Prima, u chemu je problem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    Prima, u chemu je problem?

    O ovome sam vec pisao ranije, ali se toliko cimam da opet moram da iznesem stvar i upitam shta drugi misle o svemu. Cela situacija postaje malo mnogo ...

    Pricha pochinje pre oko dva meseca kad sam uzeo sve chetiri gume, Tigar Prima, 205/60/R15. Gume su kupljene u ovlashcenom Tigrovom prodajnom salonu u Novom Pazaru. U pitanju je I klasa, V brzinski index, stare nekih 4 meseca (bile tad), pravilno uskladishtene i odlozhene u magacinu. Sve video na licu mesta. Dobio urednu garanciju "sa sve" pechatom, potpisom i deklaracijom. Uradjeno blansiranje i sve je bilo OK nekih 500 km... Tad pochinjem da osecam da na 70-8- km/h volan vibrira/rotira oko ose (dakle ne "trese", vec samo blago rotira oko svoje ose). Onda se smiruje, ali na nekih 150 km/h se javlja opet, ovog puta znatno izrazhenije.

    Obzirom da u medjuvremenu nisam naleteo na neki "bunar" na putu, i nisam imao nikakvih "egzibicija" na putu, a do Novog Pazara (prodajnog salona Tigra) samo zbog balansiranja nisam hteo da idem, ponovo sam balansirao gume kod lokalnog vulkanizera (chovek radi svoj posao OK, provereno nije on u pitanju, i ima OK opremu/alat, mislim ne radi "od oka"). Medjutim, rekao mi je da Tigrove gume veoma chesto imaju velikih problema u smislu homogenosti smeshe, bez obzira na klasu, i da je to shto sam ja iskusio iskustvo mnogih sa ovim gumama Lichno sam gledao kad je balansirao gumu (ponavljam, nije u njemu problem, ni u opremi koju poseduje, tu sam oduvek balansirao gume i nikad nikakvih problema) i video da kako stavi teg pa "zavrti" gumu na aparat, komp ochitava disbalans, onda on ponovo zaustavi, stavi teg, opet disbalans na drugom mestu i drugih vrednosti Mislim, video sam lichno da je gumu u stvari nemoguce balansirati, a prichamo o novim gumama, i to (trebalo bi da budu) vrhunskom Tigrovom proizvodu!!!

    Nekako je na kraju "smirio" gume, ali je ipak komp na kraju ochitavao odredjenu razliku, ali to je bilo "najblizhe" idealnom shto je moglo da se uradi. Mislim, chovek mi je balansirao gume preko sat vremena Posle toga je situacija malo bolja, ali ipak osecam vibracija/rotiranje upravljacha, shto narochito nervira kad pochne da se javlja na nekih 70 km/h

    Samo da napomenem, nisu u pitanju felne, one su 100 % u redu, pre Tigrica sam imao neke skoro izlizane Bridgestone (auto kupljen sa njima), i vozio sam do 160 km/h bez i najmanjih oscilacija, trzaja, vibracija i sl. Ponavljam, posle montiranja novih guma nisam "pogodio" nikakvu rupu, ili naleteo na neku iskopanu deonicu puta, dakle ne postoji ni najmanja mogucnost da su se u medjuvremenu pokrivile felne... Trapovi su centrirani, gume ravnomerno napumpane po fabrichkom uputstvu (2,0 - 2,2 bara napred - nazad).

    Da li je neko imao slichnih isustava sa ovom, ili bilo kojom drugom gumom? Da li neshta drugo mozhe da bude problem? Obzirom da drugo balansiranje nisam uradio u Tigrovom ovlascenom servisu (za shta oni ne moraju da znaju ) jesam li izgubio garanciju? Guma je inache OK, na mokrom drzhi dobro (zbog direkcione share i tri odvodna "aquaplanning" kanala), dosta je tiha i solidno drzhi grip u krivinama. Dakle, sve OK, sem tog hebanog cimanja...

    Hvala na savetima i podeljenim iskustvima.

    Pozz =]
    http://www.bmw.tv
  • dfast
    CBC Senator XXL
    • 26.05.2005
    • 1302
    • Hoofddorp NL /Bgd

    #2
    Garancija ti je dve godine, kao sto si rekao balansirao si ih priblizno a ne 100%, idi tamo gde si ih uzeo i reci im da je nemoguce izbalansirati ih trazi da ti zamene. Moguce je da imaju fabricku gresku, i to se desava, a prodavci imaju sva prava da takve gume reklamiraju proizvodjacu a da ne budu osteceni. Ako se budu bunili samo im zapreti inspekcijom i trebalo bi da bude u redu .

