All-season 205/60/15 preporuka???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    All-season 205/60/15 preporuka???

    Mozhe i "obichna" letnja, za josh neku manju kishu. Bitan je dobar grip... Dakle, preporuke, iskustva... Gume "idu" na 318i...
    Hvala unapred!
    http://www.bmw.tv
  • dfast
    CBC Senator XXL
    • 26.05.2005
    • 1302
    • Hoofddorp NL /Bgd

    #2
    Meni su se odlicno pokazale Bas na Bmw-u, Gooddrich, drze i po kisi i suvom, a preko zime su mi bile napred dok su mi nazad bile wintere i kao kombinacija su se dobro uklopile.

    Proveri na : http://www.bfgoodrichtires.com/bfgapp/s ... hicle=2904

    Comment

    • kilson
      Moderator
      • 09.10.2004
      • 3216
      • NoviBGD
      • AR 75 GT

      #3
      Prelistaj malo temu o Tigar Prima gumi, osim ako imash neke predrasude prema domacem proizvodu.

      pozz
      Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

      Comment

      • Eon
        Moderator
        • 10.03.2005
        • 4225
        • Beograd-NBG-44
        • Superb 2.0 4x4 DSG

        #4
        Tigar Prima definitivno
        Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
        Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

        Comment

        • overspeed
          CBC Senator XXL
          • 24.05.2005
          • 2779
          • Kosovska Mitrovica

          #5
          Hvala na tips, pre svega
          Zaista nemam rezervisanosti kada su (neki) nashi proizvodi u pitanju, a narochito ne u sluchaju Tigra, nasheg najveceg izvoznika Bash sam dans pogledao Primu u oblizhnjem Tigrovom prodajnom centru. Dakle, gume je na prvi pogled "onako", ne znam shta da kazhem Iako sam negde na ovom forumu prochitao da se ista izvozi u Vel. Britaniju, i ima DOT homologaciju zachudilo me je da "na zidu" gume nema nikakvih oznaka u tom smislu, niti UTGQ oznake Samo dimenzija, proizvodjach i tip, oznaka "radial" i smer rotacije, kao i josh par nepovezanih slovnih oznaka koje nemaju veze sa oznakama kvaliteta, specifikacija i sl. Cena je cca 62 evra za 205/60/15. Za te pare +/- 5 evra se mozhe uzeti i Kumho, Barum, Toyo... Nije da ne verujem u Tigar i Primu, ali mi nije jasna fora oko oznaka na Primi... Falsifikat??? Losha serija, neka treca klasa, shta???
          Vashe mishljenje: Prima or not Prima (i pored svega...)???
          Thx unapred

          Pozz
          http://www.bmw.tv

          Comment

          • Wartburg
            CBC Senator XXL
            • 01.02.2005
            • 663

            #6
            Zar Prima nije letnja guma?

            Comment

            • cuore sportivo
              CBC Senator XXL
              • 16.01.2005
              • 954
              • Bezanijska Kosa
              • Alfa Romeo 147 1.6

              #7
              Ja na autu imam Tigar 635 i ne preporucujem kao all season,jer je zimi vrlo lose voziti na njima.
              Drugo:ako su ovakve oznake dali na starom modlu 620,siguran sam da i na Primi ima istih,zato pogledaj malo bolje opet....


