Opel - problemi sa menjacem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Djole
    CBC Član
    • 24.03.2005
    • 88
    • Beograd

    Opel - problemi sa menjacem

    Elem, problem je sledeci:

    Pre desetak dana je menjac poceo da se cudno ponasa - tesko ubacivanje iz druge u trecu, u cetvrtu skoro nemoguce, a u rikverc uvek uz krcanje i napor. Otisao sam u ovlasceni servis gde su mi, mislim, malo dotegli sajlu kvacila (nisam siguran jer sam mislio da on ima hidraulicno kvacilo; od tada mi kuplung "hvata" prilicno visoko), probali su auto i kao sve je u redu. Medjutim, problem je poceo ponovo da se javlja, mada malo manje izrazen nego ranije - pri ubacivanju u rikverc i dalje krci, lakse ulazi u brzine kada prebacujem iz nizeg stepena u visi, ali kada idem iz viseg u nizi, opet pravi probleme u cetvrtoj, trecoj i drugoj....
    Drugi majstor mi kaze da je u pitanju korpa, amda ni on nije siguran dok je ne skine.

    Ja sam nesto kontao i pomislio da mozda nema dovoljno ulja u menjacu. Da li je moguce tako nesto tj da li su ovo simptomi koji ukazuju na to?

    Auto u pitanju je Opel Vectra 1991. 2.0i 16v 4x4
  • dfast
    CBC Senator XXL
    • 26.05.2005
    • 1302
    • Hoofddorp NL /Bgd

    #2
    Ja sam nesto kontao i pomislio da mozda nema dovoljno ulja u menjacu.
    Jeb...ga, to je prva stvar koji treba da proveris i da redovno proveravas. Ulje, nesto bez cega ne moze, i kada ga nema ili fali prouzrokuje ono najgore.
    Ovo samo kao napomena za ubuduce, sto ne znaci da u tvom konkretnom slucaju nije nesto drugo. Majstori su ti podigli kvacilo da bi bolje razdvajalo a samim tim da bi se lakse saltalo; verujem da su i proverili ulje ako su pravi majstori ili te bar pitali za poslednje dolivanje.
    Ako je sve to tako, moguce je da je korpa, a ako ne, moguce je da je neki od lezajeva u menjacu dobio lufta, ali bi se javili i drugi simptomi odnosno sam menjac bi postao bucan i cula bi se razlika kada je spojen i razdvojen sa kvacilom.

    Comment

    • Djole
      CBC Član
      • 24.03.2005
      • 88
      • Beograd

      #3
      Nisu proverili ulje. Bila je guzva, a jedan od majstora je rekao "znam sta je" i tako je to proslo....
      Znam zasto su podigli kvacilo, verovatno su pretpostavili da je lamela pocela da se trosi pa da bi bolje prijanjala.

      Nego sada mene zanima, posto cu sam doliti ulje. Problem je sto nemam kanal, pa necu moci da proverim nivo ulja. Da li mogu da preteram?
      Mislio sam da dolijem dva, tri decilitra pa da vidim da li ce biti promena.
      Inace po Autodati u moj menjac ide 1.8 litara ulja W80

      Comment

      • dfast
        CBC Senator XXL
        • 26.05.2005
        • 1302
        • Hoofddorp NL /Bgd

        #4
        Pa ne mozes da preteras, posto je sraf za dolivanje ujedno i gornja mera nivoa ulja, znaci dolijes i sacekas da visak iscuri, naravno podmetnes nesto ispod.
        A podigli su kvacilo da bi bolje razdvajala, jer kad se trosi lamela, oseti se na papuci jer se spusti i slabije razdvaja.
        A da se ne bi maltretirao otidji kod nekoga ko ima dizalicu posto i sraf za dolivanje je obicno neki veci imbus, isto tako moze biti prilicno zavuceno.

