego se moze izabrati bilo koji prenosni odnos izmedju maksimalnog i minimalnog za odredjeni uredjaj.
Opseg prenosnih odnosa nije veliki, tako da se obicno koriste i kombinaciji sa zupcastim prenosima sa klasicnim stepenima. Na modelu koji pominjes sigorno elektronika menja i stepene prenosa kada varijator dodje do maksimuma ii minimuma, pa se tako stice utisak bezstepenog prenosa.
Ako se dobro secam, Fiat je imao model Una 75 sa slicnim menjace koji je sa svojih 75ks ubrzavao do 100km/h ispod 10 sekindi. Stvar je u toem sto takav prenosnih omogucava da motor stoji na najvecem obrtnom momentu, a ubrzava se tako sto se kontinualno menja prenosni odnos u menjacu.
Po mojim udzbenicima imam neke konstrukcijske primere, ali ne zma da li se oni i danas koriste. Npr, remenice spojene sirokim klinastim kaisem koje mogu da menjaju precnik. Tako je u startu pogonska remenica mala a gonjena velika, i onda se polako menjaju dimenzije dok pogonska ne postane veca od gonjene. To je maksimalni prenosni odnos.
Postoje i razne druge varijante kao dva konusna valjka sa paralelnim osovinama koji se ne dodiruju vec su u kontaktu preko malog tockica koji je izmedju njih. Kada se tockic pomeri na jednu stranu dobija se mali prenosni odnos, a na drugu veliki...
Uhhh... nadam se da je ovo sto sam napisao razumljivo
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Comment
-
-
Npr, remenice spojene sirokim klinastim kaisem koje mogu da menjaju precnik. Tako je u startu pogonska remenica mala a gonjena velika, i onda se polako menjaju dimenzije dok pogonska ne postane veca od gonjene. To je maksimalni prenosni odnos.
Comment
-
-
CVT Fiat ubacuje u svoje najmanje modele
Multitronic od Audija je to isto samo moze da izdrzi mnogo veci obrtni momenat jer nema kaish nego lanac.
Boost or bust...
Comment
-
-
Originally posted by Uros PiperskiTo je verovatno nesto po funkciji slicno DAF-ovom Variomaticu.
Opseg prenosnih odnosa nije veliki, tako da se obicno koriste i kombinaciji sa zupcastim prenosima sa klasicnim stepenima. Na modelu koji pominjes sigorno elektronika menja i stepene prenosa kada varijator dodje do maksimuma ii minimuma, pa se tako stice utisak bezstepenog prenosa.
Variomatic da da, naravno da se i danas proizvodi i prisutan je u svim motorima takozvanim scooterima koji rade sa CVT menjacima.
Krajnja brzina nije ogranicena i ne moraju se menjati stepeni prenosa ako vozilo ima neku veliku max. brzinu, dovoljan je jedan V-matic.
Prenos se vrsi preko lanca ili kaisa i dve remenice promenjive velicine koje odredjuju odnos i ubrzanje tako sto se prilikom povecanja broja obrtaja motora javlja centrifugalna sila koja potiskuje remenicu i zateze kais ili lanac i time menja prenosni odnos..... Moram hitno da idem nastavicu kasnije opsirnije ako vas zanima. Brzo da dodam da je stvar strava jer je motor skoro stalno rasterecen i ne mozete ga daviti i maltretirati, i time ima produzen vek trajanjaTo date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Comment
-
-
[quote=M-power]Originally posted by "Uros Piperski":2zwod2lpTo je verovatno nesto po funkciji slicno DAF-ovom Variomaticu.
Opseg prenosnih odnosa nije veliki, tako da se obicno koriste i kombinaciji sa zupcastim prenosima sa klasicnim stepenima. Na modelu koji pominjes sigorno elektronika menja i stepene prenosa kada varijator dodje do maksimuma ii minimuma, pa se tako stice utisak bezstepenog prenosa.
Variomatic da da, naravno da se i danas proizvodi i prisutan je u svim motorima takozvanim scooterima koji rade sa CVT menjacima.
Krajnja brzina nije ogranicena i ne moraju se menjati stepeni prenosa ako vozilo ima neku veliku max. brzinu, dovoljan je jedan V-matic.
Prenos se vrsi preko lanca ili kaisa i dve remenice promenjive velicine koje odredjuju odnos i ubrzanje tako sto se prilikom povecanja broja obrtaja motora javlja centrifugalna sila koja potiskuje remenicu i zateze kais ili lanac i time menja prenosni odnos..... Moram hitno da idem nastavicu kasnije opsirnije ako vas zanima. Brzo da dodam da je stvar strava jer je motor skoro stalno rasterecen i ne mozete ga daviti i maltretirati, i time ima produzen vek trajanja[/quote:2zwod2lp]
Flojde,
Takozvana tramvaj ubrzanja.Boost or bust...
Comment
-
-
Originally posted by BOOSTHehe.. VOLVO/DAF , Kaish Pelle
Ide makina u rikverc istom brzinom kao i napred
na to stvarno nikad nisam pomislio posto scooteri ne maju rikverc, al kad samo pomislim da automobili to moguTo date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Comment
-
-
Comment
-
Comment