robusnost automatskog menjaca

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bluealek
    CBC Član
    • 10.11.2004
    • 85
    • Beograd

    robusnost automatskog menjaca

    Danas sam imao havariju na autu gde se sve odigralo (bar od trenutka kad sam primetio da nešto nije u redu) u pola minuta. Naime, prslo mi je crevo koje vodi ulje od automatskog menjača do hladnjaka menjača i krenulo rapidno da se izliva.

    Ja sam konstatovao da se sa autom nešto čudno dešava u trenutku kad mi je menjač na vrlo blag pritisak papučice gasa odradio dvostruki kickdown. Stao sam na semaforu i trenutak kasnije se upalilo zeleno, kad sam pokušao da krenem prvo je menjač malo proklizao pre nego što je uhvatio. Razmišljajući šta se zbiva primetio sam da raspršujem nešto za sobom, a zaustavio sam se i ugasio motor na sledećem ćošku, kad sam osetio blagi "smrad lamele" i učinilo mi se da se nešto dimi ispod haube. Digao sam haubu da shvatim šta se zapravo dešava i video da je sve u prednjem delu (hladnjak, ventilator, kaiševi) isprskano uljem i da se ispod toga na asfaltu slila poprilična barica.

    Sreća u nesreći je da se to dogodilo na samo stotinak metara od Certus servisa gde inače održavam auto, pa su momci koliko odmah došli da me odvuku u servis. Tamo je konstatovano da je prslo to crevo i ovih dana će biti odrađena zamena. Na moje pitanje "ima li šanse da je crkao menjač" dobio sam odgovor da su šanse 1:100, s obzirom da nisam nešto pokušavao da ga silujem i vozim, već da sam na 100 m od primećivanja problema stao i ugasio auto.

    Mene i dalje kopka crv a "presudu" verovatno neću znati još koji dan dok mi ne završe to sa crevom i sipaju novo ulje, pa me zanima da li mislite da je njihova procena realna? Imam li razloga za brigu, ili mogu mirno da spavam? Da li može da se desi da je to bizarno šaltanje bilo samo posledica smanjenja pritiska ulja zbog njegovog rapidnog gubljenja, a ne posledica konkretnih trajnih oštećenja do kojih je eventualno došlo usled pregrevanja (ako ga je bilo u kritičnoj meri)? Menjač mi je do sada inače šaltao besprekorno, nikakve probleme nije pravio.

    Uzgred, pošto ću svakako morati da sipam novo ulje, koje ulje za automatske menjače preporučujete? Vidim da se i preko www.svezakucu.co.yu nudi neko Total-ovo po iznenađujuće povoljnoj ceni od samo 400 i neki dinar za litar, pa ne znam da li sam to ja utripovao da je ulje za automatske menjače jako skupo, ili sa ovim nešto nije u redu.
  • Nenad
    CBC Senator XXL
    • 06.01.2005
    • 1364
    • BBgd/Mow

    #2
    Odokativno,
    mislim da je menjac u redu mada malo zabrinjava taj smrad, postoji mogucnost je da je izgoreo komplet lamela. Ako se nisi vozio dok je smrdelo znaci da nije mnogo proklizavao. Inace sto se tice saltovanja mislim da je to bilo prouzrokovano padom pritiska i "zbunilo" menjac.
    Boost or bust...

    Comment

    • djukic
      CBC Senator XXL
      • 27.03.2005
      • 2526
      • Beograd

      #3
      Licno iskustvo na BMW-u. Majstor posle ugradnje menjaca postavio creva ka hladnjaku na remenicu alternatora. Alternator presekao crevo i ulje procurilo. Menjac nije ostao bez ulja ali je ostao s malo ulja. Ista stvar se desila odnosno nije mogao da salta kako treba. Cim sam zamenio creva i nalio ulje sve je bilo OK. Inace smrad na lamelama se lako oseti, a i vidi se cim nalijes ulje i provozas 2 km podigni sipku za merenje ulja. Ukoliko si i malo spalio lamele ulje ce biti zamuceno i osetices smrad na davacu...
      https://t.me/pump_upp

