sila kocenja proporcija prednji zadnji tochkovi ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • itza
    CBC Senator XXL
    • 28.12.2004
    • 658
    • Beograd - Paviljoni(blok 7a)
    • -

    sila kocenja proporcija prednji zadnji tochkovi ?

    Dakle sta me zanima ...
    hteo bi da napravim regulator sa kojim bi mogao da regulisem odnos tj proporciju sile kocenja na prednjim / zadnjim tockovima ..
    mislim da je to relativno jednostavno za napraviti ako se stavi neki ventil na onu jednu cev koja ide do pozadi od gl. kocionog cilindra do zadnjih dobosa/diskova ....
    kako to uraditi ?
    da li sa nekim ventilom koji ce smanjiti precnik cevi ? da li cu ovime ista dobiti ?
    da li to vec posotji .. cuo sam da na atanackovicevom "nekom fijatu" to ima i da se steluje iz kabine ....
    dakle to je ono sto me zanima ... nesto tipa el. ventila sa 2 ili 3 polozaja ...
    "Brano sine , vozi POLAKO..."
  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    #2
    Na trkackim autima su uglavnom mehanicki i podesavaju se preko navrtki.
    Nije problem za napraviti a mogao bi koristiti i korektore opterecenja osovine sa zadnjih osovina mnogih automobila.
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

    Comment

    • mire
      CBC Veteran
      • 15.12.2004
      • 127
      • Beograd

      #3
      a sta ce ti to?
      Mail in function again

      Comment

      • luka.l
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 490
        • Beograd
        • ВАЗ 21213

        #4
        Kako sta ce mu?

        Pa zar ti do sad nije postalo jasno da covek hoce da dokaze da u ficu moze da se smesti sve sto je ljudska vrsta do sad smislila.
        - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
        - "I vi ste dobro."

        Comment

        • boolero
          CBC Veteran
          • 07.10.2004
          • 175
          • Beograd

          #5
          Originally posted by mire
          a sta ce ti to?
          Mozda mu ne radi rucna..a oce da driftuje
          OTS

          Comment

          • itza
            CBC Senator XXL
            • 28.12.2004
            • 658
            • Beograd - Paviljoni(blok 7a)
            • -

            #6
            za lakshe okretanje .. jer ja ne mogu rucnu da koristim kao vi sa prednjom vucom ..
            dakle jednostavno ne ide gas i rucna povucena ... na istim tockovima ..

            2 M ..
            aj pojasni mi malo to sa navrtkama ... sta se navrce gde i sta navrtka konkretno radi ??
            pretpostavljam smanjuje precnik cevi pa samim tim ti treba jaca sila da bi napravio isti pritisak pozadi ... to je po nekoj mojoj logici ?
            mislio sam na elektro zato sto bi hteo da stelujem iz kabine ... a ne pada mi na pamet kakav bi to ventil trebao da bude ... ne mogu da koristim ni jedan obican jer je cev veoma malog precnika ... a to bi onda morao da bude ultra precizan ventil ... koji pored toga trpi pritisak ...

            mislim da ce biti daleko jadnostavnije da napravim on/off za zadnje ...
            "Brano sine , vozi POLAKO..."

            Comment

            • itza
              CBC Senator XXL
              • 28.12.2004
              • 658
              • Beograd - Paviljoni(blok 7a)
              • -

              #7
              te korektore sam vidjao ....
              to bese pojacava silu pri vecem opterecenju ?
              tj sto je auto blizi asfaltu ona poluga vise otvori ... i jace koci pozadi ?
              "Brano sine , vozi POLAKO..."

              Comment

              • Lucky
                CBC Veteran
                • 08.12.2004
                • 184
                • Prokuplje

                #8
                Najisplativije ce ti biti da stavis tkz. peti kocioni cilindar od Yuga/Zastave koji na sebi vec ima jednu polugu koja se srafi na zadnje viljuske i tako smanjuje/povecava silu kocenja a cena je reda 10-ak evrica, trkaci imaju to u kabini ali su takvi reduktoru sile kocenja i po vise stotina evra

                Comment

                • itza
                  CBC Senator XXL
                  • 28.12.2004
                  • 658
                  • Beograd - Paviljoni(blok 7a)
                  • -

                  #9
                  pa pretpostavio sam da nije jeftino ..
                  kako se to konkretno zove .. da mogu da potrazhim po netu .. eventualno vidim kako izgleda pa mozda dobijem neku ideju ..
                  5ti silindar mi nista ne znaci jer ja hoci da na trnutak ukinem zadnje nije mi cilj da kada ga natovarim bolje koci
                  a ne mogu da ga stavim u kabinu jer onda pored njega mora da pravim sisicu .. jer postaje najvislja tacka u sistemu
                  "Brano sine , vozi POLAKO..."

