Limarija i famozni majstor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alekre
    CBC Senator XXL
    • 12.09.2005
    • 780
    • Smederevo

    Limarija i famozni majstor

    Pre nedelju dana sam rasklopio ''Lajku'' i odvezao je na limarsko - farbarske radove. Kupio sam od limarije sve sto je trebalo i naravno odneo coveku da bi imao cime da radi, jel...
    Danas sam bio do njega da vidim kako napreduju radovi. Mogu reci da sam zadovoljan kako izgleda, ali, bune me majstorove reci. Kaze da je to poslednji put da se radi limarija, sledeci put kada bude korodirala nema joj spasa. Sta mu to znaci kog djavola?
    Zamolio bih nekog kompetentog da mi odg. kakve to veze ima, kontam da limaruju mozes da popravljas koliko ti se prohte.
    Sloboda i divljina, nesputanost i zivot van formalnih drustvenih okvira.
  • RANK
    CBC Senator XXL
    • 28.02.2007
    • 1635
    • Beograd
    • FIAT MAREA WEEKEND 1

    #2
    kada odu noseci elementi karoserije onda vise popravke nema, osim ako nije u pitanju neka muzejska vrednost
    "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

    Comment

    • JaMaL
      CBC Senator XXL
      • 14.04.2007
      • 448
      • JaMaL

      #3
      prosto je... ladina limarija se sece i vari.. sve cak i krila napred... tako da svaki put mora da otegne m00da da ti isece limariju po shavu tacno i onda uglavi novu savrseno... sto zahteva manje vishe umetnost da ispadne ok...

      e sad kada sami nosaci korodiraju mora se praviti taj deo nosece karoserije opet pa tek onda variti limariju... sto je posao extra da bi ispalo ok... i danas se ljudi ne trude mnogo zbog necega sto ne moze da se naplati... jer jedno je kada ti platis za zamenu krila 20-50e kod nas i 200-500e kao sto bi za oldtimer u normalnoj zemlji... jer sve preko 25 god je oldtimer uveliko...

      znas vec da ti moras prvo da navaris krilo i da ga onda nosis na farbanje auto ceo... sto je bar 3 dana posla... 1 za skidanje i saniranje 1 za varenje i podesavanja i 1 za farbanje, susenje i poliranje.... a kod normalnih novijih kola kupis krilo odneses na farbanje u boju kariserije i zasrafis ga na mesto za 20 min... i to je 1 dan posla max...

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        da limaruju mozes da popravljas koliko ti se prohte.
        obicno na vecini kola, limarija se samo jednom popravlja.

        inace se baca auto na otpad, jer je prakticno nepopravljivo uz razuman trosak.

        inace, limarski radovi su najskuplji moguci vid popravke na vozilu stoga obicno vrednost vozila na trzistu prevashodno odredjuje stanje limarije (bilo stvarno bilo ocekivano s obzirom na osobinu kvaliteta izrade doticnog modela).

        neke serije Lada su imale pocinkovane nosece delove karoserije, uzduzne nosace ispod poda npr.

        ako je tvoja takva (euro model) onda ima smisla popravljati i takve Lade komotno traju 20+ godina.

        ako je ruska verzija od obicnog lima verovatno je vec vreme dovoljno nagrizlo nosecu strukturu da je postalo prekomplikovano.

        ali, veruj majstoru posto je imao direktan uvid u stanje.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • milannik
          CBC Senator XXL
          • 23.12.2004
          • 1455
          • Niš

          #5
          Pa brick, kod nas ima ruskih verzzija koje komotno teraju vec 30 godina, ako cemo posteno

          Comment

          • Alekre
            CBC Senator XXL
            • 12.09.2005
            • 780
            • Smederevo

            #6
            Prednja krila su pocinkovana samo, njih nisam ni menjao.
            Ono sto je propalo su bili pragovi, menjani su prvi put za 28 godina, neki delovi poda i sto najbitnije u prici zadnji kosevi. Prethodni majstor (pre 10 godina) nije lepo uradio i to mi je sada najvise propalo. Verovatno je zbog toga mislio.
            Inace, taj auto nemam nameru da bacim iz prostih razloga:
            1. vlasnik i to je ostalo jos dede i ne bih da je prodajemo iz principa. Inace je every day car.
            Sloboda i divljina, nesputanost i zivot van formalnih drustvenih okvira.

