lada samara i vibracije

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nikolans78
    CBC Senator
    • 16.03.2006
    • 277
    • Vankuver, Kanada

    lada samara i vibracije

    Imam ladu samaru 1300. Imam sledeci problem: kada idem pravo, pa naidjem na udubljenje na putu (veliko) pa se auto u tom momentu spusti (nadam se da razumete sta hocu da kazem) i takodje u krivini ako dodam gas, javljaju se vibracije (u ritmu rada motora). Gledao sam nosace motora i meni deluju ok, da li oni mogu da ne valjaju a da izgledaju ok? Probao sam da sa povucenom rucnom krenem i gledam motor i motor se pomera, ali ne znam da li je to u granicama normale. Takodje pri vecoj brzini (preko 60km/h) mi se cuje neki lezaj (pocinje da bruji), ali ne znam koji(prilicno sam siguran da je neki napred. Kako da ispitam, da li je uzrok svemu ovome jedan te isti? Druk lezaj, korpa i lamela su preomenjeni nedavno. Da li moze biti homokineticki? Sta predlazete da pokusam?

    hvala unapred
  • don
    CBC Senator XXL
    • 13.04.2005
    • 483
    • Beograd

    #2
    Re: lada samara i vibracije

    Originally posted by nikolans78
    Takodje pri vecoj brzini (preko 60km/h) mi se cuje neki lezaj (pocinje da bruji), ali ne znam koji(prilicno sam siguran da je neki napred. Kako da ispitam, da li je uzrok svemu ovome jedan te isti? Druk lezaj, korpa i lamela su preomenjeni nedavno. Da li moze biti homokineticki? Sta predlazete da pokusam?

    hvala unapred
    Sto se tice lezaja, podigni prednji kraj, uhvati gumu, za gornju i donju tacku i vidi da li ima lufta, znaci ne pomeras gumu levo desno, vec drzis je gore dole i pomeras kao da hoces da je skines, a st ose tice homokin. on kada ode on pucketa, i krcka
    Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
    Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
    Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.

    Comment

    • nikolans78
      CBC Senator
      • 16.03.2006
      • 277
      • Vankuver, Kanada

      #3
      probao sam da mrdam tockove, i nema lufta koji ja mogu da osetim. Kakvi su lezajevi koji se nalaze pri ulasku poluosovina u menjac (diferencijal)? Da li su tu oni iglicasti lezajevi ili sta? Da li mogu oni da odu? Takodje, pri pustanju kvacila, cuje se neki zvuk kao da neki lim tandrce, da je olabavljen. Kada auto krene, onda se vise ne cuje, ali su vibracije tu. Nije suspleh, proverio sam.
      Pomagajte

      Comment

      • borcham
        CBC Član
        • 23.03.2006
        • 40
        • Nis

        #4
        Što se tiče homokinetičkog globa, smotaj pun levi ili desni i brže krani. Ako se tada čuje neko kloktanje onda je verovatno on u pitanju. Što se tiče druk lagera koji veoma brzo strada (kod samare) uradi sledeće. Izbaci ga iz brzine i pritisni kvačilo. Polako puštaj kvačilo i slušaj dali se i kako menja zvuk. Ako čuješ neko brujanje ili kloktanje na leru (auto naravno nije u pokretu) onda je najverovatnije druk lager.

        Comment

        • nikolans78
          CBC Senator
          • 16.03.2006
          • 277
          • Vankuver, Kanada

          #5
          nije druk lezaj, ceo set (lamela, korpa i druk lezaj su promenjeni pre nekih dva meseca) a isti problem je bio i pre i posle zamene, tako da nije do toga. Takodje, ako podignem prednji tocak, i onda ga (dok je menjac u brzini) rukama rotiram napred-nazad, cuje ze zvuk kao da metal udara u metal - zvoni (zvuk bi se mogao opisati kao "kling, kling" ) verovatno je to onaj zvuk koji sam prethodno opisao pri pustanju kvacila. Mozda to nesto znaci...

