Problem sa rastavljanjem homokinetickog od glavcine...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djukic
    CBC Senator XXL
    • 27.03.2005
    • 2526
    • Beograd

    Problem sa rastavljanjem homokinetickog od glavcine...

    Jutros sam keruno da zamenim istrosene plocice na Renault Laguni. Jednostavan zadatak, 30tak minuta sve ukupno u normalnim okolnostima. Imam aluminijumske fenle koje su strucnjaci Beogume kod ade zategli pneumatskim pistoljem. Normalno prilikom odvijanja pokidao sam ne jedan vec sve strafove. Ajd nisam se iznervirao puno . Krenuo sam da skinem glavcinu da nosim izbijanje (probao sam da busim vrtim, odvijam i sekac je radio...). Imam strasan problem kada odvijem srav s poluosovine ostaje da se razdvoji poluosovina od ostatka glavcine. Medjutim u mom slucaju posle odvijanja ostala je poluosovina bukvalno zalepljena za glavcinu KAKO DA RAZDVOJIM HOMOKINETICKI OD GLAVCINE??? Imam i radapciger, imam i macolu ali do sada sam radio na mnogim automobilima i to mi nikada nije bio problem obicno samo malo kucnes i izleti sve samo od sebe... Auto mi je na dizalici i pod hitno treba da resim problem...
    https://t.me/pump_upp
  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    #2
    Pa pod hitno da nema neki zeger.
    Salim se, nadam se da si sve odkacio0 i da na poluosovini nema neki skriveni osigurac, barem ne bi trebalo.
    Ako si sve otkacio, macola i udri, moralo bi da izleti
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

    Comment

    • Lucky
      CBC Veteran
      • 08.12.2004
      • 184
      • Prokuplje

      #3
      Nategni radapcigerom, zagrej brenerom i udaraj u radapciger mora 99% da ispadne, tako sam i ja mucio muku ceo dan sa jednom Golfom III GTI i na kraju je pametniji popustio

      Comment

      • djukic
        CBC Senator XXL
        • 27.03.2005
        • 2526
        • Beograd

        #4
        Mnogo me nervira ali mislim da na tom mestu nema zegera. Nego sta sada sa srafovima sta mislite da je najpametnije
        https://t.me/pump_upp

        Comment

        • don
          CBC Senator XXL
          • 13.04.2005
          • 483
          • Beograd

          #5
          Sta se zezas sa tim, sam izvadi srafove, izbusi ih, kreni od manje ka vecoj, i onda uzmi izvlakac (levi navoj) i sredjena stvar.
          Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
          Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
          Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            Imam aluminijumske fenle koje su strucnjaci Beogume kod ade zategli pneumatskim pistoljem.
            posto se ovaj problem ponavlja cesto u praksi usled nepoznavanja "majstora" vulkanizera u velikoj vecini mislim da bar ovde na forumu informacija treba da bude dostupna za sve.

            niti celicni tocak a aluminijumski ni slucajno ne sme da se doteze pneumatskim pistoljem, to je strogo no no (pise u fabrickom uputstvu za felne koje je napisao sam proizvodjac).

            bilo da je sistem montaze na sraf koji se srafi ili maticom na brezon (obratiti paznju na stranu matice, ona je asimetricna) prvo se montira tocak na vodjiuc/tanak konusni sraf (ako ga ima) i onda rukom unaksrsno jedna po jedan uvek preskacuci susedni u semru kazaljke na satu.

            kada se zavrne rukom , tocak se okrene dok je u vazduhu i malo usput udari rukom ili (lakse nogom da "sedne" do kraja.

            onda se moment kljucem/kilo kljuc kao obaveznom alatkom doteze jedan po jedan sraf unaksrno po gore opisanom redosledu sa fabricki deklarisanim obrtnim momentom. to je obicno oko 80Nm +- .

            treba dotegnuti svih 4 ili 5 srafova/matica u jednom potezu, bez mnogo seckanja.

