airbag na tockovima

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    airbag na tockovima

    posto sada vec imam nesto iskustva resih da podelim sa vama.

    pre nekoliko nedelja i 2000+ km ugradio sam na zadnje vesanje vazdusne jastuke, odnosno posebne amortizere sa vazdusnim jastukom oko tela amortizera (nesto kao tzv coil over).

    malim komresorom se jastuk moze pumpati po zelji u opsegu 1,5 do 8 bara odnosno time se menja tvrdoca vazdusne opruge i posredno visina zadnjeg dela vozila od tla.

    istovremeno oba vazdusna jastuka su povezana jednim crevom tako da imaju i ulogu balans stangle odnosno stabilizatora samo na pneumatskom principu.

    kako to izgleda u voznji...
    kada se vozi po ravnom i dobrom putu a jastuci napumpaju na oko 2 bara sve je jako mekano, neravnine na putu se upijaju skoro besumno i ima se osecaj kao da auto pomalo lebdi.

    isti put ali jace napumpani jastuci na oko 5 bara i utisak se menja na jako tvrdo, skoro pa neprijatno na kratkim poprecnim neravninama se bas oseti cak i u sedistu napred.

    sve to pri polupraznom autu, malo opterecenje.

    kada se optereti auto sa 5 odraslih osoba i nesto prtljaga onih 2 bara je premalo a oko 4 bara sam nasao da je najbolji komprpomis, najbolji osecaj na volanu.


    posto sam imao prilike za veoma zahtevnu brdsku voznju nekih 400km sa usponom na preko 1400metara i nekih 8% nagiba malo sam probao i limite sa takvim setupom.

    ono sto me je iznenadilo i to pozitivno je sto kada se napumpa na 3-4 bara vadusni jastuci udju u nekakvu spregu (mislim levi-desni su povezani jednom cevcicom) tako da kada auto pocne da se naginje u krivini na jednu stranu automatski se na spoljnom tocku auta poveca pritisak u jastuku i otvrdne jos malo vise a onaj drugi omeksa.

    kao da se recimo opruga na spoljnom tocku u krivini izduzi i otvrdne istovremeno a na unutrasnjem tocku sabije i omeksa, nekako aktivno prema opterecenju menja osobine.

    rezultat je da se auto skoro uopste ne naginje a kada se natrci na neravninu u krivini nema onoga ranijeg (blagog inace) poskakivanja zadnje osovine kada "hvata pravac" odnosno auto se ponasa puno stabilnije i nekako se samoispravlja. barem takav je osecaj na volanu, nekako auto brze prolazi kroz krivinu i puno je meksi, manje izrazen odziv na volanu.


    posto odlicno poznajem taj put, tu deonicu sam presao najmanje 40tak puta sa raznim autima i sa raznim opterecenjem sada sam primetio da su gume mnogo tise, tacnije uopste nema cviljenja pri veoma ostrom prolasku kroz krivinu. odnosno mogu da povecam brzinu za oko 15 km/h u odnosu na ranije i da se jos ne cuju gume.

    gume su jedne te iste, na istom autu i na istom putu sa slicnim/ istim opterecenjem pa proome nu pripisujem uzajamnom dejstvu levog i desnog vazdusnog jastuka koji su spregnuti.


    za sada sam vrlo zadovoljan dobijenim rezultatom, kao bonus dobijena je i funkcija da se naduvavanjem jastuka moze menjati visina vozila odnosno podici/spustiti u opsegu oko oko 40-50mm po potrebi/zelji.


    proizvodjac je americki Monroe i ja nisam nista budzio- sve pasuje sraf na sraf posto je napravljen bas za moj auto.

    planiram da u sledecoj fazi dodam i malo elektronike da bih mogao tokom voznje na stisak dugmeta da menjam tvrdocu vazdusnih jastuka odnosno da prilagodjavam zadnje vesanje prema putu po kome se vozi.

    za prednju osovinu Monroe nema u ponudi ali ima jedna americka maloserijska firma pa cu mozda da zagrizem i u tom smeru.

    sve u svemu ispalo je bolje nego sto sam se nadao, i za sada nema nikakvih problema a koliko ce km izdrzati vazdusni jastuci tek cu videti s obzirom da se nece maziti i paziti na nasim putevima (ipak su oni za americko trziste konstruisani).
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #2


    Shto se ono kazhe: "alal vera"

    Chitao sam o ovoj "after market" ugradnji vazdushnih jastuka/oslanjanja, ali je u pitanju bio jedan strani auto-magazin pa sam mislio da je to malo daleko od nas, pre svega ekonomski gledano...

    planiram da u sledecoj fazi dodam i malo elektronike da bih mogao tokom voznje na stisak dugmeta da menjam tvrdocu vazdusnih jastuka odnosno da prilagodjavam zadnje vesanje prema putu po kome se vozi.
    Aktivna/dinamichka kontrola oslanjanja!