            Comment

            • zemunac72
              CBC Veteran
              • 08.12.2006
              • 154
              • zemun

              #7
              alekre,moras malo da mucnes glavom i dobro razmislis. nisu tu u pitanju samo noseci delovi i grede,ojacanja.....poenta cele price je da nemas za sta da zavaris novi deo koji si doneo. recimo sajtne,ti kupis nove i odneses majstoru. on mora da sece stare i vari nove. tamo gde se vari limarija je oslabljena,iznutra nemozes nicim da pridjes i zastitis....hocu da kazem da propada onaj deo za koji ta sajtna treba da se zavari. kad smo kod sajtne da ti jos malo pojasnim u vezi iste. sajtna se vari po dnu stuba . stub truli. sajtna se vari za podsajtnu i patos,to isto sve truli....
              sve od limarije moze da se napravi pa cak i rucno oblikuju neki delovi ali je to sve pitanje isplativosti. ta tvoja lada,da bi se uradila onako kako treba....da se sve trulo isece,da se iskroje fleke od novog lima i zavare,iziskuje par meseci rada. izracunaj koliko jedan osrednje dobar majstor ima dnevnicu pa puta koliko dana ima posla.....to izlazi na cifru za koju mozes da kupis jako lep polovan auto.
              e to je majstor hteo da ti kaze.
              o trulim gredama,kosevima,stubovima,nosacima i da ne govorim

              Comment


              • #8
                Zemunac je u pravu iako neznam da li autolimar... ali ni jedan limar neće zbog 200 do 400 eura raskopati ceo auto i otvarati sebi posao pa je najbolje ako imaš svoju garažu da kupiš CO2 kome cena iz dana u dan pada i sam po malo peckaš. Ova varijanta ide kada imaš drugi auto za vožnju. Kod limarije jeftinog auta ne možeš da pogrešiš centimetar ovamo ili onamo... Nije to Sveto Pismo. Naravno, ovakvo zezanje ne dolazi u obzir kada su teške havarije koje zahtevaju rastezanje na panteru jer to može da radi samo iskusan limar. Pozdrav!

                Comment

                • Alekre
                  CBC Senator XXL
                  • 12.09.2005
                  • 780
                  • Smederevo

                  #9
                  Dakle do 35. godine posle u presu Ako i toliko...

                  Sutra da svratim do majstora pa cu je slikati, cisto da vidite o cemu se radi.

                  Hvala svima na odgovorima.
                  Sloboda i divljina, nesputanost i zivot van formalnih drustvenih okvira.

                  Comment

                  • IglIg
                    CBC Član
                    • 12.11.2006
                    • 37
                    • Beograd

                    #10
                    Alekre video si na LK-u sta radim sa svojom peticom... procena vrednosti samo limarskih radova je oko 1600€ i to da se radi nogama... ja te pare nemam a i da imam opet bih sam radio jer znam da cu uraditi dosta bolje. Sve se moze ponovo napraviti, prepraviti, bitno da je tebi ceo tunel sa poprecnim gredama... ostalo je samo pitanje vremena... To da li se isplati raditi tako nesto zavisi samo od vlasnika i ljubavi prema doticnom automobilu... Moj je star 38 godina i ostalo je mozda desetak komada u celoj Srbiji... ja stoga znam zasto ga radim... Lade volim ali je cinjenica da ih ima daleko vise i da verovatno nikad nece biti retkost videti ih u pristojnom stanju.
                    Vidim da volis Fordovu ikonu pa ako te zanima mogu da ti preporucim jednu Cortinu MK3 sa dvoje vrata, toga bas nema
                    Samo posmatram

                    Comment

                    • Alekre
                      CBC Senator XXL
                      • 12.09.2005
                      • 780
                      • Smederevo

                      #11
                      Znas kako, prvi auto u kuci, prvi vlasnici, za mene ima sentimatalnu vrednost. Odrastao sam pored tog auta.
                      Ne mogu jos uvek da imam takav auto, pogotovo ne za svakodnevnu voznju. Da ga kupim i da mi propadne, nije resenje. Neko drugi ce vec biti srecniji sa tom ''Cortinom''.
                      Sloboda i divljina, nesputanost i zivot van formalnih drustvenih okvira.

                      Comment

                      • IglIg
                        CBC Član
                        • 12.11.2006
                        • 37
                        • Beograd

                        #12
                        Znam ja to, naveo sam kao primer
                        Ono sto bi ti bio najisplativije jeste da uradis Ladu i da kupis drugi automobil za svaki dan u suprotnom ne ocekuj jos puno godina od nje
                        Samo posmatram

                        Comment

                        • zemunac72
                          CBC Veteran
                          • 08.12.2006
                          • 154
                          • zemun

                          #13
                          sta se desava sa limarijom,dokle je stigao famozni limar?

                          Comment

                          • Alekre
                            CBC Senator XXL
                            • 12.09.2005
                            • 780
                            • Smederevo

                            #14
                            Zavrsena limarija.
                            Mogu cak i da ga pohvalim, izvario je svaku tacku Dakle trunke rdje nema. Ostalo je da se zafarba pa da je popakujem za jedno vece
                            Sloboda i divljina, nesputanost i zivot van formalnih drustvenih okvira.

                            Comment

                            • Alekre
                              CBC Senator XXL
                              • 12.09.2005
                              • 780
                              • Smederevo

                              #15





                              Samo nisam bas zadovoljan farbanjem. Tekstura je kao pomorandzina kora :x
                              Sloboda i divljina, nesputanost i zivot van formalnih drustvenih okvira.

                              Comment

                              Working...
                              X