Problem kod Yuga,prvo blokiraju zadnji tockovi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Davor
    CBC Senator XXL
    • 02.03.2005
    • 498
    • Novi Sad

    Problem kod Yuga,prvo blokiraju zadnji tockovi

    Pre par dana sam kupio Yuga od No name-a,koji je auto odrzavao stvarno maksimalno,samo nismo nikada mogli da namestimo kocnice da koce kako treba.Uvek nam prvo zadnji tockovi blokiraju,sto kada se kida auto po krivinama nije nimalo za salu,zanosi se momacki.Napominjem da smo kocioni sistem promenili kao iz knjige,ali bukvalno sve i to sa kvalitetnim delovima(ako i postoje uopste za Zastavu),pre je imao i od Una turba kocnice ali je opet prvo blokirao zadnje tockove,sada ima stari tip kocnica kao stojadin.Probavali smo i bez korektora kocenja,pa sa njim i opet nista.
    Evo slike kao je postavljen korektor kocenja i odvrnut je vijak skroz da salje najmanju silu kocenja pozadi.


  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Jugo nema šraf za podešavanje sile pa je to neki dodatak ili preradjevina. Po izgledu bi se reklo da je jako mator i zardjao što može značiti da je ostao u položaju z maksimalno, dešava se često.
    Treba pogledati i da nije slučajno premali zazor izmedju doboša i pakni pa koči prerano ili obrnuto da napred nije prevelik zazor pa koči kasno.
    Na zadnjima ručna ili ona poluga što širi pakne ako je varivana može smanjiti jako zazor i izazvati rano kočenje.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • Davor
      CBC Senator XXL
      • 02.03.2005
      • 498
      • Novi Sad

      #3
      Originally posted by Dora
      Jugo nema šraf za podešavanje sile pa je to neki dodatak ili preradjevina. Po izgledu bi se reklo da je jako mator i zardjao što može značiti da je ostao u položaju z maksimalno, dešava se često.
      Treba pogledati i da nije slučajno premali zazor izmedju doboša i pakni pa koči prerano ili obrnuto da napred nije prevelik zazor pa koči kasno.
      Na zadnjima ručna ili ona poluga što širi pakne ako je varivana može smanjiti jako zazor i izazvati rano kočenje.
      Korektor kocenja je star dva meseca i kupljen je nov.To jeste preradjevina sa namerom da je lakse preko srafa nastelovati ga nego kriviti polugu ispod auta,koja bi slala veci pritisak kada je auto spusten sto ovaj i jeste.Pazi sve je novo sto se tice kocnica a zadnje su komletno pre mesec dana promenjene.

      Kako napred moze da se kontrolise zazor,nije mi jasna ova konstatacija?

      Comment

      • dekideki
        CBC Senator XXL
        • 26.07.2005
        • 1914
        • Beograd

        #4
        *da li ti je neko prchkao po glavnom kocionom cilindru i previse RASTEGAO oprugu izmedju sistema za prednje i zadnje kocnice?
        *moze biti da je mozda zabunom na glavnom kocionom zamenio crevo za zadnje kocnice sa jednim od creva za prednje? jel ti mozda jedna strana napred koci jace?
        *mozda zablokirani cilindri / klipovi / sta vec. pocepale se gumice, sve korodiralo i nece natrag. pa mu treba samo malo da se zakuca skroz...
        *losi paknovi sa previse trenja, desava se i to.

        spisak je podugacak. aj probaj s ovim stvarima. korektor izbaci, ne bih gubio vreme s njim.
        .

