Da li je moguce???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Srdjan
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 2416
    • Bajina Basta/Beograd

    Da li je moguce???

    ... da neko, odnosno fabrika automobila, proizvede automobil 1998 godine, srednje klase, tezak preko 1200kg i jacine oko 100ks a da mu prednji diskovi budu obicni puni, dakle nisu samoventilirajuci... Ja sam mislio da je to davna proslost i da toga vise nema... Nazalost, juce sam proveravao na autu plocice, jer je nesto skripalo i otkrijem tako nesto na mom autu... Od kada sam ga kupio, nisam nista ni gledao, jer je bivsi vlasnik rekao da je zamenio plocice tako da mi je to promaklo...
    Stvarno ne mogu da poverujem da je tako nesto moguce... Vozio sam ecorta 12godina, bio je 89godiste i imao je samoventilirajuce diskove... Ako fabrika stedi na takvim elementima, sta mogu da ocekujem u vezi neceg drugog? Stvarno sam se razocarao...

    P.S. Pogodite o kom se autu radi... Jedan od ova dva u potpisu...
    Sta uopste mislite o tome?
    Lancia Kappa 2.0 20v
  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    #2
    Ako dobro koci ja ne mislim nista.
    To sam i ocekivao od tog proizvodjaca automobila u cilju jeftinog odrzavanja.
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

    Comment

    • Komex
      CBC Veteran
      • 20.10.2005
      • 100
      • Beograd

      #3
      Nije nista cudno, evo ti jos jedan primer, Toyota je na najnoviju Celicu GT pozadi stavila doboshe...

      Comment

      • Nikola
        CBC Senator XXL
        • 29.09.2004
        • 975
        • Indjija/Vojvodina

        #4
        Re: Da li je moguce???

        Originally posted by Srdjan
        Sta uopste mislite o tome?
        Imas problema sa kocenjem?
        .:Cuore Sportivo:.
        Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

        Comment

        • Srdjan
          CBC Senator XXL
          • 30.09.2004
          • 2416
          • Bajina Basta/Beograd

          #5
          Ne, nema nikakvih problema, koci zasad ok... Nego za ovih nekoliko meseci nisam ni imao nikakvih vecih kocenja, mislim sa vecih brzina ili kad je opterecen auto... Sto se normalne voznje tice, sve je ok...
          Ali po meni je katastrofa kada jedna fabrika stedi na takvim stvarima, i kada pomislim na tako nesto dobijem ospice..
          Lancia Kappa 2.0 20v

          Comment

          • Uros Piperski
            CBC Senator XXL
            • 31.01.2005
            • 2978
            • Beograd

            #6

            Koja god da je fabrika u pitanju, auto se ne pravi po osecaju. Iza tipa diska koji se ugradjuje u auto ima malo vise teorije i racuna da bi neko govorio lose o fabrici ili modelu zato sto misli da taj auto treba da ima drugaciji kocioni sistem.


            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

            Comment

            • Srdjan
              CBC Senator XXL
              • 30.09.2004
              • 2416
              • Bajina Basta/Beograd

              #7
              Auto ima 1215kg, mi porodicno imamo zajedno kad sednemo u auto oko 420kg... Jebiga, svi smo veliki... Bez prtljaga auto ima 1635kg... Na tu cifru treba dodati kolicinu benzina u rezervoaru+ostali fluidi+plinska boca koje je skoro uvek puna+stvari u gepeku i auto vrlo lako moze da bude tezi od 1700kg!!! Ne mislis da je to malo mnogo za tanjusnje pune diskove? Jednostavno kao da je konstruisan da ga vozi samo vozac bez opterecenja... Jos plus neko natovari i prikolicu...
              Lancia Kappa 2.0 20v

              Comment

              • Uros Piperski
                CBC Senator XXL
                • 31.01.2005
                • 2978
                • Beograd

                #8
                Ok, za toliku masu i dati precnik tocka, koliki precnik diska je potreban, koja debljina i kakvo hladjenje?
                Drugo, sta se gubi stavljanjem ventilirajuceg i/ili veceg diska?


                RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                Comment

                • civi
                  CBC Senator XXL
                  • 26.07.2005
                  • 1492
                  • Pozarevac

                  #9
                  ja vozim bravo isto 1.6 i veruj mi da bolje koci i od golfa3 i od skode octavie sa abs-om ps ja ga nemam...
                  Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
                  - Kako to misliš, kočim?

