ABS problem - HITNO!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Srdjan
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 2416
    • Bajina Basta/Beograd

    ABS problem - HITNO!!!

    Caos... Pokusacu sto bolje da opisem situaciju... Naime kada je sve ok, kada dam kontak i upale se sve lampice, obicno tada drzim nogu na pedali kocnice i onda u trenutku nesto cvakne pod nogom i lampica za abs se iskljuci i sve je ok, kocnice se ponasaju normalno... Ali ponekad mi se desava da kad dam kontak nista ne cvakne pod pedalom i lampica se uopste ne gasi, i dalje kocnice funkcionisu samo abs ne radi. U tom trenutku dok lampica i dalje sija nesto zuji... Sto je najgore to zuji i kada izvadim kljuc iz brave, dakle skroz ugasim auto... I to dodje nekako sebi posle nekoliko davanja kontakta i gasenja i nista ne zuji i abs dalje danima radi kako treba... E sad malopre mi se desila ista situacija samo sto je ovaj put izgleda nesto gore... I dalje lampica za abs sija, uopste se ne gasi i nesto zuji.. Ugasim auto, izvadim kljuc i dalje zuji. Ostavim tako auto nekoliko desetina minuta, ocekujuci da ce se mozda samo iskljuciti ili da to zujanje nije ozbiljno, kad me prijatelj zove da dodjem do kola... I dalje posle pola sata zuji, uspem da otkrijem gde zuji, otvorim haubu i zuji bas abs centrala ili kako se vec zove... Zuji kao kad radi neki elektromotor... Kada ga pipnem on vreo, posto ne znam gde je osigurac za abs, moram da skidam klemu sa akumulatora... Dok sam nasao odgovarajuci kljuc vec je pocelo da se dimi iz tog dela... Kad skinem klemu, naravno nista ne zuji... Ostavim ga pola sata da se ohladi, vratim klemu ono ponovo zuji, dam kontakt kljucem ono prestane, lampica se izgasi i sve je normalno kao da nista se nije desilo i to je to za veceras.... Sta se desava???
    A da auto je Fiat Marea 1.6 ?98god!
    Pomoc???
    Inace ima li veze koju klemu skidam, ja sam skidao minus jel mi bilo lakse i kad sam je stavljao ponovo malo varnici na samoj klemi na akumulatoru!!! Jel to normalno??? Mogu li nesto tako da s****m???
    Lancia Kappa 2.0 20v
  • Srdjan
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 2416
    • Bajina Basta/Beograd

    #2
    P.S Zna li neko gde se nalazi na fiatu osigurac za abs ako ga uopste ima i ako mi se ponovo desi lepo ga izvadim, da ne skidam klemu...
    Lancia Kappa 2.0 20v

    Comment

    • Boki Ar
      CBC Senator XXL
      • 11.11.2004
      • 2827
      • Aranđelovac
      • Vektra

      #3
      "Zalepi" relej pumpe od ABSa i zato se ovo dogadja.U motornom prostotu postoji blok sa osiguračima...piše koji je za ABS.
      Proveriti dijagnostičkim uredjajem ABS sistem i otkloniti greške ...
      Srećno!

      Comment

      • Srdjan
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 2416
        • Bajina Basta/Beograd

        #4
        Hvala na odgovoru, mada mi nije bas jasan... Taj relej se nalazi na pumpi i sta da radim sa njim, menjam, popravljam??? Imas li ti dijagnostiku za Fiata konkretno ono sto meni treba? Mozes li mi otkloniti kvar, meni nije problem ako treba da dodjem do tebe da se to odradi kako treba, posto ne znam nikoga pouzdanog u mojoj blizini kome bi poverio svoj auto!
        Lancia Kappa 2.0 20v

        Comment

        • Black Knight
          CBC Senator XXL
          • 13.10.2004
          • 2020
          • Novi Beograd, kicblo

          #5
          cini mi se da ima...ali necu da odgovaram u njegovo ime...

          bas kao sto je covek rekao, problem je u releju, releji kada dotraju oni se menjaju...ne popravljaju se...

          Taj relej se nalazi u motornom delu prostora u posebnom delu gde su smesteni "par" releja, eventualno neki veci osiguraci i sl....
          Injection is good,but I'd rather be blown!