      Comment

      • bluealek
        CBC Član
        • 10.11.2004
        • 85
        • Beograd

        #4
        Sve se dobro završilo - nakon zamene oštećenog creva (i preventivne zamene onog drugog koje nije izletelo, ali je jednako izgubilo mekoću i prečnik usled starosti), nadoknade izgubljene količine ATF ulja (falilo je oko 4 litre) menjač se ponaša besprekorno i nema prljavštine u ulju, što verovatno znači da su lamelice preživele kratkotrajno zagrevanje bez oštećivanja. Ipak automatski menjači nisu baš tako "svileni" kako brick tvrdi .

        Comment

        • djukic
          CBC Senator XXL
          • 27.03.2005
          • 2526
          • Beograd

          #5
          Pa nisu svileni ali moras uzeti u obzir da i u ono malo servisa koji hoce da pogledaju automatik, prakticno ynaju samo da promene ulje i eventualno filter. Neznanje ti je cudo
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • bluealek
            CBC Član
            • 10.11.2004
            • 85
            • Beograd

            #6
            Ovaj tip što mi servisira auto kad je dobre volje (odnosno nije u naletu depresije) kaže da je za njega remont automatskog menjača rutinska stvar, da ih je u životu odradio na stotine i da ih po potrebi uspešno rade u zvaničnom DC servisu gde je inače zaposlen (tip je imao jedno 20-ak godina serviserskog staža u Americi). Kaže da je njemu manuelni menjač špansko selo, jer se nije bavio njima .

            Comment

            • KKK
              CBC Član
              • 16.09.2005
              • 68
              • Beograd

              #7
              jes' da je pomao off-topic ali da priupitam.
              Da li osim menjanje ulja, održavanje automatskog menjača podrazumeva i menjanje lamela (lamelica) i koliko je to zahtevna u EUR operacija, koliko se često radi ?
              Za Čiroki 4.0.
              http://www.srbija4x4.net

              Comment

              • djukic
                CBC Senator XXL
                • 27.03.2005
                • 2526
                • Beograd

                #8
                Odrzavanje podrazumeva zamenu ulja i filtera automatskog menjaca. Zamena lamelica je prilicno individualna stvar svakog korisnika. Nekome menjac traje jako dugo a nekome hm? kratko. Zavisi od tezine noge na gasu i o uslovima eksploatacije vozila (vuca, 4x4...).
                Koliko kosta taj servis, bio je citav topic o automaticima na forumu pa potrazi malo od 300EUR-a pa 3000EUR-a
                https://t.me/pump_upp

                Comment

                • bluealek
                  CBC Član
                  • 10.11.2004
                  • 85
                  • Beograd

                  #9
                  Ovaj mi je kao period zamene ulja u automatiku pomenuo cifru 100-150k km, u zavisnosti od toga kako se auto vozi. Menjanje filtera nije pominjao (što ne mora ništa da znači). S obzirom da je ATF ulje danas jeftinije od motornog ulja, a da ga količinski ne treba ni približno onoliko koliko je svojevremeno brick pominjao, to je jeftiniji zahvat od menjanja motornog ulja, a radi se u deset puta ređem intervalu. Jednom rečju, nije ništa oko čijeg troška bi trebalo da se zabrineš.