                  Comment

                  • Srdjan
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 2416
                    • Bajina Basta/Beograd

                    #10
                    Urose, ja nisam projektovao auto i ne znam da ti odgovorim na pitanje, ali svi dosadasnji automobili koji su bili i slabiji i laksi su imali samoventilirajuce diskove, a ovo sto sam video na Fiatu mi je iznenadjenje... Po meni to je stednja gde ne treba, i sta covek da ocekuje u drugim elementima i delovima automobila kada fabrika stedi na kocnicama koji su najvazniji deo na automobilu???
                    Inace mislim da ne moze nista da se izgubi stavljanjem veceg diska ili samoventilirajuceg!!! Sta bi uopste moglo da se izgubi? Moze samo da se dobije...
                    Lancia Kappa 2.0 20v

                    Comment

                    • *IvanT*
                      CBC Senator XXL
                      • 30.01.2005
                      • 3234
                      • Srbija, Beograd, Kara

                      #11
                      Srdjane, nije u pitanju usteda od par eura, koliko bi stavljanje ventilirajuceg diska, veceg precnika, sa boljim kocionim klestima,kostalo jednu fabriku, vec se radi o tome da jedan kocioni sistem mora da bude dobro "odmeren. Kombinacija disk-napred, dobos-pozadi, je sasvim zadovoljavajuca za 80% danasnjih automobila. Ako uzmes u obzir cinjenicu da se 60-90% kocione sile, realizuje preko prednih kocnica, a auto ti kako kazes odlicno koci, znaci da je taj sistem dobro projektovan.
                      Nezaboravi, da su ne tako davno (kod nekih modela i do `90 godina proslog veka, mislim na 20-ti), u opticaju bili modeli koji su na sva cetri tocka imali dobose. I svi su kocili!
                      Bitno je da ti auto koci kako treba, a stvarima kao sto su ventilirajuci ili ne diskovi, nemoj da se opterecujes.

                      P.S. Ako poprilicno koristis kocnicu, a verujem da je koristis jer ti plocice traju 10.000km, bolje je da nastavis sa "mekanim" plocicama, jer na taj nacin cuvas "te" diskove.
                      http://www.lovatogas.co.rs

                      Comment

                      • Uros Piperski
                        CBC Senator XXL
                        • 31.01.2005
                        • 2978
                        • Beograd

                        #12
                        Srdjane, samo sam hteo da kazem da ljudi znaju sta rade . Ako nemas problema sa kocnicama sve je ok.
                        Kada ubacis 20V turbo i povecas maksimalnu brzinu na 250+km/h onda razmisljaj o ventilirajucim ili vecim diskovima.

                        Pogledaj Brembo katalog i vidi koji jos automobili imaju obicne diskove. Ja sa mse iznenadio kada sam na nekim BMW-u serije 5 video obicne diskove i dobose pozadi, a moja Dedra ima cetiri diska, napred ventilirajuce.

                        Uzgred, veliki disk znaci tezak disk. A posto se kod vecine automobila disk nalazi neposredno iza tocka, to znaci i da povecava neovesanu masu vozila. Manja neovesana masa znaci bolja upravljivost, stabilnost, udobnost... Tako da... Kupi neku Alfu ili Citroena koji imaju diskove na menjacu i onda stavljaj kolike hoces.


                        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                        Comment

                        • Srdjan
                          CBC Senator XXL
                          • 30.09.2004
                          • 2416
                          • Bajina Basta/Beograd

                          #13
                          Originally posted by IvanT
                          P.S. Ako poprilicno koristis kocnicu, a verujem da je koristis jer ti plocice traju 10.000km, bolje je da nastavis sa "mekanim" plocicama, jer na taj nacin cuvas "te" diskove.
                          Pomesao si, kocnicu koristim samo kad moram i mnogo vise kocim motorom i plocice mi traju dosta duze... To sto pominjes 10.000km, mozda si pomesao jer mi je to burazer na nissanu u taxi sluzbi potrosio disk plocice za 12.000km, sto sam pomenuo u nekoj drugoj temi... Decko mlad, pre nekoliko meseci polozio, ostrija voznja, znate kako to ide, svi ste bili u tim godinama..
                          Lancia Kappa 2.0 20v

                          Comment

                          • Srdjan
                            CBC Senator XXL
                            • 30.09.2004
                            • 2416
                            • Bajina Basta/Beograd

                            #14
                            Ok, ljudi ako vi tako kazete... Izgleda da to sto je meni cudno, da je to jos uvek normalno, a mislio sam da je ta vrsta diskova izbacena iz upotrebe... A da i pozadi su dobosi, ali isto tako nemam ama bas nikakvih problema...
                            Lancia Kappa 2.0 20v

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              Ako fabrika stedi na takvim elementima, sta mogu da ocekujem u vezi neceg drugog? Stvarno sam se razocarao
                              naravno da fabrike stede na mnogo cemu.
                              jako puno od toga ustedjenog se ne vidi na prvi pogled spolja, ali kada se krene u dubinu konstrukcije vozila izborom tehnickih resenja, primenjenih materijala, nacinom izrade i narocito montaze lako se uocavaju razlike econo pristupa prema dugorocnom kvalitetu za -bas sve- uslove eksploatacaije.

