Servo pumpa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Q-
    CBC Senator
    • 03.12.2004
    • 288
    • Srbija/Beograd

    Servo pumpa

    Da li smem da vozim auto sa iskljucenom servo pumpom?
    (skinut kais koji je pokrece)
    Da li cu time ostetiti neki deo upravljackog sistema u voznji
    ili ce mi voznja biti kao sa klasicnim sistemom bez serva?

    Hvala
    2008. Leon

    "... ah V-TEC, all of the lag, none of the turbo, its like waiting for bad sex..."
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #2
    Smes, ako imas snage da okreces volan jer je tada mnogo teze nego kod klasicnog mehanickog sistema koji nije predvidjen za hidraulicku asistenciju. Meni se desilo da sam letos morao da vozim bez ulja oko 500 km a pumpa se vrtela na prazno i nista ne fali (bar za sada). To se uglavnom ne bi smelo ali ako se ne vrti nema poblema. Samo kad se kreces sporo tesko ide volan. Moze se ali je bezveze. Kad ides po autoputu i brze otpor se veoma malo oseca i nije problem. Ako sistem ne gubi ulje i volan se okrece lako sta je onda problem?

    Comment

    • -Q-
      CBC Senator
      • 03.12.2004
      • 288
      • Srbija/Beograd

      #3
      auto je stajao 3 meseca u servisu
      napokon smo spakovali motor itd itd
      i upalili ga i kako smo okrenuli volan par puta tako je propisao ulje na
      letvi...

      mislio sam da ga odvezem tako bez serva do servisa nekog da mi repariraju to mada...

      jedan od majstora mi kaze da sipam ulje opet i da opet vrtim
      dok ne prestane da curi i kao da je to od stajanja vamo tamo ne
      kapiram ni ja sta... inace nigde nije curelo ulje pre ta tri meseca stajanja...
      2008. Leon

      "... ah V-TEC, all of the lag, none of the turbo, its like waiting for bad sex..."

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        probaj da nadjes gde tacno pusta ulje. na samoj letvi sigurno ne pusta, ona je suva sama po sebi.
        pogledaj da li pusta na klipovima regulacionog ventila (to ima smisla popravljati) ili na caurama/semerinzima povrata (to nema smisla bez zemene caure odnosno popravke mehanickog zazora).

        od stajanja se hidraulika bas i ne kvari tek tako, mozda je samo koincidencija. koliko je presao auto ? na oko 250k km se vec moze ocekivati da je vreme za zamenu u proseku.

        za svaki slucaj, probaj da zamenis ulje, pocisti magnetni filter i polagano izvrsi obezvadusenje sistema.

        mislim, ti ili majstor.

        nisi rekao koliko curi, ako je malo reda 1 decilitar na recimo 6 meseci prosecne voznje ja ne bih nista radio samo redovno dolivao ATF ulje po potrebi.

        ako je toliko da ne moze da se koristi ja ne bih krpario, nova letva i komplet upravljacki mehanizam sa sve novim semerinzima, caurama, ventilima kao trajno resenje bez rizika.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • nikolapanic
          CBC Senator XXL
          • 16.10.2005
          • 657
          • Petrovac

          #5
          Ja sam imao isti problem i par godina sam vozio bez serva.Nisam znao da li je letva ili pumpa u pitanju(najverovatnije su bili klipovi na letvi).U tim situacijama se ispusti ulje,skine kais i vozi Misko.Ojacaces malo ruke u gradskim uslovima voznje ali nije mnogo strasno,navikne se covek.Nisi rekao koji auto vozis,ali najbolje bi bilo da zamenis letvu a ne da je repariras(rekli su mi da repariranje kosta oko 60 evra mada nije provereno).Ja sam nasao koriscenu letvu a imao sam i rezervnu pumpu pa sam sve to zamenio i sada radi lepo.Mozes da odes i u neki servis za vozila kao sto je tvoje,pa napravis dogovor,das tvoj deo pokvaren,oni tebi ispravan,namontiraju ga i naplate.To je najsigurnije,ipak je to upravljacka jedinica.
          Samo te slusam i pitam se dokle ces?

          Comment

          • -Q-
            CBC Senator
            • 03.12.2004
            • 288
            • Srbija/Beograd

            #6
            @brick

            pre tog stajanja nije bilo ni lufta niti je ulje curelo...
            videcu tacno gde je problem i pokusacu da sipam ulja jos pa da vidim sta ce se desiti...

            gde se nalazi magnetni filter?

            inace sistem je presao 250k km, korisceno je kvalitetno ulje i menjano
            je po vremenskoj specifikaciji proizvodjaca...


            btw nova letva = 1200EUR
            2008. Leon

            "... ah V-TEC, all of the lag, none of the turbo, its like waiting for bad sex..."

            Comment

            • nikolapanic
              CBC Senator XXL
              • 16.10.2005
              • 657
              • Petrovac

              #7
              Brale,
              Koji auto ti vozis?
              Nova se sigurno ne isplati.Vidi za neku polovnu
              Samo te slusam i pitam se dokle ces?