          pozdrav

          Comment

          • borcham
            CBC Član
            • 23.03.2006
            • 40
            • Nis

            #6
            Moguće da je homokinetički zglob. A što se tiče druk lagera ja sam ih na samari (72000km) promenio tri. I običnoprosviraju posle dva meseca. Zbog jednog čiju sam zamenu odlagao duže vremena (jer ko će u roku od 6 meseci dvaput da skida menjač ) sam morao da menjam i korpu i lamelu. Nije mi jasno kako uvek uspam da naiđem na ''originalne delove '' Homokinetički sam već menjao (desni) na 40000km ali ću sad morati da menjam i drugi ako ne i oba .

            Comment

            • APOGEE
              CBC Senator
              • 01.06.2005
              • 243
              • Beograd, Vracar

              #7
              Ne znam da li je kvar jos aktuelan, ali imao sam ranije slicnan problem i u pitanju je bio silen blok, tj gumeni lezaj nosaca motora. Kad si u leru upali motor, auto zakocen, daj jako gascinu, ako se motor jako pomera kao da se propinje, onda moze biti ovo sto sam rekao.
              Kia pro cee'd 1,6 CRDI 115hp 2010

              Comment

              • nikolans78
                CBC Senator
                • 16.03.2006
                • 277
                • Vankuver, Kanada

                #8
                problem je jos uvek aktuelan, mada se polako mirim sa tim da imam ladu i da to mora tako . Probacu da mu naglo dodajem gas, ali sam probao ranije sa povucenom rucnom da pustam naglo kvacilo (poklopac motora podignut tako da ga vidim) i motor se naravno pomera, ali ne znam koliko je normalno. Sta su ti gumeni lezajevi nosaca motora? Jel to ona guma u nosacu? Nisam video da ta guma moze da se promeni bez zamene celog nosaca (ne prodaju posebno). Vizuelno nosaci deluju dobro. E, sad, nosaci su po 1000 dinara komad (ima 3 komada, a prednji je cak 1500) pa ne bih da kupujem ako nisam siguran da su oni...

                Comment

                • master
                  CBC Član
                  • 06.04.2006
                  • 68
                  • Nis

                  #9
                  [quote="nikolans78"]Nisam video da ta guma moze da se promeni bez zamene celog nosaca (ne prodaju posebno). [quote]

                  Ta guma sigurno moze da se nabavi posebno,ako ne u prodavnicama onda kod nekog ko to pravi,utakvi sigurno postoje (bar ovde u Nisu ih ima),na buvljaku,u nekom otpadu...

                  Comment

                  • APOGEE
                    CBC Senator
                    • 01.06.2005
                    • 243
                    • Beograd, Vracar

                    #10
                    Nemoj da kupujes nasumice gumu ili ceo nosac Da li je ostecen, to se vidi na samoj gumi jer ona pukne. Ako je prljavo, ocisti malo i videce se da li je ok ili ne. Ako se ne vidi dobro uzmi lupu i neko svetllo. Ukoliko cimas jako rukom, ne bi trebao mnogo da se pomera. Dakle, gascinu mu daj direktno preko poluge leptira gasa i ako vidis da motor hoce kao da iskoci onda je najverovatnije to u pitanju. Moj kum, pre dva dana imao na XM-u isto zveckanje i na kraju ustanovio da mu je sraf koji prolazi kroz sredinu gumenog lezaja popustio.
                    Kia pro cee'd 1,6 CRDI 115hp 2010

                    Comment

                    • nikolans78
                      CBC Senator
                      • 16.03.2006
                      • 277
                      • Vankuver, Kanada

                      #11
                      danas sam nesto cackao oko kola i probao sam da uhvatim za poluosovinu i da je vucem gore-dole. Izgleda da ima lufta tamo gde ulazi u menjac(diferencijal) Kakvi su tu lezajevi i kako ih zameniti ako su oni otisli? Koliko je komplikovano?

                      Comment

                      Working...
                      X