Čuju se opruge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • trulex
    CBC Član
    • 08.03.2008
    • 63
    • NS

    Čuju se opruge

    Kada stojim u mestu i vrtim volan (servo) čuje se opruga od prednjeg desnog amortizera, kao da zapinje negde, na volanu se ništa ne oseti i kada vozim sve je Ok, samo me nervira to škripanje kada idem u rikverc, onda se najviše čuje čim malo pomerim volan, amortizeri su od prošle godine.
    Da li mora to tako ili nešto fali.
    Hvala unapred na odgovorima
    Pozdrav
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Verovatno solja (odnosno lezaj) amortizera.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • Type_R
      CBC Senator XXL
      • 26.05.2007
      • 900
      • Valjevo

      #3
      Strasno! Imam isti problem, ne smem da pipnem volan na semaforu, skripi svi se okrecu, nisam siguran da li su to opruge, ja sumnjam na kuglu
      Inace kod mene nema lezaj u solji, dve gume-dole i gore i biksna kroz njih......
      3SG(T)E EXPERT

      MAN service

      Comment

      • tamburski
        CBC Senator
        • 27.09.2007
        • 210
        • PANCEVO

        #4
        Ja sumnjam na pumpu
        a koji je to auto bolji od moskvica

        Comment

        • Type_R
          CBC Senator XXL
          • 26.05.2007
          • 900
          • Valjevo

          #5
          Servo pumpu???

          Ne cuje se stalno, nego kada mu dodje.....
          3SG(T)E EXPERT

          MAN service

          Comment

          • Car
            CBC Senator XXL
            • 07.07.2005
            • 900
            • Beograd

            #6
            Ovo sto rece 206 za solje, proveri ipak to. I kod mene se javljali slicni zvuci, i problem je bio bas u soljama koje su se maltene raspale. Nakon zamene sve ok.

            Comment

            • Type_R
              CBC Senator XXL
              • 26.05.2007
              • 900
              • Valjevo

              #7
              Nisu solje
              Nije servo pumpa

              Kod mene je drugacije vesanje, amort se kaci na rame, a na kraju ramena je kugla, tako da se amort NE OKRECE, pa nema potrebe ni da ima lezaj,
              servo pumpa nije, znam kako se cuje servo pumpa.....

              Ovo je zvuk kako kada odrvcete zapekao sraf, skripa metala o metal,

              problem je sto kada odem kod majstora skripanje prestane
              a problem je i sto se to mora slusati na kanalu, dok je trap opterecen, kada dignemo na dizalicu nema skripanja.....
              3SG(T)E EXPERT

              MAN service

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                amort se kaci na rame, a na kraju ramena je kugla, tako da se amort NE OKRECE, pa nema potrebe ni da ima lezaj

                kako se tocak ipak okrece, tako i vesanje mora da ima opciju okretanja.

                u tvom slucaju je taj "lezaj" u obliku kugle, boldovano.

                na tocku moras da ima 2 takva "lezaja" gornji i donji, bez obzira na oblik izvedbe (iglicasti, kuglasti, tzv kugla, ili nesto trece).

                oba treba proveriti.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Type_R
                  CBC Senator XXL
                  • 26.05.2007
                  • 900
                  • Valjevo

                  #9
                  Na sta konkretno mislis? evo ti slike


                  3SG(T)E EXPERT

                  MAN service

                  Comment

                  • trulex
                    CBC Član
                    • 08.03.2008
                    • 63
                    • NS

                    #10
                    Meni se čuje i kada je na dizalici, i može se rukom osetiti kako opruga od amortizera zapinje kada se mota volan.
                    Majstori kažu da je verovatno ležaj amortizera.
                    Da li je i koliko opasno po vožnju takvo stanje, pošto moram na put, a ne znam ni jedan servis koji je stručan za amortizere, pa ako ima neko da predloži, prvenstveno Novi Sad (Zdravko je na odmoru a Zoran iz Petrovaradina ne ceni tuđe vreme a arogancija mu nije strana) može i Beograd pošto idem tamo u ponedeljak, znači neki servis koji ima i rezervne delove za amortizer da se ne cimam.
                    Hvala unapred
                    Pozdrav

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      gornja viljuska, upper arm, neposredno pored strelice pokazivaca se nalazi gornja kugla, lezaj.

                      donje poprecno rame, lateral lower arm, na kraju njega tamo gde se prekida kruznica od tocka se nalazi donja kugla- lezaj.