            posledice nepravilnog postupka montaze suprotno uputstvu fabrike su mnogobrojne pa cu navesti najcesce-

            pucanje felni pri prelasku preko rupe,
            krivljenje kocionih diskovapri termickom opterecenju
            prebrzo trosenje kocionih plocica
            ostecenje navoja glavcine
            ponekad cak i krivljenje felni/ stvaranje tzv osmice
            ubrzano trosenje lezajeva tocka


            ne dozvolite da vam kvare auto bilo gde, svejedno da li zato sto ne znaju proceduru montaze tocka bilo zato sto nemaju adekvatan alat.


            ako nemate kod sebe moment kljuc mozete pazljivo i na osecaj da pravilno montirate tocak, obicno nasi priordni senzori u rukama dovoljno precizno mogu da porede silu stezanja a najvaznije je da svih 4/5 srafova bude RAVNOMERNO stegnuto. to je vaznije od samog iznosa momenta pritezanja.


            kod nas ima previse "majstora" koji se bolje snalaze sa kvarenjem ispravnih kola usled nepravilnog rukovanja alatima i pogresnih procedura rada. cesto, sami mozete biti daleko kvalitetniji majstor od onih sa razvikanim reklamama.


            moment kljuc kosta koliko otprilike 1/2 cene alu felne. same alu felne su ekstra izdrzljive i skoro beskonacno trajne pod uslovom da se pravilno svaki put skidaju i montiraju, znaci bez opterecenja materijala po proceduri ravnomernog stezanja/otpustanja srafova.

            rupe, ma kakve obicno nisu razlog pucanja alu felni, vec posledica naprezanja materijala koji mora da se oslobodi unutrasnjeg "pritiska" nastalog neispravnom montazom.

            mislite o tome, i stedite svoj novcanik kada vidite sledeci put da pneumatskim pistoljem kvare vas auto.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • djukic
              CBC Senator XXL
              • 27.03.2005
              • 2526
              • Beograd

              #7
              Ljudi nemogu da odvojim kineticki od glavcine dal da pristupim silo (macola) ili ima neki metod za skidanje
              https://t.me/pump_upp

              Comment

              • dfast
                CBC Senator XXL
                • 26.05.2005
                • 1302
                • Hoofddorp NL /Bgd

                #8
                Brick,
                malo si me opet zbunio, ali recimo da je felna previse stegnuta uz glavcinu i da postoje unutrasnji naponi koji su preko dozvoljenih i da to moze izazvati pucanje felne, ostecenje navoja u glavcini ili krivljenje felne. Ali kako to moze da utice na krivljenje diskova, ili trosenje plocica i lezaja tocka. Diskovi se pokrive usled preteranog termickog opterecnja izazvanog dugotrajnim kocenjima, a obicno je to posledica loseg kvaliteta diska ili odnosa disk/plocice, ili otezanog hladjenja diska. Lezaj tocka moze da se "nacne" abnormalnim udarom na neku udarnu rupu ali proces habanja se nastavi jos dugo dok on ne pokaze prve simptpme, tj. dok ne pocne da bruji.

                Sto se tice homokinetickog, skini potpuno glavcinu zajedno sa poluosovinom, odvoj je od menjaca, znaci nemoj da je udaras jer prenosi udar na diferencijal, znaci sve to skini i onda ces imati bolji pregled stvari, i moci ces fino da postavis, oslonis glavcinu u neku stegu ili slicno.
                Dozvoljeno je da se glavcina pomalo cuka sa zadnje strane, da bi se odvojila od homokinetickog ali nikako po poluosovini dok je u menjacu.

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  Ali kako to moze da utice na krivljenje diskova, ili trosenje plocica i lezaja tocka
                  kao sto si rekao diskovi su termicki vrlo optereceni. usled nejednakih sila srafova koji deluju na njih razlicito se prenosi toplota sa diska na glavcinu i samu felnu (felna je hladnjak za kocioni sistem inace, i poprilicno se moze zagrejati) sto dovodi do razlicitih napona u samom materijalu.

                  prilikom hladjenja diskova oni se neravnomerno hlade i dolazi do krivljenja.

                  isprobano u praksi, u smislu uzrocno posledicne veze sa identicnim diskovima (proizvodjaca) i identicno sve ostalo osim sile pritezanja felne.

