Zamena Gume

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dankoni
    CBC Početnik
    • 17.09.2005
    • 5
    • Beograd

    Zamena Gume

    Posto mi je danas pukla zadnja desna guma trebam naci zamenu pa htedoh pitati jel treba da promenim i onu drugu zadnju ili samo ovu a ako ne nadjem iste da li onda pozadi moze par bridgestone a napred da ostanu dunlop.

    Usput gde da nadjem dunlop SP Sport 9000 215/45 R17?
    Ako ne tu koja je onda najbolja?

    Inace auto je alfa romeo 147...
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #2
    Izuzetno je pozheljno/preporuchljivo da gume na istoj osovini budu iste velichine/dimenzije ali i tipa, dakle apsolutno identichne gume. Svaka odstupanja ce u manjoj ili vecoj meri doprineti smanjenoj stabilnosti i upravljivosti auta, dakle direktno ce pogorshavati bezbednost.

    Zbog drugachijih karakteristika razlichitih tipova guma ce se sve razlike vishestruko manifestovati na klizavom asfaltu/po kishi, na shta posebno treba obratiti pazhnju...

    Dakle, ako ikako mozhesh (mislim materijalno) izbegni ove zahebancije... Rizik nije vredan nekih 5000 dinara...

    Pozz
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • dankoni
      CBC Početnik
      • 17.09.2005
      • 5
      • Beograd

      #3
      Ah samo sto se ovde vrednost povecava na nekih 180000 dinara.....

      Toliko su 215/45 Dunlop Sport Maxx jedna....

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        ah, pa sad koliko vredi zivot...cena je relativna.

        ako vec jesu takve dimenzije guma na takvom autu onda moraju da budu sve 4 iste, ili bar 2+2 kao tehnicki minimum.

        ako nema uslova za ispravne gume uvek je preporuka ne koristiti auto. pogotovu sada kada dolazi jesen i zima sa posebno otezanim uslovima puta.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • Wiz
          CBC Senator XXL
          • 30.09.2004
          • 3104
          • Nish

          #5
          Ja sam godinu dana nzad koristio Pireli P6000 215 55 16 i Michelin Pilot Sport 205 55 16 bila je nuznost i nisam nesto ludovao kolima tako da nisam upao zbog toga u neku kriticnu situaciju,jedino sam primetio blago vucenje u desno,i jos nesto dosta vise istrosene plocice na strani gde je bila veca guma Pirelli,tako da moze ako je nuzno ako mozes stavi 2 iste

          Comment

          • ada
            CBC Senator XXL
            • 04.06.2005
            • 2375
            • Novi Sad
            • Svasta nesto

            #6
            ada12

            nadji ako mozes jokahomine gume! Odlicne su a inace i kumho je sve jaci i jaci! Po cenama su dosta jeftinije od gore vec pomenutih a po kvalitetu (wv jw uveo kumho u fabricku ugradnju) !!!!
            Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
            Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
            Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
            Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!

            Comment

            • dankoni
              CBC Početnik
              • 17.09.2005
              • 5
              • Beograd

              #7
              Resio sam kupicu dve zimske i staviti napred za zimu a kad dodje leto stavicu ih nazad a letnje napred a ako budem imao kinte uzecu 2 letnje nove a zimske u garazu!
              a sledece zime uzmem dve zimske... pa ima 4 jedne 4 druge....
              Trenutno su mi 215/45 na 17" felnama mozda je bolje kasnije da predjem na 16" tad mi idu na kola 205/60 sto znatno jeftinije....

              No za ovu sezonu kombinacija zimske letnje...

              Comment

              • Wiz
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 3104
                • Nish

                #8
                Vecina nasih prodavaca i nezna da to postoji,vec se cudom cude,dosta se tesko nalazi za rrazliku od 205 55 16 a i skuplja je

                Comment

                • dankoni
                  CBC Početnik
                  • 17.09.2005
                  • 5
                  • Beograd

                  #9
                  Resio sam da predjem na 16" felne sa 205/55 gumama verovatno za prvo vreme tigar prima...

                  Comment

                  • Wiz
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 3104
                    • Nish

                    #10
                    Probaj Goodyear HydraGryp ili Barum Bravuris

                    Comment

                    • Danilo
                      CBC Senator XXL
                      • 02.10.2004
                      • 908
                      • Beograd, Dorcol

                      #11
                      Trebali bismo ja i devojka da uzmemo nove gume za 15` felne, a i juce mi je jedna pukla u voznji, sada su na kolima 185/65/14, a mislio sam da uzmemo Tigar Prima u dimenziji 195/50/15, ali ne znam kako se ona ponasa zimi i na vlaznom?

