Gume u oprugama - da li pomaze???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • barda
    CBC Veteran
    • 28.11.2005
    • 154
    • Novi Sad

    Gume u oprugama - da li pomaze???

    Vozim Opel Vectru A `90 i prilicno je niska (mada kada se uzme u obzir godiste - sa godinama se svi malo smanjujemo )

    Predpostavljam da niko pre mene nije podesavao visinu vozila (da li je to moguce), vec mislim da su malo opruge popustile. Kada krenemo na put nas cetvoro i pun gepek stvari na nekim neravninama cuje se lupanje iz zadnjeg dela (pretpostavljam da opruge "dodju do kraja").

    Da li bi tu pomoglo stavljanje onih guma koje to ublazuju, ili zamena mozda samo dve zadnje opruge (ali kako bi to izgledalo????)
    Znam da nebi bilo lose zamena sve 4 ali....

    Savet?
  • veljko
    CBC Senator XXL
    • 30.01.2006
    • 476
    • Backi Jarak, NS
    • Volvo V50 DRIVe

    #2
    vidi kod servisera "zdravko " na klisi, meni je dizao corollu

    a za ove gume neverujem , ako mislis na one sa najlona sto idu u oprugu, ipak je to vektra
    Bolje biti sretan nego pametan

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #3
      prvo pitanje je kolika je nosivost auta, po fabrickoj specifikaciji ?
      karoserija je koja, limuzina sa 4 vrata ?

      po mom iskustvu obicno su limuzine donje i srednje klase prilicno male nosivosti i obicno nije predvijdeno da istovremeno budu 4 odrasle osobe u kabini i da se nesto stavi u gepek, odnosno u toj klasi vozila uobicajeno je oko 400-450kg nosivosti u zbiru (to ukljucuje i masu tereta na krovu).

      karavani obicno imaju pojacane zadnje opruge i vecu nosivost za oko 50-100kg, pa kod njih nije toliko izrazen taj problem.

      na 4 auta srednje klase/nize klase (kao Vectra oko 4,5m) koje sam posedovao imao sam istu pojavu, na novo kupljenim iz fabrike tako da mislim da je to prosto takva osobina usled stednje fabrika na konstrukciji.


      jedno od resenja su tzv. cargo opruge kao zamena ako ih je fabrika predvidela (Kilen svedski ima dosta veliki izbor) ili ugradnja pneumatskih opruga cija se tvrdoca moze podesavati po zelji odnosno prema teretu.

      za 4 osobe i pun gepek potrebna je nosivost reda 550-600kg da ne dodje do ponasanja vozila tokom voznje kako si opisao.

      proveriti u uputstvu za Vectru koliko je fabricka specifikacija, premeriti metrom hod opruga pri opterecenju i tada posle merenja ako su opruge stradale (sto bi bilo cudno ako je auto normalno koriscen prema upustvtu) onda se mogu zameniti i dostici fabricko stanje.

      i da, menjaju se u paru, znaci moze posebno samo zadnje opruge.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • barda
        CBC Veteran
        • 28.11.2005
        • 154
        • Novi Sad

        #4
        VELJKO
        Originally posted by veljko
        vidi kod servisera "zdravko " na klisi, meni je dizao corollu
        Kako je dizao? Stavljao nesto u opruge, ili druge opruge, ili....

        Originally posted by veljko
        a za ove gume neverujem , ako mislis na one sa najlona sto idu u oprugu, ipak je to vektra
        Mislis da te gume nebi pomogle, ili bar ublazile to lupanje?


