Opruge, dilema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Q-
    CBC Senator
    • 03.12.2004
    • 288
    • Srbija/Beograd

    Opruge, dilema

    Nude mi se povoljno nove Eibach Pro-Kit opruge...
    e sad... problem je sledeci...

    Opruge su za Alfu 155 2.5V6...
    Moja Alfa je 155 Q4...

    kada uporedim Eibach kataloske brojeve,
    ove dve alfe nose iste zadnje opruge ali razlicite prednje...

    Axle load i track width su isti na oba modela i prednji i zadnji...
    jedina razlika je sto je Q4 sa 4wd pogonom...

    da li da ih uzimam?
    2008. Leon

    "... ah V-TEC, all of the lag, none of the turbo, its like waiting for bad sex..."
  • Nikola
    CBC Senator XXL
    • 29.09.2004
    • 975
    • Indjija/Vojvodina

    #2
    V6 je tezi motor od tvog.... iz tog razloga im prednje opruge nisu iste, to znaci da ce ti auto napred biti verovatno malo visi nego sto bi trebalo. Sta to konkretno znaci u voznji.... cekamo nekog drugog za odgovor
    .:Cuore Sportivo:.
    Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

    Comment

    • -Q-
      CBC Senator
      • 03.12.2004
      • 288
      • Srbija/Beograd

      #3
      jako slicne su tezine, razlika je tolika da je nebitna...
      2008. Leon

      "... ah V-TEC, all of the lag, none of the turbo, its like waiting for bad sex..."

      Comment

      • Nikola
        CBC Senator XXL
        • 29.09.2004
        • 975
        • Indjija/Vojvodina

        #4
        Jako su slicne tezine motori, ili su auta slicne tezine?
        .:Cuore Sportivo:.
        Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

        Comment

        • -Q-
          CBC Senator
          • 03.12.2004
          • 288
          • Srbija/Beograd

          #5
          motori verovao ili ne...
          2008. Leon

          "... ah V-TEC, all of the lag, none of the turbo, its like waiting for bad sex..."

          Comment

          • Nikola
            CBC Senator XXL
            • 29.09.2004
            • 975
            • Indjija/Vojvodina

            #6
            Turbo, cini cuda
            .:Cuore Sportivo:.
            Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              jako slicne su tezine, razlika je tolika da je nebitna...
              koliko je to u kg ?

              obicno, do 5kg razlike je nebitno, 5-10kg se ozbiljno razmislja a 15+kg razlike idu obavezno razlicite opruge.

              opruge se menjaju takodje i shodno ugradjenoj opremi, recimo kada se doda opciono klima uredjaj zbog dodatne mase menjaju se i opruge napred.

              ili bilo sta slicno sto promenom masa remeti balansiranost dinamike kretanja i posledicno lose utice na ponasanje vozila.

              pricam o ozbiljnim markama i modelima, kod econo klase vozila se o tome skoro pa ne vodi uopste racuna, samo da ima nekakve opruge i nekakav motor

              ako fabrika kaze da su opruge razlicite za razlicite motore ja bih im verovao. (osetio u praksi da nije svejedno doduse ne sa Alfom ali principi su isti).
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • Alfacrazy
                CBC Veteran
                • 21.01.2005
                • 125
                • Kragujevac

                #8
                Bolje uzmi odgovarajuci set opruga, zasto bi eksperimentisao, i sam znas da bi te zamenio istog trena kada bi naleteo na odgovarajuce
                When Henry Ford saw an Alfa go by he used to lift his hat in salute, so should BMW owners!!!

                Comment

                • -Q-
                  CBC Senator
                  • 03.12.2004
                  • 288
                  • Srbija/Beograd

                  #9
                  @brick

                  zasto su onda iste opruge za modele raznih proizvodjaca
                  i za verzije sa/bez klime/serva?

                  @alfacrazy
                  Eibach vise ne pravi opruge za Q4 a ne verujem da bi mi neki
                  vlasnik Q4 prodao svoje opruge...
                  2008. Leon

                  "... ah V-TEC, all of the lag, none of the turbo, its like waiting for bad sex..."