                      Da li je bolji izbor TG635 sa istom dimenzijom ili mozda 195/55?
                      www.blindmanmotorsport.com

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        kupicu dve zimske i staviti napred za zimu a kad dodje leto stavicu ih nazad
                        vrlo je preporucljivo da se promeni redosled, zimske (nove i bolje) gume obavezno pozadi a losije gume napred.

                        bilo da je prednji bilo da je zadnji pogon, to je u voznji najbezbednija kombinacija kada su razlicite gume u pitanju.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Black Knight
                          CBC Senator XXL
                          • 13.10.2004
                          • 2020
                          • Novi Beograd, kicblo

                          #13
                          brick, nekako mi nelogicno da zimske gume zimi stavlja nazada jos su i nove...a recimo pogon je napred...zasto?
                          Injection is good,but I'd rather be blown!

                          Comment

                          • dranix
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 3079
                            • Antwerpen/Belgium
                            • Saab 9-3

                            #14
                            Ranko,
                            Tvoje pitanje SVIMA zvuci nelogicno. Prednjim tockovima se upravlja i mozes da dodajes ili oduzimas volan koliko hoces u krivinama. Ako su zadnje gume lose opasno se zanosi zadnji kraj i nema sile da se zadrzi auto na putu. Prirodna osobina ponasanja tj. rasporeda sila je takva da vozilo u krivini tezi da se vrti ukrug pri cemu zadnji deo tezi da "prestigne" prednji. Uvek je na prvom mestu bezbednost pa je zato pravilo da su "bolje" gume pozadi. Medjutim, ne znaci da ce losije gume napred sa prednjim pogonom imati bolji grip ili bolje aquaplaning osobine. Sad jedno veoma vazno pitanje. Pod onim "BOLJE" ja ne mislim samo na manje istrosene mada se tako to uglavnom tumaci vec da drze bolje u krivinama. Svako ko ima malo vise iskustva zna da neke gume imaju mnogo bolju bocnu stabilnost a narocito one asimetricne. Ne vredi uvek ni da je guma sa debljom sarom ako je po prirodi losija. E sad to treba i znati koji je model kakav a za to postoje nezavisni testovi na netu. Ipak je ovde bilo reci samo o tome da se stave manje istrosene gume nazad ako su sve cetiri isti model. Kad su neki sportski automobili u pitanju (koji su lagani pa sve dolazi do izrazaja jos vise) cesto se kombinuju 2+2 NAMERNO zbog odredjenih voznih karakteristika pri cemu mogu da budu gume ne samo razlicite vec i od razlicitih proizvodjaca (ali istih dimenzija). Takodje je negde fabricki predvidjeno da zadnje gume budu sire od prednjih i to ne samo zato sto je recimo zadnji pogon pa radi boljeg prenosa snage vec u velikoj meri radi ponasanja u krivinama. Gume su nauka za sebe ali nama ostaje ne samo da citamo sta se pise o njima nego da nadjemo uopste odredjene modele u prodaji. U SCG je izbor ogranicen rekao bi neko ali ni na zapadu nema bas tako lako da se nadje bilo sta sto se procita na site-ovima. I naravno, cena igra veliku ulogu i NIJE NIKADA u potpunom skladu sa karakteristikama. Ovo zadnje u smislu da ponekad losija guma kosta vise. Ne mozda mnogo vise, ali ipak vise. Trgovina i njihova logika a i musterije su cudo.

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              #15
                              Ranko,
                              Brickov Volvo je za zadnjom gurkom briga njega za nas. Salim se. Ja uvek imam "otkacenu" logiku pa mislim da je Brick u pravu zato sto se ne sme ni u ludilu staviti losija guma pozadi zbog BEZBEDNOSTI a ako prednje imaju los grip to ce nas samo naterati da kupimo bolje za napred. Ovo je zakon i nema mesta za neke narocite kompromise po pitanju finansija. Radije se ne vozite u nesigurnom vozilu po kisi i snegu. Oni BMW fanatici imaju skoro uvek drugi zimski auto a sta cemo mi siromasni ne znam

                              Comment

                              Working...
                              X