        BRICK
        Originally posted by brick
        prvo pitanje je kolika je nosivost auta, po fabrickoj specifikaciji ?
        karoserija je koja, limuzina sa 4 vrata ?
        Za nosivost neznam, ali je ta sa 4 vrata

        Originally posted by brick
        za 4 osobe i pun gepek potrebna je nosivost reda 550-600kg da ne dodje do ponasanja vozila tokom voznje kako si opisao.
        Znaci ostaje nam da smrsamo, ili izbacimo nepotrebne stvari, ili zakacimo prikolicu... ipak je lakse vuci nego nositi

        Originally posted by brick
        proveriti u uputstvu za Vectru koliko je fabricka specifikacija
        Eh, kada bih imao uputstvo - kupio sam polovna kola....
        Nista, moram otici do servisera "Zdravka", da vidim sta ce on reci, mozda da prvo probam sa tim gumama, pa ako uspe, uspe, a ako ne uspe onda... pare na sunce

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          za tu klasu vozila obicno se i koristi prikolica (teretna) ako se zeli vise kg od predvodjenog prenositi.
          s tim, da i tu ima jedna sitnica. prikolica pritiska kuku u vertikalnom smeru sa 5-7% minimalno od svoje bruto mase, za tu klasu vozila je obicno max dozvoljeni pritisak na kuku do 50kg sto znaci da samo male (lagane) prikolice moze da vuce pouzdano.

          a tih 50kg podrazumeva da su broj putnika u kabini smanji za jednog coveka.

          opcija smrsavanja je tesko izvediva, potreba da se preveze nesto je verovatno opet skopcana sa umenjanjem komfora a robusniji auto je (ako se moze) najoptimalnije resenje.


          btw, nije dovoljno ugraditi jace opruge pozadi, treba proveriti da li kontrukcija vozila (sasija) zadnjeg trapa moze da otrpi tako povecan teret.

          iz prakse, VW Pasat, Ford Sijera, Audi 80, Reno 21 i slicno (tu i Vectra spada po kategoriji) mogu na papiru da koriste prikolicu reda 1200kg u idealnim uslovima.

          to je na papiru, u praksi to se svodi na oko 900-1000kg a i to uz poluprazan auto.
          uz opterecen auto sve preko 750-800kg (bruto) je vec nezgodno.

          i jos jedna zakonska obaveza- masa prikolice+ masa tereta+ masa vozila+ masa putnika+ masa u gepeku+ masa na krovu+ pritisak na kuku sve zajedno u zbiru ne sme da predje GWVT odnosno bruto dozvoljenu masu vozila koja je navedena u podacima za vozilo i nalazi se upresovana na onoj plocici gde je broj sasije u motorskom prostoru.

          750kg bruto prikolice odgovara priblizno 550-600kg neto tereta ako prikolica ima poseban dodatni kocioni sistem.

          bez kocionog sistema to se smanjuje na 300-400kg tereta. (obicno vucno vozilo- auto ima preslabe kocnice i uopste konstrukciju za vise).

          karavani obicno imaju dozvoljenu masu prikolice od 1300 do 2100 kg i obicno imaju tvrdje ili podesive opruge pozadi i bez problema trpe takva povecana opterecenja.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • barda
            CBC Veteran
            • 28.11.2005
            • 154
            • Novi Sad

            #6
            Originally posted by brick
            za tu klasu vozila obicno se i koristi prikolica (teretna) ako se zeli vise kg od predvodjenog prenositi.
            s tim, da i tu ima jedna sitnica. prikolica pritiska kuku u vertikalnom smeru sa 5-7% minimalno od svoje bruto mase, za tu klasu vozila je obicno max dozvoljeni pritisak na kuku do 50kg sto znaci da samo male (lagane) prikolice moze da vuce pouzdano.
            a tih 50kg podrazumeva da su broj putnika u kabini smanji za jednog coveka.
            Imam ugradjenu fabricku kuku i pise da je max opterecenje 75kg, sto mu dodje prikolica do 1 tone


            Originally posted by brick
            i jos jedna zakonska obaveza- masa prikolice+ masa tereta+ masa vozila+ masa putnika+ masa u gepeku+ masa na krovu+ pritisak na kuku sve zajedno u zbiru ne sme da predje GWVT odnosno bruto dozvoljenu masu vozila koja je navedena u podacima za vozilo i nalazi se upresovana na onoj plocici gde je broj sasije u motorskom prostoru.
            Bas cu da pogledam sta pise.