                      odnosno 2 donja lezaja, kugle, kako mi izgleda iz ovog ugla slike (ne vidi se bas najbolje veza elemenata).

                      mislim na ta 2 ili 3 elementa koja su odgovorna za rotaciju oko vertikalne ose, i trebalo bih ih proveriti a u vezi tog skripanja i zaglavljivanja.

                      ako je otisla zastitna guma koja stiti zglob, i to se vidi golim okom ili je onako povrsinski ispucala guma od starosti gotovo sigurno je stiglo vreme za remont trapa i zamenu delova.

                      najblje i najlakse je proveriti kod nekog trapadzije sa iskustvom na trapu sa viljuskama, neko mozda stariji u poslu posto ta klasicna konstrukcija je nekada bilo siroko rasprostranjena.
                      dijagnostikom ce se definisati gde je poreklo problema, tacno.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • SAXO
                        CBC Senator
                        • 16.12.2007
                        • 251
                        • Meljak

                        #12
                        Imao sam isti problem na Saxu,procena dva majstora je bio lezaj amortizera.Kupim famozni lezaj,skinemo stari,inace menjan pre 7000 km,kad on kao nov nije se raspao ipak ga zamenimo a ono puca i dalje,reseno tako sto je majstor okrenuo oprugu klestima za cetvrtinu kruga i prestalo je pucanje

                        Comment

                        • trulex
                          CBC Član
                          • 08.03.2008
                          • 63
                          • NS

                          #13
                          Ja se izvinjavam na neukosti ali jel može neko da mi razjasni da li je ležaj amortizera sastavni deo amortizera ili se on kupuje posebno tj da li je on rezervni deo amortizera ili nečeg drugog i da li se on kupuje na osnovu modela amortizera ili modela kola?
                          Hvala unapred
                          Pozdrav

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            lezaj je sastavni deo opruzne noge, tj McPherson kako se u originalu zove takav tip.

                            od proizvodjaca vozila zavisi kako je predvideo servisiranje, da li pojedinacnom zamenom delova koji se potrose pa tada moze samostalno da se promeni amortizer, samostalno lezaj i samostalno opruga (i kupuju se kao zasebni delovi, a tako i ugradjuju) ili
                            je opruzna noga moguca jedino u kompletu da se zameni.

                            u tom slucaju zamene celog sklopa, moraju da se zamene (i plate) i inace ispravni delovi novima jer samo komplet moze da se kupi/zameni.

                            recimo crkne amortizer a ti moras da zamenis i amortizer i potpuno ispravan lezaj jer je to celina.

                            drugim recima, od fabrike konkretnog auta zavisi sta se menja, u kom obimu.

                            uobicajeni vek trajanja amortizera je oko 150-200.000km, lezaj traje oko 300.000-400.000km a opruga je neogranicenog trajanja i obicno traje koliko i auto odnosno bar 1.000.000km minimum.

                            neki modeli auta imaju te delove dugotrajnije (citati kvalitetniju konstrukciju i izradu) a neki kratkotrajnije.

                            uslov za dugi vek trajanja je naravno da su ti delovi izradjeni sa povrsinskom oblogom / materijalom koji ne rdja jer su dosta izlozeni napadu soli, vlage i ostalim nezgodacijama.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • ljube-kugla
                              CBC Senator XXL
                              • 04.05.2006
                              • 1531
                              • batajnica

                              #15
                              po slici mi lici na micubisi galant,donje ravno rame je kontra okrenuto i opruga i amortizer cupaju kuglu napolje,tako da cak i na dizalici nema lufta,a kad kugla pocne da ispada cuju se ti neartikulisni krici i ciukanje,probaj recimo kad je na dizalici osloncom na felnu da stiskas to rame na gore a da neko rukom drzi za manzetnu ili da gleda dal se sabija rame na gore,ako ide znaci da je na ispadanju,i da je zrelo za zamenu pod hitno,izbegavaj podmazivanje sa uljem jer u tom slucaju nestaje ciukanje i obavezno ispada,a ono drugo donje krivo najjednostavnija provera lufta je kad je na tockovima i kad se gura auto da nailazi na prepreku,to jedino iz kanala i u njemu se javi kuckanje
                              ko na nas krene iz mesta je naje&o
                              a sto nas je vise,jaci smo

                              Comment

                              Working...
                              X