    Comment

    • cuore sportivo
      CBC Senator XXL
      • 16.01.2005
      • 954
      • Bezanijska Kosa
      • Alfa Romeo 147 1.6

      #3
      Imam na autu,Alfa Romeo 164 2.0 TS,vec skoro 2 godine Tigar 635 i nikakvih problema nisam imao slicne prirode.
      Ne znaci da preporucujem Tigar,vec samo kazem da to sve sto ti se desava,mozda nije guma...

      Comment

      • overspeed
        CBC Senator XXL
        • 24.05.2005
        • 2779
        • Kosovska Mitrovica

        #4
        Garancija nije dve nego tri godine, kao Ali to i nije bitno u celoj stvari...

        Pa ne znam shta bi moglo da bude u pitanju, sve se javilo sa promenom guma, ranije sa skoro izlizalim Bridgestone gumama koje su bile preshle, po mojoj sloodnoj proceni, preko 40000 km, nije bilo nikakvih problema, auto stabilan i miran 101 % na 160 km/h. Chim sam promenio gume - problemi, tako da mislim da nije nishta drugo u pitanju. Kazhem: mislim, mozhda greshim ali sumnjam... Uostalom, po ovim "simptomima", shta bi drugo moglo da bude problem?

        Cela pricha sa kvalitetom Tigra, onda saradnji Tigra sa Michelinom itd itd mi polako postaje providna, mislim dati 300 evra za set novih guma prve klase ( ) koje ne mozhesh da balansirash... Ma, odoh prvom prilikom nazad u salon da ih reklamiram, nadam se da necu imati problema sa prodavcima.

        BTW: i u vezi s' tim, dfast, hvala za "tip" u vezi inspekcije

        Pozz =]
        http://www.bmw.tv

        Comment

        • TETAK
          CBC Senator XXL
          • 30.09.2004
          • 3034
          • Čačak, Srbija

          #5
          Malo je čudno to da je u prvo vreme sve bilo u redu!Kažeš da su problemi nastali kasnije....da li se svi točkovi teško balansiraju?Zašto balans. ne uradiš i kod nekog drugog majstora,čisto onako da budeš miran kad budeš uložio reklamaciju?Uvek ti ostaje mogućnost reklamacije!
          Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

          Comment

          • Wiz
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 3104
            • Nish

            #6
            Imao sam slicna iskustva sa TG 621 i na kraju na OORUK is zamenio,uzeo Savu tada i sve ok

            Comment

            • Wartburg
              CBC Senator XXL
              • 01.02.2005
              • 663

              #7
              Izgleda da ti je fora sa Tigrom ko i sa Jelen Pivom, ubodes do jaja dobru seriju ili ubodes neko djubre.
              Poznanik ima Primu i nije se zalio na njih.

              Comment

              • Wiz
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 3104
                • Nish

                #8
                Stara prica nikako da se ustolici kvalitet za nase trziste

                Comment

                • overspeed
                  CBC Senator XXL
                  • 24.05.2005
                  • 2779
                  • Kosovska Mitrovica

                  #9
                  Malo je čudno to da je u prvo vreme sve bilo u redu!Kažeš da su problemi nastali kasnije....
                  @ Tetak:

                  Simptomi su se javili u samom pochetku, dakle odmah po zameni, samo shto sam kasno shvatio da problem zaista postoji. Mislim, nije da nisam odmah primetio blago cimanje i rotiranje upravljacha, ali poshto su gume bile nove, imao sam neki "prag tolerancije" jer sam ochekivao da ce stvari da "legnu" na mesto nakon 400-500 km. Obzirom da je za ochekivati da je nakon montiranja novih guma preporuchljivo "ne silovati" auto u vozhnji i ne stavljati gume "na iskushenja" dok se, kao, ne "razgazi" povrshinski gazeci sloj i stvari dodju na mesto... Medjutim, oni simptomi sa pochetka su se samo pogorshali, narochito kad je u autu vishe osoba, pa sam nakon nekih 500 km shvatio da od "lezhanja stvari na svoje mesto" nema nishta, i umesto toga pocheo da uvidjam da imam problem...

                  Izgleda da ti je fora sa Tigrom ko i sa Jelen Pivom, ubodes do * cenzura_ovde nediskutujemo pijachne poslastice_cenzura * dobru seriju ili ubodes neko djubre.
                  @ Wartburg:

                  Da, takvo stanovishte delim sa tobom. Sve mi lichi na toplo/hladno igru, u smislu da kvalitet koji si spreman da platish necesh garantovano i dobiti ukoliko nemash i dozu srece pru kupovini. Znam puno osoba iz KM koji koriste/su koristili Primu, njihova iskustva ukazuju na isto: neki imaju jako dobra iskustva, drugi ce sledeci put da zaobidju Tigrove salone u shirokom luku...

