posto sada vec imam nesto iskustva resih da podelim sa vama.
pre nekoliko nedelja i 2000+ km ugradio sam na zadnje vesanje vazdusne jastuke, odnosno posebne amortizere sa vazdusnim jastukom oko tela amortizera (nesto kao tzv coil over).
malim komresorom se jastuk moze pumpati po zelji u opsegu 1,5 do 8 bara odnosno time se menja tvrdoca vazdusne opruge i posredno visina zadnjeg dela vozila od tla.
istovremeno oba vazdusna jastuka su povezana jednim crevom tako da imaju i ulogu balans stangle odnosno stabilizatora samo na pneumatskom principu.
kako to izgleda u voznji...
kada se vozi po ravnom i dobrom putu a jastuci napumpaju na oko 2 bara sve je jako mekano, neravnine na putu se upijaju skoro besumno i ima se osecaj kao da auto pomalo lebdi.
isti put ali jace napumpani jastuci na oko 5 bara i utisak se menja na jako tvrdo, skoro pa neprijatno na kratkim poprecnim neravninama se bas oseti cak i u sedistu napred.
sve to pri polupraznom autu, malo opterecenje.
kada se optereti auto sa 5 odraslih osoba i nesto prtljaga onih 2 bara je premalo a oko 4 bara sam nasao da je najbolji komprpomis, najbolji osecaj na volanu.
posto sam imao prilike za veoma zahtevnu brdsku voznju nekih 400km sa usponom na preko 1400metara i nekih 8% nagiba malo sam probao i limite sa takvim setupom.
ono sto me je iznenadilo i to pozitivno je sto kada se napumpa na 3-4 bara vadusni jastuci udju u nekakvu spregu (mislim levi-desni su povezani jednom cevcicom) tako da kada auto pocne da se naginje u krivini na jednu stranu automatski se na spoljnom tocku auta poveca pritisak u jastuku i otvrdne jos malo vise a onaj drugi omeksa.
kao da se recimo opruga na spoljnom tocku u krivini izduzi i otvrdne istovremeno a na unutrasnjem tocku sabije i omeksa, nekako aktivno prema opterecenju menja osobine.
rezultat je da se auto skoro uopste ne naginje a kada se natrci na neravninu u krivini nema onoga ranijeg (blagog inace) poskakivanja zadnje osovine kada "hvata pravac" odnosno auto se ponasa puno stabilnije i nekako se samoispravlja. barem takav je osecaj na volanu, nekako auto brze prolazi kroz krivinu i puno je meksi, manje izrazen odziv na volanu.
posto odlicno poznajem taj put, tu deonicu sam presao najmanje 40tak puta sa raznim autima i sa raznim opterecenjem sada sam primetio da su gume mnogo tise, tacnije uopste nema cviljenja pri veoma ostrom prolasku kroz krivinu. odnosno mogu da povecam brzinu za oko 15 km/h u odnosu na ranije i da se jos ne cuju gume.
gume su jedne te iste, na istom autu i na istom putu sa slicnim/ istim opterecenjem pa proome nu pripisujem uzajamnom dejstvu levog i desnog vazdusnog jastuka koji su spregnuti.
za sada sam vrlo zadovoljan dobijenim rezultatom, kao bonus dobijena je i funkcija da se naduvavanjem jastuka moze menjati visina vozila odnosno podici/spustiti u opsegu oko oko 40-50mm po potrebi/zelji.
proizvodjac je americki Monroe i ja nisam nista budzio- sve pasuje sraf na sraf posto je napravljen bas za moj auto.
planiram da u sledecoj fazi dodam i malo elektronike da bih mogao tokom voznje na stisak dugmeta da menjam tvrdocu vazdusnih jastuka odnosno da prilagodjavam zadnje vesanje prema putu po kome se vozi.
za prednju osovinu Monroe nema u ponudi ali ima jedna americka maloserijska firma pa cu mozda da zagrizem i u tom smeru.
sve u svemu ispalo je bolje nego sto sam se nadao, i za sada nema nikakvih problema a koliko ce km izdrzati vazdusni jastuci tek cu videti s obzirom da se nece maziti i paziti na nasim putevima (ipak su oni za americko trziste konstruisani).
