Brzo propadanje amortizera ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ljubo
    CBC Senator
    • 18.10.2005
    • 278
    • Kraljevo

    Brzo propadanje amortizera ?

    Imam problema sa zadnjim amortizerima i njihovom dugotrajnoscu.

    Da li je moguce da uzrok tome bude stvar da je jedan od nazovi majstora kod prvog menjanja amortizera, `malo povisio auto` ?
    Logicki gledano, ne bi trebalo, ali opet...

    pozzz
  • tamburski
    CBC Senator
    • 27.09.2007
    • 210
    • PANCEVO

    #2
    Kako povisio i koji auto?
    a koji je to auto bolji od moskvica

    Comment

    • Ljubo
      CBC Senator
      • 18.10.2005
      • 278
      • Kraljevo

      #3
      ne znam kako povisio, ali tako je rekao - kao da je podigao malo zadnji kraj.

      auto sa slike: Nissan Almera 2.0d, 1998.g.

      Comment

      • dfast
        CBC Senator XXL
        • 26.05.2005
        • 1302
        • Hoofddorp NL /Bgd

        #4
        Mozda je malo razvukao zadnje opruge, ali bez obzira nema to nikakvog uticaja na amortizere. Sta znaci problem sa trajnoscu, koliko prelazis s njima, koliko ih tovaris, kuda se sve to vozi... ima dosta faktora. Kod mase automobila prednji amortizeri uglavnom riknjavaju prvi, zato su zadnji obicno tanji i slabiji ali ako se auto tovari to je druga prica.

        Comment

        • Ljubo
          CBC Senator
          • 18.10.2005
          • 278
          • Kraljevo

          #5
          Pocinjem da sumnjam na kvalitet Kayaba amortizera, barem ovih na nasem trzistu i pod uslovom da su original.

          Auto ima sada nesto preko 170.000km na satu. Od toga je kod mene od oko 100.000km.
          Prednje amortizere nisam menjao, a ne znam da li su ranije menjani.

          Zadnji amortizeri - ne znam za istoriju kod prethodnih vlasnika, ali kada sam kupovao auto, bili su OK. Prvi put sam ih menjao na oko 130.000km - sa garancijom koju nisam cuvao jer sam racunao da je to kvalitet i da ce drzati barem jos 100.000km. Tada su mi jos bile i niskoprofilne felne pa rekoh mozda je zbog toga i malo pre toga sam vratio felne na originalnu dimenziju.
          Ali, na oko 150.000km sam opet morao da ih menjam - valjda sam sacuvao garanciju.

          I sada je vreme da se menjaju! Kazem, ima oko 170.000km na satu, vozen sa fabrickim dimenzijama felni, na skoro novim gumama... Na oba zadnja je guma amortizera sisla dole, izgleda i da je desni skroz propao, jer je auto nizi malo sa te strane kada se gleda odpozadi.

          Teret skoro da nikada nije vozen...

          Comment

          • dfast
            CBC Senator XXL
            • 26.05.2005
            • 1302
            • Hoofddorp NL /Bgd

            #6
            Onda je ocigledno da ti amortizeri nisu bili originalni. Pomenuo si da ti je mehanicar malo podigao auto pozadi, da nije stavio neke druge opruge mozda prejake za taj auto, ali to bi se osetilo u voznji, auto bi skakao preko svakog kamencica. Mislim da treba da probas sa drugim amortizerima, probaj nesto sto je sigurno originalno kod nas, koni, sachs ili bar bilstein.

            Comment

            • Ljubo
              CBC Senator
              • 18.10.2005
              • 278
              • Kraljevo

              #7
              ok, hvala na misljenju.

              pod uslovom da sam sacuvao negde garanciju, moracu da ostanem pri KYB... ne bacaju mi se pare ako mogu da se zamene.

              i jos jedno laicko pitanje, u skorije vreme cu verovatno raditi malo limariju sa farbanjem na autu (izgreban, iscukan, sajtne korodirale), pa rekoh kada ga budem terao na farbanje da mi tamo skinu amortizere da ih reklamiram taman dok oni zavrse svoj deo posla.
              a pitanje je, auto bez amortizera, da li mu smeta da bude takav par dana, odnosno da li se sme u hitnim situacijama voziti par kilometara (ne vise)?