                  Sve u svemu josh jednom cu da proverim (vec uradjeno, ali tek da budem 101 % siguran) trapove, felne, i "probam" da izbalansiram gume, ako problem i dalje ostane jedino mi ostaje reklamacija. Zaista ne volim smaranja tipa reklamiranje bilo chega iz bilo kog razloga, narochito zbog poslovichne neljubaznosti ogomne vecine osoblja i nevoljnosti da isposhtuju mushteriju shto smo svi mi iskusili u (isu)vishe navrata...

                  Sve u svemu, vishe sam ochekivao od Tigra, ako nishta a ono shto je Prima u top-ponudi, V brzinski index itd, itd. Ponavljam da je guma sasvim dobra/nabolja u tom cenovnom rangu u smislu upravljivosti, drzhanja na putu chak i po jakoj kishi, ali sve to pada u vodu zbog jednog propusta. Ako vec znaju da naprave gumu (a ochigledno znaju), ne razumem onda kako to da se javljaju problemi sa kvalitetom u kontinuiranoj proizvodnji. Male oscilacije u kvalitetu su uvek prisutne bez obzira na stepen standardizacije chak i kod najvecih proizvodjacha, ali tolike oscilacije u kvalitetu proizvedenih jedinica/serija stvarno ne mogu da razumem... Ako je vec "otishao" u Evropu, to Tigar nikako ne bi smeo da dozvoli sebi, ako vec namerava da u Evropi i ostane...

                  Pozz =]
                  http://www.bmw.tv

                  Comment

                  • TETAK
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 3034
                    • Čačak, Srbija

                    #10
                    Onda brate, nema čeka...reklamacija!Eto posle ovog tvog iskustva sam odustao od nabavke Prime iako sam već bio pečen.....mislim ono "proizvedeno u Srbiji".....
                    Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                    Comment

                    • HotDog
                      CBC Senator XXL
                      • 06.05.2005
                      • 965
                      • BSG 75 (011)

                      #11
                      Takodje, samo sto se ja jos nisam ohladio, sve se nadam da cu da ubodem te nefush serije...koja bi bila alternativa u tom cenovnom rangu?

                      Comment

                      • overspeed
                        CBC Senator XXL
                        • 24.05.2005
                        • 2779
                        • Kosovska Mitrovica

                        #12
                        @Tetak, lanMi:

                        U tekstu sam napisao da i pored problema sa balansiranjem, guma Prima u tom cenovnom rangu nije uopshte losha, chak naprotiv, ali sam isto tako napisao da pri kupovini iste izgleda da treba imati i odredjenu dozu srece, bar je moje iskustvo tako... Ne bih voleo da odvracujem bilo koga od kupovine, ili da ovde vrshim anti-kampanju protiv Tigra, ali sam izneo samo moje iskustvo. Isto tako sam napisao da su neki drugi (iz KM) xtra zadovoljni Primom, a opet ima onih koji imaju slichnih iskustava kao ja, tako da je to izgleda po proncipu "shta ubodesh"... Ipak, garancija mi ostaje pa se samo nadam da cu pri zameni imati vishe srece nego prvi put

                        Jedino shto mi se ne svidja jeste to cimanje sa 100 % novim gumama, reklamiranje i to, i generalno imam problema da shvatim kako je dozvoljeno da se javljaju tolike oscilacije u kvalitetu razlichitih jedinica/serija proizvoda.

                        Osim tog detalja, ponavljam, guma je zaista solidna, verovato i najbolja u tom cenovnom rangu, drzhi sasvim dobro na suvom ali i mokrom putu na jakoj kishi (govorim o zadnjem pogonu), ima solidan grip u krivinama i nije buchna. Shta ima da se drugo uzme u cenovnom ranu od nekih 5000 +/- 200 dinara - ne znam, ali mislim da do 5800-6000 nema nichega, govoreci bar o dimenziji 205/60/R15, tako da je Prima "best-buy" imajuci na umu ekonomiju na prvom mestu.

                        E, sad, ako zhelite da odigrate "malu igru na srecu sa Tigrom" , mozhete dobiti zaista dobru gumu za realno govoreci malo novca. Samo, u tom sluchaju vam zhelim mnogo vishe srece nego shto sam je ja imao kad sam poslednji put "pazario kod Tigra"...

                        Pozz =]
                        http://www.bmw.tv

                        Comment

                        • HotDog
                          CBC Senator XXL
                          • 06.05.2005
                          • 965
                          • BSG 75 (011)

                          #13
                          Znaci kad bih uzimao sve cetiri, povecavaju se shanse da zapadne jedna corak

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            citam i dve stvari su mi nejasne-

                            rotiranje volana oko svoje ose ukazuje da je guma ekscentricna (dogadja se, obicno je usled nepravilnog skladistenja, stajala dugo na gazecem sloju umesto na boku) iz nekog razloga. nije tvoj problem platio si novu ispravnu robu i takva treba da bude, koristis garanciju.