                  a dodatno, to pise masnim slovima u originalnom serviserskom uputstvu koje je Volvo napisao za kocioni sistem, a sto se potvrdjuje u praksi vlasnika (na uzorku oko 1400) u SAD.

                  kako je izmedju plocice i diska jako mali zazor, koji osigurava povratna opruga plocica, u slucaju kada se disko pokrivi plocice pocinju da taru o disk i kada kocnica nije pritisnuta, stalno tokom voznje i samim tim se stalno trose sto ima bitno smanjuje radni vek.

                  kocioni disk ima veliki moment inercije kao takav. kada se pokrivi on vise nije simetrican i pocinje da baca glavcinu tamo amo jakim silama. to direktno utice na lezaj u glavcini koji ima zazor podesen za ravnomerno kruzno okretanje , znaci bez periodicnih udara (prakticno kao sa boka da se udara ).

                  posto su to aksijalni lezajevi ( u osnovnoj funkciji) brze se trosi kuciste/spoljni deo lezaja a istiskuje mast iz valjaka. zajedno kombinacija efekata utice na skracenje radnog veka lezaja.

                  tako da lezaj umesto 300.000-500.000km minimum strada sa krivim diskom ubrzano vec za 50.000- 100.000km , iz prakse sa Volvoima a verujem da je slicno i za bilo koji auto jer su isti razlozi i mehanizni delovanja.

                  na autu cesto nema direktno vidljive veze i uzroka nekih kvarova na prvi pogled ali po pravilu jedan kvar povlaci i jos neke kvarove.


                  a sve se lako izbegne jednostavnom procedurom (pise u fabrickom uputstvu za zamenu tocka) koja predvidja upotrebu kilo kljuca radi ravnomernog dotezanja matica/srafova.

                  to je objasnjenje koje je meni poznato, kako je sve to medjusobno povezano.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • djukic
                    CBC Senator XXL
                    • 27.03.2005
                    • 2526
                    • Beograd

                    #10
                    Posto sam cukanjem shebao i manzetnu homokinetickog onda sam odlucio da danas ako nekrene napolje raydvojim poluosovinu od homokinetickog i tako da odnesem komplet kod strugara...
                    https://t.me/pump_upp

                    Comment

                    • djukic
                      CBC Senator XXL
                      • 27.03.2005
                      • 2526
                      • Beograd

                      #11
                      iako je kisa i ja sam pokisao ali sam odvojio glavcinu od kinetickog u procesu skidanja (udaranja) prekinuo sam ABS senzor ? sta sad da radim...
                      https://t.me/pump_upp

                      Comment

                      • M-power
                        Moderator
                        • 10.01.2005
                        • 10060
                        • Bg; Banovo Brdo
                        • CorsaC, astra H,

                        #12
                        To date there has never been a faster car built for the public road and,
                        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                        Comment

                        • bmiillan
                          CBC Senator XXL
                          • 18.04.2005
                          • 393
                          • beograd
                          • clk 200k

                          #13
                          abs senzor

                          ako si samo prekinuo zicu lepo lemilicu u ruke i zalemi je i zatim izoluj. ako si imao nesrecu da polomis sam senzor onda ti nema druge nego da kupis nov (ili polovan ispravan ako imas srece da nadjes)

                          i jos jednom nemoj na silu uzmi VECI cekic
                          nemoj na silu uzmi veci cekic

                          Comment

                          • djukic
                            CBC Senator XXL
                            • 27.03.2005
                            • 2526
                            • Beograd

                            #14
                            Konacno ja bre prodajem racunare, servisiram... Al uzivam da popravljam automobile? Sad cu ga zalemim nacisto samo da iskopam iz plastike drugi konektro jer se posteno zalomio
                            https://t.me/pump_upp

                            Comment

                            • cuore sportivo
                              CBC Senator XXL
                              • 16.01.2005
                              • 954
                              • Bezanijska Kosa
                              • Alfa Romeo 147 1.6

                              #15
                              Polako bre Djukicu...............gledaj gde lemis............nemoj da zalemis nesto sto ne treba..........kako si poceo...........daleko ce' da doguras...........

                              Comment

                              Working...
                              X