        Comment

        • djukic
          CBC Senator XXL
          • 27.03.2005
          • 2526
          • Beograd

          #5
          Korpa - Korpa i samo korpa. Ulje vrlo retko pravi takve iznenadne simptome osim ako nemas veliko curenje. Korpa s druge strane radi upravo te stvari. Uz propalu korpu idu i druge manifestacije kao sto je tvda pedala kvacila i drugi...
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • djukic
            CBC Senator XXL
            • 27.03.2005
            • 2526
            • Beograd

            #6
            Ah da i dodam da problem prividno moze nestati sam od sebe (kako se namesti korpa i pukotina) tako da kao sto je doslo tako moze i da nestane ali na kraju ipak menjas komplet ili ti set kvacila.
            https://t.me/pump_upp

            Comment

            • OPC
              CBC Član
              • 16.12.2004
              • 82

              #7
              kod opela ti je rikverc tipican a za ostale neznam kolko imas
              ?0000000000000km?na mojoj ex vectri je bilo slicno pa sam mjenjao cjelu getribu.na 180000km.

              Comment

              • Djole
                CBC Član
                • 24.03.2005
                • 88
                • Beograd

                #8
                Definitivno korpa. Potvrdjeno u servisu. Jos samo da ujurim set kvacila.....imaju samo za obicne 2.0i 16v, ali je za 4x4 malo drugacija upravo korpa.

                Comment

                • Djole
                  CBC Član
                  • 24.03.2005
                  • 88
                  • Beograd

                  #9
                  Presla je sinoc tacno 222222 km....a znam da je prosli vlasnik imao problema sa menjacem i da je skidan i da su ga sredili. E sada, ko zna.....

                  Koliko moze da kosta kompletan menjac? I da li se isplati polovan? Da li bih dobio nesto na performansama ako bih ugradio sestostepeni menjac (ugradjivao se u Calibre sa istim ovim motorom - C20XE)?

                  Comment

                  • dfast
                    CBC Senator XXL
                    • 26.05.2005
                    • 1302
                    • Hoofddorp NL /Bgd

                    #10
                    Nov menjac je prilicno skup, sigurno nekih 1500-2000e, dok je polovan uvek bolje resenje, cak i od popravke istog, samo sto je problem naci polovan za tvoju 4x4 vektru. Ugradnjom sestostepenog cak i kad bi sve pasovalo, znaci calibra 4x4, ne bi dobio mnogo jer su prenosni odnosi prilagodjeni tj optimizovani tezini i obliku calibre ali s obzirom da je motor isti verovatno su prenosi malo kraci pa bi imao bolje ubrzanje. Ali to bi uradio samo ako bi sve pasovalo znaci sraf na sraf.

                    Comment

                    • MAXX
                      CBC Član
                      • 14.05.2005
                      • 18
                      • PANCEVO

                      #11
                      Originally posted by Djole
                      Presla je sinoc tacno 222222 km....a znam da je prosli vlasnik imao problema sa menjacem i da je skidan i da su ga sredili. E sada, ko zna.....

                      Koliko moze da kosta kompletan menjac? I da li se isplati polovan? Da li bih dobio nesto na performansama ako bih ugradio sestostepeni menjac (ugradjivao se u Calibre sa istim ovim motorom - C20XE)?



                      ja sam preprosle nedelje menjao ceo set lamela-kvacila na vectri A 16v,ali ecotec motor 136 ks

                      majstor rece da se vectre A 16v ecotec, i vectre A 16v 4x4 razlikuju od svih drugih vectri po pitanju korpe,i JEDVA je nasao one koje odgovaraju....cak neku LODJICU nije nigde u CELOJ srbiji mogao da nadje,pa je morao da odradi na strugu staru...

                      inace,polovan menjac za vectru 2.0 i na otpadima mozes naci za 70-80 eu,a za tvoju 4x4 tesko da ces igde naci.....a i ako bi nasao sigurno bi bilo skuplje

                      i u calibre sa motorom C20XE 150ks se ugradjivao petostepeni menjac,a sestostepeni je dolazio samo TURBO verziji calibre sa 204 ks i oznakom motora C20LET