                              danas se dosta forsira sminka, dizajn, nekakvi detalji za novinarska opisivanja (za mene sporedne stvari za tako vaznu stvar kao sto je pouzdan, siguran prevoz) svega onoga sto je nebitno za sustinu upotreba auta dok se baza svega a to je sama osnova auta (tzv sasija, platforma) smandrlja tek da zadovolji minimum.

                              naravno, cim se takav minimalisticki koncept auta podvrgne relanom zivotu jednog automobila pod opterecenjem u svim (surovim) uslovima eksploatacije pocinju da iskacu jedna za drugom manje ili vece nepravilnosti i problemi u radu.

                              kocnice su tipican primer..na sajmu pre samo par nedelja mogli su se videti novi automobili godine 2006.te sa dobos kocnicama.
                              u doba kada kamioni i autobusi koriste disk kocnice to deluje kao veoma brzi traktor, fino ide a kada se stigne u fazu kocenja, jaoooj sta bi...


                              pa dalje, ventiliranje kabine i zagrevanje tokom jesenjih i zimskih veoma vlaznih dana i svi problemi koji proisticu iz lose vidljivosti zamagljenih stakala, neudobne klime sa losim rasporedom toplo hladno po visini koje steti psihofizickoj sposobnosti vozaca...

                              itd.

                              meni je recimo potpuno suludo da se nude novi automobili za pretezno gradsku upotrebu a da nemaju bas nikakavu zastitu niti vrata , niti imaju branike, niti imaju zavesice (one iza tockova, jako zgodno zimi i po kisi za sve) a najistureniji delovi karoserije izradjeni od lomljive plastike i jos lakirani.

                              kao to je lepse, a pri tom se zaboravlja da svaki dodir a kamoli upotreba tih delova karoserije (zardinjera, stub, susedni branik, kamncis u voznji, bilo sta) po pravilu zahteva zamenu.

                              da se auto pravi za izlozbu u muzeju takav koncept razumem, ali za upotebu pa jos svakodnevnu deluje mi kao (polu) prevara jer prakticno nema vise zastitne funkcije obodnih delova karoserije.

                              ja sam se razocarao pre neku godinu kada sam zagledao ispod prostirki jedan SUV japanske proizvodnje (novi, na sajmu) i tu ni manje ni vise uocio delove izradjene od kartona i lesonita.

                              ili kada sam video (u alarm servisu vise komada pa zakljucujem da je pravilo) korejski auto koji cilja na visu srednju klasu koji je samo spolja lakirane karoserije, a iznutra ispod prostirki i svuda gde se ne vidi nije usopte lakiran (farban) vec samo prajmer osnovna boja tek toliko da nije goli lim.

                              itd, po mom kriterijumu mozda i svih 70% danasnjih auta bi imalo crveni ili zuti karton i to ne uzimajuci u obzir cenu, imidz marke, dizajn ili bilo sta drugo osim merljivih jednoznacnih tehnickih razloga.

                              ali, kao i uvek ima izuzetaka, recimo zagledao sam kocnice na Citroenu C6 i vrlo ubedljivo deluju, kako po povrsini diskova tako i po tome sto su ventilirajuci a tocak napravljen tako da dobro odvodi toplotu sa njih.

                              da li ima potrebe da kazem da su naravno sva 4 ventilirajuca diska, i da se vidi da je ulozeno puno truda.

                              ali, Citroen C1 je kao iz druge bajke-
                              nasloni za glavu su od obicnog sundjera, nemaju nikakav okvir, nikakvu strukturu i praticno su bez kve funckije, cak stavise opasni po bezbednost putnika.

                              a ista je marka u pitanju, samo razlicita ciljna grupa.
                              samo )

                              tako da, ja se vise ni u sta ne iznenadjujem i sve zagledam rendgenskim ocima u dubinu konstrukcije..znas ono spolja gladac a unutra jadac.

                              eto, da podelim sa tobom osecaj razocarenja u neke konstrukcije (preskupih za ulozeni trud) auta koji imaju dizajn a ostalo..ma ne vidi se
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X