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    stednja, econo princip gde se ne gleda na konacni kvalitet niti perfomanse datog sklopa.
                    rekoh vec, Jugo je jedan od tipicnih primera takvog econo auta.

                    izbor kvalitet vs cena, sta je vaznije.

                    da je moguce sa tehnicke strane, onda bi svi auti na svetu u okviru iste klase imali iste opruge a znamo da nije tako...

                    doduse nekako se kotrlja auto i sa bilo kakvim oprugama

                    ja, ne bih izmisljao toplu vodu- tacno se znaju osobine opruga i njihovo ponasanje pri dejstvu sila i shodno tome ja se ne bih igrao odnosno trosio pare na nesto sto ne daje rezultat.

                    naglasak na ja, moje misljenje.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • -Q-
                      CBC Senator
                      • 03.12.2004
                      • 288
                      • Srbija/Beograd

                      #11
                      @brick
                      da li je moguce da 4wd ima neke veze sa tim? da je zbog toga razlika?
                      mada njemu je 53% nazad a 47% napred, onda zadnje ne bi smele da budu iste takodje...
                      2008. Leon

                      "... ah V-TEC, all of the lag, none of the turbo, its like waiting for bad sex..."

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        pretpostavljam da ima poprilicne veze posto su male sanse da je pogodjena ista masa i isti raspored mase pri konstrukciji FWD vs 4WD pogona.

                        opruge se biraju prema opterecenju, odnosno masi koja je ovesena kao i prema svrsi upotrebe.

                        potrebna su merenja u laboratoriji i na poligonima kao i proracuni simulacije dinamickih sila tokom voznje da bi se dobio precizniji odgovor na pitanje koji indeks elasticnosti i koji hod opruga je optimalan za ovaj ili onaj pogon.

                        rekoh vec, dovoljno je 10tak kg mase razlike i ponasanje opruga se uskladjuje prema novo uspostavljenom stanju ( za optimalan rezultat).

                        moze i bez toga, auto ce se kotrljati...e sad da li je to najbolje/optimalno podeseno ili je zapravo razdeseno je diskutabilno ovako napamet.

                        ali, sve ukazuje da je veca verovatnoca ( i to znatno preteze) da ce nasumicne opruge koje nisu prolagodjene vozilu biti razdesene nego bas puni pogodak kako treba.

                        koliko znam Merecedes, BMW, Volvo (jos neki mozda?) imaju citav niz setova podesenih opruga bas prema ugradjenoj opremi odnosno prema motoru da bi se dobilo sto blize optimalnom dinamicko ponasanje vozila.


                        te opruge su fabricka ponuda iz kataloga rez.. delova i vode se kao dealer opcija kada se izvrsi neka promena u opremi vozila.

                        to utice posredno i na stabilnost ponasanja vozila pri razlicitim opterecenjima i ima efekta tj. oseti se za volanom.


                        jedina mana koju znam je cena ispitivanja i cena manjih serija sto nije ugodno dzepu kupca ali je rezultat to sto mami osmeh.

                        ja bi najvise voleo kada bi (relativno jeftino) bile predvidjene opruge koje se mogu podesavati pre ili tokom voznje- njihov modul elasticnosti prema ocekivanom putu odnosno opterecenju vozila ali to je jos uvek dostupno samo za ekskluzivne pare i tek retke modele auta.

                        u realnosti, stavljaju se opruge bez mnogo ideje i smisla korisnosti, cena obicno preteze u mas produkciji pa mnogi auti imaju problem sa kontrolisanjem promena mase...ono prazan sa 2 osobe ili pun sa 600kg opterecenja se ponasa kao 2 totalno razlicita auta umesto da se promena jedva oseti (kako treba inace da bude).

                        stvar ukusa u krajnjem, ja bih birao ako mogu tacno podesene opruge kao najbolje resenje. ako ne moze, sta da se radi ..
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • -Q-
                          CBC Senator
                          • 03.12.2004
                          • 288
                          • Srbija/Beograd

                          #13
                          hvala
                          2008. Leon

                          "... ah V-TEC, all of the lag, none of the turbo, its like waiting for bad sex..."

                          Comment

                          • Alfacrazy
                            CBC Veteran
                            • 21.01.2005
                            • 125
                            • Kragujevac

                            #14
                            Quadri, zasto ne probas da ih nadjes na ebay-u ili se raspitaj na www.155.org, oni ce sigurno moci da ti preporuce adekvatno resenje za Q4, ionako ih tamo ima poprilicno.
                            When Henry Ford saw an Alfa go by he used to lift his hat in salute, so should BMW owners!!!

                            Comment

                            Working...
                            X