            Sve u svemu, brojke su tu, ali mi nije jasno, da auti nije predvidjen za normalnu upotrebu (cetvoro odraslih krenu na more sa punim gepekom stvari u automobilu srednje klase)? To si i ti rekao na osnovu iskustva od 4 modela.

            Ili bi trebalo pre puta, kao na trkama Formule1, svi putnici sa koferima na kantar i krece pakovanje

            Comment

            • vega
              CBC Senator XXL
              • 21.02.2006
              • 324
              • Beograd

              #7
              Nosivost te Vectre je 490kg.
              Cetvoro unutra i pun gepek, opruge matore - puna kapa. A i kad su ga pravili niko nije racunao da ce propadati u kratere po nasim putevima.
              Pogledaj kako je ovesan auspuh, one gume popuste vremenom. Mozda igra gore-dole, levo-desno i udara negde kad opteretis auto (meni je udarao o zadnju osovinu kad ga natovarim)...
              ... and then the damn thing gone wild!

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                pa sad sta je normalna upotreba razlicito definisu razliciti korisnici, a i fabrika.

                u pravu si, malo je cudno ali je obicno ta srednja klasa tu negde, sredina malih auta u kojima je predvidjeno da se voze 2 osobe na duzem putu, i vise klase gde je predvidjeno 5 (ili 7) putnika sa svim prtljagom.

                tako gledano, srednja klasa dodje negde u sredinu, 4 putnika bez gepeka/prtljaga.

                imam iskustva od jedno 40.000km voznje sa raznim prikolicama po raznim putevima ( i preko 15% uspona), u raznim klimama i po snegu zimi vozio sam prikolicu a i leti na +45C, i po autoputevima i po uzanim planinskim sa lakat krivinama u zemlji i van zemlje i smatram da imam dovoljno iskustva da ne verujem u laka obecanja koje fabrike napisu u svojim uputstvima velikim slovima, a negde sitnim slovima da to vazi za idealne uslove.

                u praksi, pogotovu prednji pogon nije optimalan za vucu i vrlo je malo auta sa prednjim pogonom ( na prste jedne ili dve ruke max) koji mogu glatko i bez smetnji da vuku prikolice u okviru B vozacke dozvole, tj zbirno auto + prikolica do 3.500kg odnosno prikolica klase 1500-1600 kg.

                probao sam sto licno sto posredno razne aute kao vucna vozila i poniranje zadnjeg vesanja je vrlo tipicno ponasanje kada se malo optereti ta tzv srednja klasa.

                i obicno im se drasticno menjaju osobine, dinamika ponasanja u voznji i lako se zaljuljaju od strane prikolice i pre dostizanja zakonom dozvoljene max brzine od 100 (odnosno 80 km/h) i postaju osetljivi jako na susedna vozila koja prolaze narocito kamione i autobuse.

                za razliku vozila vise klase obicno su bolje prilagodjena, sama su nesto vece mase, boljeg vesanja i glatko izlaze na kraj sa takvim zahtevima tokom voznje, odnosno bez problema se vozi kompozicija auto+prikolica.

                moja iskustva su da nema pomoci i da ako vozilo fabricki nije bas prilagodjeno u svemu za vucu,(vesanje narocito) nece mnogo pomoci nikakva naknadna ugradnja i da se prosto treba naviknuti i prilagoditi stil voznje i ocekivanja.
                znam da nije uteha, ali ne zelim da dajem lazne nade.

                kocnice i kvacilo su 2 najopterecenija sklopa pri voznji prikolice.
                ja sam na jednom autu uspevao da istrosim lamelu da 15-20.000km voznje ukupno i od toga jedno 3.000km sa prikolicom (resto solo samo auto).