              R.B. OZNAKA OBJASNJENJE
              1 TIGAR Oznaka proizvodjaca
              2 TG 620 PLUS Komercijalni naziv proizvoda (oznaka dezena)
              3 175/70 R 13 Oznaka dimenzije
              4 82 Load index, indeks opterecenja
              5 T Speed Symbol, brzinska kategorija
              6 TREADWEAR 220
              TRACTION A
              TEMPERATURE B Oznaka po americkom standardu UTQG:
              TREADWEAR oznacava stepen habanja gazeceg dela (veci broj - manje habanje);
              TRACTION oznacava drzanje na putu (A - najbolje, C - najgore).
              TEMPERATURE oznacava stvaranje toplote u gumi u toku voznje (A - najbolje, C - najgore)
              7 SAFETY WARNING Upozorenje koje se odnosi na montiranje i eksploataciju gume
              8 DOT TS FH Oznaka proizvodjaca gume u registru americkog Department Of Transportation (T5 - Oznaka za Tigar, FH - oznaka dimenzija gume)
              9 256 Datum proizvodnje gume (prva dva broja oznacavaju redni broj nedelje u godini, treci - zadnji broj godine proizvodnje, znaci 25. nedelja 1996. godine)
              10 SIDEWAL:
              1 PLY RAYON
              TREAD
              1 PLY RAYON
              + 2 PLIES STEEL Konstrukcija pneumatika (konkretno, ova pneumatika ima 1 platno od rajona kao karkas i dva brejkera od celika u gazecem delu)
              11 ALL SEASONS, M+S,
              TUBELESS, RADIAL Oznaka u skladu sa ECE 30 pravilnikom;
              ALL SEASON oznacava da se pneumatike mogu koristiti u svim godisnjim dobima;
              M+S oznacava da pneumatike mogu da se koriste i kao "zimske" gume.
              TUBELESS da nije neophodna unutrasnja guma u eksploataciji;
              RADIAL oznacava pneumatiku radijalne konstrukcije
              12 E 10 02160 ECE homologizaciona oznaka.
              E 10 znaci da je pneumatika homologovana u Jugoslaviji.
              02160 je homologacioni broj pneumatika prema ECE 30 pravilniku za homologizaciju pneumatika u Evropi.
              13 USA-CANADA AND
              AUSTRALIA
              CODES-ONLY Vrednosti maksimalnog pritiska i maksimalnog opterecenja u jedinicama u upotrebi u Kanadi i USA
              14 MADE IN YUGOSLAVIA Zemlja proizvodnje
              15 TWI Tread Wear Indicators, oznaka gde se nalaze ispupcenja u dezenu koja sluze za kontrolu istrosenosti

              Brzinske kategorije autoguma

              Indeks brzine (speed symbol) je slovna oznaka odgovarajuce brzinske kategorije, koja pokazuje do koje se maksimalne brzine, uz odgovarajucu nosivost, pneumatika moze eksploatisati.
              Speed Symbol L M N P Q R S T U H V
              Brzina (km/h) 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 240

              Nosivost autoguma

              Indeks opterecenja (load index) je numericka oznaka koja odgovara odredjenoj vrednosti maksimalnog opterecenja (nosivosti) i koje pneumatika moze nositi u uslovima eksploatacije koje specifira proizvodjac autoguma.
              Load Index
              kg Load Index kg Load Index kg
              65 290 80 450 95 690
              66 300 81 462 96 710
              67 307 82 475 97 730
              68 315 83 487 98 750
              69 325 84 500 99 775
              70 335 85 515 100 800
              71 345 86 530 101 825
              72 355 87 545 102 850
              73 365 88 560 103 875
              74 375 89 580 104 900
              75 387 90 600 105 925
              76 400 91 615 106 950
              77 412 92 630 107 975
              78 425 93 650 108 1000
              79 437 94 670 109 1030




              Copyrigh by TigarMH


              Comment

              • overspeed
                CBC Senator XXL
                • 24.05.2005
                • 2779
                • Kosovska Mitrovica

                #8
                @ cuore sportivo:

                Hvala na ovome, ne da si mi pomogao neeegooo... Koliko sam danas primetio, nema DOT nema UTGQ???
                Mislim: neshta nije u redu sa onom Primom... Sutra idem ponovo, ovo shto si "bacio" na post nosim kao referenti materijal da uradim jednu vizuelnu kontrolu Ima prodavac da se , mislece chovek inspekcija

                Poz
                http://www.bmw.tv

                Comment

                • cuore sportivo
                  CBC Senator XXL
                  • 16.01.2005
                  • 954
                  • Bezanijska Kosa
                  • Alfa Romeo 147 1.6

                  #9
                  Originally posted by overspeed_1976
                  Koliko sam danas primetio, nema DOT nema UTGQ???
                  >>>>>>>>>>>>>>>

                  What is UTQG?

                  Tires have many markings on the sidewall, but most people don't understand the technical meaning of them, especially UTQG. Therefore, this time we would like to talk about UTQG.

