Za skoro svako auto su dostupni podaci o prenosnim odnosima,finalnom odnosu u menjacu,dimenziji guma.Medjutim,prostom matematikom se dobiju vrednosti brzine, na odredjenom broju obrtaja,koje su VECE na papiru,nego u praksi.
Npr.izadje da u drugoj na 6500/min postigne 100km/h,ili vise,a u praksi to nije vise od 94-95km/h.U visim brzinama (stepenima prenosa),jos je veca razlika(mada u procentima-tu je negde)
O cemu se radi? Manji realni precnik tocka (ipak se guma "spljeska",pa izgubi na obimu),klizanje na lameli (mada vazi i za novu lamelu),neki drugi gubici...?
Ima li neki koeficijent korekcije,pri proracunu (ja sam iscackao da je to oko 4-5%,ali cisto empirijski,bez "naucne" podloge) ?
Npr.izadje da u drugoj na 6500/min postigne 100km/h,ili vise,a u praksi to nije vise od 94-95km/h.U visim brzinama (stepenima prenosa),jos je veca razlika(mada u procentima-tu je negde)
O cemu se radi? Manji realni precnik tocka (ipak se guma "spljeska",pa izgubi na obimu),klizanje na lameli (mada vazi i za novu lamelu),neki drugi gubici...?
Ima li neki koeficijent korekcije,pri proracunu (ja sam iscackao da je to oko 4-5%,ali cisto empirijski,bez "naucne" podloge) ?
Comment