                  Comment

                  • KKK
                    CBC Član
                    • 16.09.2005
                    • 68
                    • Beograd

                    #10
                    Pravim poređenje sa Nivom koja ima "ekstra jeftino održavanje".
                    Ulje u menjaču, diferencijijalima, reduktoru menja se na 30.000, vrlo poželjno dodavanje aditiva.
                    Menjanje lamele takođe na oko 30.000, meni je trajala 36.000 a poznajem neke koji su je menjali na 25.000 (reč je o novim Nivama).
                    To znači na jedan servis (lamela, ulje) na Čirokiju dolazi oko 4-5 zamena (lamela, ulje) na Nivi.
                    To mu i ne dođe nešto ekstra skupo, da ne računem i 4 puta utrošeno vreme za servis.
                    http://www.srbija4x4.net

                    Comment

                    • bluealek
                      CBC Član
                      • 10.11.2004
                      • 85
                      • Beograd

                      #11
                      Ubedljivo najveći trošak je cena registracije (ja poslednji put platih oko 44.000 dinara), ostalo je sve mnogo podnošljivije, uključujući i potrošnju goriva (naročito ako trošiš plin).

                      A propo tvoje priče o zameni raznih ulja možda nije zgoreg da napomenem da mi je kad sam uzeo auto zadnji diferencijal jezivo cvileo nakon što se usled brze vožnje na autoputu zagreje, neki zvuk nalik na gužvanje lima broda kad se sudari sa ledenim bregom. Mislio sam da mi je diferencijal zreo za odstrel i već razmišljao kako da nabavljam nov, ali mi je ovaj moj majstor rekao da nema razloga za paniku i da se verovatno radi samo o tome da za prethodnih 230k km nijednom nije zamenjeno ulje u diferencijalu.

                      Kad je otvorio i gurnuo prst u ono bio je siguran da je to jedini problem, jer je "ulje" više ličilo na neku crnu smrdljivu vodicu nego na bilo šta što ima svojstvo podmazivanja. Sipao mi je novo ulje i neki Mopar-ov aditiv za isto (za koji je rekao da je na Jeep-u vrlo bitan) i stvarno, posle toga nema nikakvih zvukova iz diferencijala, pa makar prethodno par sati u kontinuitetu pičio preko 150 km/h.

                      Dakle i ovde treba menjati ulje u diferencijalima, ali ni približno tako često kao na Nivi.

                      Comment

                      • djukic
                        CBC Senator XXL
                        • 27.03.2005
                        • 2526
                        • Beograd

                        #12
                        Sto se tice ulja Brick je bio u pravu. Naime promenom ulja u menjacu zameni se samo stalozeno ulje iz kartera, ostali sklopovi ostaju sa starim uljem. Nekoliko puta uzastopno treba izmeniti ulje i tek tada se dobije pravi efekat. Cena je i dalje prihvatljiva sobzirom na interval zamene.
                        https://t.me/pump_upp

                        Comment

                        • bluealek
                          CBC Član
                          • 10.11.2004
                          • 85
                          • Beograd

                          #13
                          Sad se samo postavlja pitanje je li "pravi efekat" uopšte potreban? Koliko shvatam američku doktrinu održavanja automatika, i ne ide se na to da se ulje potpuno pročisti, već samo da se malo smanji koncentracija nečistoće u ulju. Da li to "skraćuje vek" menjačima ili ne, nisam dovoljno pametan da zaključim...

                          Comment

                          • Heinz
                            CBC Senator XXL
                            • 30.09.2004
                            • 1027
                            • Beograd, Voždovac
                            • Avensis 2.0 D4D

                            #14
                            Originally posted by bluealek
                            Ovaj tip što mi servisira auto kad je dobre volje (odnosno nije u naletu depresije) kaže da je za njega remont automatskog menjača rutinska stvar, da ih je u životu odradio na stotine i da ih po potrebi uspešno rade u zvaničnom DC servisu gde je inače zaposlen (tip je imao jedno 20-ak godina serviserskog staža u Americi). Kaže da je njemu manuelni menjač špansko selo, jer se nije bavio njima .
                            Dižem thread iz "mrtvih" samo zbog ovoga. Ako je Saša i dalje na forumu, da li može neki kontakt za majstora za automatike, jer je drugaru na Chrysleru 300M crkao skroz. U vožnji uz Begaljičko brdo na 140 km/h se nešto razletelo u menjaču i posle nije mogao ni da krene.
                            Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                            Comment

                            Working...
                            X