              Comment

              • dfast
                CBC Senator XXL
                • 26.05.2005
                • 1302
                • Hoofddorp NL /Bgd

                #8
                Ako stoji nista mu nece smetati, ali da ga vozis cak ni par km.

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  da. usled izmena na vesanju , to podizanje, remeti se hod amortizera i njegov rad.

                  posto kazes da ti je auto legao, spustio se na jednoj strani i to povezujes sa kvarom amortizera, odmaha da ti dam informaciju da amortizer nema uticaja na visinu vozila.

                  dakle, nije amortizer crkao vec ili opruga, silent blokovi ili sama karoserija (mesto gde nailaze opruge) istrulila.

                  amortizeri imaju ulogu prigusivanja rada opruge.

                  niti najlosiji amortizer ne moze da crkava tako brzo jedan za drugim, tu nesto nije u redu sa okruzenjem u kome radi amortizer, treba sve proveriti oko vesanja.

                  inace Kayaba je prva kvalitativna liga, pogotovu gasni Gas A Just.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • dfast
                    CBC Senator XXL
                    • 26.05.2005
                    • 1302
                    • Hoofddorp NL /Bgd

                    #10
                    Slazem se Brick ali nesto mi govori da Kayaba koja je bila cenovno jaca i od Bilsteina, Monro-a, Boge, Sachs-a danas nije bas najoriginalnija jer je danas jeftinija kod nas. Mislim da kinezi ili neki tamo rade serijski. Ako se auto digne do par cm nekim adapterom ili cisto sa malo razvlacenja, to ne moze da ima toliki uticaj na trajnost kao u ovom slucaju. Ako je nesto budzeno, mada je auto relativno mlad, deset god za japanca, ne bi trebalo da razmisljamo o koroziji karoserije inace ce da pada Japan , covek nije znao da objasni. Nesto mi je palo na pamet da nije majstor uglavio one gume sto se stavljaju u opruge pa malo kao pridigao pa to ne jednoj strani ispalo. Mada kao sto sam rekao auto bi bio osetno tvrdji.

                    Comment

                    • M-power
                      Moderator
                      • 10.01.2005
                      • 10060
                      • Bg; Banovo Brdo
                      • CorsaC, astra H,

                      #11
                      Kako je ustanovljeno da su crkli ti amortizeri? Po tome sto se auto nago u neku stranu?
                      To date there has never been a faster car built for the public road and,
                      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                      Comment

                      • dfast
                        CBC Senator XXL
                        • 26.05.2005
                        • 1302
                        • Hoofddorp NL /Bgd

                        #12
                        Covek je vec jednom menjao amortizere, pa smo pretpostavili da ih je vec ispitao. Ovoliko price oko pregleda od 2min.

                        Comment

                        • Ljubo
                          CBC Senator
                          • 18.10.2005
                          • 278
                          • Kraljevo

                          #13
                          Ja za drugi pregled ne znam osim da je auto opet tvrd na rupama pozadi, kada je dizan na dizalici radi zamene ulja video sam da su amortizeri ogoljeni i na prosti test rucnog pritiskanja vozila kod zanjih tockova ima vrlo mali hod - tvrd.

                          Karoserija, tj. sajtne jesu istrulile. Izgleda da je to boljka ovog modela / godista.

                          Inace, auto nisam kasnije nesto puno zagledao odpozadi, ali par puta sam bacio pogled i nisam ponovo primetio da je nagnut u stranu.
                          A zasto sam tada kada je bio nagnut posumnjao na amortizer (pored loseg iskustva), je i razlog da se na strani gde je bio nagnut mozda nekako `zaglavio` amortizer u potisnutom polozaju.

                          Kao dodatna informacija - silent blokovi jesu menjani skoro, ali samo prednji jer su prednji tockovi lupali po rupama (i to je boljka ovog modela).

                          Eto, probao sam svima da odgovorim.

                          Comment

                          • vujke
                            Admin
                            • 29.09.2004
                            • 1673
                            • Mladenovac
                            • Daewoo Lanos 1.5SX

                            #14
                            Kad amortizeri odu auto na jedan pritisak krene da leluja gore dole a kod ispravnih se samo vrati u prethodni polozaj uz vrlo malo slobodnih oscilacija.
                            Ako je jedna strana niza proveri oprugu, zna da pukne poslednji prsten a da ni ne vidis.
                            while(!asleep()) {sheep++;}

                            Comment

                            Working...
                            X