Neka mi neko kaze, koji je bolje amortizer staviti, gasni ili uljni, i koje su konkretno prednosti jednog i drugog.
Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.
Pre svega sve zavisi od toga na koji auto mislish, i kakve su tvoje "vozachke aspiracije" Mozhesh na isti auto ugraditi i jedno i drugo, ali za pojedine nema smisla izabrati jedan ili drugi tip.
Konkretno:
- gasni amortizeri su "tvrdji", "bolje" prenose neravnine na putu a o vecim rupama i "bunarima" da i ne pricham - bubrezi tu stradaju samo tako Sa druge strane, bez gasnih amortizera se teshko mozhe zamisliti neki iole jachi "performans" automobil danas, o sportskim modelima i "street" verzijama egzotichnih automobila da i ne pricham. Dakle, mnogo bolje drzhe pravac, odrzhavaju automobil stabilnijim pri naglim manevrima (iznenadno kochenje i promena pravca, izbegavanje vozila u kritichnoj situaciji i sl.), a o boljem drzhanju pravca i vecoj stabilnosti u krivinama da i ne pricham... Koliko je meni poznato, gasni amortizeri su "na papiru" i dugovechniji, shto je opet relativno jer sve zavisi od uslova puta i nachina/stila vozhnje. Josh jedna bitna stvar kod njih je da je bezbednost bolja u smislu da je pri naglom kochenju automobil stabilniji, pa chak je i zaustavni put kraci u odnosu na uljne amortizere. Sve ovo, naravno, vazhi ako je su amortizeru u ispravnom stanju, ali i opruge i ostali delovi veshanja. Mana im je neshto veca cena u odnosu na uljne amortizere, i evidentno neudobnija vozhnja. Nedavno je Monroe "izbacio" novu seriju gasnih amortizera "Reflex", koji nude stabilnost i performans gasnih amortizera a istovremeno nude bolju (poboljshanu) udobnost u odnosu na standardne gasne amortizere kojima je upravo (ne)udobnost u vozhnji najveci (i uglavnom jedini) minus...
- uljni amortizeri, sa druge strane, nude bolju udobnost u smislu da su "mekshi" pa je amplituda vertikalnih oscilacija vozila veca shto se u vozhnji nailaskom na neravninu na putu oseca i opisuje kao "ljuljanje", ili "poskakivanje". Definitivno udobnija varijanta, mnogo manje zamara na kracim putovanjima a na duzhim putovanjima definitivno nema premca niti rivala u gasnim amortizerima. Karakterishe ih i u proseku nizha cena, mada mnogi pribegavaju i naknadnom "punjenju amortizera" chime im produzhavaju zhivotni vek, shto je, naravno, totalno pogreshno jer im se prvobitne karakteristike ne mogu "nadomestiti". Loshije su od gasnih u smislu bezbednosti jer pri naglim manevrima ili kochenjima ne drzhe auto stabilnim, shto josh vishe ugrozhava auto i njegove putnike u datoj kritichnoj situaciji. Loshe su za iole zhustriju vozhnju, narochito u krivini jer se zbog "mekoce" automobil jako "naginje" sa spoljashnje strane a unutrashnje gume gube ionako oslabljeni kontakt, chime je stvorena idealna situacija za prevrtanje na krov...
Dakle, nije u pitanju koji je amortizer bolji, nego koji je auto u pitanju i, mozhda najvazhnije, kakav je ochekivani stil vozhnje datog auta. Medjutim, amortizeri kao takvi jesu potreban ali ne i dovoljan uslov stabilnosti (manje ili vece) nekog auta, ali su definitivno jedan od najvazhnijih elemenata i chlanova u celoj jednachini. Neispravnim amortizerima se stabilnost auta na putu jako ugrozhava, narochito ako su poremeceni i nepravilno potrosheni amortizeri na istoj osovini. Sem toga, nepravilni amortizeri znatno povecavaju zaustavni put vozila, pa je, uzevshi u obzir i gore navedeno, jasno da je najvazhnije i pre svega bitno imati pravilan i ispravan amortizer. Dakle, bezbednost na prvom mestu!Sve ostalo je samo stvar lichnog izbora i lichnih vozachkih aspiracija.
Kao sto je receno, zavisi sta se hoce od svakodnevne voznje- udobnost ili upravljivost (u smislu da cesto vozis agresivno).
Treba da znas da su "gasni" amortizeri ustvari uljani sa posebnom komorom ili komorama gde se nalazi inertni gas pod visokim ili niskim pritiskom. Znaci klip amortizera se kao i kod uljanog krece kroz ulje.
E sad, gasni amortizeri sa "visokim pritiskom" su najneudobniji, sa niskim su neka vrsta kompromisa izmedju udobnosti uljnih i "neudobnosti" gasnih sa visokim pritiskom.
Sta da vam kazem, sem jedno hvala na iscrpnom odgovoru
Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.