              Comment

              • Darth Nihilus
                CBC Senator XXL
                • 13.04.2005
                • 417
                • Srbija, Paracin

                #8
                Kako šta vozi? Pa vidi mu nick i avatar i sve je jasno. Boki, probaj da sipaš novo ulje i da tako voziš i ako ne treba puno da se doliva teraj. Možda lupam, ali mi liči da je neka gumica, dihtung, semering, najebo od stajanja. Može da se desi da prestane da curi samo od sebe, ako nije ništa mehanički oštećeno tokom popravke koju si imao.
                Do not underestimate the power of the Dark Side

                Comment

                • dranix
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 3079
                  • Antwerpen/Belgium
                  • Saab 9-3

                  #9
                  Ulje nije tako skupo d se ne bi probalo. Pogledaj tacno gde curi i kojom brzinom. Trebalo bi vise ljudi za tu misiju. Da neko drugi sipa polako dok je jedan tu da gleda sta se desava (najbolje ti). Nekako je sumljiv taj scenario. Od stajanja? Pa valjda znas da se to ne desava od stajanja jer su gumice uvek masne. Ipak, intrigantno je sta se desilo i to bas slucajno u servisu.

                  Comment

                  • -Q-
                    CBC Senator
                    • 03.12.2004
                    • 288
                    • Srbija/Beograd

                    #10
                    @nikolapanic
                    Alfa Romeo 155Q4

                    @stex
                    nije dirana letva tokom popravke, samo je skinuta glava i izduvna grana

                    @dranix
                    obzirom da u servisu u kom je radjen auto ne rade reparaciju letve
                    niti demontazu/montazu iste, ne verujem da je nesto namerno...
                    plus sam dobio 50% popusta na rad...
                    uzecu sutra 4l Tutela GI/R ulja za servo (najkvalitetnija iz linije koju Alfa preporucuje) i sipacu pa cu videti sta ce se desiti... smorio sam se kao zmaj... ali vredi probati...
                    2008. Leon

                    "... ah V-TEC, all of the lag, none of the turbo, its like waiting for bad sex..."

                    Comment

                    • dranix
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 3079
                      • Antwerpen/Belgium
                      • Saab 9-3

                      #11
                      Presipaj u manji sud (1l) pa neka neko sipa polako u tank dok radi motor a ti gledaj sta se desava. Nema svrhe da sipas pun sistem pa da ti iscuri za 5 sekundi. Pumpa ga izduva veoma brzo ako curi. Pogledaj lepo gde curi jer je mene zezalo na spoju. Curelo je jer se odvio sraf od vibracija zbog loseg lezaja na poluosovini. Takodje nemoj da te plasi onaj zvuk jer ce biti vazduha u sistemu na pocetku. Treba samo okretati volan od jednog do drugog maksimalnog polozaja nekoliko puta dok se ne napuni sistem i prestane taj zvuk. Ipak, jos jednom pre pocetka pregledaj sve srafove (spojeve) kao i da nije slucajno puklo neko crevo pa se cedi a ti mislis curi dole kod letve. Zato kazem, sipas za pocetak jedno 2-3 dl pa gledas i dosipas polako ako ne pokazuje da curi ali mora da se okrece i volan. Najbolje sa tri osobe.

                      Comment

                      • -Q-
                        CBC Senator
                        • 03.12.2004
                        • 288
                        • Srbija/Beograd

                        #12
                        @dranix

                        pokusacemo tako hvala
                        2008. Leon

                        "... ah V-TEC, all of the lag, none of the turbo, its like waiting for bad sex..."

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          dranix ti je vec objasnio proceduru... najvaznije je naci razlog, gde i koliko curi ako curi.

                          magnetni filter se nalazi ili u sastavu cepa posude gde se doliva, ili u samoj posudi ili u pumpi (ako je istovremeno pumpa koja u sebi sadrzi i posudu za sipanje).

                          ne iznenadjuje me cena nove, toliko otprilike kosta prosecan komplet servo upravljacki mehanizam.

                          da ne bude zabune, letva se zove samo onaj nazubljeni deo koji se pomera levo-desno i koji se maze mascu, tu nema nikakvog ulja niti ista curi.

                          ulje cirkulise van letve posebnim vodovima (koaksijalno su postavljeni prema letvi) i ima sa svake strane po klip na koji deluje pritisak i koji onda gura letvu.

                          ako nema i nije bilo zazora na tom mestu, 99% je da je sve ok i da ce dolivanje /zamena ulja resiti problem.

                          na samim ventilima mogu da crknu semerinzi ali se to onda i vidi golim okom po masnoci tela ventila spolja.


                          proveri i da li ima ulja u manzetnama- one treba da su potpuno suve a ako ima samo malo ulja nije strasno (uobicajeno).

                          jednom mi se slicno samo znatno blaze dogodilo ali je auto i pre toga stalno pomalo gubio ulje.dolivanje je vratilo na predjasnje, taj auto se i dalje vozi bez remonta...nije bilo trajnijih posledica.


                          pazi samo da ti ne radi pumpa dugo bez ulja, unutra su male lamele koje se mogu ostetiti a vrlo su precizno izradjene i koje direktno dodiruju kuciste pumpe- nema nikakvog zaptivaca same lamele usled centrifuge vrse tu funckiju.

                          zazoru tu su ekstremno mali i precizni. (radio sam sam remont servo pumpe pa iz iskustva).


                          takodje, proveri i da ti ne pusta ventil natpritiska.
                          tu je lako moglo da iscuri polagano ulje iz pumpe ako ne zaptiva perfektno.

                          nazalost, postoji i opcija s obzirom na kilometrazu i da je vreme za remont/zamenu...nadam se da to nije slucaj.

                          ako ti ponude kao reparaciju ovde, gledaj na to kao na ponudu reparacije pohabanih amortizera (kratkotrajno dejstvo popravke a velike relativno pare).
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          Working...
                          X