                  UTQG stands for "Uniform Tire Quality Grading", which is required by "FMVSS" (FEDERAL MOTOR VEHICLE SAFETY STANDARDS) of the U.S. Department of Transportation. This standard requires motor vehicle and tire manufacturers and tire brand name owners to provide information indicating the relative performance of passenger car tires used in the U.S.A. in the area of Treadwear, Traction, and Temperature Resistance. This applies to all passenger car tires, except deep tread, winter-type snow tires, space-saver or temporary use spares, or tires with nominal rim diameters of twelve (12) inches or less. This is the standard with a history which had been judged as final in the Supreme Court of U.S.A. between the governments, vehicle manufacturers and tire manufacturers.


                  TREADWEAR

                  The treadwear grade is a comparative rating based on the wear rate of the tire when tested under controlled conditions on a specified government test course *. The grading fixes 30,000 miles (48,279kms) as 100% Index, and the grading shall be in multiplies of 20.

                  *The test course consists of three loops of a total of 400 miles (644kms) in the geographical vicinity of Goodfellow Air Force Base (AFB), San Angelo, Texas, U.S.A.

                  (TEST PROCEDURE)
                  * Run a car with test tires mounted till 6,400 miles (10,300kms) pass.
                  (The tire is tested in convoy with a "base" tire so as to eliminate the variable of temperature and road surface.)
                  * Measure the tread depth after each 800 miles (1287kms) run.
                  * Then the projected worn out tire life is calculated. Fixing that 30,000 miles (48,279kms) as 100% Index.

                  For example, a tire graded 200 would wear twice as well on the government course as a tire graded 100. The relative performance of tires depends upon the actual conditions of their use, however, and may depart significantly from the norm due to variations in driving habits, service practices, and differences in road characteristics and climates.


                  TRACTION

                  The traction grades, from highest to lowest, are A,B and C, and they represent the tire's ability to stop on wet pavement as measured under controlled conditions on specified government test surfaces of asphalt and concrete.

                  (TEST PROCEDURE)

                  The tire to be tested is inflated to 24psi (165KPa) and installed on the test apparatus (instrumented trailer). The tire is loaded to 1,085 pounds (492kg). The trailer is towed over the wetted test area at 40mph (65km/h) and the rotating wheel is locked. The tire is dragged in this locked condition through the test area and the friction created is measured.

                  From these measurements the friction efficiency index of a tire can be calculated using the following formula.

                  U=T/F
                  U : Friction Efficiency Index
                  T : Pulling Power
                  F : Load


                  TEMPERATURE

                  The temperature grades are A (highest), B and C, representing the tire's resistance to the generation of heat, and its ability to dissipate heat when tested under controlled conditions on a specified indoor laboratory test wheel.

                  Sustained high temperature can cause the material of a tire to degenerate and reduce tire life, and excessive temperature can lead to dangerous sudden failure. There grade C corresponds to a level of performance which all passenger car tires must meet under the Federal Motor Vehicle Safety Standard No. 109.

                  Grades B and A represent higher levels of performance in the laboratory test than the minimum required by law in the U.S.A.

                  The temperature grade is established for a tire that is properly inflated and not overloaded.

                  THE CONDITION OF UTQG TEMPERATURE TEST

                  STEP SPEED TEST TIME (min) UTQG GRADING
                  (mil/h) (km/h)
                  1 50 80 60 :
                  2 75 120 30 :
                  3 80 128 30 :
                  4 85 136 30 C
                  5 90 144 30 :
                  6 95 152 30 :
                  7 100 160 30 v
                  8 105 168 30 :
                  9 110 176 30 B
                  10 115 184 30 v
                  11 120 192 30 :
                  12 125 200 30 :
                  13 130 208 30 A
                  14 135 216 30 :
                  15 140 224 30 :
                  16 145 232 30 v

                  A : Excellent | B : Good | C : Permissible


                  Conclusion

                  Recently not only in the U.S.A. but in many countries, customers are anxious to check the "UTQG" as one of their decision making factors in the selection of tires.

                  However, it is very important to know that the grades are obtained under controlled conditions, and are not completely applicable to actual usage.

