optika
Collapse
X
-
Ovo su standardne vrednosti za E36, modele 316i do 325i, u zavisnosti od tipa veshanja:
Front Wheel Alignment Specifications BMW E36
Model 316i-325i (standard suspension)
Toe angle (total): 0* 18' +/-8'
Camber: -0* 40' +/- 30' (to 1995)
-0* 30' +/- 30' (1995 on)
Caster: 3* 41' +/-30' (10* wheel lock)
3* 52' +/-30' (20* wheel lock)
Front wheel displacement: 0* +/-15'
Model 316i-325i (sport suspension)
Toe angle (total): 0* 18' +/-8'
Camber: -0* 58' +/- 30' (to 1995)
-0* 51' +/- 30' (1995 on)
Caster: 3* 50' +/-30' (10* wheel lock)
3* 57' +/-30' (20* wheel lock)
Front wheel displacement: 0* +/-15'
Rear Wheel Alignment Specifications BMW E36
Model 316i-325i (standard suspension)
Toe angle (total): 0* 24' +/-6'
Camber: -1* 40' +/-15'
Maximum allowable deviation between sides: 0* +/-3'
Model 316i-325i (sport suspension)
Toe angle (total): 0* 24' +/-6'
Camber: -2* 0' +/-15'
Maximum allowable deviation between sides: 0* +/-3'
__________________________________________________ ___________
Naveo sam zato shto su "default" vrednosti na aparatu na kojem si radio optiku u pojedinim vrednostima razlichite. Nishta strashno, ali ovi navodi su 100% tachni, iz BMW-ovog (Bentley Publishers) Service Manual-a
Ukratko:
Camber na zadnjoj osovini, narochito desni, je premali. Prihvatljivi minimum je -1* 25' a na zavrshnom merenju kod tebe -0* 58'.
Caster na prednjoj osovini (wheel lock 20*) je preveliki, narochito levi.
Ostalo sve u granicama normale, puno stvari je ispravljeno tokom servisa.
BMW E36 ima multilink veshanje napred (McPhaerson) i pozadi (Z-axle, osim kod compact verzije). Ne znam da li je kod tebe sve ostalo standardno ili je auto "spushtan" i ima felne vece od (npr) 16"? U ovom drugom sluchaju to je otezhavajuci faktor jer veshanje trpi mnogo vece napore, shto rezultira u brzhem "troshenju" materijala i problemima sa veshanjem koji se javljaju mnogo ranije od ochekivanih (kod default sistema suspenzije i velichine tochka).
U tvom sluchaju bi dijagnoza bila istroshenost ili deformisanost jednog ili vishe elemenata veshanja, ili nekog dela shasije (nosece konstrukcije).
Za totalno uklanjanje problema bi morao da menjash dati deo, a problem mozhesh otkriti nakon detaljne dijagnoze u servisu. Mozhe biti sve u vezi veshanja, od uporishta amorta, sholja, ramena, spona, "multilink veza" itd itd Nadam se da nije u pitanju neshta od skupljih elemenata, jer pojedini mogu da budu papreno skupi, narochito kad se radi o zadnoj multilink, tzv. Z-osovini.
Sve u svemu, problem kod tebe nije "bash toliko" (uslovno recheno) ozbiljan, ali je tu, i nikako nije za zanemarivanje! I, shto je josh vazhnije: vremenom ce se samo pogorshavati...
Imaj to stalno na umu jer je stabilnost automobila narushena, narochito kod oshtrih manevara.
-
Comment