Pitanje u vezi balans stangle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • remus
    CBC Senator XXL
    • 25.12.2004
    • 695
    • Zrenjanin

    Pitanje u vezi balans stangle




    E sad posto obicna Golf 1-ca nema balans stanglu,samo su GTI modeli imali to se vidi sa slike A,ja sam nabavio jednu o audija ali ona ne stoji kao na prvoj slici nego kao na drugoj,tojest tako bi stajala kod mene ako bi stavio. Da li to utice na nesto kako se stavlja i pozicioniranje iste? Original ide iza viljuski,a ovaj ako bi stavio isao bi na izmedju viljuski. Drugo stvar sto me interesuje da li moze da se pretera sa debljinom balans stangle?
    VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)
  • TOKYO
    CBC Senator XXL
    • 17.07.2006
    • 1696
    • Beograd- NBGD

    #2
    Ako je postavis kao na slici 2, isto neces imati problema, mozda ces zbog manje duzine dobiti i manje torziono uvijanje a samim ti i tvrdju balans stanglu!

    Definitivno ce biti tvrd, pogotovo sto si je uzeo od audija koji je daleko veci i tezi od golfa jedinice ma koji model bio 80,90,100. . . .

    Ono sto moze da te snadje je da ti auto bude pre-tvrd, da ima set-up kao kola sa staze, da se ni malo ne naginje, da ti se u krivini podize unutrasnji tocak, da ti zbog neravnina u krivini auto pocne skakutati ka spoljnjoj ivici zavoja, hocu reci da bi na nekoj kvalitetnoj stazi dobio puno a gledano sa druge strane ako bude PREVISE tvrd u ulicnoj voznji, moze i da se obije o glavu!

    Ono sto sam zaboravio je da je moras odlicno pricvrstiti za sasiju, posto na viljuskama predpostavljam da vec ima svoju poziciju. . .

    Jos jedna bitna stvar je to da ces na kocenju i ubrzanju dobiti dosta cvrsce viljuske, to jest selen blokovi na viljuskama ce imati manje borbe sa uzduznim silama kocenja i ubrzanja, znaci prednji trap ce ti se teze "otvarati" i "zatvarati" sto je veoma bitno, jel "namesteni" set-up se gubi u nekoj agresivnoj voznji jel ima dosta delova koji "rade" kad ne bi trebali da budu cvrsti. . . .
    MY ex RWD Alfa
    Drift & Donuts & Track

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #3
      tojest tako bi stajala kod mene ako bi stavio.
      kako bi je stavio, imas nosace na tom mestu kako si zamislio.
      ili su nosaci vec fabricki kao na mestu po skici A ?

      Da li to utice na nesto kako se stavlja i pozicioniranje iste
      da.

      da li moze da se pretera sa debljinom balans stangle
      da. tipicna greska je bas preterivanje.

      zaboravlja se da uticaj debljine raste na 4ti stepen, dakle veoma mala promena ima jako velike posledice po ponasanje vozila.

      do 1mm promene debljine se moze tolerisati kao promena na svakih 1tonu mase vozila, obicno.

      uticaj ce biti da ce biti jos vise pogorsana stabilnost vozila u krivini, porasce tendencija u otklizavanje prednjeg kraja (sto je ionako problem sa prednjim pogonom) a neces imati potrebnu snagu motora da na taj nacin probas da izvuces nos vozila ponovo na putanju.



      uz postavljenje stabilizatora treba i da pojacas motor, da isprati tu promenu u dinamici vesanja.

      ili da uz prednji stabilizator obavezno u paketu dodas i zadnji stabilizator, i napravis ponovo dinamicki balans napred-nazad kako je bio odnosno da ga podesis prema tvom ukusu koliko zelis da povecas rotaciju oko vertikalne ose (otklizavanje prednjeg ili zadnjeg kraja) u krivini u funkciji centrifugalnih sila.

      umesto zadnjeg stabilizatora mozes i da promenom elasticnosti opruga podesis / uskladis ponasanje zadnjeg kraja.
      tj da kompenzujes to dodavanje samo prednjeg stabilizatora, tvrdjim oprugama pozadi.

      na pravcu, stabilizator je ionako van funkcije...

      ako pogodis kombinaciju prednji +zadnji dobices bolje kontrolisan setup na autu, ako ne pogodis ili stavis samo jedan (bilo napred bilo nazad) dobices losiju kontrolu i vrlo verovatno nepredvidivo ponasanje.

      mozda cak i rizicno ponasanje do te mere da postane opasno voziti auto po mokrom i snegu.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • remus
        CBC Senator XXL
        • 25.12.2004
        • 695
        • Zrenjanin

        #4
        U originalu stoji ko na slici A,tj na mesto gde se srafi zadnji silen blok u produzetku se srafi nosac balans stangle,znaci na iste te srafove. Balans stanglu imaju samo GTI verzije i imaju i napred i nazad. E ja sam uspeo da nabavim zadnju ali prednju nemogu,pa sam mislio da stavljam dal od golf 2-ke ili audija jer su vesanja priblizno ista.