                  >>>>>>>>>>>>>>>>>>

                  Comment

                  • Eon
                    Moderator
                    • 10.03.2005
                    • 4225
                    • Beograd-NBG-44
                    • Superb 2.0 4x4 DSG

                    #10
                    Tu gumu sam u toj dimenziji, ja nasao negde na Banjici za 4850 din po kom sa montazom i besplatnom proverom trapa, a bez balansiranja. Mislim da je odlican izbor za suvo i kisu, ali nikako za sneg i niske temp.
                    Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                    Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      nema DOT nema UTGQ
                      DOT oznake vrlo verovatno nema, jer EU standardizacija ne zahteva nesto slicno, a Tigar je (preko Michelina) presao na evropsku standardizaciju po EN i homologaciju van SAD.

                      to se odnosi na gume(razvoj) nastale ulaskom Michelina.

                      inace, prodaja guma iz Evrope u SAD je tesko isplativa za bilo koga, tamo su gume bam badava jeftine s obzirom na ekonomsku krizu i pad dolara.
                      gume slicen Prima modelu i u toj dimenziji su reda 15-30 evra preko bare kao krajnje maloprodajne cene, koliko bi bila izvozna cena iz Evrope ne vredi ni razmisljati.

                      i manje vise sve marke guma su jeftine, uostalom kao i skoro svi auto delovi trenutno.

                      za ovo oko DOTa sam pitao direktno fabriku Tigar, uostalom ima na sajtu mogucnost da se postavi bilo koje pitanje koje nije pokriveno u FAQu.

                      stp se konkretne gume tice u radnji, pogledaj kada je proizvedena (nedelja i godina) i koja je klasa (vise o klasama ima na tigrovom sajtu).

                      ako mozes nemoj nikako kupovati drugu ili trecu klasu, ma kako te trgovci ubedjivali da je to jeftinija guma. i to se odnosi na bilo koju gumu bilo kog proizvodjaca- uvek svezu i A klase.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • don
                        CBC Senator XXL
                        • 13.04.2005
                        • 483
                        • Beograd

                        #12
                        Originally posted by brick
                        nema DOT nema UTGQ
                        DOT oznake vrlo verovatno nema, jer EU standardizacija ne zahteva nesto slicno, a Tigar je (preko Michelina) presao na evropsku standardizaciju po EN i homologaciju van SAD.

                        to se odnosi na gume(razvoj) nastale ulaskom Michelina.

                        inace, prodaja guma iz Evrope u SAD je tesko isplativa za bilo koga, tamo su gume bam badava jeftine s obzirom na ekonomsku krizu i pad dolara.
                        gume slicen Prima modelu i u toj dimenziji su reda 15-30 evra preko bare kao krajnje maloprodajne cene, koliko bi bila izvozna cena iz Evrope ne vredi ni razmisljati.

                        i manje vise sve marke guma su jeftine, uostalom kao i skoro svi auto delovi trenutno.

                        za ovo oko DOTa sam pitao direktno fabriku Tigar, uostalom ima na sajtu mogucnost da se postavi bilo koje pitanje koje nije pokriveno u FAQu.

                        stp se konkretne gume tice u radnji, pogledaj kada je proizvedena (nedelja i godina) i koja je klasa (vise o klasama ima na tigrovom sajtu).

                        ako mozes nemoj nikako kupovati drugu ili trecu klasu, ma kako te trgovci ubedjivali da je to jeftinija guma. i to se odnosi na bilo koju gumu bilo kog proizvodjaca- uvek svezu i A klase.

                        Brick,
                        jedno pitanje, gde na gumi pise koja je klasa, kod mene je tg635 i prevrnuo sam celu gumu i nigde nisam video, a mozda sam i video ali ne znam kako pise koja je klasa ,opisi malo gde obicno pise i sta pise
                        Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
                        Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
                        Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          utisnut je na vruce pecat, na boku gume. zavisi od modela do modela gume gde se tacno nalazi.
                          morao bih da idem da pogledam moje gume, a mozes i da pitas na sajtu-www.tigarmh.com ili trgovce u Tigar prodavnicama.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          Working...
                          X