                            - kazes da je vulkanizer stavio gumu na balanserku i da teg za uravnoteznje "seta", stalno pokazuje dugaciji polozaj.

                            e sad, to nije moguce ako je guma ekscentricna jer je to trajna osobina i ispravan kompjuter na balanserki to mora precizno i tacno da ocita i cak napise na dilspleju na obicnom jeziku (modenije masine, ne one prastare).


                            ali, moguce je da se guma unutra rasloji i da pocnu slojevi da rotiraju svaki za sebe i eto problema, to bi opet trbalo da prikaze dobra masina za balansiranje.

                            odnosno, radnik operater masine mora da zna i da koristi masinu i da cita poruke koje dobija sto je ovde u BG veoma retko jer su vulkanizeri obicno neki priuceni/ neobuceni...


                            kako god, ja bih ba tvom mestu iz razloga opravadane sumnje u ispravnost gume/ jedne, dve, ceitiri ? / poslao dopis direktno u Tigar, bilo pismom bilo e mailom.
                            postoji na sajtu Tigra bas email za kontakt.

                            shodno reakciji Tigra i njihovom uputstvu videcemo dalje.

                            btw, nije moguce danas da na istoj masini postoji guma za Srbiju ili guma za Englesku ili .... iz prostog razloga sto to sve radi kompjuter i sto 80+% proizvodnje ide u izvoz pa dakle neko treba specijalno da gubi vreme i bas traga za sepcijalnom gumom koju bi namerno poslao u Mitrovicu e da bi zeznuo/ podvalio nekom kupcu.

                            odavno je tehnologija u industriji takva da je uticaj ljudskog faktora zanemariv, a ne verujem da je pogotovu sada kada je Michelin kontorlor svega sto se radi moguce organizovatno nesto raditi protiv potrosaca, ma ko da bi pokusao u samom Tigru.

                            ja nemam iskustva sa Primom ali ima sa TG 635,621 i Winterom i sve gume do jedne iz svih setova su bile perfektne/ savrsene.

                            ipak, greska u proizvodnji je moguca i ja bih prvo kontaktirao fabriku, zato i sluzi garancija.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • overspeed
                              CBC Senator XXL
                              • 24.05.2005
                              • 2779
                              • Kosovska Mitrovica

                              #15
                              @ brick:

                              Ovako, kao prvo ne bih da ispadne da tvrdim da sam loshe proshao zbog kupovine gume u salonu Tigra u KM, jer ga tamo i nema (ima u Leposavicu, 35 km severno od KM, nekih 15-ak km od Rudnice gde je kontrolni punkt policije, za one koji nisu "zalazili" ovamo). Ipak, obzirom da ovaj salon josh nije zvanichno na site-u Tigra, a i osoblje ne uliva neko poverenje , odluchio sam se da odem do Novog Pazara (napisao sam to u prvom postu ranije), jer prodajni salon Tigra u NP ima i odeljenje/garazhu za balansiranje, pa sam hteo da sve zavrshim 'po JUS-u" i na istom mestu. Dakle, ne radi se o tome...

                              Kao drugo, gume su bile uskladishtene pravilno (po mom nekom rezonu, sve sam lichno video), dakle ne na gazecem sloju (uspravno) vec polozhene na bok, u malom magacinu u kojem nisu bile izlozhene niti direktnoj sunchevoj svetlosti niti bilo kakvom drugom izvoru toplote, a magacin je bio OK, dakle bez vlage itd itd Gume su u trenutku kupovine bile stare oko 4 meseca, tako da ni "rok trajanja" nije u pitanju.

                              E, sad, shta je stvarno u pitanju - ne znam. Ipak cu da probam da izbalansiram gume (problem je inache u dvema, druge dve su se lako izbalansirale nakon montazhe i nisu pravile vishe problema), a nakon toga cu da vidim shta dalje da radim... U svakom sluchaju, hvala na pokazanom interesovanju, meni zaista nije jasno shta mozhe da bude u pitanju sem "loshe srece" pri kupovini. Sama chinjenica koju sam naveo (dve su sasvim ok, dve nikako da se izbalansiraju kako treba, a sve kupljene istovremeno, kod istog prodavca, iz iste serije) ukazuje na to postoje oscilacije u kvalitetu u serijskoj proizvodnji koje prevazilaze svaki prag tolerancije...

                              Elem, sledi nastavak priche... Za sad je u planu josh jedan (poslednji) pokushaj balansiranja, i za svaki sluchaj cu da to odradim na drugom mestu, da iskljuchim i eventualni faktor greshke kod vulkanizera. Nakon toga, ako ne bude pomoci, garanciju u ruke i - reklamacija... Opet kazhem, ako do toga dodje, nadam se samo da cu imati vishe srece nego prvi put

                              Pozz =]
                              http://www.bmw.tv

                              Comment

                              Working...
                              X