                  Comment

                  • Dutchman
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 741
                    • Vracar centar sveta

                    #10
                    stavish peti cilindar , ali van kabine a regulishesh ga sajlon, npr sajlom kao za sauh na jugu najjeftinije ili sajla od menjacha za bicikl ima veci pomeraj a i kad se stavi preko menjacha za mountin imash podeoke od 1 do 7 npr... tako regulishesh cilindar ... umesto tezinom ti ga regulishesh ruchno... mislim da je to varijanta koja ce ti odgovarati...
                    Prevelika slika u potpisu!

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      za lakshe okretanje .. jer ja ne mogu rucnu da koristim kao vi sa prednjom vucom ..
                      zadnjoj gurki nije potrebna rucna, dovoljno je stisnuti pedalu gasa i eto okretanja, do mile volje.

                      to sa rucnom je pokusaj ispravljanja urodjenog hendikepa prednjeg pogona

                      cudi me da ne mozes sa motorom pozadi i pogonom pozadi da okreces auto pedalom gasa... takav raspored masa je gotovo idealan za ono sto ti zelis. pogotovu sto imas pojacan motor, dakle jos lakse postiziv efekat proklizavanja zadnje osovine.

                      mozda ti je premekan zadnji trap, ispumpane zadnje gume u odnosu na potrebno ?
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        to bese pojacava silu pri vecem opterecenju ?
                        hm, ne bi se tako reklo... to umanjuje silu kocenja (smanjuje normalnu) pri delimicnom opterecenju masom zadnjeg trapa/dela vozila.

                        dakle, regler ne pojacava vec oslabljuje silu kocenja prema potrebi, tako da UVEK prednji tockovi imaju vecu silu kocenja od zadnjih. UVEK je kritican uslov za stabilnost vozila pri kocenju.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • itza
                          CBC Senator XXL
                          • 28.12.2004
                          • 658
                          • Beograd - Paviljoni(blok 7a)
                          • -

                          #13
                          aha .. ok sad sam ukapirao .. vetje oterecenje pozadi pa je potrebno smanjiti silu da bi se odrzhao isti odnos ...

                          a za to okretanje reci cu ti samo jednu rec ... prirubnice
                          samo juce i danas sam 2 puta menjao shrafove koji pucaju ko ludi ..
                          ali eto sutra kupim homokinetike sa obrade pa cu valjda i to da resim ...
                          mada sam danas saznao bojlu foru za to ...
                          ne sastavlja se od 2 nego se ladine poluosovine obradjuju .. pravi se sa jedne strane rupa za onaj klin koji ide u menjac sa onim kockama a sa druge strane se pravi nut ....
                          kvalitet tih poluosovine je bolji od nasih domacih i onda nema pucanja poluosovina kao sto se zan desiti sa ovim pravljenim na nacin na koji sam ih ja sad napravio ...
                          no dobro ima vremena i za to
                          "Brano sine , vozi POLAKO..."

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            ah da zaboravio sam da Fikus ima Hardijev zglob koji nije bas mnogo otporan.

                            pa te polusosovine na Ladi su domace, krusevacke, valjda vec decenijama koliko je meni poznato.

                            da je kvalitet odlican to je praksa pokazala.

                            e sad, zasto te sa kojima si do sada radio nisu tako dobre ne bih znao ni da pretpostavim.

                            u svakom slucaju, respekt sto ti znas kako da resis problem na adekvatan nacin i trajno.
                            skoro pa dobijes mali Porse
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • itza
                              CBC Senator XXL
                              • 28.12.2004
                              • 658
                              • Beograd - Paviljoni(blok 7a)
                              • -

                              #15
                              pa ove shto ja sada radim .. sastavljaju se od dve poluosovine .. pa se valjda poremeti materijal prilikom varenja i vishe nije to to .. bolje je od obiche ficine zbog zgloba .. ali i dalje nije dovoljno izdrzhljiva ...

                              a trudim se ... u chemu mi i vi mnogo pomazhete ... forum je chudo ) mnogo toga mozhe da se nauchi .. pogotovo ako ima gde i u praksi da se pogleda sve ovo o chemu prichamo ovde
                              "Brano sine , vozi POLAKO..."

                              Comment

                              Working...
                              X