        Comment

        • Davor
          CBC Senator XXL
          • 02.03.2005
          • 498
          • Novi Sad

          #5
          Originally posted by dekideki
          *da li ti je neko prchkao po glavnom kocionom cilindru i previse RASTEGAO oprugu izmedju sistema za prednje i zadnje kocnice?
          *moze biti da je mozda zabunom na glavnom kocionom zamenio crevo za zadnje kocnice sa jednim od creva za prednje? jel ti mozda jedna strana napred koci jace?
          *mozda zablokirani cilindri / klipovi / sta vec. pocepale se gumice, sve korodiralo i nece natrag. pa mu treba samo malo da se zakuca skroz...
          *losi paknovi sa previse trenja, desava se i to.

          spisak je podugacak. aj probaj s ovim stvarima. korektor izbaci, ne bih gubio vreme s njim.
          Pazi kada sav ali bukvalno SAV kocioni sistem je promenjen i opet nece da koci kako treba,napominjem,diskovi, plocice, cevi, svi kocioni cilindri,korektor,dobosi,pakne,sajla rucne,gumice na klestima su promenjene i lepo razradjena klesta,creva,sisice,ali opet nije kako treba i zadnji levi mnogo rano blokira i dovodi do velikog zanosenja kada bi namerno blokirao do kraja.

          Comment

          • Uros Piperski
            CBC Senator XXL
            • 31.01.2005
            • 2978
            • Beograd

            #6
            Krivljenje poluge? Korektor kocenja se steluje tako sto se on zaokrece oko jednog od dva srafa kojim je zasrafljen za karoseriju (dok je drugi sraf otpusten).
            Kada se auto spusti cesto je sila na zadnjim tockovima prevelika i kada se "peti cilindar" skroz okrene. Tada treba jos prosiriti onu slicovanu rupu tako moze jos malo da se okrene... Nadam se da je dovoljno jasno.


            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

            Comment

            • Davor
              CBC Senator XXL
              • 02.03.2005
              • 498
              • Novi Sad

              #7
              Moze li jos neko da se upusti u diskusiju,nije valjda da svima Yugo koci dobro,dajte jos vasih iskustava.

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                Ja nemam Juga ali sam ih video na stotine
                Da počnemo malo sa teorijom pa će biti lakše...
                Da bi auto ujednačeno kočio treba da budu neki uslovi zadovoljeni. Sila kočenja na prednju i zadnju osovinu pravilno rasporedjena naspram težine vozila na osovinama. Tajming, ujednačenost kočenja na svakom točku. Materijal, ujednačenost kočenja.

                Prednja i zadnaj osovina je u regulatoru kočenja. Uroš je već napomenuo kako se to radi a i vi ste odradili isto preko šrafa na korektoru.
                Pošto je sve novo pretpostavljam da je isti materijal pa nema razloga za nejednaku silu kočenja.
                Ostaje tajming. Šta na to utiče? Zazor izmedju pakni-pločica i doboša-diska. Ono "lepo razradjena klješta" sugeriše da njih niste menjali. Ako klipovi idu lako onda ih i ne treba menjati ali ako su samo jednom zapekli jer je pukla zaštitna gumica, zaukati na djubre i staviti nove.
                Ono zazor što si pitao da pojasnim se odnosi na ovo. Klješta koja imalo zapinju ne ostavljaju jednak zazor izmedju klipa i diska pa nejednako koči bar na prvi mah, na totalno kočenje ne bi trebalo da utiče onda rade isto.

                Doboši, možda je neko menjao ili navarivao onu polugu koja razmiče pakne. Ako je nazad sve uredu onda samo nejednak zazor utiče različito kočenje oba točka. Kod samoštelujućih kočnica samo nejednaka dužina poluge može uticati na to pa vredi premeriti.
                Drugo šta može uticati je slaba frikcija na "štelerima" pakni koji ako su loši dozvoljavaju federu koji vraća pakne nazad da pomeri šteler i razdesi zazor. Baciti pakne i staviti druge.
                Jačina opruga koje drže pakne, slabija gore jača dole, vrlo bitan faktor. Stavite nove ako već nisu.
                I na kraju to što koče prvo zadnji ne znači da oni ne valjaju, možda prednji koče kasno ili loše.
                Prveriti dužinu pluge koja gura klip na glavnom kočionom cilindru.

