1.Procitao sam clanak o aditivu za bezolovni benzin,koji bi trebalo da se koristi u automobilima,koji nemaju katalizator(fabricki),a sipa im se bezolovno gorivo.Navodno,motori,predvidjeni za bezolovni,imaju ojacana sedista ventila,u odnosu na standardne,jer u bezolovnom nema olova,koje ublazava detonacije.Znaci,da je motor,predvidjen za olovni,podlozan vecem habanju,kada mu se sipa bezolovni.(?)
Zanima me,da li zaista,postoji ta razlika u konstrukciji.Kod mene je civic 1,6i(1991.),i dosao je bez katalizatora.S obzirom,da je to relativno mala serija(radjen,verovatno,za istocno-evropsko trziste,jer 91.,nema sanse da je mogao na zapad,bez kat.),sumnjam da su im,posebno,radili neke delove motora,ali posto sipam bezolovac (jeftiniji je),ipak je pocelo da me kopka ima li,u toj prici,necega...?Mozda se to odnosi,samo na motore kad jos nije bilo katalizatora(s pocetka 80.-ih,npr)?
Ne verujem,da sam jedini koga bi ovo interesovalo,pa molim sve,koji znaju vise,da napisu koju rec.
2.Drugi problemcic se odnosi na razliku sile kocenja,pojedinih tockova.Na poslednjem tehnickom,pokazalo mi je 11% razlike na prednjim tockovima(levi slabiji od desnog),i 9% na zadnjim.Tehnicki je prosao bez problema,ali me interesuje,koja razlika je u granicama normale,i koji su,eventualni uzroci te razlike?Jos je interesantnije,sto je za rucnu, razlika 1%(a 9% za noznu),pa izgleda,da problem nije u diskovima i plocicama?Napominjem,da auto ne vuce i ne zanosi,ni u jednu stranu,ni prilikom ostrih kocenja.
Hvala,unapred,na svim odgovorima i misljenjima.
Zanima me,da li zaista,postoji ta razlika u konstrukciji.Kod mene je civic 1,6i(1991.),i dosao je bez katalizatora.S obzirom,da je to relativno mala serija(radjen,verovatno,za istocno-evropsko trziste,jer 91.,nema sanse da je mogao na zapad,bez kat.),sumnjam da su im,posebno,radili neke delove motora,ali posto sipam bezolovac (jeftiniji je),ipak je pocelo da me kopka ima li,u toj prici,necega...?Mozda se to odnosi,samo na motore kad jos nije bilo katalizatora(s pocetka 80.-ih,npr)?
Ne verujem,da sam jedini koga bi ovo interesovalo,pa molim sve,koji znaju vise,da napisu koju rec.
2.Drugi problemcic se odnosi na razliku sile kocenja,pojedinih tockova.Na poslednjem tehnickom,pokazalo mi je 11% razlike na prednjim tockovima(levi slabiji od desnog),i 9% na zadnjim.Tehnicki je prosao bez problema,ali me interesuje,koja razlika je u granicama normale,i koji su,eventualni uzroci te razlike?Jos je interesantnije,sto je za rucnu, razlika 1%(a 9% za noznu),pa izgleda,da problem nije u diskovima i plocicama?Napominjem,da auto ne vuce i ne zanosi,ni u jednu stranu,ni prilikom ostrih kocenja.
Hvala,unapred,na svim odgovorima i misljenjima.
Comment