Ukratko, za nase puteve uljni jer su otporniji i dugotrajniji. Gasni generalno daju bolje reziltate ali je i to diskutabilno jer postoji citava gama amortizera, jednosmernih, dvosmernih, meksih, tvrdjih ako se uporedjuje par prema paru. Prevedeno koliko para toliko muzike, ali podloga po kojoj se vozi je presudna po trajnost a po meni i izbor. Ono sto je pogubno za amortizer je temperatura, proterajte auto sa novim amortizerima makadamom u stilu ColinMcreea, i propisace svaki koji nije namenjen za tu voznju. Toliko se zagreje da probije semeringe cas posla.
Sto se tice amortizera, Bilstein, Boge bi bili moj izbor.
oji je bolje amortizer staviti, gasni ili uljni, i koje su konkretno prednosti jednog i drugog.
gasni iskljucivo.
uljani se prakticno ne koriste zadnjih 20tak godina u iole kvalitetnije konstruisanim automobilima.
razlika je drasticna u praksi-
gasni (imaju i ulje i gas uvek) su znatno udobniji, meksi i u bitno vecem radnom rasponu zadrzavaju predvidjene karakteristike u svim klimatskim uslovima.
uljani, su na pocetku udobniji ali vrlo brzo (oko godinu dana najduze) postanu tvrdi i jako neudobni. ulje se lako pregreje, izgubi viskozitet koji treba i prakticno se izgubi radni hod amortizera pa vesanje pocne da radi na limitu, cesto na onom mehanickom posto tocak nekontorlisano (bez amortizacije) skakuce.
pri tome, uljani amortizer gubi funkciju na spoljnoj temperaturi preko 35C i ako se vozi duze od 3-4 sata u kontinuitetu jer se ulje pregreje, postane retko ko voda i amortizer gubi bilo kakvu funkciju.
najgora posledica je osetno ljuljanje vozila, zanosenjenje vozila u krivinama i produzen zaustavni put pri ostrom kocenju.
uz to im je i dani vek skroman, kao i pocetna cena.
gasni nema nijednu od tih mana jer se iznad ulja nalazi poseban inertni gas koji ne dozvoljava da se ulje peni, i time pregreva a uz to vadusni jastuk je daleko bolji apsorber sitnih neravnina nego tvrdo (nestisljivo) ulje. sa gasnim je kocenje mnogo bolje, stabilnost u krivini konstantna tokom celog radnog veka i prakticno sve dok je ispravan gasni amortizer je uvek istih radnih karakteristika nezavisno od spoljne klime, ili duzine puta.
gasni postoje kao dvokomorni (jeftiniji, prosecni) i jednokomorni (kvalitetniji, skuplji) koji su obicno sa neogranicenom kilometrazom i dozivotnom garancijom.
postoje jos i gasni niskog i visokog pritiska- niskog su za putnicke aute a visokog za trkacke piste (generalno, ima i izuzetaka).
podvarijanta gasnih su amortizeri koje vlasnik moze da podesava i menja karakteristike, bilo u oba smera delovanja ili samo jednom (uvlacenje ili izvlacenje).
ti su i najskuplji obicno ali svaki vlasnik moze da ih prilagodi bas svojim zeljama i stilu voznje pa su najfleksibilnije resenje.
ja uljane ne bi ni razmatrao, to je za brzine reda bicikla.
gasni nude sigurnost ponasanja auta u voznji, dobro kocenje i duzi radni vek uz neznatno visu pocetnu cenu.
Nedavno je Monroe "izbacio" novu seriju gasnih amortizera "Reflex", koji nude stabilnost i performans gasnih amortizera a istovremeno nude bolju (poboljshanu) udobnost u odnosu na standardne gasne amortizere kojima je upravo (ne)udobnost u vozhnji najveci (i uglavnom jedini) minus
imao takve pre 8 godina na ranijem autu, nisu me odusevili i ne rade dobro kako sugerise reklama. tada su se zvali Sensa Trac a sada je ime promenjeno u Reflex (ista stvar koliko znam konstrukcijski).
Monroe generalno kratko traju, meni se nekako cine econo varijantom, najniza klasa kvaliteta ali su lako dostupni i prave se zaskoro sve sto ima 4 tocka.
Uzeo sam Bilstein gasne, pa cu videti jesam li ucinio pravu stvar.
Brick sto se tice onog ljuljanja sa uljnim to sam primetio u toku voznje, pogotovu ako ima u krivini neka mala neravnina, vidim da mi prednji kraj kao na talasima, e sada to je i posledica da su mi prednji amortizeri losi, a sada cu videti sa ovim sta ce da se desava, ocekujem dobro drzanje
Jos jednom hvala svima.
Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.
Prednji su 2650din gasni danas kupljeni, a zadnji oko 2500.
Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.
Kod generalnog zastupnika Vudin trade tel. 3970241 i trazi maloprodaju.
Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.
Comment