zazor u plivajucim kljestima

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    zazor u plivajucim kljestima

    koliko treba da iznosi maksimalno dozvoljeni zazor stifta koji povezuje fiksni i plivajuci deo prednjih kocionih kljesta?
    da li uopste sme da postoji ikakav zazor koji moze da se oseti rukom.
    boost?
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #2
    Cao!

    Malo odsutan zadnjih dana ali sad sam tu:
    Vidi, sve zavisi od konstrukcije.
    Ako su klipovi sa 2 strane znaci 2 onda ako sam te razumeo da mislis na ugaono odstupanje?? onda ga nesme biti.
    Ako je samo jedan klip sa jedne strane, moras ocekivati izvestan zazor jer sluzi za izazivanje oscilacija i samociscenje od kocione prasine, da nebi zapekla.
    Ugaono odstupanje se tolerise do 3 stepena u gumenim busninzima (piksnama) sa vodjicama ali samo kod ovog tipa.

    Znaci za sve tipove sme da se pomera celjust , pomicni deo par mm.
    U puno slucajeva velicina pakni diktira to ponasanje, ali preusko nesme biti. Dakle ocekuje se izvezno pomeranje. Ako je preveliko, pocinje da smeta jer izaziva zvuke udarca prilikom promene smera kocenja, napred / nazad.
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #3
      Sad vidim da pitas za stift, sto je pretpostavljam kod tebe na Volvu?
      Tu nesme da bude zazora!
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        boost, menjao sam sva 4 diska koja naravno( nisu dirana jos od fabricke ugradnje pa sam naisao na sumnjivu stvar. kljesta su Girling i imaju samo jedan klip sa unutrasnje strane tocka a plivajuci deo nosi plocice. primetio sam pri demontazi nosaca plocica da je neko pre mene mahanicki ostetio glavu srafa koji se uvrce u taj stift koji povezuje obe polovine kljesta, taj plivajuci deo. nista strasno ali zbog toga izgleda nije mogla da se lepo vrati ona harmonika zastitna gumica koja stiti bushing i stift pa je (ko zna kada) tu uletela voda ili nesto jer je sam stift povrsinski korodirao i oseca se u ruci da ima lateralnog/ bocnog zazora. previse lagano ide i taj nosac plocica moze da se pomeri rukom, mozda za oko 1mm. na drugoj strani auta sve je ok, i nema tog zazora koji se oseti rukom a plivajucu nosac se pomera malo teze, onako bas kako treba glatko i ravnomerno.
        posto zelim da kocnice imam u savrsenom stanju potrudicu se da nadjem ili samo taj stift (ako bushing u plivajucem delu nije ostecen) ili cela kljesta ali sam hteo prvo da proverim da li se krecem u dobrom smeru.
        ranija iskustva sa Volvom su kociona kljesta sa 4 fiksna klipa gde nista ne pliva i gde tako nesto nije moguce, ali valjda su bila skupa pa presli na ova plivajuca sa 2x1 klipom (dva odvojena hidraulicka sistema)...to jest na losije.
        inace diskovi su izdrzali 200k km, plocice koje su sada imaju oko 28.000km i potroseno je oko pola "mesa" napred a zadnje su izgleda fabricka ugradnja jer su se gotovo izlizale. rekao bih da nije lose da plocice uspeju da odrade 200k km vozikanja
        inace ako ti nesto znaci kao informacija, kljesta su Girling 1+1 klip a disk je precnika 287mm.
        pozdrav
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • nole
          CBC Senator
          • 02.10.2004
          • 231
          • Igalo

          #5
          Pa to je ono brick sto i mene nervira jer imam problem sa klestima koja su takodje "plivajuca". Na svaku neravninu bez obzira na brzinu ja cujem zveketanje plocica u disk koji ih onako usput i trosi. Bas sam danas skidao sa desnog tocka plocice posto su pojedene SKROZ. Na lijevi se pojele takodje skroz ali vise spoljasnja i ta lijeva vise lupkaju. Inace plocice su GM-ove kupljene prije dvije god. u BG i presle su oko 25.000 hiljada. Kada se vozi po krivinama i cepa po gasu onda mora i kocnica da se trosi

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            nole kod mene se nista ne cuje, plocice se ravnomerno trose sa obe strane diska i nema nikakvog problema oko efikasnosti kocnica. na onoj masini na tehnickom gde se meri sila kocenja sve brojke su fenomenalno dobre, razlike leve i desne kocnice iste osovine je oko 2(dva) % sto je vrlo dobro. plocice uz ostru gradsku voznju kreni stani izdrze oko 60.000-80.000km-prednje i oko sam zadovoljan.
            da nisam menjao diskove i rasklapao ne bih ni primetio da uopste postoji zazor. malko vise mi se ne svidja sto je Volvo napustio onaj stari dobri sistem kljesta sa 4 klipa po tocku i uveo te plivajuce.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Wiz
              CBC Senator XXL
              • 30.09.2004
              • 3104
              • Nish

              #7
              Danas na tehnickom razlika prdnjih kocnira 0.8% plocice menjane pre oko 20000km,na testu izduva 0.7 "necega" dozvoljeno zakonski do 3.2

              Comment

              • Wiz
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 3104
                • Nish

                #8
                A tastatura izgleda mora na remont!!!

                Comment

                Working...
                X