pre nekoliko nedelja i 2000+ km ugradio sam na zadnje vesanje vazdusne jastuke, odnosno posebne amortizere sa vazdusnim jastukom oko tela amortizera (nesto kao tzv coil over).
malim komresorom se jastuk moze pumpati po zelji u opsegu 1,5 do 8 bara odnosno time se menja tvrdoca vazdusne opruge i posredno visina zadnjeg dela vozila od tla.
istovremeno oba vazdusna jastuka su povezana jednim crevom tako da imaju i ulogu balans stangle odnosno stabilizatora samo na pneumatskom principu.
kako to izgleda u voznji...
kada se vozi po ravnom i dobrom putu a jastuci napumpaju na oko 2 bara sve je jako mekano, neravnine na putu se upijaju skoro besumno i ima se osecaj kao da auto pomalo lebdi.
isti put ali jace napumpani jastuci na oko 5 bara i utisak se menja na jako tvrdo, skoro pa neprijatno na kratkim poprecnim neravninama se bas oseti cak i u sedistu napred.
sve to pri polupraznom autu, malo opterecenje.
kada se optereti auto sa 5 odraslih osoba i nesto prtljaga onih 2 bara je premalo a oko 4 bara sam nasao da je najbolji komprpomis, najbolji osecaj na volanu.
posto sam imao prilike za veoma zahtevnu brdsku voznju nekih 400km sa usponom na preko 1400metara i nekih 8% nagiba malo sam probao i limite sa takvim setupom.
ono sto me je iznenadilo i to pozitivno je sto kada se napumpa na 3-4 bara vadusni jastuci udju u nekakvu spregu (mislim levi-desni su povezani jednom cevcicom) tako da kada auto pocne da se naginje u krivini na jednu stranu automatski se na spoljnom tocku auta poveca pritisak u jastuku i otvrdne jos malo vise a onaj drugi omeksa.
kao da se recimo opruga na spoljnom tocku u krivini izduzi i otvrdne istovremeno a na unutrasnjem tocku sabije i omeksa, nekako aktivno prema opterecenju menja osobine.
rezultat je da se auto skoro uopste ne naginje a kada se natrci na neravninu u krivini nema onoga ranijeg (blagog inace) poskakivanja zadnje osovine kada "hvata pravac" odnosno auto se ponasa puno stabilnije i nekako se samoispravlja. barem takav je osecaj na volanu, nekako auto brze prolazi kroz krivinu i puno je meksi, manje izrazen odziv na volanu.
posto odlicno poznajem taj put, tu deonicu sam presao najmanje 40tak puta sa raznim autima i sa raznim opterecenjem sada sam primetio da su gume mnogo tise, tacnije uopste nema cviljenja pri veoma ostrom prolasku kroz krivinu. odnosno mogu da povecam brzinu za oko 15 km/h u odnosu na ranije i da se jos ne cuju gume.
gume su jedne te iste, na istom autu i na istom putu sa slicnim/ istim opterecenjem pa proome nu pripisujem uzajamnom dejstvu levog i desnog vazdusnog jastuka koji su spregnuti.
za sada sam vrlo zadovoljan dobijenim rezultatom, kao bonus dobijena je i funkcija da se naduvavanjem jastuka moze menjati visina vozila odnosno podici/spustiti u opsegu oko oko 40-50mm po potrebi/zelji.
proizvodjac je americki Monroe i ja nisam nista budzio- sve pasuje sraf na sraf posto je napravljen bas za moj auto.
planiram da u sledecoj fazi dodam i malo elektronike da bih mogao tokom voznje na stisak dugmeta da menjam tvrdocu vazdusnih jastuka odnosno da prilagodjavam zadnje vesanje prema putu po kome se vozi.
za prednju osovinu Monroe nema u ponudi ali ima jedna americka maloserijska firma pa cu mozda da zagrizem i u tom smeru.
sve u svemu ispalo je bolje nego sto sam se nadao, i za sada nema nikakvih problema a koliko ce km izdrzati vazdusni jastuci tek cu videti s obzirom da se nece maziti i paziti na nasim putevima (ipak su oni za americko trziste konstruisani).
Comment