                      Comment

                      • M-power
                        Moderator
                        • 10.01.2005
                        • 10060
                        • Bg; Banovo Brdo
                        • CorsaC, astra H,

                        #12
                        Menjac ti pasuje i bilo ga je i fabricki u vektri A 4x4 turbo 204KS
                        To date there has never been a faster car built for the public road and,
                        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                        Comment

                        • SchoneNK
                          CBC Senator XXL
                          • 17.04.2006
                          • 564
                          • Beograd
                          • Honda Accord CL7

                          #13
                          Da ne otvaram drugu temu raspalicu moj problem ovde. Automobil je Kadet E 13S, menjac sa 5 brzina. Malo je slican prethodnom sto se tice simptoma, ali ja sam ovo krajnje vec obavio. Ja ne mogu nikako da rjesim problem sa mjenjacem. Zamjenio sam set kvacila i sajlu i opet imam slicno. Dok je motor na nekoj nizoj radnoj temperaturi mogu da saltam sa malim prstom kako hocu, medjutim cim u guzvama beogradskim kazaljka temperature motora ode preko 2/3 jako tesko saltam. U servisu mi se maltene smijali kao to nema veze sa temperaturom motora. Kao trebao bi teze da saltas kad tek upalis zbog hladnog ulja u menjacu, a kod mene obratno. Bila zima i ljeto kad tek upalim saltam kako hocu. Jednom je mijenjano ulju u mjenjacu u Opel servisu u Rumi, pa se pitam da nije bilo neko loseg kvaliteta ili neodgovarajuce.

                          U vezi simptoma, pocne posebno da zapinje u situacijama kada kocim na semaforu i saltam iz 4 u 3. Jednostavno zakuca i moram da ga vratim kratkim trzajem nazad u 4 pa opet u 3. Imao sam veliki problem sa nalazenjem 1 brzine, a sada je nakon zamjene seta mnogo manje izrazen. Takodje, ne trese se vise komplet mjenjac pri kretanju na uzbrdici. Napominjem, da problema nema barem prvih sat vremena ili dok ne uletim u saobracajni haos kada nastaje kuvanjac.
                          www.nacionalnaklasa.com - Vesti iz automoto oblasti, noviteti, aktuelnosti iz domaceg i stranog automoto sporta.

                          Comment

                          • SchoneNK
                            CBC Senator XXL
                            • 17.04.2006
                            • 564
                            • Beograd
                            • Honda Accord CL7

                            #14
                            Eh da, da dopunim. Kada auto stoji, mogu da selektujem 1, 2 i 5, u 3 i 4 nece ni pod razno.
                            www.nacionalnaklasa.com - Vesti iz automoto oblasti, noviteti, aktuelnosti iz domaceg i stranog automoto sporta.

                            Comment

                            • vega
                              CBC Senator XXL
                              • 21.02.2006
                              • 324
                              • Beograd

                              #15
                              Kljucem 10 uhvatis maticu na navoju sajle kvacila pa sa kljucem 15 okrenes onaj "granicnik" u smeru kazaljke na satu za 1 krug. Nema veze sto je poluga nalegla na granicnik, uhvati ga kljucem i okreni, pomerice se ona sama... Pre toga skines osigurac koji se nalazi na pomenutom navoju iza poluge, bice ti jasno cim bacis pogled...
                              Sve to ti se nalazi iznad menjaca ili na pola puta izmedju akumulatora i razvodne kape pa ispod.
                              A to sto ti nece u 3 i 4 kad auto stoji ne bi terbalo da ima veze sa ovim, verovatno treba nastelovati polugu koja od rucice ide do menjaca... Da li je to bilo tako i pre zamene seta kvacila?
                              ... and then the damn thing gone wild!

                              Comment

                              Working...
                              X