Treba mi jedna info, dali imaju negde da se kupe setovi gumica za reparaciju kocionih klesta, i ako uopste ima gde da trazim, Lancia Thema 16V 2000.
Hvala
verovatno ima posto ima za razne aute.
moj je savet da se to batali, radi se o kocnicama a sama fabrika nema takve setove gumenih delova a aftermarket (cesto tzv mala privreda) su nepoznatog kvaliteta i mogu svakog trena da otkazu u radu.
ipak, kocnice su pojedinacno najvazniji sklop i deo na autu i od njih zavisi mnogo toga pa bih ja uvek isao na zamenu kocionih kljesta bilo fabricki rezervni deo po sistemu staro za novo bilo potpuno nova kljesta komplet.
inace, u praksi kada stradaju gumice obicno veoma brzo korozija zahvati metalne delove tako da sama gumica ne resava trajno problem- samo privremeno maskira povecan inace zazor u kljestima usled mehanickog raubovanja.
OK, hvala.
U pitanju su konkretno zadnja klesta koja ne koce bas najbolje, tj koce sa dosta manjom silom od prednjih. Cim budem nasao vremena moram da ih skinem i proverim o cemu se radi, mada sumnjam i na regulator raspodele sile kocenja ili kako se vec zove o, pa sam eto mislio da se pripremim da ne jurcam posle, inace dali neko radi tu vrstu zamene starih za reparirana ili kako vec, posto imam set polovnih klesta u rezervi
Evo opet mene, skinuo sam problematicna zadnja klesta...
evo u cemu je stvar: jedna su ok ali nevracaju se kada vratim rucnu kocnicu, dok druga niti vracaju rucnu niti se kada otpustim noznu potpuno vracaju u pocetno stanje.
Molio bih vas ako imate mozda neku info kod koga bih mogao da odnesem klesta da ih eventualno sredi, ako iko uopste neko to radi kod nas
ja mogu samo da ti predlozim iz iskustva jednu probu-
skines kljesta, i rasklopis polako (bez cekica cak i ako tesko ide) na svaku polovinu- povadis sve gumice i ostavis potopljena kljesta u koiconoj tecnosti jedno 2 dana.
kociona tecnost je jako agresivna i "jede" svu koroziju pa ce posle tog tretmana cilindri, klipovi i sve sijati kao novo.
uz malo poliranja adekvatnom plir pastom i mekanom flanenom krpciom kljesta ce iznutra biti glatka i skoro kao nova.
onda potrebne gumice probas da nadjes ili na komad ili kao set, pedantno se sve ocisti i sklopi i kljesta bi opet trebala da funkcionisu bez greske.
sva podmazivanja se vrse iskljucivo koiconom tecnosti, ne sme da dodje u dodir sa gumeniim delovima mineralno (motorno ulje).
ja sam to radio sa celjustima koje se mogu rasklapati na polovine, za druge tipove ne znam.
pro0baj pre svega toga da nadjes skicu/sliku izgelda kljesta u rasklopljenom stanju, mnogo olaksava rad.
paznja- kociona tecnost je agresivna na ruke, odnosno kozu, i na sve materijale narocito metale pa voditi racuna da se ne prospe i slicno.
takodje, kociona tecnost je odlicno sredstvo za otpustanje zapecenih srafova- jede koroziju i penetrira duboko u navoje.
Moguce je i da ti se skupila prljavstina u kocionom cilindru koji potiskuje kljesta, pa ulje ne moze da se vrati kad otpustis noznu kocnicu, zato ona blokira. Kod mene je recimo bio taj slucaj. Ocistio sve lepo i problem resen.
Uspeo sam da pronadjem gumice i to full setove za kociona klesta, malo su zaribali plivajuci delovi, ali kad smo sve odradili ispalo je da je i compensator kocenja za zadnje tockove bio problematican. Kazu da se to cesto desava kod ovakvih sistema, otvorili smo ga ocistili i on proradio
Hvala na pomoci, pozdrav!
Comment