    Pozz =]
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • ibiza
      CBC Senator XXL
      • 16.03.2005
      • 304
      • Beograd
      • Renault clio sport 172

      #3
      Ja te jastuke fabricki imam u astri.Kod mene pise da se pumpaju od 0,8 do 5 bara.

      Comment

      • Aladin
        CBC Senator
        • 17.08.2005
        • 223
        • Beograd

        #4
        Sve te blagodeti daju Citroenove "bombice" i na starijim modelima kao sto je moj gde se mehanickim polugama na svakoj osovini otvara ventil za hidrauliku i dodaje pritisak na tocak koji je najoptereceniji.....

        O novim modelima sa elektronikom necu ni da govorim.....
        Btw, razni proizvodjaci automobila su trazili od Citroena licencu za hidrauliku. Prodali su je samo jednoj firmi koja im nije konkurencija na trzistu, Rols Rojsu.....
        Ko prvi devojci - sam u nju upada!

        Comment

        • M-power
          Moderator
          • 10.01.2005
          • 10060
          • Bg; Banovo Brdo
          • CorsaC, astra H,

          #5
          Bas super, Brick.
          Reci mi sada koliko kosta taj zadnji set, i dal si to kupio kod nas i ako jesi, postoje li setovi za vecinu modela koji se pretezno voze kod nas.

          Drugo da li je visina direktno vezana sa tvrdocom ili nije? Mislim dal mozes imati nizak auto sa tvrdim ogibljenjem kao i visok sa mekanim ili je sistem time ogranicen i sto visi to tvrdji.

          A trece. Kako je resena bezbednost? Dal pucanjem (propadanjem) vazdusnog jastuka ima neka zastita ili dolazi do potpunog gubitka kontrole nad autom. Ili je ipak dotrajalost vezana samo za blage gubitke pritiska i tome slicnom?
          To date there has never been a faster car built for the public road and,
          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            M ajmo redom od kraja...

            ne znam, jos je novo i necu valjda tako brzo ispitivati i takve opcije... ma salim se, kada se izgubi totalno pritisak stanje se vraca na default postavku sa celicnim klasicnim spiralnim oprugama tako da ne verujem da bi doslo do gubitka kontorle nad autom.

            drugo, visina jeste direktno vezana sa tvrdocom, upravo ono sto meni treba. kada je vise tereta pozadi i veca masa koja bi mogla da osciluje, da se zanosi auto tada je veca tvrdoca koja "umiruje auto".

            inace, promena sa 2-4 bara bitno menja tvrdocu a visina se promeni tek za oko 15mm, skoro zanemarivo. kako je meni auto zbog toroidne boce i jos ponecega sto stalno vucaram u autu jedno 150kg tezi pozadi bio je prenizak tako da je sada taman u normali.

            prvo je najteze pitanje, kod nas nema direktno u prodaji ali kao moze da se navodno naruci. to navodno jer nisam imao hrabrosti da probam, nisu mi ulivali poverenje a i cena je onako, pa neprimamljiva trazena ovde.

            kupljeno je u Americi, kosta komad nekih 40tak evra neto (tacnije 38 evra) sa kompelt ventilom, cevima za pritisak i uputstvom za ugradnju.

            posebni trosak je transport, to je vec od slucaja do slucaja ne bih znao da procenim.

            sto se izbora za razne modele tice to bas i ne znam, ali mislim da Monroe ima solidnu ponudu. bar oni modeli iz Evrope koji su se prodavali u SAD su uglavnom zastupljeni i naravno svi americki i vecina japanskih marki ali za modele kod nas nisam siguran.

            doduse nisam ni trazio.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              Citroenov sistem je na bazi (tvde) hidraulike a ovo je pneumatski sistem na bazi vazduha (koji je stisljiv i meksi).
              vozio sam CX i mislim da znam kako se ponasa, vesanje je ok (osim pouzdanosti i trajnosti) ali je hidraulicna nozna kocnica i hidrualicni volan nesto sto ne mogu da opisem- neupotrebljivo za voznju jer ima samo on-off polozaj. nimalo povratnih informacija, nema doziranja ili je max ili je min...jako gadno za voznju po mokrom. uz to je i prednji pogon, veoma nezgodan i neokretan auto u voznji , mislim na CX.
              probao tu Citroen varijantu hidraulike, hvala.

              btw, jos od 1979 Mercedes ima hidro vesanje na bazi slicno Citroenu kao opciju a od 1982. Volvo 760 serijski, kao i BMW 700 od 80 i neke isto serijski/opciono zavisno od godista. i to sve bez Citroen licence jer radi na sistemu koji je razvila firma Boge- Nivomat.

              probao sam i to i nije lose ali nije ni dobro, previse je mekano i previse je spor odziv.

              danas se nekako nametnuo pneumatski sistem, osim cene ne vidim drugi razlog ali eto to je neki trend.

              zao mi je sto nisam nikada imao prilike da provozam Citroena Active 2, prototip koji je mnogo obecavao ali nikada nije zaziveo.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              Working...
              X