Klizni VS iglicasti lezaj u krstu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Igor_sd
    CBC Veteran
    • 23.12.2007
    • 146
    • Smederevo
    • 607 2.2 B tiptronic

    Klizni VS iglicasti lezaj u krstu

    Ajd` malo da prodiskutujemo ovu temu.
    Ne mogu da nadjem krst poluosovine vec neko vreme i nadjem na jednom mestu, ali nije sa iglicastim lezajem izmedju burenceta i osovinice kraka, nego burence direktno naleze na krak. (trokraki lezaj - tripod hub) Precizno i fino obradjeno i jako mala tolerancija izmedju.
    E sad... Teorija kaze da klizni lezajevi imaju vecu staticku nosivost od kotrljajucih (bilo koje vrste) na istom precniku. Isto tako, kotrljajuci imaju duzi vek trajanja, manje trenje itd, itd. Na radilici imamo klizne lezajeve (istina prinudno podmazivane uljem), u menjacima imamo kotrljajuce.
    Moja dilema je da li ovaj klizni lezaj u krstu moze da ima dovoljno podmazivanja, s` obzirom da je u zglobu mast?
    Sta bi vi uradili?
    P.S. Nisam zaludan, nego je cca 500eur poluosovina!
  • macaneli
    CBC Senator XXL
    • 04.08.2008
    • 327
    • sremska mitrovica - Genova
    • S-max

    #2
    jel moze slika toga kako izgleda?
    jel ti to treba za 607?
    ima se,moze se-nema se,mora se

    Comment

    • Igor_sd
      CBC Veteran
      • 23.12.2007
      • 146
      • Smederevo
      • 607 2.2 B tiptronic

      #3


      Levo je sa kliznim, desno sa iglicastim lezajevima.
      Da, za 607 mi treba, ali je u sustini nebitno od cega. Bitno mije da su te dimenzije, 39 zuba, precnik osovine 30mm, precnik burenceta 38,75 - 39,25mm.

      Nesto danas razmisljam, ali onako, da nije sa aspekta struke, nego kao korisnik. Ako za teretno vozilo ide onako sa kliznim, moguce je da su izdrzljiviji!? Sto ih onda sve ne prave sa kliznim? Nemam pojma, mozda "mekse" prenosi udar kad je sa iglicastim. A isto tako vidim da masa Italijana sad i nosi te sa kliznim lezajevima, samo sto imaju jos jednu slobodu kretanja, popreko u odnosu na osu.

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Posednji klizni ležaj te namene sam video kod Fiće i Fićolikih automobila

        Svo opterečenje koje trpi taj ležaj je na prenos obrtnog momenta jer u principu stoji sve vreme dok se auto kotrlja. Nekad su bili četvrtasti kad ih ima samo dva a četvrtka se sigurno ne okreće
        Ako je dobro napravljen i ocementiran radiće trista godina kao i igličasti pa ne vidim zašto bi se brinuo da li je ova ili ona vrsta...

        Neki inženjer će bolje objasniti ali je verovatno sa iglicama veće razlaganje sile pa se zato koriste.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • b_samardzic
          CBC Senator XXL
          • 02.04.2005
          • 1557
          • Smederevo

          #5
          Klizni lezaj je dobar kad ima redovno podmazivanje. Jel taj lezaj u menjacu podmazivan uljem?

          Comment

          • chaboo
            CBC Veteran
            • 17.06.2012
            • 195
            • Beograd V.Mostanica
            • citroen C5 hdi

            #6
            Burenca se okrecu samo kada poluosovina radi aksijalno sigurno se neko seca na jugicima I kecevima koji imaju dve dimenzije krsta kada neko obicno pri zameni menjaca ostavi mali krst a ubaci menjac za koji ide veci krst, pa pri kretanju I pustanju gasa to lupa ko ludo ali ide iako je razlika u krstovima nekoliko milimetara.Isto tako kada spadne burence pa poispadaju iglice I izgubis ih pola, napakujes ono sto nadjes I gas nikad nije lupalo.mislim da ako imas odgovarajuca burenca za tvoju flansnu I ako ti je samo jedno problem pronadji iglice od nekog jeftinog krsta zastavinog ili nekog drugog (kupis ceo pa ga rasturis),izmeris iglice I osovinu odneses burence kod strugara da prosiri rupu I napakujes da se vrti oko krsta.Medjutim u najvise slucajeva strada bas flansa (solja gde krst ulazi ) razloka se I onda ceo krst seta unutar nje.Gde se Dora seti cetvrtastih
            Last edited by chaboo; 28.09.2013, 18:18.

            Comment

            • kalimero1
              CBC Senator XXL
              • 01.11.2010
              • 318
              • zagreb
              • c5

              #7
              slobodno si to ugradi sigurno nečeš imati problema,samo dobro natovari masti.

              Comment

              • Igor_sd
                CBC Veteran
                • 23.12.2007
                • 146
                • Smederevo
                • 607 2.2 B tiptronic

                #8
                Isto kao i svi vi sam i ja razmisljao, al` reko` ajde da pitam. Mozda ima neka fora za koju ne znam.

                @ b_samardzic Nije u menjacu, nije u ulju i to mi je bila jedina dilema, mada cu kao sto sam to nekad radio, da napravim jedan dobar koktel grafitne masti i SAE90 (a mozda izbunarim po podrumu i SAE120), tek toliko da mast curi kao med, a ne da stoji, i to cu da mu krknem u manzetnu, pa Bog da ga vidi.

                @ Dora To je za stari tip Fice i ficolikih a i na onom kombiju je bio klizni. "Meni su rekli da moze da se nabudzi..." Rekoh ja malo gore, klizni imaju visestruko vecu staticku nosivost, klizni manje trenje i "mekse" prenose udare, pa bi trebalo duze da traju ripne. S` druge strane, necu ni ja doveka da trajem.

                Inace sam u medjuvremenu nasao na Volvo forumu (tamo, njihovom) da Volvo na levoj poluosovini, koja ide u menjac i kupa se u ulju, ima iglicasti lezaj, a na desnoj koja ima eksterni zglob je krst sa kliznim lezajevima. Oni tamo su ih uspesno stavljali i jedne i druge i levo i desno.
                Isti slucaj i kod Renoa, gde nema klasicnog homokinetickog, nego je trokraki i u tocku. Onaj krst koji ide u menjac je iglicast, ovaj koji je u tocku je klizni. I nailazio sam na njih gde je i u toj manzetni do tocka ulje a ne mast.

                Ovaj moj ne mogu da napakujem, jer je stradala osovinica. Jedan od krakova na krstu, i to bas dosta. A bas da ga navarujem, pa da ga nosim na brusenje...
                Za ostale, da znate - Ne mora da se kupuje drugi krst zbog iglica, mogu i burgije da se poseckaju, ispadne jeftinije jer se od jedne dobije bar 3 iglice, a jeftine su, plus, ima ih na razne mere, skoro na svaku desetu. Bar te male.
                Ne zuri mi se, sacekacu jos malo, ako se pojavi originalni, ako ne uzecu ovaj, pa cu pre pakovanja da poslikam i okacim ovde obradjenu cauru (rucni filigranski rad) Mozda nekome pristedi koji dinar, ili bude spas za neke retke modele.
                U svakom slucaju hvala svima!

                Comment

                Working...
                X