        Kazes da treba da ispratim sa jacim motorom,zato sam i nameravao da stavljam balans stanglu,jer ubacujem 2.0 16V to je nekih 140-150 KS pa da dobijem na stabilnosti.

        Inace ja sam mislio da stavljam ko na slici B.
        VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          jaci motor ti je nuzda da bi dobio upravljivo kontrolisan auto uz prednji stabilizator.

          nisam znao da fabricki ide stabi napred i nazad, ali eto potvrdjuje neka opsta saznanja oko konfiguracije setupa.

          dobra je ideja da se stabilizatori isprate jacim motorom, jos potrazi info koje opruge napred idu kao par tom motoru i ako modjes da pronadjes odgovarajuce opruge (od tog motora po masi, nije bitan tip motora vec njegova masa).

          onda si u sigurnoj zoni da je bezbedna prepravka i sigurnom dobitku na dinamici vozila pri granicnom opterecenju.

          kod stabilizatora je osim precnika vazan i krak na koji deluje moment sile (od viljuske do nosaca), odnosno sama geometrija kako se postavljaju nosaci.

          kao sto sam rekao sa porastom precnika opruznost stabilizatora raste na 4ti stepen, dakle vrlo ostro pa treba imati to u vidu pri odabiranju prave mere.

          koliko iznosi precnik fabrickog stabi napred, 19mm +-2mm ?

          pozadi pretpostavljam ide tanji.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • remus
            CBC Senator XXL
            • 25.12.2004
            • 695
            • Zrenjanin

            #6
            Za prednje stabilizatore od G1 nemogu da nadjem podatak,za G2 postoji dve varijante,jedan je 21.5mm a drugi 23mm ovaj deblji se ugradjivao u G60 modele. Znaci taj tanji se ugradjivao u svaki sem G60.
            Razlika u tezini G1 i G2 je oko 120kg,a motori su bili isti. Tako da ako bi uzeo od G2 po nekoj mojoj proceni moglo da prodje,jer je snaga motora bila ista a i tezina. Iz secanja da sam negde procitao mislim da je za G1 prednji stabilizator 19mm,ali pogledacu jos.
            Sto se zadnjeg stabilizatora tice G1 ima 20.5mm
            E da i ovaj od audija sto imam kod kuce je 21mm.
            VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

            Comment

            • remus
              CBC Senator XXL
              • 25.12.2004
              • 695
              • Zrenjanin

              #7
              Evo nasao sam sliku balans stangle od G1.




              I sam jednog engleskog foruma sam nasao podatak koji meni treba (i taj je isto trazio sto i ja )

              I think they were 17mm front and 19mm rear

              Eibach 20mm front 22mm rear

              Malo su pogresili za zadnji,ali ima podatak od Eibach-a kakve prave pa mogu oni da se uzmu kao podatak.
              VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                to je tu negde priblizno, moraces ipak sam da isprobas sta ce tebi da bude optimalno uz tvoj motor, sto se tice otklizavanja prednjeg kraja.

                nema tu nekog kameno cvrstog stava da mora toliko i toliko mm, ali svaka promena se oseca pa je puno testiranja da se pronadje optimum najcesci put.

                ako je Eibach vec preporucio odredjenu meru probaj i ti da se drzis tih mera jer su oni to vec dovoljno puta istestirali (mislim na njihove kupce koji su im mozda i ukazali komentarima, kao i na njih same).

                sta god da radis, samo pazi da ne dobijes "brze" klizajuci zadnji kraj auta u odnosu na prednji jer ces onda imati ceste prilike za piruete po putu a to nije bas najzdravije.

                naravno, to se odnosi pre svega ako vozis blizu limita trakcije inace u obicnoj voznji jedva da ces primetiti ikakvu razliku.

                kada napravis svoj setup, ako se setis opisi subjektivni osecaj promena...da imamo iz prve ruke relevantne informacije. to bi puno znacilo.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                Working...
                X