          Comment

          • Srdjan
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 2416
            • Bajina Basta/Beograd

            #6
            Ako je samo to, onda da kupim relej i samo ga zamenim kao osigurac?? Jel na to mislite? Jel ti releji imaju kakve oznake, mislim nisu univerzalni...
            Dr. boca, ako mozes da mi ovde objasnis sta da radim ako ne onda se vidimo...
            Lancia Kappa 2.0 20v

            Comment

            • Srdjan
              CBC Senator XXL
              • 30.09.2004
              • 2416
              • Bajina Basta/Beograd

              #7
              Iako pada kisa, otisao sam i slikao sve da ne bude zabune...
              Dr. Boca, kada kazes relej jel mislis na osigurac???
              Ovo je ono sto sam nasao...


              Ispod ove plastike gde pise abs 60a se nalazi:



              Jel to relej na koji si mislio... Ja licno ovo zovem osigurac, doduse jeste veci nego standardni ali to je valjda zato sto je od 60A... Drugo nista nisam pronasao.. Ako je to-to, kako to onda malo pravi problem malo ne, valjda to radi ili ne radi, a ne ovako hoci piskim-necu piskim...

              P.S. sta mu je ono J/B1 I J/B2 OD 60 i 80A?
              Lancia Kappa 2.0 20v

              Comment

              • Nikola
                CBC Senator XXL
                • 29.09.2004
                • 975
                • Indjija/Vojvodina

                #8
                Nije to rele
                To su obicni osiguraci...

                Trazis kockicu dimenzija stranice 2.5 cm


                Pogledaj ispod volana, moguce da je tamo. Ne bi bilo cudno da se nalazi u grupi sa osiguracima....

                Mada: Autodata kaze: Relays are integral with the ECU
                .:Cuore Sportivo:.
                Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

                Comment

                • Srdjan
                  CBC Senator XXL
                  • 30.09.2004
                  • 2416
                  • Bajina Basta/Beograd

                  #9
                  Originally posted by Nikola
                  Mada: Autodata kaze: Relays are integral with the ECU
                  A to mi ne zvuci na dobro... Znaci to sto sam ja nasao, to nije to...
                  Lancia Kappa 2.0 20v

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    nasao si glavni osigurac ka ABSu.
                    sada probaj da nadjes gde ti je ABS (elektronika, ne mehanika).
                    tu negde u blizini (mozda negde porazbacano i u kabini) probaj da nadjes relej koji zapravo i vrsi dovod struje u ABS sistem i koji radi kao prekidac upravljan od strane kontakt brave.

                    taj relej moze biti i unutar ABS kompjutera a moze biti i zasebno lociran.

                    proveri sve kontakte na koroziju u i oko ABS kompjutera i narocito na svim debljim kablovima (cim su deblji znaci da kroz njih tece poveca struja).

                    italijanski auti su hronicno poznati da pate od bolesti korozije elektro sistema ( i uopste elektrika im nije jaca strana konstrukcije) koja moze svakva cuda i nebuloze u praksi da ponudi vlasniku.

                    ako nadjes koroziju, veoma brzo ces popraviti trajno kvaro(ove) tog tipa oko zujanja.
                    sam relej je obicno hermeticki ili blisko tome kvalitetno zatvoren i retko crkava ako nije bas nekako bezvezno postavljen u motorskom prostoru (izlozen vlazi).

                    ako ne nadjes koroziju ,srecno dalje posto moze svasta da bude a za pocetak dijagnjostika celokupnog ABS sistema, pa onda pojedinacno i pojedinih sklopova/podcelina ABS kompjutera...
                    najbrze i najlakse a ujedno i najskuplje je komplet zamena ABS kompjutera, hidro bloka visokog pritiska sto ce vrlo verovatno otkloniti problem.

                    ali, ja tipujem na koroziju, ipak su to vec godine za jedan italo auto.
                    NHF prema bilo kome, prosto imam takvo misljenje u smislu pedantnosti izrade/ konstrukcije.

                    na sajmu sam gledao i analizirao izradu ispod haube Zastave 10, tj Fiat original model 2006...tu sam primetio puno slampavosti u izradi pocevsi od, hm trazim pravu rec, neadekvatno ugradjene akubaterije i tanusnih vodova za masu sto ja vidim kao recept za probleme u radu.

                    pesimisticki, potrosices sate da pronadjes razlog problema i malo para da ga otklonis, optimisticki mozda ubodes na samom pocetku mesti gde je problematican tok struje i opet sa malo resis trajno problem.

                    kako god, puno srece u istrazivanju.

                    btw, ako je crkao relej preporucujem Hella ili domaci PES Surdulica (jako su dobri prema mom iskustvu) ako nadjes.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Boki Ar
                      CBC Senator XXL
                      • 11.11.2004
                      • 2827
                      • Aranđelovac
                      • Vektra

                      #11
                      Originally posted by Srdjan
                      Dr. Boca, kada kazes relej jel mislis na osigurac???