                Jedno testiranje na valjcima bi pomoglo oko rešavanja dileme. Platiš par kola ili piva zavisi od afiniteta

                Jugove kočnice su toliko prostačke da ne verujem da niko ne zna da ih napravi kako treba. Mnogo puta sam gledao Juga ili stojadina bez korektora kočenja koji se nije ponašao kao taj Jugo, niko nije ni znao da ne postoji.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • Davor
                  CBC Senator XXL
                  • 02.03.2005
                  • 498
                  • Novi Sad

                  #9
                  Hvala Doro,kazem za prednja klesta da su klipovi izvadjeni i ocisceni i promenjene gumice i kada stavis pistolj za vazdu tamo kod sisice odmah ga istera i nigde ni najmanje ne zapinje.Cim malo otopli rastavljam opet i napred i nazad kocnice pa javljam i jos jednom hvala,ako resim problem licno cu ti doneti 5 piva.

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #10
                    Nemoj Ekvivalent u sokovima
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • Davor
                      CBC Senator XXL
                      • 02.03.2005
                      • 498
                      • Novi Sad

                      #11
                      Originally posted by Dora
                      Nemoj Ekvivalent u sokovima
                      Moze nije nikakav problem

                      Danas sam skidao opet diskove i plocice na oba juga pa sam ih zamenio,jer su na onom crvenom standardnom jugu u boljem stanju(tj.plocice imaju min.90% mesa u odnosu na nove i diskovi nemaju apsolutno nikakav ris),za pozadi nisam stigao da pogledam jer je poceo sneg da pada,ali opet mrka kapa.Zaboravio sam da kazem da su pozadi i opruge sve 4 promenjene.

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #12
                        Ako su one poluge koje razmiču pakne dobre, to jest nisu krive navarivane i sl.. onda su opruge krivac 100%.Ako te baš zanima možeš radi experimenta zameniti donju za gornju da vidiš da li će i onda da koči isto.
                        OPREZNO, KOČNICE BI TREBALO DA BUDU LOŠE, NISKA PEDALA.
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • Davor
                          CBC Senator XXL
                          • 02.03.2005
                          • 498
                          • Novi Sad

                          #13
                          Originally posted by Dora
                          Ako su one poluge koje razmiču pakne dobre, to jest nisu krive navarivane i sl.. onda su opruge krivac 100%.Ako te baš zanima možeš radi experimenta zameniti donju za gornju da vidiš da li će i onda da koči isto.
                          OPREZNO, KOČNICE BI TREBALO DA BUDU LOŠE, NISKA PEDALA.
                          Opruge su stavljene nove pre mesec dana zajedno sa dobosima paknama cilindrima cevima crevima i poluge nisu navarivane i dobre su sigurno.Pedala mi je bas visoka tj.onakva kakva i treba da bude,lepa meka ni premekana ni pretvrda,ajd ako imas sutra posle tri vremena da navrnem do tebe da probas pa da vidis nagrubo u cemu je problem,vise stvarno nisam pametan a sve je bukvalno promenjeno i opet ne valja.

                          Comment

                          • Lucky
                            CBC Veteran
                            • 08.12.2004
                            • 184
                            • Prokuplje

                            #14
                            Ako je vazduh ispustan na prednjim klestima bez crevca hoce AT ulje da natopi plocice pa im onda nema blokiranja tockova ni za leka

                            Comment

                            • Davor
                              CBC Senator XXL
                              • 02.03.2005
                              • 498
                              • Novi Sad

                              #15
                              Originally posted by Lucky
                              Ako je vazduh ispustan na prednjim klestima bez crevca hoce AT ulje da natopi plocice pa im onda nema blokiranja tockova ni za leka
                              Vazduh je ispustan sa crevcem i plocice su suve kao barut i jedne i druge,tako da to nije sigurno,dodje mi da malo podmazem zadnje da nekoce bas tako jako .

                              Comment

                              Working...
                              X