                jednom sam na autu istrosio kvacilo za nekih 200km voznje sa prikolicom, jednom mi je pukla kuka za vucu tokom voznje (kao fabricka aftermarket varijanta).
                jednom mi je eksplodirala guma na prikolici leti na + jako mnogo stepeni pri voznji oko 90km/h.

                zbog moje bezbednosti pre svega vec mnogo godina koristim posebne stabilizatore sa disk plocicama francuske proizvodnje Roger Tunesi model STAB 230 i xx puta me je to spaslo od ozbiljnih problema sa kontrolom vozila.

                i posle iskustava sa prednjim pogonom i pre toga sa zadnjim, uvek kada mogu jako preferiram zadnji pogon vucnog vozila.

                ali, koji god da je auto moze da se iskoristi uz obazrivu voznju, prilagodjavanje datoj situaciji stilom voznje i uz malo srece nista na autu tokom vuce se nece pokvariti.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • barda
                  CBC Veteran
                  • 28.11.2005
                  • 154
                  • Novi Sad

                  #9
                  Da, sada imam malo bolje poglede na mogucnosti opterecenja vozila po klasama (skoro nikad nisam posebno obracao paznju koliko kilograma mogu da podnesu - obicno gledas koliko litara je gepek i u te litre potrpas sve sto moze da stane - koliko litara, toliko kilograma , a gde su putnici )

                  Ali ako to fabrika nije predvidela, nemam ni ja nameru da prekrajam krive Drine...

                  U svakom slicaju hvala na informacijama (i tehnickim za nosivost 490kg), a meni ostaje da ipak proverim da nije mozda lupkanje auspuha doprinelo celoj ovoj prici....

                  Comment

                  • nikolapanic
                    CBC Senator XXL
                    • 16.10.2005
                    • 657
                    • Petrovac

                    #10
                    Gde mogu da se kupe kvalitetne opruge za auto?
                    Samo te slusam i pitam se dokle ces?

                    Comment

                    • prke
                      CBC Član
                      • 17.03.2006
                      • 71
                      • munze-konza

                      #11
                      gume ili ti optizeri ce ti svakako pomoci,veruj mi,samo ne preteruj stavi 3 kom po tocku(sve 3 na jedan prsten opruge)
                      VWCLUB SRBIJA

                      Comment

                      • *Egon*
                        CBC Senator XXL
                        • 31.12.2004
                        • 1232
                        • Beograd, Dorcol, N 44

                        #12
                        Gde u Beogradu ima da se kupe ti optizeri?
                        Garaza
                        1996 SAAB 900 NG Cabrio

                        Comment

                        • barda
                          CBC Veteran
                          • 28.11.2005
                          • 154
                          • Novi Sad

                          #13
                          A gde u Novom Sadu?
                          Cini mi se da sa to video na najlon pijaci.... (mala privreda... hmmm )
                          Ili ima nekih "markiranih"???

                          Da bih to montirao treba da skroz podignem zadnji trap... ili kako vec?

                          Comment

                          • Dutchman
                            CBC Senator XXL
                            • 30.09.2004
                            • 741
                            • Vracar centar sveta

                            #14
                            ima i na bubanj potoku, to je glupost nevidjena bar po meni da kazem slovo H od tvrde gume koje se stvi na oprugu tako da nedozvoljava sabijanje opruge fizichkim putem ... bolje je uzeti npr Killen opruge sa specifikacijom za dostavna vozila ili kako vec im se zove ta serija koja izdrzavaju 40% vece opterecenje od fabrichkih ... imaju za furgone i karavane ... najverovatnije i za ostale... radnja im je na pochetku Vojvode stepe gde je i Monro tj ista radnja od autokomande sa desne strane
                            Prevelika slika u potpisu!

                            Comment

                            • prke
                              CBC Član
                              • 17.03.2006
                              • 71
                              • munze-konza

                              #15
                              pa koliko kostaju te opruge,ove gume kostaju 15 din po komadu i iz licnog iskustva znam da nije sranje
                              VWCLUB SRBIJA

                              Comment

                              Working...
                              X