optika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fantastik
    CBC Senator XXL
    • 28.07.2005
    • 417
    • Novi Sad

    optika

    jel zna neko ovo da protumaci, menjao sam amorte pa sam uradio optiku i dobio dijagnozu, pa me inrteresuje o cemu se radi

  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #2
    Ovo su standardne vrednosti za E36, modele 316i do 325i, u zavisnosti od tipa veshanja:

    Front Wheel Alignment Specifications BMW E36

    Model 316i-325i (standard suspension)

    Toe angle (total): 0* 18' +/-8'

    Camber: -0* 40' +/- 30' (to 1995)
    -0* 30' +/- 30' (1995 on)

    Caster: 3* 41' +/-30' (10* wheel lock)
    3* 52' +/-30' (20* wheel lock)

    Front wheel displacement: 0* +/-15'

    Model 316i-325i (sport suspension)

    Toe angle (total): 0* 18' +/-8'

    Camber: -0* 58' +/- 30' (to 1995)
    -0* 51' +/- 30' (1995 on)

    Caster: 3* 50' +/-30' (10* wheel lock)
    3* 57' +/-30' (20* wheel lock)

    Front wheel displacement: 0* +/-15'

    Rear Wheel Alignment Specifications BMW E36

    Model 316i-325i (standard suspension)

    Toe angle (total): 0* 24' +/-6'

    Camber: -1* 40' +/-15'

    Maximum allowable deviation between sides: 0* +/-3'

    Model 316i-325i (sport suspension)

    Toe angle (total): 0* 24' +/-6'

    Camber: -2* 0' +/-15'

    Maximum allowable deviation between sides: 0* +/-3'
    __________________________________________________ ___________

    Naveo sam zato shto su "default" vrednosti na aparatu na kojem si radio optiku u pojedinim vrednostima razlichite. Nishta strashno, ali ovi navodi su 100% tachni, iz BMW-ovog (Bentley Publishers) Service Manual-a

    Ukratko:
    Camber na zadnjoj osovini, narochito desni, je premali. Prihvatljivi minimum je -1* 25' a na zavrshnom merenju kod tebe -0* 58'.

    Caster na prednjoj osovini (wheel lock 20*) je preveliki, narochito levi.

    Ostalo sve u granicama normale, puno stvari je ispravljeno tokom servisa.

    BMW E36 ima multilink veshanje napred (McPhaerson) i pozadi (Z-axle, osim kod compact verzije). Ne znam da li je kod tebe sve ostalo standardno ili je auto "spushtan" i ima felne vece od (npr) 16"? U ovom drugom sluchaju to je otezhavajuci faktor jer veshanje trpi mnogo vece napore, shto rezultira u brzhem "troshenju" materijala i problemima sa veshanjem koji se javljaju mnogo ranije od ochekivanih (kod default sistema suspenzije i velichine tochka).

    U tvom sluchaju bi dijagnoza bila istroshenost ili deformisanost jednog ili vishe elemenata veshanja, ili nekog dela shasije (nosece konstrukcije).

    Za totalno uklanjanje problema bi morao da menjash dati deo, a problem mozhesh otkriti nakon detaljne dijagnoze u servisu. Mozhe biti sve u vezi veshanja, od uporishta amorta, sholja, ramena, spona, "multilink veza" itd itd Nadam se da nije u pitanju neshta od skupljih elemenata, jer pojedini mogu da budu papreno skupi, narochito kad se radi o zadnoj multilink, tzv. Z-osovini.

    Sve u svemu, problem kod tebe nije "bash toliko" (uslovno recheno) ozbiljan, ali je tu, i nikako nije za zanemarivanje! I, shto je josh vazhnije: vremenom ce se samo pogorshavati...

    Imaj to stalno na umu jer je stabilnost automobila narushena, narochito kod oshtrih manevara.
    http://www.bmw.tv

    Comment

    Working...
    X