                      P.S. sta mu je ono J/B1 I J/B2 OD 60 i 80A?
                      Kada kažem relej na njega i mislim..naravno...
                      B1 i B2 su osigurači..repeat OSIGURAČI....da ne bude opet glava a mislim na bulju...

                      Comment

                      • Srdjan
                        CBC Senator XXL
                        • 30.09.2004
                        • 2416
                        • Bajina Basta/Beograd

                        #12
                        Danas mi je cale bio u bg i svratio je u Zemunu kod Gorana, posto vidim da ste ga ishvalili... Doduse verovatno je bilo guzva i dosao je nenajavljen pa su mu za abs rekli da to hoce neki motorcic da crkne, pa da teram dok ne pocne stalno da zuji, pa da onda skinem osigurac i dodjem do njih da mi to zamene, bice negde stotinak eura... Verovatno nisu imali vremena da se bakcu... Ali resili su mi drugi problem... Naime, negde sam ovde na forumu pominjao da mi brisaci ponekad polude i sami se ukljucuju i rade kako im volja... Uglavnom su mi rekli da treba da zamenim rucicu brisaca koja ide u kompletu sa levom rucicom za zmigavce i ablenderom i sve to je oko 100eura polovno... Ali dobro je, nije to u pitanju... Zahvaljujuci "GENIJALNOSTI" italijanskih konstruktora ili cega li vec, stavili su neku elektroniku u sam motor brisaca, totalno nezasticenu od vlage, vode, prljavstine pa je pravilo spoj... Kada su to otvorili imali su da ciste pola sata i da osuse... Stvarno debilno odradjeno od strane fiata... Sada sam definitivno u pravu kada mislim da je Fiat napravljen da radi ok kada je lepo vreme i kada nema nikakvih padavina...
                        Lancia Kappa 2.0 20v

                        Comment

                        • Boki Ar
                          CBC Senator XXL
                          • 11.11.2004
                          • 2827
                          • Aranđelovac
                          • Vektra

                          #13
                          Da li ti je sada jasnije zašto ga u Nemačkoj zovu:"Fehler In Alle Teile"...?

                          Comment

                          • Srdjan
                            CBC Senator XXL
                            • 30.09.2004
                            • 2416
                            • Bajina Basta/Beograd

                            #14
                            Nemam pojma sta to znaci... Vidim da se pominje neki feler, ma felericni su oni svi.. Tu je bata Brick, on sprihta nemacki kao maternji pa ce da razjasni...
                            Lancia Kappa 2.0 20v

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              feler (greska) u svakom delu...

                              iliti sve sto moze da se pokvari mozda se i pokvari..

                              ja ne bih bas tako crno opisivao Fiat, elektrika i elektronika je postala preobimna za nabrzaka rucnu montazu koju diktira danasnji tempo izrade auta i problemi tog tipa potresaju manje vise sve marke visoko serijskih (broj proizvedenih) modela.
                              i Mercedes ima(o ogromne probleme sa elektro sektorom vozila a oni konstrukciji vozila posvecuju oduvek jako veliku paznju.

                              dok se prodavao u SAD Fiat su nazivali i Fix it again Tony


                              sada ozbiljno, ako karoserija ne rdja vise, ako motor prelazi 200+ k km bez problema, trik pitanje kako naterati kupca da se odluci za novo vozilo posle 5-7 godina...
                              tu je magicna elektrika/elektronika i black box koji je namerno napravljen da se ne popravlja vec da se menja i po mogucstvu sto komplikovanije da to mora da uradi zvanicni servis.
                              a to kosta puno rada (citati para) pa onda kada je vec igra u toku, da se poentira taman izadje novi model i super povoljna ponuda kredit/lizing/ otkup staro za novo/ekoloska akcija/ sta god u svrhu zamene za novi auto uz doplatu naravno.

                              koliko primecujem svi koji su bazirali proizvodnju "nekvarljivih" auta su manje vise danas marginalni u smislu prodaje ili propali osim japanaca koji se jos drze tradicionalnog poimanja kvaliteta izrade.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X