Imam problem, jer mi je puko brezon na Berlingu. Ostao je navoj unutra. Kako to da izvadim? U pitanju je zadnji levi tocak. Koliko sa takvim nedostatkom mogu da vozim a da ne napravim neku vecu stetu?
Puko brezon na Berlingu
Collapse
X
-
Re: Puko brezon na Berlingu
Vožnja na duži rok sem do majstora nije preporučljiva, rasklimaćeš i ostale brezone. Brezon se vadi specijalnim levim burgijama koje nemaš i bar nemaš kvalitetne pa ne pokušavaj. Prostiji dostupni načini su bušenje brezona, mora se dobro obeležiti centar ostatka brezona i probušiti manaj rupa, 3-4 mm a onda velika koliko treba za novo urezivanje navoja. Ako je dobro probušeno, ureznica će samo izbaciti ostatak brezona i neće povrediti navoj. Postoji mogućnost da se prilikom bušenja većom burgijom brezon "zavrne i prodje sa druge strane. Drugi način je zabušivanje rupe od recimo 5 mm a onda u to zakucati dobar ćelični klin koji ima 3 ili 4 oštre strane pa sa njim pokušati odvijanje. Ako je zapeklo pomaže i grejanje brenerom itd... Ima mnogo načina uopšte nisu problematični ali ako nemaš iskustva pokvarićeš glavčinu, ostavi to profesionalcima.
-
-
Re: Puko brezon na Berlingu
Zašto puca uopšte? Meni se desilo na Jazz-u da pukne pri skidanju točkova, kod vulkanizera...
Njegovo objašnjenje je da je bio dotrajao..
Objašnjenje majstora koji ga je menjao (košta 3-3.5k din sa zamenom,) je da je vulkanizer zaboravio da vrati smer, zavrne navrnutu maticu na brezon i da ga je samo prekinuo (zar zavrtač nema ono kvačilo na neku vrednost Nm, baš zbog toga?)
Naknadno objašnjenje vulkanizera je bilo da su kod nekih automobila brezoni šuplji i da se troše vremenom i da imaju servisni interval (smešno mi, šta ću) te da je to normalno da se desi ponekad.
Comment
-
-
Re: Puko brezon na Berlingu
Todos, da ili nekom mehaničaru svejedno, biće bolje ipak mehaničaru
Jitzo, taj tvoj vulanizer je izgleda šupalj ali mu to niko nije rekaoNormalno da pucaju kad šabani stave pištolj na 12 bara pa zategnu a ako otpuštaš posle par meseci treba ti poluga od 2 metra... Retko koji pneumatski pištolj ima kvačilo ali svaki odole ima regulaciju sile zavrtanja koja se reguliše uz normalan pritisak vazduha iz kompresora ali nema se vremena da se šraf odvrće i zavrće 2 sekunde, to mora biti zzzt, gotovo
Na svakom šrafu piše koliko trpi kila na zatezanje, šrafovo točkova se neretko stežu daleko preko maksimuma...
Comment
-
-
Re: Puko brezon na Berlingu
Kada sam menjao točkove pokušao sam sa fabričkim cevastim ključem koji ide uz dizalicu. Nisam uspeo da odvrnem ni jedan. Morao sam da uzmem polugu kao ispomoć. Ja sam ga slomio. Još interesantna stvar taj cevasti ključ i dizalicu proizvodi od 2005.god u svim francuskim automobilima kao prva ugradnja jedna naša firma.
Comment
-
-
Re: Puko brezon na Berlingu
pa to je plus pošto se nije slomio ključ
jel taj automobil ima brezone(šrafove koji vire iz točka) i matice ili ima šrafove koji se zavrću u glavčinu?
offtopic
naša firma iz pazove pravi trouglove za peugeot u originalu takođe
Comment
-
-
Re: Puko brezon na Berlingu
Ako je brezon u pitanju nema potebe da se busi.
Skine se dobos, izbije ostatak i nabije drugi brezon. Kod diskova i na pednjoj osovini je malo komplikovanije(demontaza glavcine), a princip zamene isti.
Ako je sraf u pitanju onda moze da bude i malo busenja i ,,levog'' burgijanja, ali ponekad ni to ne mora zbog toga sto sraf ume da viri sa unutasnje strane glavcine/dobosa pa ponekad mogu da pomognu ,,malo'' vece rol-cangle i/ili grejanje.Glupost nas je do ovde dovela, glupost ce nas i izbaviti.
Homer J. Simpson
Comment
-
-
Re: Puko brezon na Berlingu
Vire iz točkova brezoni.
Ma de da skidam sad doboš, pitao sam i dobio odgovor da se to nekako odradi bez skidanja. Čak bi i ja to mogao da odradim ali levu burgiju ne mogu nigde da nađem. Interesantno da to u alatima skoro nije ni predviđeno, a vidite da može da posluži u određenim situacijama.
Comment
-
-
Re: Puko brezon na Berlingu
Originally posted by VVLAJKOAko je brezon u pitanju nema potebe da se busi.
Skine se dobos, izbije ostatak i nabije drugi brezon. Kod diskova i na pednjoj osovini je malo komplikovanije(demontaza glavcine), a princip zamene isti.
Ako je sraf u pitanju onda moze da bude i malo busenja i ,,levog'' burgijanja, ali ponekad ni to ne mora zbog toga sto sraf ume da viri sa unutasnje strane glavcine/dobosa pa ponekad mogu da pomognu ,,malo'' vece rol-cangle i/ili grejanje.
Comment
-
-
Re: Puko brezon na Berlingu
Kog ti berlinga vozis? Nema berlinga na kome postoje brezoni na tockovima. Postoje samo srafovi za tockove i imas rupe sa navojem u glavcini.
By null at 2010-11-09
Sto se tice voznje sa 3 srafa, ja tako vozim od 2004 godine. Jbg zahebali mi navoj na jednom srafu a ja nikako da nadjem vremena da to sredim. Evo sad cu menjati paknove pa cu srediti i to...
Comment
-
-
Re: Puko brezon na Berlingu
Zar nisu svi Francuzi na tri šrafa
Šalu na stranu.. postoji mogućnost da se u polomljen šraf ureže levi navoj i zavrne šraf sa levim navojemdo kraja..onda bi trebalo da krene taj polomljen.
Aspirazione naturale!
Comment
-
-
Re: Puko brezon na Berlingu
Ajde da ne otvaram novu temu, pitanje je da li šraf može da prođe kroz glavčinu na drugu stranu i da onda kači negde ako je dovoljno dugačak? Pitam jer sam kupio pre neki dan nove šrafove za alu felne ali su dosta duži nego oni što su bili na autu a mogu da se zavrnu do kraja. Evo kako to izgleda:
Comment
-
Comment